1.373 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Tekstil-tøj er noget lort :-( Tekstil-tøj er noget lort :-(

Ej, det er det nok ikke helt, men overdrivelse fremmer forståelsen!

I princippet er tekstil-sæt jo ret praktiske, idet de ofte er vandtætte og derfor behøver man ikke bekymre sig så meget om vejrudsigten og skal ikke stoppe op for at tage regn-overtræk udenpå læderdragten.

Problemet er, at næsten alle sæt har et udtageligt for - umiddelbart smart, fordi tøjet så kan bruges i et bredere interval af temperaturer. Problemet er, at det i sagens natur er næsten umuligt at få det til at sidde ordenligt både med og uden for. Hvis størrelsen er rigtig med for, så sidder det for løst uden (på trods af justeringsmulighederne), og en albuebeskytter, der ikke sidder på albuen, når albuen rammer asfalten, ja den er jo sådan set intet værd!

Erfaringsmæssigt får jeg det oftere for varmt end for koldt, så den mindst ringe løsning er vel at købe et sæt, der passer uden for. Imidlertid synes jeg det virker som om producenten oftest fokuserer på komfort og pasform med foret i, så det ikke er rigtigt godt uden...

Er jeg den eneste, der er frustreret over dette...?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.
  • Hækkeklipning 2.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tekstil-tøj er noget lort :-(
  • #1   8. mar 2014 Kører i shorts, tshirt & sandaler...

• #2   8. mar 2014 Læder er det eneste der duer!

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 127
    #3   8. mar 2014 Jeg har flere sæt textil, både med og uden foer. Så har jeg tøj til hele året, der altid passer, og skal ikke rende og lyne foer af og på.

• #4   8. mar 2014 Kort svar, nej nok ikke... Dog er jeg ikke enig.

• #5   8. mar 2014 Fætter gasarm: Du har ikke problemer med det? Fordi du som Claus H har flere sæt, eller har du fundet noget, der sidder godt og sikkert både med og uden for?

• #6   8. mar 2014 Har en Frank Thomas, mener det er en Raptor eller reaper eller noget, den sidder fint uden foret, fint med foret.. dog kan den blive en anelse stram om vinteren når du har en tyk flis på underneden, men ikke sådan den bliver ubehagelig eller noget. Har været rundt med den nogle gange og der har altid været beskyttelse i albuer og underarm når jeg har ramt asfalten. Ved ikke om jeg bare er heldig at en passer til mig eller hvordan. Den gamle Frank Thomas jeg havde var det samme.

Har dog fulddragt også, men det er kun til når jeg er ude og lege med drengerne,eller på bane.

• #7   8. mar 2014 Kører med brynje om sommeren og en t-shirt udover, underdelen kevlarbukser. Har skinneben/knæbeskyttere til at tage udover hvis det er...

Har en jakke med for til det koldere vejr...

• Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 127
    #9   8. mar 2014 Kører aldrig med alm tøj under hverken læder eller tekstil, men har et sæt skiundertøj til den kolde del af sæson, og så et sæt løbetundertøj til den varme del. Når jeg prøver nyt mctøj, har jeg så mit langeundertøj på og mit rygskjold, så får jeg altid tøj med hjem, der sidder godt.

• #10   8. mar 2014 Jeg må nok bare ud og prøve, indtil jeg finder noget der duer. Nu vi er ved det: er der nogen, der kender til det der 'D-dry', som findes som vandtæt membran i nogle Dainese-sæt istedet for Gore-Tex? Er det rent faktisk både nogenlunde vandtæt og åndbart, selvom det er billigere end Gore-Tex? Meninger er der sikkert mange af, så jeg er særligt interesseret i, om der er nogen, der faktisk har erfaringer med det smiley

• #11   8. mar 2014 Kørte i tekstil da jeg tog MC kort og jeg har besluttet mig for at jeg også skal have tekstil når jeg får MC. Gider ikke læder da det er for varmt etc...

Og er nødt til at have tøj jeg kan tage udover da jeg ikke gider at skal til at stå og klæde om på arbejde mm.

• #13   8. mar 2014 Jeg har kun tekstil tøj, kører fra frosten har forladt morgen vejene og til den bider sig fast igen.
    Jeg triller 18-20.000 km pr sæson i alt slags vejr.
    Jeg gider ikke at kigge vejr udsigter for så at tage tøj på efter det.
    Dem der kun triller når solen skinner for kun at køre i deres "sikre" læder dragter er jo max til grin.
    Hvis solen skinner når man triller hjemme fra og det begynder at regne inden man kommer hjem, hvad gø man så?? Har regntøj med til at tage over eller???
    Nej kør i det man syntes passer til ens køre stil, hvis man satser på at glide 200 m hen af asfalt med 200 km/t så er læder nok det bedste..

• #14   9. mar 2014 Læder ser så latterligt dumt ud og er upraktisk.

• #15   9. mar 2014 Det samme kan siges om hudafskrabninger og blå mærker smiley

Kommentér på:
Tekstil-tøj er noget lort :-(

Annonce