815 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Dæk til trackday - skal jeg skifte? Dæk til trackday - skal jeg skifte?

Jeg skal i maj til min første trackday (i grøn klasse) på Knutstorp, og det skal nok blive rigtigt sjovt.

Jeg kigger nu lidt på mine dæk, der har gået ca 11.000 km. Det er Metzeler Z8'ere.

Racing4Fun siger, at der skal være 2-3 mm overalt på dækket, og det har jeg nok knapt - men også kun knapt - tilbage.

Normalt ville jeg vente i hvert fald et par tusind km før jeg skiftede. Men nu er jeg kommet i tvivl om, hvor strikse de er med denne 2-3 mm regel. Jeg vil jo nødigt risikere at blive sendt hjem (nøj, jeg ville blive sur).

Nogen der har bud på eller holdninger til, om jeg bør skifte? Nogen der kender Racing4Fun og kan komme med bud på, hvor strikse de er?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæk til trackday - skal jeg skifte?
  • #2   11. apr 2014 Sæt nye dæk på. Er dækkene så slidte som du siger, så har de formentlig også en flad profil på midten som giver en ikke særlig god styring

• #3   11. apr 2014 Ja, det er faktisk rigtigt, at de er lidt flade på midten og at der er 'kant' på skulderen.

• #4   11. apr 2014 jeg ville skifte dem, om ikke andet så fordi at du vil få meget mere ud af dagen selv på friske hoola hoops

• #5   11. apr 2014 Ja point taken. Jeg har nu bestilt nye dæk.
    smiley

• #6   11. apr 2014 firkantede dæk = forhøjet highsider risiko....Spare på dæk....been there done that.

god beslutning at købe nye før trackday smiley

• #7   12. apr 2014 Du får så meget mere ud af en banedag på gode dæk. Tsk tsk at du overhovedet overvejer at køre på et par flade patter til en trackday smiley

• #8   12. apr 2014 Jaja Allan:-) jeg har også gået og kigget lidt på de dæk i et stykke tid og kunne nok godt se, hvor det bar hen ad.

Men det er jo grøn klasse, jeg kører på en 18 år gammel BMW, og jeg har ingen anelse om, hvor meget der vil blive gået til makronerne, da jeg ikke har været der før.

Men nu er alt på plads:-)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #9   12. apr 2014 Grunden til de siger 2-3mm overalt er at man, selv i grøn klasse, kan risikere at slide sine gadedæk en hel del - og så er det ikke utænkeligt at lærredet titter frem.

Det ville sgu være dumt at smide cyklen, eller skulle køre hjem med helt blanke dæk før arrangementet slutter... smiley

• #10   12. apr 2014 Hep. Modtaget. Og jeg skal på tur med stodderne til Polen weekenden efter, jvor vi nok lægger nogle tusinder km på også, så det var vel egentlig lidt tumpet at overveje ikke at skifte. Takker for input:-)

Kommentér på:
Dæk til trackday - skal jeg skifte?

Annonce