{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.982 visninger | Oprettet:

Yamaha Dag MT-09 {{forumTopicSubject}}

Ja så nåede man lige at komme til Yamaha Dag og prøve den nye MT 09.....

Bestemt en spændende cykel, med en MEGET oprejst kørestilling ala Motard, lidt en skam med de kedelige standard potter, godt træk, uden at overraske, men isør udseendet er jeg vild med

Andre der har prøvet den idag, og hvad er jeres oplevelse af den ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha Dag MT-09
  • #1   12. apr 2014 Jeg kørte en god tur på en smiley som du selv skriver meget oprejst kørestilling (jeg var dog vild med motard stilen) lyden var lidt fesen med man kan tydelig høre at det bliver rigtig godt med noget buler udstødning, trak ganske fint specielt i bunden, var overrasket over hvor let den er at smide rundt når man tænker på at den er opgivet til at veje 191kg køreklar (abs versionen) er generelt helt vild med den, ingen tvivl om at der skal stå en i garagen på et tidspunkt og suplere til lidt små ture når det skal gå tjept i de små sving smiley

  • #2   12. apr 2014 191 kg køreklar er da heller ikke særlig meget....men ja den var let, og virker som en rigtig "lege" maskine smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #3   12. apr 2014 Jeg prøvede den også i dag i Ringsted.

    Jeg er ikke vild med den lidt forkrampede kørestilling (jeg er 193 høj), og konsollerne til bagfodhvilerne sidder for tæt på de forreste, så mine hæle rammer dem hvis jeg prøver at sidde med tæerne på fodhvilerne for at slappe af.

    Mit højre ben rammer koblingsdækslet når jeg sidder normalt, og mine knæ er meget tæt på toppen af tanken, som rager længere ud til siderne end resten.

    Så er jeg ikke vild med den oprejste kørestilling, for det giver for meget bagvægt så den bliver let i snuden hele tiden når man går hårdt på gassen.

    Jeg er dog ret sikker på at de sidste 2 ting ville blive løst for mit vedkommende, ved at få et 20-30mm højere sæde på og få sænket styret lidt.

    Designet er ikke en af mine favoritter. Jeg bliver irriteret over at instrumentet sidder forskudt til siden og stritter sådan helt akavet op og frem over forlygten.
    Der er ikke 2 parallelle linjer på hele cyklen, eller nogen gennemgribende ide med hvordan tingene er udformet - og det virker ikke som om der er tænkt så meget over den visuelle del af den. Sorry, men øjnene spiser altså også med - og det er en øjebæ i min verden.

    Når det så er sagt - så er jeg nødt til at rose den motor.
    Den er mega sprød, og har masser af bøf over hele registret, og den er utrolig responsiv. Jeg havde forventet noget mere grovkornet motorgang, men Yamaha har sgu ramt plet med den opsætning.
    Bremser og styregeometri er fint, som man bør forvente af en MC med den slags kræfter. Alt i alt en meget harmonisk cykel, og hvis ikke den var så herregrim, kunne det godt være en mulighed ude i fremtiden.

    Og prisen kan man vist ikke diskutere - den er helt rigtig. smiley


  • #4   12. apr 2014 Nogen der kan sammenligne 09 med 07eren ? De ser ens ud, er den extra prop og de extra cc pengene værd ?? smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #5   12. apr 2014 Samme antal propper - lidt ekstra ccm.

    07'eren havde de ikke til prøvekørsel, for den var solgt...


  • #6   12. apr 2014 Ja jeg er så netop vild med udseendet, og den virker så kompakt, synes dog man tydligt kunne mærke den var 3 cylinderet, da den "snerrede" lidt...dog ikke noget der virkede irriterende...nu er jeg kun 170 så størrelsen passede fint til mig

  • #7   12. apr 2014 Hvorfor havde jeg bildt mig ind at 07 var 2 cyl og 09 3cyl ?? Alzheimer eller nye briller smiley

  • #8   12. apr 2014 Sajmon: 07 er en twin

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #9   12. apr 2014 3 cylindret er fint til mig, for lige som en Street Triple, føler man at der er mere power i den, end der reelt er. Den giver efter min mening en bedre føling med omdrejninger og træk end en 4 cylindret motor. Jeg har endnu aldrig prøvet en 4 cylindret motor som virkelig rørte noget i mig. Manglen på vibrationer slører min fornemmelse af cyklen, tror jeg. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #10   12. apr 2014 Ja det er da rigtigt, Jesper. smiley

    Jeg prøvede den som sagt ikke, for den var solgt... Har dog mest været interesseret i 09'eren hele tiden...


  • #11   12. apr 2014 Så havde jeg jo bildt mig noget ind som passede..... Så fik vi endnu en mærkedag i familien smiley

  • #12   12. apr 2014 Har prøvet både 09 og 07.. efter min mening er 09éren ikke merprisen værd, forstået på den måde, at funfactoren er på samme høje niveau. Faktisk imponerede 07 mig mere end 09. I lyset af at 07 har 2 cylindre, imponerede den med nærmest ikke eksisterende vibrationer og så trækker den MEGET overbevisende helt fra bunden.

  • #13   12. apr 2014 Fik også prøvet mt09 hos Bike shoppen i Viborg. Monteret med komplet akrapovic er der satme lækker lyd i den. Kan dog ikke nikke genkendende til der on/off gas respons som de anmeldelser jeg har læst nævner. Synes gassen en dejlig forudsigelig og tilpas kontant. Kunne sagtens blive min næste mc

  • #15   12. apr 2014 Vil nu sige at det med on/off gas vil jeg godt gi dem lidt ret i...synes den kom meget pludselig


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #16   12. apr 2014 Det er jeg til dels enig i. Oftest er det fordi gaskablet har for meget slør - det havde den jeg prøvede...

  • #17   12. apr 2014 Jeg prøvede både MT-07 og -09 i dag. Jeg er dybt imponeret over, at Yamaha har formået at lave to så gode motorcykler til så små penge.

    MT-07 var den første, der blev prøvet og jeg følte mig med det samme hjemme. Ergonomien er meget tæt på min Street Triple og det er bestemt ikke en dårlig ting. Motoren er en jo en paralleltwin og mindede mig om min tidligere BMW F800 - rent træk og rigeligt med kræfter over et bredt område, men også en lidt fesen lyd og vibrationer ved visse omdrejningstal.

    Derefter var MT-09'erens tur. En noget anderledes motard-stilling, men ikke nødvendigvis dårlig. Motoren er ikke mindre end fantastisk - Street Triplens motor er god, men den her kan det samme +10%. Den har væsentligt mere bøf. Til gengæld plages den af en slem omgang on/off gas i Std.- og A-mode, der ødelægger oplevelsen. I B (regnvejrs)-mode er dette dog minimeret. Jeg kørte i sommers på en FZ6 med akkurat samme problem. Utroligt at Yamaha ikke kan lave en indsrøjtning, der virker,

    Begge maskiner havde affjedring og især bremser langt under Street Triplen og generelt når de ikke op på Hinckley-knallertens niveau. Men det gør prisen så sandelig heller ikke og det er modellernes stærkeste kort.
    Især MT-07 skiller sig ud som fantastisk til prisen. Den kørte imo bedst, men motoren mangler en del i forhold til MT-09. De 45k i prisforskel tilgiver dog en del.

    Jeg prøvede dem hos Fisker MC og det blev kun til 10-15 min op og ned Åboulevarden, så det var ikke det forkromede overblik jeg fik.


  • #18   13. apr 2014 Prøvede også lige 09 hurtig med i Næstved synes den træker fint fra bunden og har overvejet at skift til sådan eller en fz1n men kan ikke helt finde ud af det må ud at prøve en mt 09 igen tror jeg...

Kommentér på:
Yamaha Dag MT-09

Annonce