{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.990 visninger | Oprettet:

Betaling ved handel? Overførsel/kontant {{forumTopicSubject}}

Har min mc til salg og havde egentlig en handel i hus til imorgen, men nu kan køber ikke fremskaffe kontanterne så hurtig. Han havde tidligere foreslået overførsel, hvilket jeg er lidt skeptisk for, selvom han ville overføre idag så jeg kunne se dem imorgen ved afhentning.

Han kontakter mig så idag vedr kontanter da banken skal have 2 dage til at skaffe dem og om jeg vil være ked af overførsel stadig?
Kontakter min bank for at høre hvordan og hvorledes mht til min sikkerhed ved dette, hvor min bankrådgiver siger at når de er på min konto, kan han intet gøre, hvorimod ved overførsel mens han er her, kan han køre 100m væk og ringe og sige den skal annulleres.

Kontakter ham derfor igen og siger at enten er overførsel inden som han selv har forslået iflg banken er pengene der dagen efter ved overførsel inden kl 19.30 og ellers må han på rov i hæveautomaterne eller lign. Det bakker han nu ud af og vil kun overføre når han er her.

Er det bare mig der er paranoid ?? og ser spøgelser? Synes bare kontanter er det langt nemmeste i dette tilfælde og der er trods alt kun tale om 35.000. Kontakten er opstået via en salgsgruppe på facebook, manden er over 50, virker ellers super reel og har en åben profil jeg har snaget i, så den er heller ikke fake.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betaling ved handel? Overførsel/kontant
  • #1   18. jun 2014 Ville ikke sælge noget der blev betalt med en bankoverførsel , kontant eller en bankcheck ville være ok

  • #3   18. jun 2014 de penge (beløb størrelse ) burde der ikke være vente tid på.

    så ville kun modtage kontanter .
    mvh


  • #4   18. jun 2014 Nej, det er vel fint nok.

    Jeg ville også have pengene på min konto eller i kontanter. Bed ham om at prøve en anden fileal (staveplade). Sidst jeg skulle bruge penge til MC vadede jeg lige ind i banken kl 15:50 fredag eftermiddag og bad om 35K. Hun brokkede sig lidt og sagde jeg jeg burde bestille dem på forhånd, men jeg fik dem da med alligevel.

    Hvis han ikke kan få dem alle i en bank, er det jo bare at køre forbi 2 eller 3 og hæve lidt hvert sted.

    Jeg kan se at grænsen for hvad danske bank normalt vil lade dig hæve uden at bestille i forvejen er 15K - så skal han da kun finde 3 filialer!?


  • #5   18. jun 2014 kunne i ikke bare vente de to dage med handle til han har skaffet pengene?

    jeg syntes du skal stole på din mave fornemmelse. jeg kan godt forstå han ikke vil overføre pengene inden så kan han jo ikke få dem tilbage igen hvis handlen ikke bliver til noget og du ikke vil overføre dem.


  • #6   18. jun 2014 Hold fast i det du allerede er inde på: vil han handle, så må pengene være på din konto på forhånd (så du netop kan se de ER der) eller kontant.

    For pokker - 35.000 kan man skaffe på to dage (forudsat der maksimalt, som på mange kort, kun kan hæves 15.000 i døgnet) hvis ikke lige man finder en filial, hvor man kan få hævet flere. Det lyder spøjst, at det skal tage en bank to dage at trylle kontanter frem. Så jeg kan ikke forstå, at det skal være et stort problem for ham.

    Better safe than sorry.


  • #7   18. jun 2014 hej banken kan lave en bankcheck på 2 sekunder den er sikker nok-
    hvis ikke han vil det. villle jeg ikke handle med ham
    hilsen Villy


  • #8   18. jun 2014 Det er da rart at høre det ikke er mig, der er helt tabt bag en vogn. Mente også at de måske skulle varsles pga beløbet mht tidslås og hvad ved jeg, men han siger det varer 2 dage smiley

    Jeg forstår ham også fint at han er skeptisk ved at overfører inden, selvom det så er en smule dumt at ligge ud med at foreslå det smiley


  • #9   18. jun 2014 Det hjælper ikke at gå i flere hæveautomater eller filialer - max grænsen er ialt, ikke pr filial, og de er jo online, så de kan altså godt se, at du allerede har hævet 15.000.
    Men jeg mener du kan hæve de 15000 inde i banken ved kassen, og så 5000 i hæveautomaten.

    Hvis de var overført og indgået på min konto, ville jeg ikke have noget problem i det. De kan ikke trækkes tilbage.

    Det er meget et vurderingsspørgsmål og fornemmelse sælger har af køber. Er der mange der ønsker varen, kan man tillade sig at afvente, hvorimod er der lang udsigt til næste køber, så må man satse lidt.


  • #10   18. jun 2014 Resultatet af alle de satans pengeløse banker... nu er det ikke længere kun røverne der er ramt, nu er det også mc folket smiley

    Hvis du er i tvivl ( og han vil handle) så tilbyd at leverer cyklen hos ham når pengene står på din konto...

    Sgu da også en skod bank at have, hvis man ikke engang kan hæve 35k i kontanter, han har jo haft flere dage til det.... de fleste har min 2 kreditkort, og i de fleste banker kan man da hæve 10-15000 på hver i bankens åbningstid smiley smiley


  • #11   18. jun 2014 Så må I bare handle kontant om to dage - problem solved?

    Jeg stod og manglede 8.000 i kontanter, da jeg skulle hente min Suzuki igår og måtte i adskillige butikker, for at samle sammen: "Øhm, må jeg lave den på 1000 over?" - hvor der er vilje, er der vej smiley


  • #12   18. jun 2014 Hævede 16.000 så sent som igår til en motorcykelhandel, det tog 5 min, ingen dumme spørgsmål fra banken eller noget..
    Gider ikke skal stå og handle og kun have en check, så kan man ikke rigtig forhandle pris..


  • #13   18. jun 2014 Det er sgu lidt noget skod med de nye regler, og at regler ikke er ensrettet i alle banker gør det ikke nemmere. Men så må man sgu trække den en dag eller 2 før man handler. Jeg måtte også bestille kontanter sidst jeg handlede, og kunne hente dem dagen efter.

  • #14   18. jun 2014 Og så skal man i øvrigt mistænkeliggøres, når man som sælger ankommer til sin bank og skal redegøre for hvor pokker disse penge kommer fra - ja, kontanter er fandme smart.

    Noget ala Mobilepay ville være intet mindre end perfekt, men der er desværre også beløbsgrænse på.


  • #15   18. jun 2014 Beløb i den størrelse skulle gerne være muligt at hæve i enhver bank med en times varsel - hvis man ellers har dem på kontoen smiley
    Har flere gange hævet væsentlig større beløb, blot varslet om formiddagen til afhentning om eftermiddagen - så hans forklaring ville heller ikke "overbevise" mig.
    Overlevering kun mod kontanter eller banknoteret check.


  • #16   18. jun 2014 Når jeg handler er det kun med pengeoverførsel. Hvis jeg er usikker på sælger/køber vil jeg slet ikke handle. Jeg gider fanme ikke have så mange penge i kontanter liggende. Det er faktisk ved at være lang tid siden, jeg overhovedet har haft nogen kontanter på mig - er det ikke noget man kun bruger ved sort arbejde?

  • #17   18. jun 2014 Folk begynder så småt at bruge kontanter igen, pga alt det kort svindel medierne elsker at fortælle....
    Men jeg vil heller ikke bryde mig om at have 80k liggende under hovedpuden,tror det er meget begrænset hvor mange kontanter man får dækket ved brand/ indbrud..


  • #18   18. jun 2014 Íkke så meget udenoms køber-snak: Kontanter i hånden ved handel med den slags beløb og hvis du er smart, omgående ejerskifte mens køber er til stede så er MC og alle forpligtelser/bekymringer ude af dit liv når han kører væk med MC'en.

    Hvis du gør køber opmærksom på dine købsregler med det samme er der heller ikke så meget at snakke om.

    mvh

    Jim


  • #19   19. jun 2014 Overførsel mens han er på stedet = no way.

    Cash i hånden - pengene på kontoen i forvejen eller en bank check. Take it or leave it - ville være min "regel" - og så selvfølgelig omreg. med det samme online.


  • #20   19. jun 2014 Har solgt ting over Western Union eller Paypal, der er lidt gebyt, men du har en bekræftigelse inden for 5 minutter.

  • #21   19. jun 2014 Paranoia!!!!

    En overførsel er da sikker nok, bare du sikrer, at pengene er sendt til din konto. Ellers vent til beløbet står på din konto!!!!


  • #22   19. jun 2014 Det er rent faktisk sådan, at man kan få pengene overført en og samme dag, mellem to forskellige pengeinstitutter. Det koster 25 øre i gebyr.

    Men ellers kan du jo sige til ham, at han kan køre afsted på din MC. Men du beholder registreringsattesten, indtil at du ser beløbet på din konto. Så sender du den til ham.


  • #23   19. jun 2014 #21

    Sorry Knud - men sludder og vrøvl.

    Du laver overførsel - mens gutten kigger på (skal muligvis være efter bankernes lukketid - men det er jo nemt at kringle) - Så kører du lidt væk - logger på din netbank igen - flytter pengene fra den konto overførsel skulle laves fra - og til en af dine andre konti = når banken næste morgen kører overførsel er der ikke dækning - og manden får IKKE sine penge.

    Det er for nemt at svindle - og DERFOR er man nødt til at være lidt paranoid i dagens DK/verden.


  • #24   19. jun 2014 VT1100:

    Nu er jeg ikke kriminel, så jeg ved faktisk ikke om den nævnte procedure ermulig, men ifølge min bank kræver en sådan tilbageførsel modtagers accept!


  • #25   19. jun 2014 VT1000 beskriver præcist hvorfor man ikke skal handle via bankoverførsel. Med mindre man kan se, at pengene ER på kontoen inden man stikker køber varene i hånden.

  • #26   19. jun 2014 De advarer også rask væk om at man skal være megt forsigtig med antallet af nuller, ved online køb af papirer via netbank. Oftest får man sine penge igen, men kun i de tilfælde, hvor modtegeren accepterer det!

    Jeg tror du tager fejl!


  • #27   19. jun 2014 Knud> Pengene er jo aldrig nået frem til sælgers konto, da dette typisk først sker næste bankdag, så der er slet ikke tale om en tilbageførsel qua de aldrig har været på sælgers konto.

  • #28   19. jun 2014 #24: Det er i det tilfælde ikke en tilbageførsel men en overførsel der bliver annulleret/ikke er dækning for.

    Jeg tror i øvrigt ikke at pengene ikke ryger over ved at der ikke er dækning - på mine konti vil det i hvert flad ske, bare med det resultat at der er minus på kontoen.

    Men jeg kan heller ikke se at der skulle være så meget problem med paranoia. Hvis begge parter ikke ønsker at have noget i klemme (aflevere MC før penge på kontoen vs penge på kontoen inden MC kan afhentes), så er det bare at bruge de gammeldags kontanter (eller bankcheck) og vente den tid det tager at få pengene.

    Jeg tror ikke at der er nogen der har taget skade af at vente en dag eller to ekstra på en cykel (selvom det føles meget voldsomt smiley ).

    I øvrigt, hvis man er så heldig at have samme bank, så kommer pengene med det samme og man er home-safe.


  • #29   19. jun 2014 Denne tråd er skæg.

    Både Jeppe og jeg handler jævnligt, og det foregår altid via elektronisk vej. Jeg tror ikke nogen af os nogensinde har haft problemer, og der er -og det har jeg skriftligt - ifølge min bank kun risiko for fejlbetalinger, hvis man anvender forkert gyldigt reg/kontonummer eller et forkert beløb!

    Hvis du foretager en overførsel, og det ikke er inden for samme pengeinstitut, så scorer din bank en valørdag, men det er fordi du HAR anvist beløbet til betaling - til en modtager, der så først får dem efter valørdagen:-)


  • #30   19. jun 2014 Så skal din bank opdateres lidt på deres viden eller du skal finde en bank, der ikke fylder dig med løgn smiley

    Kontooverførsel er det mest usikre i verden og du kan INTET gøre, hvis du mister pengene. Nej, du kan ikke annullere overførslen. Nej, du kan ikke få tilbageført pengene. Nej, du kan ikke lave en indsigelse i din bank. Ja, du kan lave et civilt retsmål for at få pengene tilbage.

    At både du og jeg og man laver handler via kontooverførsler baseres alene på tillid - og formentligt også andre beløb end 35.000 - men bliver man snydt, så er pengene bare tabt.


  • #31   19. jun 2014 Søren Bøgh

    Nu har jeg det som sagt på skrift, og det vil de i et givet tilfælde blive hængt op på, så jeg tager det med sindsro:-)


  • #32   19. jun 2014 Knud> Det skal du da også bare gøre - at det så ikke er korrekt må de jo bare selv slås med smiley

  • #33   19. jun 2014 Knud: Har jo netop snakket med min bank om overførslen og den kan annulleres ligeså snart den er overført indtil penge er på min konto. Først der skal der min accept til.

    Jeg handler ofte på nettet både i internet shop og privat med overførsel og er kun blevet snydt en gang. Men det er altså også nogle lidt andre beløber vi taler om i dette tilfælde.

    En lille Update på sagen er at køber, stadig intet har gjort for at fremskaffe kontanter, så må formode det er endnu en useriøs person og ellers vil han kun handle på hans måde hvilket jeg finder mystisk.


  • #34   19. jun 2014 #31

    Knud - er din påstand at hvis du overfører penge til mig - ved en fejl - så får du dem retur..?? (som i at det klarer din bank for dig)

    I så fald synes jeg da du skal afprøve din påstand. Jeg GARANTERER at det ikke sker - i hvert fald ikke uden at JEG accepterer det...


    I ØVRIGT er JEG heller ikke kriminel - men derfor kan man godt have viden om hvordan tingene fungerer i den virkelige verden.


  • #35   19. jun 2014 VT1100.

    Hvis de ikke er på din konto, så holder banken i første omgang ved dem! Hvis de er på din konto, så skal du acceptere en tilbageførsel!

    Det er den melding jeg har fået, og dermed skulle overførsler være sikre!!!


  • #36   19. jun 2014 #28

    "Jeg tror i øvrigt ikke at pengene ikke ryger over ved at der ikke er dækning - på mine konti vil det i hvert flad ske, bare med det resultat at der er minus på kontoen."

    Det sker hvis det er en PBS aftale - ellers ikke. Jeg har i hvert fald ikke hørt om nogen personer som har det sådan. Igen vil jeg opfordre til at påstanden afprøves - for jeg tvivler smiley (evt. mellem 2 af dine konti og f.eks. konens eller who ever).


  • #37   19. jun 2014 Mine konti kører i hvert fald bare i minus:-)

  • #38   19. jun 2014 Knud> Jeg skal også gerne teste samme forkerte information, som din bank giver dig - overfør til min konto og så har du min garanti for, at du på ingen som helst måde får pengene igen (med mindre vi snakker retssag, som køres civilt).

    HVIS banken fører pengene tilbage, hvilket de ikke kan eller må, så er det tyveri fra min konto.


  • #39   19. jun 2014 #35

    Knud - enten læser du ikke hvad fok skriver ellers forstår du det ikke.

    Hvis du laver en overførsel - (uden for åbnings tiden) - og viser mig det - så er vi vel enige om at overførsel rent faktisk ikke ER kørt.

    Så har banken INTET gjort pt. - bagefter går du så ind på kontoen og flytter alle penge til en af dine andre konti.

    Om natten vil banken så køre den overførsel. Der er 0 kr. på konto = de kører IKKE overførsel og modtager får NADA ind på sin konto.

    NU er det så jeg gerne vil have at DU beviser din påstand - det kan du ikke (med mindre begge parter har samme bank, hvor de jo vil stå på kontoen med det samme)

    Hell stik mig din konto info - så skal jeg om nogle timer sende dig et screendump af nogle penge - du ALDRIG ser.



    Står de på modtagers konto - så er ALT andet jo græsk katolsk ligegyldigt...


  • #40   19. jun 2014 Alt det her sker øjeblikkeligt 24/7 i dag - ren automatik.

    Kun valørdagene kender klokken:-)


  • #41   19. jun 2014 That's it - 'Følg ikke længere' klik klik.

  • #42   19. jun 2014 VT 1100

    har fået bankoplysninger af mig i PB, Han er opfordret til at flytte 1 kr. Passer min påstand skal han have den igen af sin bank eller af mig.

    Passer hans, kan han selv hente den.

    Jeg regener da stærkt med at han kan fremlægge dokumentation for at han har betalt og hævet den igen - venter spændt!


  • #43   19. jun 2014 #42

    - og Knud fortsætter sit vrøvleri. Har JEG ret er der jo intet at hente for hevled da.

    Påstanden om at jeg skal have den (KAN få den med hjælp) fra min bank - den er så meget til grin at det er sørgeligt. DET sker med stats garanti ALDRIG..!!


    Jeg prøver at lave en overførsel senere - på et tidspunkt hvor jeg er sikker på den ikke bliver kørt i dag - så ser vi hvad der sker. smiley


  • #44   19. jun 2014 Jeg tror da heller ikke at banken vil slippe mønten igen, men den skal komme fra dem eller mig.

    Venter du til du er sikker på at vi er færdige med arbejdsdagen, skulle jeg kunne se den tirsdag, senest onsdag. Dit pengeinstitut foretager transaktionen i morgen, så er det weekend, og der er valørdag mandag, så tirsdag skulle jeg kunne se den. Er dit pengeinstitut en af de få virkeligt store banditter så bliver de først synligt hos mig onsdag, men du skulle kunne se den øremærkede transaktion i morgen i din netbank, hvis du da ellers lægger den til betaling i morgen.

    Man kan intet regne med hvis betalingsdagen endnu ikke er indtrådt - det siger sig selv.


  • #45   19. jun 2014 #44

    Knud for fanden - nu giver du jo undertegnede og andre RET.

    "Man kan intet regne med hvis betalingsdagen endnu ikke er indtrådt - det siger sig selv. "

    DET er jo lige akkurat det vi hele tiden har sagt..


  • #46   19. jun 2014 VT 1100, hvis man accepterer en kontooverførsel som betaling den ene dag, og overførslen først sker på en senere dag, så er man sgu da også en NAR...Det er jo at give en privat kredit!!!!

    Er det sådan noget vi er ude i, så kan jeg godt forstå paranoiaen. Den Kredit er jo i sig selv stupid!!!!!


  • #47   19. jun 2014 For lige at tydeliggøre: Jeg sælger den 18., og ser at pengene er lagt til betaling den 18 - så er alt OK, Er pengene lagt til betaling den 19 - så er jeg sgu en klovn, hvis jeg leverer noget den 18!!!!

  • #48   19. jun 2014 Knud, hvis han ligger betalingen ind når han er ude ved dig d. 18 (i bankens åbningstid) til overførsel med det samme (og vi antager at i IKKE har samme bank), så kan han når han kører fra dig, bare ringe til sin bank og sige at det var en fejl, og at overførslen skal annulleres. Det gør banken så, da pengeoverførslen først sker om natten og så får du ingen penge.
    Hvis han laver overførslen efter banken er lukket, så skulle det ikke være muligt for ham at annullere overførslen - men det ville jeg nu alligevel ikke stole på.
    De der bevist vil snyde og bedrage kan lidt flere "tricks" end jeg kan, og jeg kender smiley


  • #49   19. jun 2014 Hvis jeg har en udskrift af hans betaling ed dagens dato og tid på, så skal min bank betale. Hvad de så gør med køber bagefter, rager ikke mig!

  • #50   19. jun 2014 Tillykke Knud smiley

  • #51   20. jun 2014 #49

    Knud du ligner ikke en på 17 år - men du er da mindst lige så naiv som en smiley

    Den overførsel du ifølge dit indlæg vil have "på skrift" er fra HANS bank. Tror du seriøst selv på at DIN bank vil give dig penge på det grundlag - hvis de ikke har modtaget dem fra hans bank - af what ever årsag...??


    Vedr. dit indlæg #46 - så "ændrer" du der det - du de sidste mange timer og i et utal af indlæg har påstået - og får det til at det KAN være som nogle af os andre har påstået hele tiden = nemlig at hvis overførsel laves UDEN FOR BANKENS ÅBNINGSTID - så kan man til enhver tid - gå hjem og annullere overførsel.


  • #52   20. jun 2014 VT 1100::

    Det er muligt, at der er noget om åbningstider, jeg ikke har observeret, Det er bestemogså muligt det har ligget omkring #46,

    Men jeg garanterer dig, at har jeg min dokumentation på plads, så er mine gysser sikre hos mig, og tak for din vurdering af min alder - det luner sgu da.

    Men selvfølgelig skal man da ikke give nogen kredit!


  • #53   20. jun 2014 #52

    "Men jeg garanterer dig, at har jeg min dokumentation på plads, så er mine gysser sikre hos mig"


    Så du påstår stadig at hvis jeg f.eks. viser dig et udprint/screendump af en overførsel - dateret i dag og til kørsel i dag - så får du dine penge - af DIN BANK - hvis de ikke skulle komme frem fra min konto..??

    Hvor meget tør du sætte på den påstand..??


    NB: Pudsigt egentlig at du efterhånden giver "os" mere og mere ret.




    Jeg skrev lige for sjov til min egen bank og forhørte mig. DE giver i hvert fald IKKE dig ret - det kan jeg godt afsløre.


    Jeg skrev følgende:

    Spørgsmål kom op i forbindelse med bilsalg.

    Hvis overførsel "oprettes" men ikke er kørt, og afsender inden kørsel går ind og flytter pengene fra kontoen (evt. til en anden af hans konti), vil overførsel (til bilsælgers konto) i så fald blive annulleret.

    Jeg mener ja, men køber påstår nej. Hvem har ret.


    DE SVARER FØLGENDE:

    1. Hvis man laver en overførsel på en konto der ikke er penge på, er det ens Rådgiver der ser om denne overførsel kan gå igennem med overtræk.

    2. Hvis man laver en overførsel i sin netbank til en anden bank´s konto, kan man stoppe denne betaling i sin netbank indtil kl. 22.30 samme dag.


    Vedr. 1: afsender's bankrådgiver skal vurdere om den kan gå igennem. Det vil sige at nogle gange KAN det gå godt - men skal vi være enige om at en "karriere-svindler" formentlig nok ikke lige har den bedste kredit hos sin bank. Alene det at det er op til bankrådgiver om den går igennem - det gør jo at den som minimum forsinkes i hvert fald.

    Vedr. 2: Jeg har tidligere idag lavet en overførsel til min datters konto (valgte at de skulle være på hendes konto IDAG kl. 14.30) - tog et screendump af "beviset" - og efterfølgende gik jeg så ind og annullerede overførsel.

    Nu har jeg så lige været på MIN netbank - og sørme om pengene ikke stadig står på MIN konto..!! = "bevis" på overførsel er NADA værd

    Jeg skal med glæde bevise MIN påstand - hvis du tør sætte noget på højkant smiley


  • #54   20. jun 2014 VT1100: Jeres diskussion er ret interessant og dit seneste svar støtter netop op om de jeg frygter, nemlig at den kan annulleres, som min bank også siger.

    En lille Update i min sag er at køber igår kl 14 ikke havde gjort noget for at få pengene, hvorefter jeg svarer ham at jeg ikke vil holde på den i evigheder hvis han ikke gør noget for at få dem og laver en ny aftale med mig. Det svarer han så på 16.30 at gang ar pengene også kontant nu, men har ikke tid før næste weekend.

    Utroligt at først tager det 2 dage, pludselig har han skaffet dem på under 3 timer smiley


  • #55   20. jun 2014 Ikke tid før næste weekend... som måske bliver skubbet yderligere 20 gange indtil han ikke svare.... Ofte set scenarie desværre. Sælg til den første der kommer med skallerne, eller bed fætter "langsom bank" om at overføre ½ delen. den har du så på mandag smiley

  • #56   20. jun 2014 Send nu den krone:-) og vis os dokumentation for hvornår den er sendt, og kald den så tilbage uden min tilladelse bagefter:-)

  • #57   20. jun 2014 Ja han snakker og røven går, han har vel ingen penge når det kommer til stykket smiley

  • #58   20. jun 2014 #56

    Knud stop nu - inden du bliver HELT til grin.

    Jeg behøver ikke din tilladelse - nogensinde - til at kalde noget retur - jeg kan jo annullere overførsel 5 min efter den er "lavet". På det tidspunkt har du ingen mulighed - what so ever - for at gøre hverken fra eller til - (og jeg har de nødvendige screendumps til at bevise overførsel)

    JEG har testet MIN påstand - med overførsel til min datters konto - at du så ikke selv lige kan finde ud af at lave eksperimentet - ja det må være dit problem. (kloger mig så ikke lige på om DIN bank giver samme mulighed - men det er så heller ikke det diskussionen går på).

    MEN når du er så sikker på at have ret - så lad os da gøre det spændende - og sætte noget på højkant. Vi kan jo sige en plov. Vi smider hver en plov til - en eller anden - vi kan blive enige om skal være dommer - og så kører jeg mandag/tirsdag en "samme dags" overførsel til din konto - og laver lidt screendumps. Umiddelbart efter går jeg så ind og annullerer overførsel - også med tilhørende screendumps.

    Så ser vi om du nogensinde ser de penge. Du påstår din bank skaffer dem til dig - jeg siger det ALDRIG sker. Dommer afgør hvem der vinder og sender de 1.000 kr. til vedkommende. JEG tør godt - gør DU...???

    BEMÆRK VENLIGST FØLGENDE:

    1. Jeg siger intet om hvorvidt din bank vil prøve at hjælpe dig.
    2. Jeg siger intet om hvorvidt din bank vil kontakte min.
    3. Jeg siger intet om hvorvidt min bank vil sige jeg skal slippe pengene.

    Jeg siger udelukkende - at hvis jeg nægter at køre overførsel - igen - så ser du kun pengene på EN måde = civilt søgsmål...;-)


  • #59   20. jun 2014 Peter Modvind.

    Jeg og flere andre siger nøjagtig det som du også selv er inde på. Der er bare et par enkelte som ikke VIL bøje sig for fakta - men ok så'n er det jo altid.

    Ang. dit problem - så kan du jo høre hvilken bank køber har - og kender du en med samme bank - så kan køber jo overføre til ham/hende. Det gjorde jeg sidste jeg solgte - for der ville køber også bilde mig ind at når først overførsel var lagt - så kunne den ikke annulleres. Jeg vidste jo så allerede der bedre - og det uden at have spurgt direkte i min bank smiley

    Men køber i dit tilfælde lyder ikke overvældende interesseret - når det kommer til stykket. NB - hvis du handler - så husk enten at hive pladen af eller omreg. online med det samme smiley


  • #60   20. jun 2014 #59 han kan slet ikk købe den, gider ikke spilde mere tid på sådanne personer

  • #61   20. jun 2014 Den her er ikke længere! Jeg har stillet et forslag, der meget enkelt kan afgøre dette, men en af os vil komme til at stå tilbage og må erkende en fehler. Personligt har jeg ingen problemer med det, men nu vil du "pokerbluffe".

    Det gider jeg ikke, så fluebenet er fjernet og abonnementet på emnet er opsagt!


  • #62   20. jun 2014 Hold nu da kæft du er en hykler, Knud.

  • #63   20. jun 2014
    Jeg har lige solgt min bil for mindre end en time siden. Det er med bankoverførsel. Jeg har en god fornemmelse af køber, så bankoverførslen ske, har kvittering, alt stemte.
    Er vi alle snydere, svindlere og bedragere .... nej vel. Skal vi behandle hinanden sådan - nej vel.
    Vi skal tage vores forholdsregler og bruge vores sunde fornuft.

    Sedlerne kan også være falske - så modtag kun mønter smiley


  • #64   21. jun 2014 #61

    God damn Knud - du er da den største svagpisser jeg længe har "mødt".

    Du har ikke nosser til at bakke din påstand op - men stædigt at fastholde dit synspunkt kan du godt - get real.

    Jeg har flere gange beskrevet - hvordan alle og enhver kan afprøve MIN påstand. Gætter på flere HAR gjort dette. Ser ingen grund til at bruge tid på at få ret - bare for sjov. Sæt noget på højkant - du er jo så sikker på du har ret - men så åbenbart ikke alligevel - siden du ikke vil score 500 nemme kroner smiley

    Søren skriver det jo faktisk 100% som det er smiley


  • #65   21. jun 2014 Erik H:

    Du har ca. kl 21.00 fredag aften solgt din bil - og så er der EN ret vigtig ting der SKAL være opfyldt - for at du kan være sikker på du får de penge - og det er at i SKAL have samme bank.

    Kvittering - den er nul og niks værd - eftersom gutten har til kl. 22.30 til at annullere den overførsel.

    Sålænge pengene rent faktisk STADIG står på hans konto - så er du ikke sikker.


    Langt de fleste gange går det selvfølgelig godt - men pt. har du "foræret" din bil væk smiley - (med mindre i har samme bank - i hvilket tilfælde - pengene så også vil være forsvundet fra hans konto i samme sekund han godkender overførsel).


  • #66   21. jun 2014 Vt1100 .

    At du har ret i din påstand er der ingen tvilv om.


    men vil du ikke nok tage den lidt med ro,og skrive lidt mindre hård, så vigtige er det jo heller ikke for dig at skulle overbevise en, om at han ikke har ret.
    at det er nødvendigt at blive så personlig .

    tænker jeg.

    hygge.

    mvh


  • #67   21. jun 2014 VT1100 -
    Jeg kan kun give dig ret i at jeg ikke har pengene i min hånd eller i min besiddelse. Men jeg har dokumentationen i orden for at vi har lavet en reel handel. Hvis handlen ikke holder stik og jeg ikke modtager mine penge fordi køber ikke overdrager dem fx ved at annullere, så er der tale om bedrageri. Her er min bevisbyrde let, da alt dokumentation er på plads.

    Hvis jeg var et sekund i tvivl ville jeg lade tvivlen komme til gode og derfor går det som du selv skriver det godt i langt de fleste tilfælde.

    At andre ikke gør som jeg er helt ok. Det er jo op til den enkelte. Men et er sikkert, det handler om mavefornemmelse både for køber og sælger.

    smiley herfra


  • #68   21. jun 2014 VT1100,
    Det er ikke fordi jeg skal have ret, svine til eller lignende. Fortæller kun hvordan JEG gør smiley
    Jeg er i Jyske og modparten i Danske. Overførslen blev foretaget efter lukketid i bankerne i går. Nu står der 35.000 kr på min konto for salg af bil. Det betyder at min mavefornemmelse var ok.
    Jeg har købt tre biler og en MC UDEN at prøve dem. Fjols, tja, det vil nogen mene, men jeg er nok nærmere tilbøjelig til at bruge min mavefornemmelse og jeg har flere gange vendt ryggen til og gået videre. MC´en i mit profilbillede købte jeg uprøvet. Hvem ved bedst om der er noget i vejen med MC eller bil? Det gør sælger, så læs ham i stedet for.


  • #69   21. jun 2014 BUSA:

    Hvis du læser hele tråden igennem - så kan du se at jeg har været 100% konsekvent i MINE "påstande". Knud derimod har ændret sine - op til flere gange - for til sidst at trække i land - uden at ville indrømme det. Så gider jeg efterhånden ikke bruge fløjls handsker længere.

    Det er ikke nødvendigt for mig at have ret - men det er "fandeme" nødvendigt at gøre opmærksom på at det "ævl" der lukkes ud er lodret forkert. Der kunne jo sidde folk - som brændte nallerne pga. at de tror på det. DERFOR fik tonen lige en anelse kant. smiley

    Erik H: Jeg har på intet tidspunkt sagt at du IKKE ville få pengene - men du risikerede at de ikke kom. Ja du har så dokumentationen iorden - men skal vi lige være enige om at den kan du tørre en vis legemsdel med - HVIS gutten ikke havde overført pengene. Der ville i så fald være EN måde at få dine penge på = civilt søgsmål. DERFOR mener JEG ikke det er en fornuftig måde at gøre det på - god mave fornemmelse eller ej.

    Kald mig paranoid - men det er ALDRIG mig de tager røven på - på den måde smiley


  • #70   21. jun 2014 Har i begge mobil pay så kan han overføre penge mens han står ved siden af og du kan se penge med det samme...

  • #71   21. jun 2014 Mobile pay er ikke meget værd ved større handler - grænsen ligger på 1500,- Per dag og 50.000 om året.

  • #72   21. jun 2014 har selv hævet 70.000 uden at bestille og har en kammi som har hævet 130.000. han fik også at vide at næste gang skulle han helst bestille i forvejen, mig sagde de ikke noget til smiley


  • #73   21. jun 2014
    En handel må ikke forgå kontant ved handel over 50.000kr. Jeg tror også overførelse er sikker nok, når pengene står på ens konto, ellers flytter man bare pengene over på en anden konto, når de er røget ind, så kan de hvert fald ikke trækkes tilbage.


  • #74   21. jun 2014 Elias G

    det gælder vist ikke private handler


  • #75   21. jun 2014 ok? vidste jeg ikke. men stadig, lad os sige jeg vil købe en fin cbr 1000 brugt til 140.000kr skulle jeg så slæbe så mange penge ud til at fremmede sted hvor der kunne stå to klar med køller på falsk adresse? Har de paranoia ved en bankoverførelse / check, har jeg også ret til at ha paranoia ved så stort et kontant beløb

  • #76   21. jun 2014 Der en her på siden som har prøvet, at blive snydt med overførsel / mangel på samme, han fik vist en kopi fra svindlers netbank, men han nåede at annulere.
    Vent til penge er på din konto, eller kontant. hvis han ikke vil det, så lad vær. Det vil være træls, at miste de penge bare fordi han snakker godt for sin syge mor.


  • #77   21. jun 2014 ER pengene hævet på hans konto så er pengene overført og han kan ikke gøre en skid. Men ligger pengene stadig til overførsel så kan man aflyse overførslen lige indtil at det sker. Men "som regel" bliver pengene hævet direkte på ens konto hvis at man laver overførslen senest kl 16-19:30 og modtager har dem så dagen efter. Senere end det så bliver pengene først hævet dagen efter.

  • #78   21. jun 2014 Danger Dane: Jeg fik stjålet mine konto kort data via en hacker for 1 år siden.. der var fortaget køb for 9000 kr på mit kort beløbet VAR hævet. inden nordea lukkede det pga. mistænkeligt adfærd kl 04:00 om natten.. jeg fik krævet regres og fik alle pengene igen inden for en uge. fandeme god service fra nordea. smiley

  • #79   21. jun 2014 Elias: du kan ikke sammenligne køb fra kort og kontooverførsel, det er to vidt forskellige ting rettighedsmæssigt.

  • #80   21. jun 2014 Jeg har Nordea og hvis jeg laver en kontooverførsel før kl 16 eller før 19:30 så bliver pengene hævet fra min konto med det samme. Efter dette er sket kan jeg ikke gå ind i netbank eller noget og slette eller noget som helst. Men gør jeg det efter "åbningstiden" så ligger overførslen og venter på næste dag hvor den så køres, og der kan jeg afmelde den, ja.

  • #81   22. jun 2014 #77

    Den dag jeg afprøvede min påstand ved at overføre til datterens konto - gjorde jeg det kl. 12.00 ca. - og der stod de ville være på hendes konto samme dag senest kl. 14.30. Gik ind 5 min efter og annullerede overførsel. Der er temmelig sikkert forskellige procedurer fra bank til bank - men så er vi nede på at man skal kende alle bankers procedurer - for at være sikker.

    Selvfølgelig hvis pengene forsvinder i samme sekund man godkender - så er "løbet kørt" - meeeeen kan vi være enige om at de færreste lige ville tænke på at bede køber/afsender af penge - gå ind på sin netbank igen - så man med egne øjne kan se at de ER kørt.

    Skal man være sikker på sine penge - så er det altså overførsel - som ER gået ind på egen konto - good old cash eller bank-noteret check...


  • #82   22. jun 2014 der er vist en del mennesker der får salgsproblemer i nær fremtid, i takt med der blir færer og færer kontanter og de blir svært tilgængeligt i stører beløb. hvad er problemet i at modtage en bankcheck ? har flere gange betalt med en sådan check, den blir hævet omg. på ens konto, når man får den udstedt og den fylder ik ret meget.. den er så at sige kontanter i et fast beløb.

  • #83   22. jun 2014 Hvorfor Benny? Det er da ikke noget problem at handle med kontanter ved beløber under 50.000kr, tværtimod er det da langt nemmere end overførsel hvor den ene part altid er usikker, checken er også fin nok, folk laver den bare ofte på det fulde beløb også er det jo svært evt at handle om prisen.

    Har aldrig selv haft problemer med at få kontanter i banken i den kaliber, få gange har jeg måtte vente 30min eller lign pga en tidslås men jeg er aldrig blevet nægtet det.


  • #84   22. jun 2014 fordi det peger mere og mere i retning af at bankerne bliver "pengeløse" ... næste skridt blir butikkerne.. har solgt 2 mcer en til 65.000 og en til 100.000 og begge gange modtog jeg bankcheck og alt var aftalt på forhånd... kunne ik drømme om at kræve at køberne skulle medbringe beløbet i kontanter, tror faktisk ik handlerne var blevet til noget i så fald. har også købt flere biler med bankcheck uden problemer.. spørg dig selv hvor mange forhandlere modtager kontanter?? tror de foretrækker bankcheck eller overførsel, og de må da vide lidt om det..

  • #85   22. jun 2014 herunder tænker jeg self køb af dyrer ting ved forhandlerer, og ikke køb af styrthjælme og små nips, men fx. køb af en mc til 50.000

  • #86   22. jun 2014 Kender godtnok ingen forhandler der ikke vil modtage kontanter smiley

  • #87   22. jun 2014 Peter Modvind

    der er kommet en lov så forhandler ikke må modtage kontanter hvis beløbet er over 50000


  • #88   22. jun 2014 var i vejle for en måned siden og se på en audi... se fx. hvad forhandleren skriver på sin website.

    http://ditbilhus.dk/finansiering.aspx


  • #89   22. jun 2014 nederste 2 linier jeg tænker på

  • #90   22. jun 2014 Næh men det er jo op til den enkelte hvad man foretrækker, det ligner nu heller ikke en forhandler der har biler til 25.000. Jeg og mange andre foretrækker kontanter i den prisklasse og i mit tilfælde er det 35.000 der var tale om. Kan man ikke få det kontant ved sin bank, er det nok fordi man ikke har pengene smiley



  • #91   22. jun 2014 Kunne jeg ikke lige overskue at læse alt det folk skriver...

    men har man pengene burde der fandeme ikke være 2 dages ventetid på 35.000 kr... jeg har varslet min bank om en hævning på 175.000 kr og de skulle kun have 4 timer varsel så kunne jeg komme ind og afhente det i kontant... men selvfølgelig er der nok nogle undtagelser i forhold til hvad for en bank man har og hvor store filialerne er.. i forhold til hvor mange penge de ligger inde med... men 35.000kr come on... to dage... det tror jeg ikke en skid på.!!


  • #92   22. jun 2014 Ville i bryde jer om at ligge inde med 500000,- i kontanter fra fredag til banken åbner mandag ?? Sælger kan jo fortælle hvem som helst hvor der ligger penge nok til at få enhver 1/2 kriminel til at finde elefanthuen frem smiley
    Og hvis man kan finde ud af at bruge en overførsel eller bank check til store beløb, så kan man da også til små!

    Og hvis man er af " jeg prutter og handler på stedet" typen, så få en check på 25000,- og 10000 i kontanter. Eller overfør de sidste penge. Der er sgu ingen der smider en check på 25k og så prøver at snyde for de sidste 7......


  • #93   22. jun 2014 92:

    Ingen der siger at man er dum nok til at have pengene liggende i ens hus sålænge ;).


  • #94   22. jun 2014 Næ..... Og det kan du så prøve at overbevise de 3 østeuropæere om,der har tapet dig til en radiator mens de tæver din kone og voldtaget din datter............ smiley

    Mange kontanter er noget lort..


  • #95   22. jun 2014 Brian S. Det er da vidst hvad man kan kalde at male fanden på væggen

  • #96   23. jun 2014 @Danger Dane
    Det er der vist mange, der gør i denne tråd... smiley


Kommentér på:
Betaling ved handel? Overførsel/kontant

Annonce