Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Moving mattress up to loft 250 kr.
  • Vask af 3x hovedtrappe til 5'te sal og rengøring af gårdtoilet 700 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny på mc :)
  • #1   21. aug 2014 Hvorfor ikke starte på noget større

• #2   21. aug 2014 Jeg har købt mig en Kawasaki z750 - virkelig en dejlig maskine!

• #4   21. aug 2014 #1 Motorcykelkørsel handler ikke nødvendigvis om hestekræfter.

Der er stor forskel på hvordan fx en SR500 og en Honda CB Four opfører sig. Jeg har selv en SR500. Grov, sejtrækkende og med en fantastisk lyd. Når jeg holder ved en parkeringsplads, så går folk lige forbi de store, moderne racermaskiner og hen og spørger til min SR500 smiley
    Men det er altså heller ikke nogen racer. Ved de 130-140km/t er gassen helt i bund og de sidste 30-40km/t tager sin tid at opnå. Til bykørsel er det selvfølgelig ligegyldigt.

CB Four er en helt anden sag. Flere omdrejninger, flere heste, minder trækområde. CB750 er jo klassikeren for mange, men det skulle faktisk være CB550F man bør gå efter. Lidt færre heste ja, men også en noget lettere maskine, så hestekræfter pr kg ligger nogenlunde ens. Bedre motorkonstruktion.
    Men efter min mening så bør en street tracker ikke køre med 10.000rpm og lyde som en moderne sportsmotorcykel. Det virker lidt vagt. Men det er bare min mening.

Alternativt, så er der jo alle de 2-cylindrede CB'ere, Kawasakis Z serie, Suzukis GS serie eller Yamaha's XS serie. Hvis du gerne vil have noget der (som udgangspunkt uden modifikationer) ligner en smule mere de gamle engelske mc'ere, så er det nok Yamaha XS650 du skal kigge på. Der er også en del hk. Ellers er der Kawasaki W650, men de er vist efterhånden ret sjældne.

Du kan jo også gå efter en 2-takter. Kawasakis H1 og H2 er der spark i, men de er efterhånden dyre. H1 ligger vel ved en 50.000kr og H2 ved en 75.000kr. Suzuki's GT er måske mere interessant. Her måske især "vandbøflen" GT750. Vandkølet 750cc 3 cylinderet 2-takter. Bundsolid motor. Mener jeg så en nogenlunde pæn en herinde til 15.000kr. De er ikke så sporty som Kawasaki's 2-taktere, men har et bredere arbejdsområde. GT står for Gran Touring. Igen kan man argumentere for om 2-takt lyden måske er lidt for fesen til en street tracker, men modsat CB Four'ene, så lyder en totakter ikke som en moderne plastikmotorcykel, men som en hårdtpumpet motorcykel fra 60'erne af. Langt mere retro, hvis det er det look du går efter.

Mange, mange muligheder smiley

• Michael L
    Michael L Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   21. aug 2014 Tak for svarene. Tanken er slet ikke at der skal køres stærkt. Har et godt øje til denne her http://www.dba.dk/yamaha-sr-500-1981-saelges/id-1009038786/

• #6   21. aug 2014 Det er da en dyr motor i dele 35000 jeg køber den gerne til 1234 Kr.-

• #7   21. aug 2014 #5 Den ser sådanset ikke slem ud, men 35.000kr er lige i overkanten efter min mening - også selvom den er "lettere tunet". 1981 modellen er alligevel neddroslet til 27hk. Det er hovedsageligt knastakselen der gør dette. Det koster dog ikke en formue at få den omprofileret.
    Den ekstra motor er bestemt værd at tage med i prisen, men jeg syntes du skal kigge lidt på det tyske marked. Udvalget er langt større og priserne generelt lavere. Jeg købte min SR500 i Tyskland her i foråret. Den er noget pænere end den du linker til. Jeg fik også en ekstra motor med(defekt cylinder), men jeg gav kun 18.500kr. Du kan nogle gange finde en pæn SR500 på mobile.de til en 15.000kr.
    Husk at fordi at den har veteranstatus, så er den uden afgift. Altså er der kun et par små gebyrer på et par tusinde og så er den på plader i dk. Det kræver dog at den er tilnærmelsesvis original. Så det kan ikke være en super ombygget maskine.

• #9   21. aug 2014 Sådan en pade han vil ikke sælge tii prisen. Jeg skrev jeg gerne ville købe den til de 1234 Kr.- men så er der gebyr på, så han skal da bare bombaderes med køber tl den pris så kan det være kan retter den ind

• #10   21. aug 2014 @ Steffen : Hvis man skal skrive til alle dem der har fake priser på MC-salget på DBA, bliver man ikke færdig lige med det samme smiley

• #11   21. aug 2014 Selv forhandlere tror at det giver øget salg at sætte Fantasi-lave priser på...

Det eneste det gør, er at man ikke kan tage det salgs-marked alvorligt og forhandleren er ligeglad med hvad du skriver.

Så skal man lave en Happening hvor man konstant ringer og spørger til de der lave priser. Så vedholdende at forretningen ikke får brugt deres telefon til noget produktivt den dag, så kunne man MÅSKE påvirke til at lave noget om smiley

• #12   21. aug 2014 Nu betyder en pris på 12345kr jo altså ikke at prisen er 12345kr. Diverse køb/salg hjemmesider kræver bare at man skriver en eller anden pris. Jeg håber i at ved dette er og bare laver lidt sarkastisk sjov.

• #13   22. aug 2014 Det er så irriterende at sådanne lorte annoncer kommer hvis man søger inden for en bestemt pris

• #14   22. aug 2014 #13 Det er så rigtigt.

• #15   22. aug 2014 Nu er den væk smiley

Kommentér på:
Ny på mc :)

Annonce