{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Skal man betale afgift eller !? {{forumTopicSubject}}

Hey

Har tænkt på at købe mig en MC
men den skal være uden afgift + at der ikke
skal være forsikring på...

Kan man godt tillade sig at købe en
for at smække prøve plader på
hvis man kun lige vil køre på MC'en en enkel uge ?

jeg kender ikke reglerne for det, så hvis nogen vil forklare ville jeg være taknemmelig smiley

Peace


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal man betale afgift eller !?
  • #1   12. aug 2006 tag dig sammen og betal den afgift som vi andre gør, du bruger jo vejen alligevel, du brokker dig jo helt sikkert når du kører i et hul og bøjer din fælg!

    Betal og ingen kratluskeri!!!!


  • #2   12. aug 2006 self sagt i en bestemt men en IKKE SUR tone smiley NO affence

  • #3   12. aug 2006 du kan sagtens låne prøveplader, der er nogle papirer du skal udfylde og redegøre hvad du skal bruge dem til ( afkrydsning af nogle felder) sig du skal fremstille den med salg for øje, aftal med familie/venner du kommer, jeg har selv gjordt det da jeg også kun kører en tur engang imellem, er aldrig blevet stoppet selvom jeg lejede dem en uge, så spar du bare den luxus afgift

  • #4   12. aug 2006 Som det er nu koster det 100,- pr dag. Men der er tale om nye regler hvor prisen stiger meget. Kan ikke huske om det er til 500,- eller 1000,- pr dag, og hvor man kun kan leje dem for en dag af gangen og ikke 2 gange til samme MC indenfor samme uge.
    De er kun til brug ved fremvisning i forbindelse med køb/salg, sun, værksted, registrering og lign. På en søndag får du svært ved at forklare polisen at du er på vej til syn eller værksted. Du må heller ikke køre med passager eller bagage.
    Kender en der er blevet taget med prøveplade. Stelnr. bliver registreret, og så kan polisen derfra se hvor mange pladen du har brugt til den og til hvad. Får de mistanke om at du bruger den til fornøjelse koster det afgiften, plus en bøde svarende til afgiften....

    /
    Jesper


  • #5   12. aug 2006 Ronie.. hvor er du latterlig at høre på smiley

  • #6   12. aug 2006 hvorfor er jeg det nic??? mange tænker det, jeg siger det bare smiley

  • #7   12. aug 2006 Hvorfor ikke bare betale afgift og forsikring som alle andre?
    Personligt er jeg imod det trick du snakker om, men der er bare sådan jeg ser på det... Ved vi er forskellige, men jeg har det bedst med mig selv hvis min samvittighed er ren... Til trods for det er noget dyre.


  • #8   12. aug 2006 HØRT ANDREAS

  • #9   12. aug 2006 Her må jeg også tilslutte mig de andre herrer.
    Skal du ud og hygge dig, så er spillereglerne de samme for dig som for vi andre. Så op med tegnebogen og på med pladen.

    Ellers må du jo starte i det mindre hvis pengene ikke rækker.

    (Hvor elendigt det så er at skal betale en mindre formue for en plade jern med et par bogstaver og 5 tal presset ud i er jo ikke noget vi ændre på lige med det samme. Men det handler jo om hvem det er vi stemmer på ved valgene.
    Nu har vi så fundet ud af at det ikke er det konservative folkeparti vi skal stemme på (5000 for støj hvis det siger jer noget)


  • #10   12. aug 2006 Jeg er også meget imodet det trick, for det er det der er skyld i prøvepladeprisen steg fra 20,- dag til 100,- og nok stiger igen. Det rammer mig på pengepungen når andre snyder sig til en mc de ikke har råd til her i DK. Hvis man ikke vil betale den danske afgift så flyt til Sverige.

    /
    Jesper


  • #11   13. aug 2006 Jeg synes det lyder skide fint du! Hvis du ikke har tænkt dig at bruge den så ofte, er prøveplader jo geniale, alternativet er måske du ikke gider have den, og så tjener staten jo intet alligevel... Men vil du gøre brug af prøveplader for ofte, slutter jeg mig til overbevisningen om at du må punge ud..

Kommentér på:
Skal man betale afgift eller !?

Annonce