803 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Jan H
Jan H
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13

afgifter ved ombygning. afgifter ved ombygning.

Hej
Går med planer om og anskaffe mig en z650 fra Ca 1979. Der er så mange af dem jeg kigger på der har 1 eller 2 skiver foran. Kan jeg risikerer og blive opkrævet afgift hvis en tidligere ejer har lavet den om fra 1 til 2 skiver for.Det er jo umuligt og skaffe dokumentation for noget der måske er lavet for lang tid siden.
Og må der monteres 18" forhjul når der originalt er et 19".
Vh jan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte vaskesøjle fra kælder og installere i badeværelse 800 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.400 kr.
  • Installation af 3 nye kontakter og opsæt af lamper. 3.000 kr.
  • Rengøring ved fraflytning 2.000 kr.
  • Installering af udendørslampe og påsættelse af dæksler på 5 stikkontakter og udskiftning af en ovenlys pærer 2.300 kr.
  • Klipping av hekk 2.138 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afgifter ved ombygning.
  • #1   18. okt 2014 Ærligt så tror jeg sq ikke en synsmand vil opdage det... Det er jo ikke en HD..

• #2   19. okt 2014 Han har faktisk pligt til og oplyse det til synsmand.

• Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    sep 2014

#3   19. okt 2014 Ja det er nemlig det jeg har men jeg ved jo så ikke om den er født med 1 eller 2 skiver. Og det er så ikke helt nemt og finde ud af hvad der sad på fra ny.

• #4   19. okt 2014 Man har ikke pligt til at oplyse noget som helst til synsmanden, udover personnummer, hvis den skal registreres.

• Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    sep 2014

#5   19. okt 2014 Hvis du ved at du har ombygget noget på køretøjet så har du pligt til det. Og det bliver betragtet som svindel eller hvad de nu kalder det hvis du ikke Gør det.

• Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    sep 2014

#6   19. okt 2014 http://www.mctc.dk/?id=27057
    det står sidst i denne tekst.

• #7   19. okt 2014 det korte svar er ja det kan du
    at sagnsynligheden for det er mindre end at du vinder i en internet konkurrence

http://www.skad.dk/303-202_for-mc-kunder-af-skad.htm

• #8   19. okt 2014 Nu kan jeg ikke huske om der ikke i 1979 var 2 skiver på i danmark men carl andersen havde jo det tilbud at få en 2 skiver for 1000 kr da cykler var ny-nå hov det var i 1976 på en 900.
    det var kun i usa og danmark der var en skive foran-måske danmark for at spare 1800 kr i afgift-Smart men den var jo ikke gået idag-hvis du køber en ny vogn må du så få forhandler til at putte anlæg for 10000 kr og andre fælge for 10000 kr uden at betale afgift?
    Hvorfor vil du have 18" forhjul på?
    det prøvede kawa i 1978 på Z1R men året efter igen 19 "
    De fandt også ud af den ikke kørte bedre-
    Du ska være meget uheldig hvis dun får problemer med myndighedderne med en ombygget kawa 650-jeg kender en som kørte på en kawa 650 med usd gaffel og brede hjul i en mcrazzia på vej til skagen træf de kikkede lidt på den og spurgte hvor stelnr var men der kom en hd så de havde ikke tid til at kikke på kawaen.
    mkh kk

• #9   19. okt 2014 https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=142064#Kap4
    Det grumme er at synsmanden har pligt til og henvise til skat hvis han mener der er grundlag for en afgifts sag

• #11   19. okt 2014 Lidt læse stof ang z650 med stelnumre så du kan få slået alt fast med 7 tommer søm.
    https://www.z-power.co.uk/merchantmanager/view_information.php?pId=13
    Efter hvad jeg kan læse er din født med 2 skiver foran

• #12   19. okt 2014 Det er en veteran mc, og med mindre du roder dig ud i noget med større motor,uartig mange flere heste og svejsninger i stellet, så er der ikke en kæft der interesserer sig for en eller to skiver og da slet ikke når den kunne fås med begge dele.
    Så byg du bare løs.
    Husk din samvitighed forbliver ren hvis du ikke bruger den smiley

• Jan H
    Jan H Tilmeldt:
    sep 2014

#13   19. okt 2014 Nu er det ikke noget jeg skal bygge om. Men en jeg evt vil købe og der sidder 2 skiver for og der er 18" forhjul. Ser ud til og være nogle lidt bredere alu egerfælge.

Kommentér på:
afgifter ved ombygning.

Annonce