1.998 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Ege Oliver T
Ege Oliver T
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 8

Ombygning af tank - Spartel Ombygning af tank - Spartel

Ohøj derude.
Er så småt gået igang med at bygge om på møgdyret. Jeg havde så lige et lille uheld den anden dag, da jeg tabte en fodhviler på den nye tank (Stort ups og mange bandeord!!!). Jeg skal have ordnet den nye bule og ydermere skal jeg have lukket hullet, hvori der har siddet et speedometer (jeg svejser en plade i hullet), men hvilken spartel er den bedste at arbejde med? Materialet er metal!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ombygning af tank - Spartel
  • #1   10. nov 2014 Det skal vel bare være spartel til formålet, så medmindre du har en ide om at bruge noget til at lappe huller i vægge med, er navnet ligegyldigt. Hvis det er svært at arbejde med, er det ikke spartlen der er problemet, det er slet ikke så let som det ser ud til at være, at spartle og slibe. Måske er det derfor at det tager ca. 4 år at blive uddannet maler smiley

• #2   10. nov 2014 Så i sidste ende, er det måske det letteste at få maleren til det?

• #3   10. nov 2014 Hvis du ikke har prøvet det før, bliver du nok overrasket over hvor svært det rent faktisk er! Det ses først når du har malet, om det er lavet ordenligt smiley

• #4   10. nov 2014 Tin - den eneste rigtige måde at lave sådan noget! smiley

• #5   10. nov 2014 Man skal tage sig god tid, så kan man sagtens spartle selv. Men hvis man har en illusion om at det er færdigt på et par timer så skal man hellere sende det til maler..

Jeg brugte denne (link fjernet) sidst jeg spartlede buler.

• #6   10. nov 2014 Jeg spartlede min tank over et par omgange. Det er nu ikke så svært, men det tager tid. Hvis det kun er mindre områder er der ingen problemer med det, men skal en større bule fjernes, så skal man lige tage sig lidt tid med det, så det bliver fint og ens.

• #7   10. nov 2014 Ja man kan blive sindssyg over hvor svært det kan være at få overgangen fra spartel til ikke-spartel helt usynlig!! smiley

En god grunder/filler der kan vandslibes inden lakering er nok nødvendig.

mvh

JimR

• #8   10. nov 2014 Fyller tager jo netop overgangene. Hade bedt maleren om og gå den igennem der sikkert mange små for dig fejl hakker og buler i. Og lige meget hvad skal den vel males proff?

• #9   10. nov 2014 # 7 hvis kanten / overgangen er svær at få væk er det pga spartlen ikk har ordenligt fat smiley

men ja tin er det eneste rigtige til der hvor du har svejst smiley ellers træk metal/alu spartel i

vil klart anbefale
    (link fjernet)

hvis du bruger filler bagefter.. eller s spartel efter med

(link fjernet)

og husk at slibe mellem hvert lag smiley og affedt med fortynder eller silicone fjerner

affedte vil sige tør på og tør af med tør klud må ikk trække ind i spartlen smiley

HUSK ALTID GRUNDER UNDER SPARTEL !!!!!!!!!!!!!

ellers kommer der fugt = rudt under spartelen

Altid 2 komponent grunder uder 2 komponet spartel ellers opløser hærderen i spatlen grunderen hvis du kun anvender 1 komponent grunder smiley

bare spørg hvis der andet smiley mvh maleren

Kommentér på:
Ombygning af tank - Spartel

Annonce