2.528 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Forsikring hjelm og beklædning Forsikring hjelm og beklædning
Er der nogen der ved hvordan indboforsikringen håndterer forsikring af hjelm og mc beklædning?
Jeg tænker primært på:
- Selvrisiko, er det 2 x selvrisiko hvis man har mc'en forsikret samme sted som indboforsikringen?
- Sender de en person ud for at inspicere de anmeldte ting. Og skal de have de beskadigede ting tilsendt eller beholder man dem?
Og så kan det jo godt være det er forskelligt fra selskab til selskab. Men vil bare gerne høre om jeres erfaringer hvis nogen har prøvet det.
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Jeg skulle sende mine dyre jakke til dem ( 7000,-) men bukser,sko og handsker kunne jeg gøre med hvad jeg ville.
sep 2012
Følger: 20 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 288
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
sep 2012
Men vil alligevel gerne høre et par svar på spørgsmålet.
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 20 Emner: 49 Svar: 610
Kort sagt, hold jer fra at sammenligne forsikringer, medmindre i er naboer, har samme alder, profession, fritidsinteresser osv. osv.
Mvh. en Finansøkonom med speciale i forsikringer!
Med hensyn til svaret på dit spørgsmål, så er det ganske simpelt, der er ikke en levende sjæl herinde der kan besvare det, det kan kun du ved at kigge i dine forsikringsbetingelser eller endnu bedre og dette er bare en idé:
Ring til dit forsikringsselskab istedet for at spørge herinde, der er ingen grund til at gøre det sværere for dig selv!
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
Jeg tror bare de skulle have en kopi af kvitteringen. Men som allerede skrevet: det afhænger 100% af dit forsikringsselskab og det kan være uhyre svært, at sammenligne selvskab A med B. Og så er der nok kun én vej - giv dem et ring
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.231
sep 2012
Mikkel N det kan jeg godt forstå. Det er individuelle forhold. Men det var også bare ment som en generel forespørgsel på andres erfaringer. Og i sidste ende, hvis man skal forhandle sig frem til bedre forhold eller lavere priser er det jo meget godt at vide hvad der kan være at hente eller opnå. Og dermed lægge mere pres på for at få det man gerne vil have. Så må de jo bare forklare sig omkring hvorfor andre kan få det billigere eller bedre end jeg kan. Jeg forestiller mig det er en lidt bedre start for mig selv end hvis jeg slet ikke ved hvad andre har opnået.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 377
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Emner: 65 Svar: 935
Jeg har indbo hos Topdanmark, der er ingen selvrisko heller. Den er for mig billigere end indbo hos alka med en selvrisiko på 1500. Forklar lige hvor jeg betaler min selvrisiko?
apr 2012
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 20 Svar: 223
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 377
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 20 Emner: 49 Svar: 610
Det er min klare opfattelse, og det kan jeg ikke basere på andet end min personlige erfaring, er visse selskaber gør sig MEGET umage i forhold til at kapre nye kunder, for derefter langsomt at hæve priserne(også mere en inflation, lønudvikling mv. tilskriver).
Jeg var oprindeligt selv kunde hos Lærerstandens Brandforsikring, der af mange opfattes som nogle af de absolut billigst og de er da også billige, men det ændrer ikke på at vi(min kone og jeg), sparer omkring 7.000 kr. ved at skifte til et andet mindre selskab, som ovenikøbet tilbød os bedre dækninger!
Derudover skal man holde sig for øje at de forskellige selskaber udregner statistik og risici ud fra forskellige parametre, dvs. de vægter de forskellige elementer forskelligt. F.eks. betyder Alder meget hos GF forsikring, hvorimod andre forsikringer(f.eks. Alka og LB) tjener visse forbund og udfra dette mener at kende til nogle fællesnævnere der gør at de mener at vide at netop de kunder de forsikrer er mere homogene rent statistisk.
Men det bedste råd er som altid og det følger jeg som bekendt selv, ring til selskaberne, få nogle tilbud, spil dem ud imod hinanden og jo flere forsikringer de har, desto mere interessant er du for dem og start ALTID med at gøre det klart, at du er interesseret i tilbud på hele din forsikrings pakke, det får oftest det "bedste" from i den konsulent/assurandør du taler med
sep 2012
Forsikring hjelm og beklædning