2.528 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Forsikring hjelm og beklædning Forsikring hjelm og beklædning

Er der nogen der ved hvordan indboforsikringen håndterer forsikring af hjelm og mc beklædning?
Jeg tænker primært på:
- Selvrisiko, er det 2 x selvrisiko hvis man har mc'en forsikret samme sted som indboforsikringen?
- Sender de en person ud for at inspicere de anmeldte ting. Og skal de have de beskadigede ting tilsendt eller beholder man dem?

Og så kan det jo godt være det er forskelligt fra selskab til selskab. Men vil bare gerne høre om jeres erfaringer hvis nogen har prøvet det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forsikring hjelm og beklædning
  • #1   10. nov 2014 Tror ikke der er selvrisiko på indbo.... Sidst jeg åd asfalt fik jeg hver en kr dækket smiley

Jeg skulle sende mine dyre jakke til dem ( 7000,-) men bukser,sko og handsker kunne jeg gøre med hvad jeg ville.

• #2   10. nov 2014 Jo der er selvrisiko på min indboforsikring, kan jeg se i policen.

• #3   10. nov 2014 Er forsikret hos topdanmark og der har jeg ingen selvrisiko på indbo.

• #4   10. nov 2014 Det lyder da godt. Så må jeg se at få skiftet eller genforhandlet min forsikring.
    Men vil alligevel gerne høre et par svar på spørgsmålet.

• #5   10. nov 2014 Pernille B: Det er muligt din egen forsikring også udbyder indboforsikringer med 0 kr. i selvrisiko, du vil så blot betale det via præmien, det samme gælder for Brian S - Det er muligt han ikke er klar over det, men pengene skal de nok få hjem, så kalder de dem blot noget andet! Det kan jo også være din årlige præmie er væsentligt lavere end den Brian S betaler - Hvilket så kan skyldes blandt andet at du har bundet dig til en højere selvrisiko, det kan også skyldes, alder, bopæl osv. osv.

Kort sagt, hold jer fra at sammenligne forsikringer, medmindre i er naboer, har samme alder, profession, fritidsinteresser osv. osv.

Mvh. en Finansøkonom med speciale i forsikringer! smiley

Med hensyn til svaret på dit spørgsmål, så er det ganske simpelt, der er ikke en levende sjæl herinde der kan besvare det, det kan kun du ved at kigge i dine forsikringsbetingelser eller endnu bedre og dette er bare en idé:

Ring til dit forsikringsselskab istedet for at spørge herinde, der er ingen grund til at gøre det sværere for dig selv! smiley

• #6   10. nov 2014 Ingen selvrisiko (ødelage en hjelm) og skaden skulle ikke dokumenteres hverken i billeder eller en der kom ud og kiggede. Det er ved Tjenestemændenes Forsikring (Tryg).

Jeg tror bare de skulle have en kopi af kvitteringen. Men som allerede skrevet: det afhænger 100% af dit forsikringsselskab og det kan være uhyre svært, at sammenligne selvskab A med B. Og så er der nok kun én vej - giv dem et ring smiley

• #7   10. nov 2014 som oven for alt i alt fik jeg ca 7k ved top dk uden de ville se noget som helst

• #8   10. nov 2014 Tak for svar alle sammen.
    Mikkel N det kan jeg godt forstå. Det er individuelle forhold. Men det var også bare ment som en generel forespørgsel på andres erfaringer. Og i sidste ende, hvis man skal forhandle sig frem til bedre forhold eller lavere priser er det jo meget godt at vide hvad der kan være at hente eller opnå. Og dermed lægge mere pres på for at få det man gerne vil have. Så må de jo bare forklare sig omkring hvorfor andre kan få det billigere eller bedre end jeg kan. Jeg forestiller mig det er en lidt bedre start for mig selv end hvis jeg slet ikke ved hvad andre har opnået.

• #9   10. nov 2014 Hvis du har indbo og mc forsikret i samme selskab, vil det ofte være sådan, at ved en skade der involverer flere forsikringer, eks. hvis du kører galt og der er skade på bade mc og dit tøj, da betaler man kun den højeste selvrisiko, det vil ofte være den på køretøjet. Har man valgt ikke at have selvrisko på sin inboforsikring giver det jo sig selv smiley afhængig af din skadehistorik, og værdien af det ødelagte tøj kan de finde på at bede dig sende det ind så de kan se skaderne på udstyret. så hvis du har brugt forsikringen meget, eller dit krav er meget højt så regn med at de gerne vil se det. Tommelfingerreglen er, smid ALDRIG noget ud som du ønsker forsikringsdækning for før det er aftalt med selskabet.

• #10   10. nov 2014 #5

Jeg har indbo hos Topdanmark, der er ingen selvrisko heller. Den er for mig billigere end indbo hos alka med en selvrisiko på 1500. Forklar lige hvor jeg betaler min selvrisiko?

• #11   10. nov 2014 Nu er alka jo også kendt for at være nogen af de billigste.... not...

• #12   10. nov 2014 #10 hvis du har mc og indbo i to forskellige selskaber, og har selvrisiko på begge forsikringer betaler du selvrisiko begge steder.

• #13   10. nov 2014 Ellers send mig en PM Pernille, så skal jeg fortælle dig hvilke selskaber jeg selv ville indhente tilbud fra. Jeg skifter selv selskab, ja minimum en gang hvert 3. år. Det lyder måske idiotisk for nogen, men der er mange penge at spare, for dem der var billigst sidst år, er det ikke næste år.

Det er min klare opfattelse, og det kan jeg ikke basere på andet end min personlige erfaring, er visse selskaber gør sig MEGET umage i forhold til at kapre nye kunder, for derefter langsomt at hæve priserne(også mere en inflation, lønudvikling mv. tilskriver).

Jeg var oprindeligt selv kunde hos Lærerstandens Brandforsikring, der af mange opfattes som nogle af de absolut billigst og de er da også billige, men det ændrer ikke på at vi(min kone og jeg), sparer omkring 7.000 kr. ved at skifte til et andet mindre selskab, som ovenikøbet tilbød os bedre dækninger!

Derudover skal man holde sig for øje at de forskellige selskaber udregner statistik og risici ud fra forskellige parametre, dvs. de vægter de forskellige elementer forskelligt. F.eks. betyder Alder meget hos GF forsikring, hvorimod andre forsikringer(f.eks. Alka og LB) tjener visse forbund og udfra dette mener at kende til nogle fællesnævnere der gør at de mener at vide at netop de kunder de forsikrer er mere homogene rent statistisk.

Men det bedste råd er som altid og det følger jeg som bekendt selv, ring til selskaberne, få nogle tilbud, spil dem ud imod hinanden og jo flere forsikringer de har, desto mere interessant er du for dem og start ALTID med at gøre det klart, at du er interesseret i tilbud på hele din forsikrings pakke, det får oftest det "bedste" from i den konsulent/assurandør du taler med smiley

• #14   11. nov 2014 Tak for svar. Jeg har lige fået svar fra Codan, som har min indboforsikring. Jeg er blevet godt og fair behandlet, så jeg er fint tilfreds. Er glad for at I ville dele jeres erfaringer.

Kommentér på:
Forsikring hjelm og beklædning

Annonce