Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hyosung 650
  • #1   8. feb 2015 Tja, rygterne taler om rustproblemer, mindre god samlekvalitet og elfejl, men jeg har personligt ingen erfaring med dem. Men du har da ret i at man på papiret får noget for pengene. Men der er nok mange der vælger en sv 650 i stedet.

• #2   8. feb 2015 Ja det er jo på parpieret et godt køb , men der må jo være en grund , jeg er selv Suzuki mand eller er det fordi vi ikke kan udtale navnet ??

• #3   8. feb 2015 Min teori er at de skal konkurrere med brugtmarkedet til de priser, og så vælger man måske en japaner i stedet. Skulle jeg ud og have en fabriksny maskine i morgen kunne valget sagtens falde på en hyosung. De fejl de havde i starten er vel væk efterhånden, så hvorfor ikke?

• #4   8. feb 2015 Jeg skal til at købe ny cykel her til foråret og jeg har læst nettet igennem for samtlige reviews og meninger omkring cyklen. Der er diverse fejl med "fork seals" altså forgaffel pakninger, så er der sporadiske el-problemer og lidt generel "plastik følelse" over cyklen. Derfor vælger mange at købe en ældre eksempelvis sv 650 end en ny Hyosung 650. Diverse rustproblemer er vist en levn fra fortiden, det skulle der være styr på nu.

Jeg har faktisk indenfor de sidste par dage besluttet mig at købe en helt ny Hyosung Gt 650 R, da de problemer de har er forholdvist nemme at komme uden om og billige at lave.

• #5   8. feb 2015 I sommers stod jeg med samme valg.. Ved en brugt-forhandler.. Så jeg fik en tur på begge modeller.. Årh der var KÆMPE forskel på KØRE oplevelsen.. Hyosung'en kørte som en havelåge.. Den var kedelig, stiv og træls.. Sv'en kørte rigtig meget bedre. Begge maskiner var serviceret og i orden. På papiret skulle Hyosung'en have flere kræfter.. Men det kunne jeg ikke mærke. Måske nærmere tværtimod.

• #6   8. feb 2015 Ret mig endelig hvis jeg er halt på den, men som jeg har hørt det så er de da ikke blevet importeret de sidste par år. Dem der stå ved forhandlere som ny er overgemte modeller.

• #7   8. feb 2015 Det ser sådan ud , men sælger de ikke rigtig er der jo da heller ikke grund til at hente flere hjem , men emmener er egentlig om erfaringen med dem , eller er vi bare ikke modtagelig for nyt smiley jeg har haft Suzuki og Honda altid og kunne nok aldrig tænke på at købe andet , men er der bare os mc,ister er er forstærket eller går vi glip af fine maskiner til ingen penge , det skal ikke lyde som en salgstale for jeg kender ikke hyosung andet en fra billeder , men måske er vi så bange for gensalgs værdien når vi køber at det er det der afholder os fra at købe , nogle må have nogle erfaringer og forklaringer ? smiley

• #8   8. feb 2015 Jeg tror også du har fat i noget omkring gensalgsværdien. Når en ny maskine i forvejen bliver valgt fra i forhold til en brugt f.eks sv650, hvad bliver en brugt så sanmenlignet med. Jeg tror man skal være klar til at beholde cyklen længere end hvad man ellers ville da den kan vær svær at sælge. Men en anden årsag til mærkets begrænsede succes kunne være tidspunktet som det kom på det danske marked hvor pengene ikke sad så løst, samtidig med at dem der tog chanchen oplevede en del børnesygdomme.

• #9   8. feb 2015 Jeg tig mc kort på sådan en . Den køre fint og godt optræk . Men hvad der sku være a problemer ved jeg ik om .

• #10   8. feb 2015 Jeg har selv lånt en og den kørte rigtig fint. Der var dog en del elfejl, især når det er fugtigt i vejret. Gensalgsværdien er ret lille, så køb endelig en brugt og ikke ny hvis ikke du vil tabe alt for mange penge. Det var derfor den tabte da jeg skulle vælge ny maskine.

• #11   8. feb 2015 Min kammerat har en og der har ikke været det vilde galt med den.. Den ruster i svejsningerne hans og sådan lidt hist og pist men ellers kører den vist ok til hans forbrug

• #12   8. feb 2015 Jeg har haft en 07, den fik så mange tæsk.
    En tur til le mans, gennem tyskland med bundgas stort set hele vejen.
    Den slog aldrig en skid forkert,

• #15   8. feb 2015 Har haft en 250'er... fed maskine indtil den så gik i stykker, men i mit tilfælde skulle det være yderst sjældent det sker.. mekanikeren sagde at oddsne ville være det samme som hvis en sv650 eller anden kendt MC, pludselig skulle gå ned.. (jeg overholdte heller ikke service smiley )
    Tror det er en god maskine, bare ikke fuck med den, plej den og giv den service og sådan.. MIN HAVDE INTET RUST AT ALL, kørt i regnvejr flere gange..

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #16   8. feb 2015 Det tager meget kort tid at få et overblik over hvor dårligt et køb sådan en er i forhold til f.eks SV650, som mange vælger i stedet.

Diskussionen har været oppe mange gange før.

Personligt ville jeg aldrig købe en - kvaliteten er for dårlig og forhandler servicen endnu ringere. Øjnene spiser også med, og penge er IKKE alt i denne verden, så de småpenge du sparer på indkøb, er hurtigt væk når den skal skrues på.

http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/sogeresultat?search=650%20hyosung

• #17   8. feb 2015 Jeg var sgu glad for min. 13k km uden en eneste fejl

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#18   8. feb 2015 Det er ikke nogen stor bedrift. Men vi har allerede fastslået at din var dyrere pr km end en tilsvarende SV650 ville have været. smiley

• #19   8. feb 2015 Hvis vi alle havde din holdning ''Sajmon'' så ville Yamaha, Suzuki og Honda aldrig være blevet til noget, hurra for nogen der tør kaste sig ud i det ''fremmede''

• #20   8. feb 2015 For sjov tror jeg s.... Jeg køber en 650 og ser hvordan det går , jeg er normalt Suzuki mand og det bliver jeg nok ved med at være men lad det komme an på en prøve , jeg begynder jagten på en , kom med råd smiley om årgang osv , så ser vi hvad det kan og holder til om 2 år

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#21   8. feb 2015 Ok "Thomas B"... Hvis og hvis bla bla bla blaaaaaaaaa...!

Jeg vil gerne have dig til at vise mig hvor jeg siger det er en decideret dårlig ide at kaste sig ud i noget nyt og fremmed............. Nej lige netop - ingen steder... smiley

Jeg kan fint forstå og respektere at folk har forskellige meninger, ligesom jeg synes alsidighed er en fantastisk ting. Verden ville være et dårligt sted hvis alle var enige om alting.
    Forskellen på nu, og dengang japanerne prøvede at komme ind på MC markedet, er at dengang var de japanske MC'er nyskabende, innovative, spændende og anderledes i forhold til det de skulle konkurrere imod - primært europæiske mærker.

Sidder du helt ærligt og bilder dig selv ind at det samme er tilfældet med f.eks en Hyosung?
    Det ENESTE argument for at handle en, er at man får en "ny" MC (ja altså - overgemt fra for over 5 år siden.. ahem...) til en "lav" pris.
    Med den "lave" pris, følger så godt nok et rimeligt ringe dækkende forhandler net, væsentligt lavere kvalitet end japanerne, væsentligt lavere gensalgspris, og derved højere pris pr kørt kilometer når man en dag skal sælge den - og det skal de fleste af os jo.
    Den er netop IKKE "fremmed" - blot en middel god kopi af noget velkendt, ligesom en Dacia bare er en nyere kopi af en 12-13 år gammel Renault.

Man kan købe den eller lade være - der er jo ingen som siger man SKAL læse og rette sig efter alt hvad der står på internettet. smiley

• #22   8. feb 2015 Synes nu ikke det jeg kender til dem (min kammerat har en) gør at jeg ville være bange for købe en sys prisen på dem er meget fair hvis man ser på hva man får og køreenskaber jo de ku være bedre men synes ikke de er bedre på sv'eren som folk ellers skriver. at de er slemme med rust ihvertfald ikke værre end Suzuki (tænker gsxf modeller) de ruster også men hyg med den en vinter og få stellet pulverlakket så det det så ruster den ikke mere smiley

• #23   8. feb 2015 Vi er heldigvis forskellige alle sammen Hva angår mc, olie, forsikring, fave, osv osv
    Det er vist religion/politik det meste ........
    Men her er jeg godt nok på Sajmons side, der er intet nyt og spænende i sådan en fætter. De er skabt til at kunne sælges billigt, dvs også lavet billigt.
    Præcis som det er blevet en trend i hele samfundet. Og ikke at det kun er skidt for der er jo dem der ikke vil investere en formue i en bil - mc - tv - pc mv.
    Tror bare man skal huske på det kan være dyrt i den sidste ende mht gensalgsværdi..
    Og ja jeg kender lidt til Hyosung har en kammi der har haft to, og det var ingen succes

• #24   8. feb 2015 Det er jo faktisk sådanne svar man kan bruge til noget , jeg har bestemt mig for at købe en og passe den rigtig med olie og servis selv og så give den nogle tæsk så må vi se om 1 eller 2 år hvordan det er gået jeg har nemlig nogle lang distances turer under opsejling i de næste år både Nord på og syd på , jeg er fuldstændig klar over at man ikke får det hele til det halve men hvad får man til prisen må man så bare finde ud af og gensalgs værdien interessere mig ikke da der jo ingen pris er på brugte mc for tiden

• #25   8. feb 2015 Vil tro at hvis man inden man begynder at kører for alvor på den, fik sprøjtet lidt konserverende på de skjulte skruer, stellet under sædet, og holder nøje øje med alle kroge, så har man mc i lang tid med sådan en, men husk den nye du køber er en 2009 model med 6 år gamle dæk på, skift dem og det er en rimelig mc til prisen.
    Har prøvet en engang men husker ikke hvordan den kørte, indtrykket dengang var ok.
    Tror helt sikkert en trimmet SV kører bedre end en ny stiv Hyosung, men mon ikke den også den kan trimmes med andre dæmpere osv, tror jeg,

• #26   9. feb 2015 Kjeld hvad mener du med "Gammeldags køreegenskaber"

Personligt er jeg glad for min 650
    Den trækker rigtig godt, er høj og god at sidde på!
    Den har ikke været defekt.

Jeg var fornyligt et tur i kina og hold da op noget skrammel de fiser rundt på!
    Men det virker trods lidt(meget) rust

Jeg tror også rigtig mange her i Danmark er bange for at blive set skævt til ved at prøve noget nyt..
    Hyundai og Samsung er også fra Korea og er ganske udmærkede produkter.

• #27   9. feb 2015 Importøren i DK har været lidt træg mht at løfte garantiforpligtelser, men har dog også medvirket til at kvaliteten blev bedre mht til rust og el. Men gad vide hvordan en 2015 model er blevet?

• #28   9. feb 2015 de nye 2015 er et godt stykke længere fremme kvalitetsmæssigt end 2009 modellerne så vidt jeg ved, de skulle også have fået et face lift, til gengæld skulle jeg mene at forhandlere køre sær tilbud på cyklerne nu for at få dem solgt så de kan få de nye hjem smiley

• #29   9. feb 2015 jeg har en gt650r '09er... den kører super godt og der er aldrig problemer med den. hverken el eller mekanik.. Efter sigende skulle førstegenerationen som de lavede til 08 (dem med alufarvet stel) have en del børnesygdomme som de fik rettet op på.
    Køb ikke en ny! den taber alt for meget værdi, men en 4-5 år gammel en med et lavt km tal, så får du en maskine som du bliver glad for! ja, SV'eren er lidt mere blid og "behagelig" at køre. Jeg fandt en Yoshimura potte til min uden db killer så den har en GUDDOMMELIG lyd, så for mig er det kun perfekt den ikke er så "behagelig" i motoren som SV'eren.
    Jeg synes man får rigtig meget for pengene og masser af sjov og køreglæde. Og så er der tonsvis af billig styling og udstyr på Ebay.
    Jeg tror vi DK er lidt bange for at tage nye MC mærker til os, men koreanske mærker af alt fra biler, elektronik og MC'er er efterhånden så gode som japanske. vær ikke bange for at det er noget bras...

• #30   9. feb 2015 Den rabat de sælges med nu er en rabat som Skat giver, ikke Scanmi, og jeg kan ikke forestille mig de får tømt lagrene i denne sæson heller, de nyeste GT650 på markedet er 2010 iflg MC Guiden 2015, den nyeste ST7 er fra 2011 og er en soft chopper.
    Alle deres modeller har sænket priserne i forhold til sidste år.
    De producerede inden krisen 250.000 enhedder om året.

• #31   9. feb 2015 Allan jeg skulle mene at de ihvertfald opdaterede gt650r i 2013 da det var der den fik det nye front design, ved ikke om der er sket noget siden da

• #32   9. feb 2015 vil så til gengæld købe ny vis det var mig da man vist nok kan få dem til 44 tusind som de står lige pt smiley

• #33   10. feb 2015 Jeg ved fra en forhandler jeg kender at der ikke er nogen nyere model end 2010 på markedet, det samme siger MC Guiden også cirka.
    Han har 3-4 af de gamle på lager, endnu ham jeg kender, tror ikke han gider købe flere hjem igen.

• #34   10. feb 2015 Der står da et par 2014 på dba.dk så skal det ikke passe i hvert fald smiley

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#35   10. feb 2015 Jo det er bare 2010'ere som først er indregistreret i 2014. Intet nyt i det...

• #36   10. feb 2015 okay så smiley

• #37   11. feb 2015 allan du har sikkert ret når det gælder herhjemme i danmark, men vis du fx søger på gt650r i årgang på google vil du se at der er kommet ny i 2013 smiley

• #38   11. feb 2015 Jo jo, men den kommer ikke til DK før der er nogen forhandlere som vil købe nogen hjem, og det er der ikke før de har solgt det de har på lager, hvor nyeste er 2010.
    Måske springes den model endda over fordi der kommer en endnu nyere model inden forhandlernes lagre er tomme?

• #39   13. feb 2015 For mig drejer det sig om hvad der står på bundlinien, Sajmon. Og der er der ingen der kan være med ifht min kontant afskrivning

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#40   13. feb 2015 Den største forskel er at du har færre penge bundet i den mens du ejer den, men den forskel på renteudgifterne forsvinder når den bliver dyrere pr km.

Regneeksemplet viser at det er en dårlig forretning.

• #41   14. feb 2015 Jeg hørte om en i dag, han fik nærmest skiftet vippearme hver gang han var til service, så nytter det jo ikke den kører godt og har været billig, hvis den koster en mille hver gang den skal på værksted, men kun tiden kan vise hvem der har ret.

• #42   14. feb 2015 Jeg mener det er folks fordomme mod dem der gør udslaget !

Jeg beslutter mig ud fra mine egne meninger. Selvfølgelig har jeg læst diverse forumer osv. Hørt folk der selv ejer sådan en Motorcykel om deres mening. Og udover min mening så har jeg ikke endnu hørt noget dårligt.

El problemer og lidt med rust osv? Det har alle motorcykler vel smiley det kommer man ikke udenom.

Jeg er selv igang med at købe en Hyosung GV650 chopper versionen.
    Den er super fed! Og fås for en rimelig sum penge. Og samtidig en maskine der kan køre de næste år ihvertfald for mit vedkommende!
    Jeg er ihvertfald meget overrasket overrasket! Prøve kørslen og gennemgangen af motorcyklen, har gjort jeg slet ikke er i tvivl!

God jagt med at finde en MC!

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#43   14. feb 2015 Hvis du ikke har hørt noget dårligt, er det nok fordi du fornægter det du læser.

El problemer og lidt med rust - det har alle MC'er ikke.

Og hurra for at du køber en - det skal være dig vel undt... smiley

• #44   14. feb 2015 El og rust var et problem da de kom til nord Europa, så var der nogen der tabte hovedet dvs ventilen kunne brække, den danske importør var ikke flink ved kunderne, han lod dem bare køre og satsede på det var efter garantiperiodens udløb der skete noget, i Tyskland blev alle kaldt ind efterhånden og fik alt skiftet på garanti som det sig hør og bør.
    Havde jeg 45-50 kilo og skulle afsted, så fløj jeg ned og købte sådan en og 2 nye dæk på, ville ikke give 30 på en brugt SV.

• #45   20. feb 2015 Lidt dialog info jeg har haft med andre der har haft spørgsmål....
    Men korrekt at forhandler "dækningen" af evt. reklamationer er noget skod.
    Man kan kun få udbedret evt. klager hos den der har solgt maskinen.
    Så jeg skulle en gang fra Fyn til Skjern...Men så kom der jo en tur ud af det 2 gange....

Hej xxxx

Joo. der er jo nogen der har ondt et vist sted over man kan få så fin maskine uden at bløde alt for meget økonomisk. Den rammer snart 48.000 km. og har kørt fejlfrit i motor og el. Kun alm. sliddele som kan forventes.

Ombygningen skete ved et 12.000 km eftersyn, så regningen er lidt svær at gennemskue. Udført hos TG Motor i Middelfart. Den øverste bro er forberedt til anden styrmontering. Skal blot bores for + styrclamps. Fik samtidig armerede bremseslanger( 1200 kr. af regningen). Yderligt skal der nye gas og kobling kabler. Anslår ombygningen kostede ca. 3000 kr.

Vedhæfter maildialog jeg har haft med en fra Frederiksund.

God læselyst og god fornøjelse i 2015----ka´være vi mødes "moin"

Hej xxxx.
    Kort version "jeg er tilfreds"
    Lang version....
    47.700 km på tælleren d.d.
    Passet olieskift hver 6000 km. + Filtre. Ventil tjek 12.000 km.
    Indtil videre ingen større tolerancer. Den bruger kun lidt olie når den bliver holdt til "ilden". Alm. kørsel i forhold til gld. lovgivning bruger den intet andet end benzinen.
    Jeg var også i 7 sind da jeg besluttede mig. Købte den med restgaranti som ikke blev brugt til meget. Lidt ir på arme på sidespejle og greb samt den smed de bagerste bremsebelægninger i Vejle Ådal "spændende øjeblik".
    Den har af og til fejlmeldt fuel injection i display (FI melding). Men 5 -10 km senere var det væk. Den kørte uændret med meldingen. Oftest var det lige efter en storvask...Ikke meldingen i regn vejrs kørsel.
    Anbefalinger hvis du køber modellen: Armerede bremseslanger og nye bremseklodser. Evt. hjul lejer. De originale holdt kun 20.000 km. Dæk er alt efter hvilken kørestil du lægger op til. Min favorit er Pierelli ST Angel
    Hvis du køber brugt: Vedr. topstykke skader som mange nævner. Kig på venstre side af forreste cylinder- nederst under topstykke. Hvis du kan se en lille "tap" ligner toppen af en tændstik der stritter ud...Er det den gode motor. Hvis den ikke er der....glem den.
    Bruger min Hyo til meget blandet kørsel i min fritid. Den bliver ikke skånet på hverken bane-motor-lande-grusveje.
    De er til at få for meeeget fornuftig pris nu. Har aldrig kørt på en Ducati eller lign. modeller så jeg kender ikke forskelle.
    Lyden er fin og kontra Suzuki er du trukket fra dem inden de blinker....+ du får bedre benzin regnskab
    Kvalitet: Rust næ....
    Sving og bremser er op til din egne begrænsninger.
    (kunne dog personligt godt tænke mig ABS)

Så bare ud og prøv løs i foråret. God tur.

p.s. den er også billigere at forsikre end de "anderkendte" modeller.....

• #46   20. feb 2015 Ja og hvis man påpeger at nyværdien er meget mindre end før, så falder præmien vel tilsvarende.

Kommentér på:
Hyosung 650

Annonce