{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hyosung GT 650
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   27. sep 2017 Hvad skal du give for den?

    Ikke meget over 12-14.000 tænker jeg...


  • #2   27. sep 2017 Det er den gamle model!

  • #3   27. sep 2017 Elsket af få hadet af mange smiley



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   27. sep 2017 Kvalitet så ringe at kina cykler fnyser af den...

  • #5   27. sep 2017 Kineserne er dog værre!

  • 25
    25 Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 8
    #6   27. sep 2017 Ok havde håbet på nogle ordenlige og saglige svar
    og ikke bare pis.


  • #7   27. sep 2017 Det er faktisk ikke ment som pis...
    Men jeg vil meget gerne lyve og fortælle dig præcis det du ønsker..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   27. sep 2017 Så lad os tage det fra en ende af.

    Lortecykel. Kort sagt er det en problematisk, dårligt produceret mandags cykel, som lider af et par, men ret alvorlige problemer.

    1. Den taber udstødningsventilerne på den ene cylinder med tiden (den der gør før eller siden, for det er første generation).
    Det resulterer i totalt motorhavari, og intet kan bruges bagefter.

    2. Den har en masse småfejl, som mest er elektrisk - men også på finish delen, som gør at den er irriterende at skrue på.
    Kædestrammer delene er f.eks for klejne, så de deformerer nemt når man spænder efter at have justeret kæde, som man gør ofte hvis den kører med originalt kædekit. Det er ikke ualmindeligt at se gevindet på transmissionsakslen være træt, så møtrikken til fortandhjulet løsner sig.
    Slatne kalipre og forbremse master, er heller ikke ualmindeligt.
    Bagerste bremsemaster flytter næsten ingen væske fordi stempeldiameteren er lille, så den er irriterende at lufte ud - og det skal man hele tiden når den taber tryk.

    3. Elendigt forhandler netværk, som resulterer i besværligheder med at skaffe reservedele, og lange ventetider. Ikke service dele, for dem kan man få alle steder, men lige så snart det er ud over det, er det bøvet.

    Som sagt - hvis du skal give mere end 13-14.000 kr for den, så find en SV'er i stedet for. Den holder sin værdi langt bedre, og har INGEN af de problemer som Hyosung'en har.
    Al køreglæde er væk hvis lortet ikke kan starte halvdelen af gangene du vil køre på den.

    Og lige for at mane den der generelle misforståelse i jorden - så er der ikke EN eneste del som en Hyosung og en Suzuki SV650 har til fælles, bortset fra måske dæk, olie og kæde.

    Søg her i forummet hvis du vil vide mere. Den har været oppe mange gange - og der er endda flere som har påpeget at en SV'er er et bedre køb, selvom man har flere penge bundet i den i den tid man kører på den.


  • #9   27. sep 2017 Var der ikke også noget med gearkassen også var et problem

  • 25
    25 Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 8
    #10   27. sep 2017 Er der nogle her på forum som har haft en sådan maskine,
    og som tør sige deres erfaringer med den
    Som nævnt i start af tråd vil jeg gerne høre fra folk der kender sådan en
    og ikke tredje hånds nyt



  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #11   27. sep 2017 Jeg har skruet på 7-8 stykker af sådan nogle - 2 af dem havde tabt ventiler, og havde begge sort stel - dvs anden generation, som de BURDE have løst problemet på.
    Hvis du sidder og forventer at alle skal sige til dig det er en god ide at købe det skrammel, så spilder du din tid.

    Hvis ikke du vil lytte til folk der har rodet med dem, så er der ingen som ser skævt til dig - så køber du bare og gør dig dine egne erfaringer. Men jeg er den første til at sige "hvad sagde jeg" når den har begået selvmord og du opdager hvor meget spild af penge det er... smiley


  • 25
    25 Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 8
    #12   27. sep 2017 Sajmon.
    Hvis du kan læse så læs min tekst tak.


  • #13   27. sep 2017 Vi vil helst ikke have dem ind på vores værksted da de er svære og
    få dele til også fordi kvaliteten er så enormt dårlig..
    Men som Sajmon skriver vil du hurtigt opdage dine penge kunne
    være bedre brugt.
    Husk du får hvad du betaler for.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #14   27. sep 2017 Jeg læser følgende: "Som nævnt i start af tråd vil jeg gerne høre fra folk der kender sådan en og ikke tredje hånds nyt"

    Jeg fortæller dig første hånds erfaringer.



  • 25
    25 Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 8
    #15   27. sep 2017 Ok Salmon og hvor mange km havde alle de maskiner som du har lavet så kørt

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #16   27. sep 2017 Hvem er det du spørger?

  • 25
    25 Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 8
    #17   27. sep 2017 Sajmon ikke salmon sorry

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #18   27. sep 2017 No problem. Det gør mobiltelefoner en gang imellem. smiley

    Den ene med smadret motor havde kørt 15.000 eller deromkring - den anden lige over 20.000 - alle service var overholdt på dem begge.
    Så var der en på 36 og en på 18, som jeg husker det - resten er jeg usikker på. Alle havde små lortefejl, for ellers havde jeg ikke haft dem på værkstedet.


  • #19   27. sep 2017 Jeg har haft en i 2 år - se i galleriet. En GT 650 S. Var pisse glad for den, men den smed en udstødningsventil på Ring Djursland, og BUM-FÆRDIG...

    Udseende på dem er fed, prisen er i bund, men det er der desværre en grund til.

    Jeg oplevede ingen elektriske fejl på den. Var bla. i Harzen på den uden problemer.

    Find dig en ældre SV i stedet. Der oplever du ikke i nærheden af det bøvl en Hyosung vil gi dig.

    Lyt til Sajmon. Find noget andet smiley De smider altså de udstødningsventiler et væk, og det koster langt over 10K at lave det, da hele cylinderen ofte ryger sig en tur.

    Kører dog gammel HD nu - det må jeg også ofte høre for, ha ha. Dog i sjov..


  • #20   27. sep 2017 En ting der er glemt i svineriet er den elendige affjedring. Den jeg havde fra 2007 sejlede helt vildt når man gav den en smule gas. Pænt farligt. Men hvis du vil øve dig i at lave lidt stunt eller noget, er det vil en fin cykel. Jeg kan huske at der skal være et mærke i topstykket der angiver at det er det nye, forbedrede topstykke, hvor den vidst nok ikke bare taber ventilerne.

    Dårlige svejsninger og bliv ikke overrasket hvis den hopper ud af gear eller ikke vil gå i gear.


  • #21   30. sep 2017 Fjern det system der genvinder udstødningsgas og problemet med ventiler er væk
    Bare køb. Har haft to og aldrig haft problemer med dem. Den første, 2008 model, ved jeg kørte over 50k før den næste ejet solgte den videre. Han er her på galleriet. Du vil møde massere af fordomme. Men hvis du ikke skal køre race men bare ønsker en billig stærk mc er det bare at slå til
    Forhandler netværket blev væsentligt styrket da den første importør "gav" importen videre.


  • #22   30. sep 2017 Og den næste gik så konkurs..............

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #23   30. sep 2017 Der er ikke noget system på den som genbruger udstødningsgasserne - kun et system som Yamaha's AIS eller Suzuki's PAIR som tilfører luft til udstødningen for at hjælpe katalysatoren, og der er intet bevis for at det løser NOGET som helst at fjerne eller blokere det.

    Som på alle andre MC'er, fjerner det bare de knald den slår i udstødningen.

    Der er læssevis af GT'er som har droppet udstødningsventiler på tilfældige tidspunkter, fordelt på både 1. og 2. generation.
    Der er skrevet forum side op og forum side ned om hvor meget IKKE kvalitet det er, og hvor dårligt et køb det er at eje sådan en over længere tid kontra at købe en MC som holder sin værdi bedre.

    Det er ikke fordomme - det er desværre fakta.


  • 25
    25 Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 8
    #24   1. okt 2017 Ok.
    Tak for alle svar.
    tråden er hermed lukket. smiley


  • Niels P
    Niels P Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 2
    #25   4. okt 2017 Har en 650 gt fra 2014 kørt 5000 km. Kører fint er glad for den. Køb en med sort stel nyere en 2004 de første knækkede ventiler. Ok cykel til prisen men ikke på niveau med japaner kvalitet. Har fået skiftet tændspole og benzin pumpe dog på garanti.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #26   4. okt 2017 #25 - De nyere knækker også ventiler....

  • Tony C
    Tony C Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #27   4. okt 2017 jeg har en som jeg købte i 2013 og er rigtig glad for. absolut ingen problemer med den, men jeg kører den heller ikke så vildt, og holder den nede i omdrejninger.

  • Brian B
    Brian B Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 7 Svar: 9
    #28   4. okt 2017 Denne maskine ikke blevet godkendt af Danskerne tager du til Spanien køre der rigtig mange og dem og er glade for den det er nok varmen???????

  • Niels P
    Niels P Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 2
    #29   4. okt 2017 Tony c

    Hvor meget har du kørt på din af km?


  • Helle C
    Helle C Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #30   5. okt 2017 Jeg har en Hyosung GT 650 R som jeg er rigtig glad for, der har aldrig været noget med den. Købte den, da den havde kørt 11.000km, og nu har den vel kørt knap 23.000km.

  • Brian B
    Brian B Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 7 Svar: 9
    #31   5. okt 2017 Jeg har ikke selv haft en men vil kke betænke mig at købe en. Har boet i Spanien og ingen af dem jeg mødte på min vej har oplevet det samme som der opleves i DK.her i landet er Skoda historier noget der engang blev grinet meget af det er slut nu
    Alt nyt er dårligt nyt her i dk. alle andre mc har også haft deres at slås med selv de meget dyre mc
    Pris og kvalitet hænger tit sammen. Billig ny mc køres med mere omtanke lige som en billig gammel og slidt af kendt mærke


  • #32   25. okt 2017 jeg har lige haft sådan en model og årgang du har kikket på (kik evt min profil) jeg søgte selv noget billig motorcykelværk og fald over den og gav 10.000 nys og havde kørt knap 30.000. jeg var bestemt posetiv overrasket, sjov nem og fin med træk kraft og fin lyd ud af sportspotten, self kan man godt mærke det en billig mc, speciel på stel som ruster diverse steder, kontakter som nemt bliver slidt. fælgene som ser trætte og slidte ud. Jeg brugte så lidt tid på ebay på og rette lidt op på det lidt kedelige look, nye mindre spejle, andet styr end det grimme bedstefar styr, ledblink, hævet den i bag og satte anden nummerplade holder på. samt malede et par småting og satte led på. Alt i alt blev det et fin resultat. skulle jeg ha en igen gav jeg hellere lidt mere og fik opdate modellen som jeg mener kom i 07-08 med sorte hjul, stel, insprøjtning og smartere look på speedo osv..

Kommentér på:
Hyosung GT 650

Annonce