4.002 visninger
|
Oprettet:
Suzuki SV 1000 {{forumTopicSubject}}
Goddag
Jeg står i den situation, at jeg pt. har en suzuki gsf 600 bandit fra 95.
Da jeg var afsted sidste sommer på sverigetur syntes jeg, at jeg manglede lidt en kåbe, bedre benzinøkonomi + ekstra kraft pga. ekstrabaggage osv.
Da jeg så nu skal afsted her til sommer til italien, går jeg og leger lidt med tanken om en større cykel..
Da jeg er fattig studerende, er min drøm om en gsxr 750 / 1000 faldet lidt til jorden, da både forsikring og priser ikke kan komme til at løbe rundt..
Men så opdagede jeg en sv 1000 til ca. 50-55k fra 07/08 og tænker om folk har nogle gode erfaringer med disse :)?
jul 2013
Følger: 14 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 553
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 149
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 22
Og så kan den selv finde vej til Italien
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 45
Har også selv tænkt på en GSXF 650, men tænker bare, at den ikke har så meget mere kraft end min nuværende GSF ? Kan se du har begge, så kan være du kan besvare om den har mere kraft?
@Søren L
Hvordan var den med driftsikkerhed? har læst nogle steder at ingen har haft problemer med den og andre har haft alt for mange.
@Jens J
Det kan være jeg skal se lidt på den
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 4 Emner: 48 Svar: 583
MEGA fed lyd, og med små ting så kan man få en drømmemaskine
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
Det er stadig den cykel jeg husker bedst, og "savner" mest. De kører super, lyder endnu bedre. Og kan opgraderes til at blive super køremaskiner for relativt få penge.
I mit hovede er sådan én, nok noget nær det bedste køb når man tænker sjov MC for pengene.
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 147 MC-er: 5 Emner: 33 Svar: 286
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 8 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 160
jul 2011
Følger: 10 Følgere: 223 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 1.372
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
men tror nu ikke du skal forvente meget bedre benzin økonomi
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 677
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 22
En test og sammenligning af Falco, SV1000 og Firestorm:
http://www.visordown.com/road-tests/torque-is-cheap---aprilia-falco-suzuki-sv1000-honda-firestorm/10485-7.html#ixzz3SZzxrEA8
"The Falco is easily the sportiest of the three bikes here and would trounce the other two bikes on any racetrack you care to mention."
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 45
Jeg har læst, at flere anbefalder et andet sædde + andre støddæmper bagpå? Er det sådan ting
@Allan S
Må sige at grunden til jeg er på jagt efter en S model er fordi jeg kører meget motorvej og savner lidt en kåbe;)
@Søren L
Ja selvfølgelig - alt med måde Men som du ved er der nogle cykler der desværre har ry for at gå hurtig i stykker osv. Men er glad for du bekræfter, at dette ikke er tilfældet ved denne
Hvor langt ville du sige en SV1000'erner skulle have gået for at være "interessant" ?
@Littorp Racing
pt står den på 9-11 km/literen - så det kan kun blive bedre;)
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 566
Til gengæld er det en fantastisk fed motorcykel. Det er min næste, om et par år forhåbelig. Jeg er vild med V2'eren
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 85 MC-er: 12 Emner: 463 Svar: 2.212
Personligt ville jeg klart gå efter en model med under 50.000 på klokken, og med de priser de fåes til nu, endda gerne godt under.....Men det er jo så bare min personlige vurdering.
Jeg tror ikke motoren har problemer med at runde 100.000 km uden at blive åbnet.
Jeg havde selv en nøgen model og ville vælge det igen uden tvivl. Min SV650 var en S model, og foretrak langt sidestillingen på SV1000N.....men det er jo så igen mine personlige præferencer
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 677
Mvh. Jørgen
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
Eksempelvis i denne lækre farve : http://www.dba.dk/honda-vfr-750-rc-36-750-ccm/id-80291008/
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 45
På motorvej er jeg på en 12 km/literen, og i byen er det de 9-10 km/literen.. Selvfølgelig bruges en smule mere i byen, men synes stadig det er højt.
Nu hjælper det nok så heller ikke der er andre dyser og divs. ting
Havde også en GS500 med V2 og de lyder nu ikke helt tosset
@Søren L
Jeg er i samme katagori som dig kan jeg afslører Men jeg regner med at finde en til en 50.000 - 55.000 også må jeg håbe kilometeren kan forblive lidt lave Men har nu også helt til Juli til at lede efter en, da det først er til august vi skal syd på
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 147 MC-er: 5 Emner: 33 Svar: 286
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 45
Så skal det bare blive en smule varmere
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/suzuki-tl1000s/141922
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
Tror sgu din GSF trænger til justering hvis den køre så lidt!
Og hvis men komme fra en GSF650 tror jeg de færreste om nogen vil finde en Falco lam
TL 1000S er et fantastisk alternativ til SV. Den onde fætter . Der er en fantastisk flot rød med fuldkåbe til salg her inde. Og den har ALLE de rigtige stumper (min gamle )
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 147 MC-er: 5 Emner: 33 Svar: 286
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 147
Absolut også den sjoveste cykel jeg har prøvet til dato, hvis man ser bort fra MT-09.
Afhængigt af hvor tung du er så er det ikke kritisk med at skifte dæmper og fjedre.
Har kørt 35000km på min nu og den har aldrig gjort noget forkert som jeg ikke selv har været skyld i.
maj 2007
Følger: 18 Følgere: 18 MC-er: 5 Emner: 41 Svar: 677
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 45
Det gik lige lidt hurtigt på arbejdet, da jeg skrevet det med Gs'eren Min fejl hehe
Den blev justeret lige før turen, så det burde ikke være det Men tænker det kan skyldes bagdækket er bredere end normalt ?
@Theiz
En rigtig mand vejer vel 0,1 ton ? Men cyklen lyder nu ikke helt tosset! Skal hvertfald ud og se på en !
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 147
Min er i hvertfald tæt på at være kørt i bund på preload både for og bag for at få det korrekte sag, men nu kører jeg sjældent min så hårdt at jeg ligger mærke til den er lidt blød - Altså sv'ern
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
Har selv lige smidt 20 og har aldrig haft det bedre.
mar 2011
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 147
Muller vejer jo til...
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
maj 2012
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 45
To utrolig gode hjemmesider du henviste til
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
Jeg tog den "mellemdyre vej". Og skiftede hele forgaffel og bagdæmper. Man kan også nøjes med nye fjedre og olie i de originale dele.
Men det kommer meget an på din vægt, og hvordan du bruger din cykel.
dec 2009
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 41 Svar: 566
Suzuki SV 1000