{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.252 visninger | Oprettet:

Neddrosling af mc over 125 {{forumTopicSubject}}

Hej MotorcykelGalleri
Jeg er ved at blive 18 om et stykke tid og kigger lidt efter en mc.
Jeg blev i dag i tvivl om de nye regler... Jeg havde tænkt mig at købe en pæn 250ccm eller lign. og bagefter neddrosle den til den har den maksimale kW-effekt til A1. Men for lidt siden så jeg at der også er ccm-krav til A1 at den også maksimalt må være 125ccm.

"Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med et maksimalt slagvolumen på 125 cm3, en
maksimal motoreffekt på 11 kW og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst
0,1 kW/kg. Køretøjet må tilkobles én påhængsvogn eller ét påhængsredskab."

Så her mit sprøgsmål kan jeg som 18-årig maksimalt køre på en 125ccm? Er det ikke nok, hvis jeg har neddroslet den?


https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/D15E8D54-FDA9-47A3-A39D-7F1E2AFE0EC6/0/Koerekortsfolder_bil_motorcykel_160113.pdf


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neddrosling af mc over 125
  • #1   28. feb 2015 Svarer du ikke selv på dit spørgsmål?
    Hvis du vil have et kvalificeret svar, så spørg politiet - herinde kommer folk kun med gisninger.


  • #2   28. feb 2015 Hvis du kun må køre med en 125 cc så er en 250 cc nok ikke noget for dig

  • #3   28. feb 2015 Okay tak for jeres svar

    Jeg har bare altid hørt siden de nye mc-regler kom "at man bare skulle købe den mc man ville have og neddrosle den..."


  • #4   28. feb 2015 Maks 125cc siger vel sig selv? Det ikke muligt at drosle i kubik, i hvert fald ikke lovligt smiley

  • #5   28. feb 2015 Max 125ccmog max 15 hk, det har vores ufatteligt kloge politikere bestemt er det du kan styre! De samme genier mener dog at du er gammel nok til at stemme på dem! Og sjovt nok må du godt køre i en bil med 500 hk, en stor lastbil eller en kæmpe landbrugsmaskine! Den sidste må du endda køre når du er 16 år. Hvis du var smart anskaffede du en kæmpe traktor og en stor møgspreder bagefter. Så kunne du jo (ved et uheld selvfølgeligt) komme til at starte møgsprederen når du spottede en politiker, så kan du når du undskylder din klodsethed, sige at det var jo ikke sket med en MC smiley

  • #6   28. feb 2015 Køb den MC du vil have, bøde for at kører på for stor MC er 2000kr hvis du har kortet smiley

  • #7   28. feb 2015 Dette simple spørsmål kan din køre lære nok forklare dig , forstå problemet men 125 ccm er og bliver 125 ccm og lad være med at køre stører og betal bøden , det må tage den tid det tager før du må og sådan er det idag , lær og kør og nyd turen du kan sagten køre de 80 du må på landevejen og så undgå motorvejen

  • #8   28. feb 2015 Tjaa... Gør hvad du vil. Det havde jeg gjort, hvis det var mig der var ung i dag. Disse "nye" regler er sindsyge. Ingen tvivl om det... og igen igen skal Danmark være et særtilfælde på verdensplan.
    Når det så er sagt, så synes jeg ikke du skal løbe ud og købe en stor Yamaha R1 med 180HK som den første cykel. Start mindre og arbejd dig derefter op! Få noget erfaring! En 300c ville være en fin startcykel, eller måske en 600c touring cykel.


  • #9   28. feb 2015 det var nu de gamle regler man kun købe hva man ville og så drosle
    a2 må du max drosle fra 96hk


  • #10   28. feb 2015 Du kan godt køre en 125'er der har mere end 15hk, og så drosle den ned.
    En aprilia rs125 har 33hk uden drosling


  • #11   1. mar 2015 Det vil jeg klart overveje. Kender du/I nogle der har en Aprilia rs125 til salg?

Kommentér på:
Neddrosling af mc over 125

Annonce