{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.292 visninger | Oprettet:

valg af cykel til scrambler projekt {{forumTopicSubject}}

hej, jeg går meget med tankerne om at lave en scrambler som et hygge projekt; planen var til at kunne køre i skoven og byen, og som sådan skal den derfor ikke bruges som en mode maskine smiley
hvilken maskine ville kunne passe bedst til det vis man går ud fra følgende krav:
gerne et cylindret.
så lav vægt som muligt.
gerne under 10 tusind i indkøb .
har overvejet både gn250 og gn400 men vil gerne have åbnet horisonten lidt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  valg af cykel til scrambler projekt
  • #1   4. mar 2015 Yamaha SR400

    Ellers prøv at kigge på noget off road cykel. De kan blive mega fede ombyggede også.


    profilbillede
  • #2   4. mar 2015 Har selv lige erhvervet mig en Honda XL 250 , som skal bygges om . Der er affjedringen perfekt til en tur i naturen .
    Men du er ikke helt ved siden af med Suzuki`s GN modeller . De kan blive rigtig fede . Se evnt mit Tracker fotoalbum........der er måske lidt inspiration .
    KIM


  • #3   4. mar 2015 Dette er godt nok en XL 600 , men sådan kan man hurtigt ende med en offroader .
    KIM


    profilbillede
  • #4   4. mar 2015 Endnu en offroader , Honda XL 500 . Kan især godt li` twin affjedringen .

    profilbillede
  • #5   4. mar 2015 Det er også nogle fede cykler.. Jeg synes bare de er lidt dyrer i forhold til hvad man ellers kan få fordi de er "moderne" lige nu smiley
    Derudover kan jeg godt lide tanken om at tage en cykel der er helt ude af sit element og få den modificeret med affjedring osv så den passer ind smiley
    Hvilken gn ville du vælge den store med lidt flere kræfter men med kickstart eller den lille med elstart og lidt lavere vægt? smiley


  • #6   4. mar 2015 Hvis du vil off road ville jeg til en hver tid anbefale lav vægt, fremfor noget som helst andet.

  • #8   4. mar 2015 Personligt ville jeg vælge en GN 250 , frem for GN 400 . Stumper til GN 400 er lidt svære at lokalisere , hvorimod GN 250 er solgt herhjemme i stort antal . Blev bla, brugt som skolecykel , så masser af stumper at vælge i mellem .
    Har selv haft begge modeller , og husker ikke der var den store forskel ydelses mæssigt.......mener kun at der er et par hk til forskel .
    KIM


  • #9   4. mar 2015 hej Rasmus det er lige præcis sådan noget jeg er ude efter.. Hvor har du fået støddæmperen til den og hvordan køre den efter du har lavet den om? smiley

  • #10   4. mar 2015 2slow Medmindre der kommer bedre kandidater så kunne det Med stor sandsynlighed også blive en gn250

  • #12   4. mar 2015 Hvor høje er de originale? Og hvorfor valgte du den højde og ikke nogle større? smiley

  • #13   5. mar 2015 Min GS400 er fin på grusveje og sandstrand, men rigtig off road er ikke specielt sjov på den, da den er alt for tung og klodset.
    Jeg ville også gå efter en 250'er. Grunden til at jeg er glad for min 400 er at den snildt kan trække med min datter bag på.

    De store knopdæk kan heller ikke anbefales på asfalt.
    Det ser fedt ud, men er livsfarlige at køre med i regnvejr. (der er min datter ikke med)ilt Heidenau K60 dæk 120/80/18
    Har lige best

    Jeg har hævet min ca 8cm bagi, ved at flytte dæmperne frem på bagsvinger og lave hævebeslag. Den er ikke hævet i fronten, hvilket gør den lidt mere aggressiv i styringen.



    profilbillede
  • #15   5. mar 2015 Cherrybomb`s GS 400 er bare for fed , men som han siger ; nok ikke en offroader .
    En GN 400 kører fedt , men som sagt ikke så meget mere power i forhold til 250èren.
    Så kast du dig roligt ud i en GN 250 , sådan en er også til at få til en fornuftig pris .
    KIM


Kommentér på:
valg af cykel til scrambler projekt

Annonce