701 visninger
|
Oprettet:
ducati monster m600 til m750 motor {{forumTopicSubject}}
jeg går meget med tankerne om at sætte en 750 motor på min 600 monster, så vidt jeg kan forstå bruger de samme præcis samme motor, blot med en anden borring og derfor burde det være rimelig plug and play, er der nogen der kan fortælle mig om dette er sandt?
Og vis ikke hvad der så skal til for at få det til at passe? til sidst er der måske nogen fra Nordjylland der kunne være interesseret i at hjælpe med sådan et hygge projekt til gengæld for lidt øl, kage og værkstedshygge?
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 113
Hvorfor 750 når 900 også passer ?
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
de er begge to med karburator, jeg er dog ikke sikker på svinggaflen :s
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 113
Jeg mener helt bestemt at 750éren er med samme svinggaffel som 600éren.
Om 3000,- er billigt kommer helt an på standen af motoren ! Er der karburatorer med eller skal du lave om på dine egne ?
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
Nej der er ikke karburator eller oliekøler med men den står med ny krumtap
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 113
De ved begge et eller andet om ducati.
Ellers meld dig ind i ducati klub danmark. 300,- om året for adgang til en kæmpe vidensbase (+klubblad & div. aktiviteter
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
Søren p, er faktisk i kontakt med West sign over mail lige pt
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 113
Spørg hellere ham om du kan lave dine egne karburatorer om. Der er mange muligheder. Du kan jo sætte et par fladspjælds på istedet, eller jetkit i dine gamle.
Han har sikkert også en oliekøler ! ? Og åbent luftfilter, Og lettere åbne potter,
Kun fantasien og banken sætter begrænsninger
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 113
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 113
Eller carbondæksler til remmene, carbondæksel til tandhjul.
Diode-omdrejningstæller i carbon. Spritnye greb i carbon(folie)
Baghjulsfælg fra 900(bredere end 600) Sort
Du skal få en rigtig god pris hvis det er noget du kan bruge.
Det står på Fyn, tæt på Westsign
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
men kunne måske godt være intra i dine carbon dele
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 113
550,-
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 113
Sådan et "spaghetti-rør" med udligningsrør. ????
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 113
Man kan vel kalde det en sportsudstødning (uden potter).
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
det er mere hvad det specifikt ville sige at være spaghetti rør i forhold til de standard
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 113
Hvis jeg kunne ville jeg sende et billed
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
Jeg kan godt se ideen men vil gerne have noget visuelt
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 113
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 113
Min er brugt og sortmalet. Prisen er meget lavere end dem i Tyskland.
jeg tror min fotograf kommer i morgen ?
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 113
Der er jo også den mulighed at finde ud af om 750-cylindre passer på en 600-blok.
Så kan du sætte din 750-motor i til at starte med. Hvis det så viser sig at den er noget skrammel, flytter du cylindre & stempler over på din 600-motor. Bare et forslag hvis økonomien er lidt stram og du godt kan skrue selv. Prøv at spørge Westsign om det kan lade sig gøre. Det var bare lige en tanke jeg fik.
sep 2012
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 13 Svar: 183
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 113
Min fotograf er desværre ikke så hurtig
ducati monster m600 til m750 motor