{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
701 visninger | Oprettet:

ducati monster m600 til m750 motor {{forumTopicSubject}}

jeg går meget med tankerne om at sætte en 750 motor på min 600 monster, så vidt jeg kan forstå bruger de samme præcis samme motor, blot med en anden borring og derfor burde det være rimelig plug and play, er der nogen der kan fortælle mig om dette er sandt?
Og vis ikke hvad der så skal til for at få det til at passe? til sidst er der måske nogen fra Nordjylland der kunne være interesseret i at hjælpe med sådan et hygge projekt til gengæld for lidt øl, kage og værkstedshygge? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ducati monster m600 til m750 motor
  • #2   10. mar 2015 hej Ivan jeg prøver lige at slå den op derinde og se hvordan det går smiley

• #3   10. mar 2015 Selve motoren passer lige i. Du skal lige være opmærksom på om det er med karburator eller sprøjt, så kan det godt være at der skal trylles lidt. Du skal også være opmærksom på at de begge er med samme type svinggaffel, da der så kan blive lidt med affjedringen.
    Hvorfor 750 når 900 også passer ? smiley

• #4   10. mar 2015 Fordi 900 skulle ikke passe helt uden at ændre en del så vidt jeg kan forstå, derudover holder 750 sig inden for de 20 procent effekt forøgelse, og har fået tilbudt en 750 motor til 3000kr hvilket jeg kan forstå er rimeligt billigt smiley
    de er begge to med karburator, jeg er dog ikke sikker på svinggaflen :s

• #5   10. mar 2015 900 passer nu lige i smiley
    Jeg mener helt bestemt at 750éren er med samme svinggaffel som 600éren.
    Om 3000,- er billigt kommer helt an på standen af motoren ! Er der karburatorer med eller skal du lave om på dine egne ?

• #6   10. mar 2015 Nå det virker bare ikke sådan ud fra hvad jeg har læst smiley
    Nej der er ikke karburator eller oliekøler med men den står med ny krumtap smiley

• #8   10. mar 2015 Du kunne jo for sjov checke hos Westsign eller Madsens garage om de havde en motor stående og hvad de kostede ? Et sæt karburatorer koster heller ikke gratis
    De ved begge et eller andet om ducati.
    Ellers meld dig ind i ducati klub danmark. 300,- om året for adgang til en kæmpe vidensbase (+klubblad & div. aktiviteter smiley )

• #9   10. mar 2015 Ivan det er hele grunden til at jeg går efter 750 cc motor da det er under 20 procent effekt forøgelse og derfor ikke en ny afgift når det bliver registreret smiley
    Søren p, er faktisk i kontakt med West sign over mail lige pt smiley men burde mine nuværende karburatore ikke kunne indstilles til en 750 motor med et stage 2 jet Kit?

• #10   10. mar 2015 Hos westsign er du i gode hænder. Også min mekanikker.
    Spørg hellere ham om du kan lave dine egne karburatorer om. Der er mange muligheder. Du kan jo sætte et par fladspjælds på istedet, eller jetkit i dine gamle.
    Han har sikkert også en oliekøler ! ? Og åbent luftfilter, Og lettere åbne potter,
    Kun fantasien og banken sætter begrænsninger smiley

• #11   10. mar 2015 Har åbent filter og åbne termagoni udstødninger så mangler næsten kun motoren til at passe til resten smiley

• #12   10. mar 2015 Hvis motoren kommer fra Westsign, så spørg om ikke svinghjulet skal pilles ud og få lettet koblingskurven smiley

• #13   11. mar 2015 Hvad med dobbel-skive foran ? Jeg ligger inde med både gaffelben, skive & calibre ?
    Eller carbondæksler til remmene, carbondæksel til tandhjul.
    Diode-omdrejningstæller i carbon. Spritnye greb i carbon(folie)
    Baghjulsfælg fra 900(bredere end 600) Sort
    Du skal få en rigtig god pris hvis det er noget du kan bruge.
    Det står på Fyn, tæt på Westsign

• #14   11. mar 2015 Søren jeg har dobbelt Skive foran og et motogaget mini speedometer med omdrejningstæller smiley
    men kunne måske godt være intra i dine carbon dele smiley

• #15   11. mar 2015 Dækslerne har siddet på en m600, årg.95
    550,-

• #16   11. mar 2015 Så lige at jeg også har et forrør liggende med større dia. end original.
    Sådan et "spaghetti-rør" med udligningsrør. ???? smiley

• #17   11. mar 2015 hvad er det for noget spaghetti rør for noget spørger jeg måske lidt dumt? smiley

• #18   11. mar 2015 Forrør/flammerør. Den del af udstødningen der går fra cylinderne til lydpotterne.
    Man kan vel kalde det en sportsudstødning (uden potter). smiley

• #19   11. mar 2015 at det er forrør er jeg udmærket med på smiley
    det er mere hvad det specifikt ville sige at være spaghetti rør i forhold til de standard smiley

• #20   11. mar 2015 Rørerne har et lidt andet forløb end standard. De originale er ligesom forbundet i et "kryds". Det her er mere ligesom 2 forrør der er forbundet med 2 udligningsrør.
    Hvis jeg kunne ville jeg sende et billed smiley

• #21   11. mar 2015 Har du mulighed for det?
    Jeg kan godt se ideen men vil gerne have noget visuelt smiley

• #22   11. mar 2015 Jeg skal få noget hjølp til det der edb-data noget smiley Måske i morgen ?

• #23   11. mar 2015 Det kunne være godt, det lyder som noget jeg kunne være intra i smiley

• #24   11. mar 2015 Hvad vil du have for dem vis det er?

• #25   11. mar 2015 Hvis du søger tangentialkrümmer på ebay.de kan du se hvordan den ser ud.
    Min er brugt og sortmalet. Prisen er meget lavere end dem i Tyskland.
    jeg tror min fotograf kommer i morgen ?

• #26   12. mar 2015 Jeg kan se at du får en masse svar på ducatiklubbens hjemmeside ang. motor.
    Der er jo også den mulighed at finde ud af om 750-cylindre passer på en 600-blok.
    Så kan du sætte din 750-motor i til at starte med. Hvis det så viser sig at den er noget skrammel, flytter du cylindre & stempler over på din 600-motor. Bare et forslag hvis økonomien er lidt stram og du godt kan skrue selv. Prøv at spørge Westsign om det kan lade sig gøre. Det var bare lige en tanke jeg fik.

• #27   12. mar 2015 søren, som du kan se har jeg også spurgt om det selv samme inde på ducati forumet smiley dog uden at få svar på om det kan lade sig gøre, men jeg havde også tænkt mig og spørge westsign smiley

• #28   12. mar 2015 Send mig din mailadresse, så får du en stak billeder i morgen.
    Min fotograf er desværre ikke så hurtig smiley

Kommentér på:
ducati monster m600 til m750 motor

Annonce