{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.503 visninger | Oprettet:

Nicky K
Nicky K
Tilmeldt:
18. mar 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Valg af motorcykel {{forumTopicSubject}}

Hej alle herinde håber i kan hjælpe mig lidt.. Jeg står med et meget svært valg har kig på to forskellige motorcykler en yamaha mt-07 og en Kawasaki vulcan 650 s.. Ved det er to forskellige MC. Og er ikke helt sikker på hvad jeg ville blive mest glad for.. Kom med massernes input. Ligger vægt på at det gerne må være en MC der er god og sidde to på.. Vi har prøvet og siddet på dem begge og begge to.. Men dette har desværre ikke gjort det nemmere. Vi er ikke så høje mennesker jeg selv er 1,69 høj og konen er 1.58 høj håber der er nogle der har erfaring på de to MC.. Ved dog af Kawasaki er en nyhed så regner ikke med de store input der, men håber på mange på mt-07 jeg er helt ny på MC, men vil dog også gerne købe en jeg kan have i mange år og udvikle mig på..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af motorcykel
  • #1   18. mar 2015 Hvis du/I sidder lige godt på dem, så kunne I vægte disse ting også:

    Pris.
    Forsikringspris.
    Gensalgsværdi.
    Hvor meget du selv kan/vil skrue.

    Det er ikke sikkert, at det lige afgør valget, men i bedste fald kan det da bruges som input smiley


  • #2   18. mar 2015 To vidt forskellige cykler, kawa lidt en cruiser, og yamaha lidt mere sporty, SÅ hvad er man til? Og som sagt ovenover, fors osv........ En smags sag med de to... jeg ville gå med yamahaen...

  • #3   18. mar 2015 Tror i ikke at konen kommer til at side bedre paa den Kawa cruiser? Kunne ikke forestille mig det var særlig behageligt at sidde bag på Yamaha'en...uden at have prøvet det.

  • #4   18. mar 2015 Find en forhandler og kør en tur på dem smiley

    Med hende bag på smiley kawaen lyder som noget chopper/cruiser noget..

    Nu kender jeg ikk din alder eller din køre stil.. Men ja kawa er jo en flyder.. Yamahaen er lidt mere til små landeveje og sådan noget smiley


  • #5   18. mar 2015 Jeg er den lykkelige ejer af en MT07 med 600km på klokken smiley

    Så her er mit input :

    Jeg er 174cm lav og sidder perfekt på den, JEG er rigtig glad for den oprette kørestilling samt benstillingen. Sædet gør også et udemærket arbejde i forhold til komfort.
    Kæresten sidder ganske fint bagpå. Hun er en 169cm og har en ok siddestilling med ryg og ben.
    Den er ikke konstrueret til langtur, men til alm. hyggekørsel fungere den ganske fint når man er to på.

    På landevejen er det en fantastiksk maskine, det er en legedreng uden lige med et dejligt friskt moment, der vil frem i verden. Det er ikke den vildeste maskine, men mere end rigeligt for langt de fleste.
    Ved agressiv gas i skift til 2 gear er den glad for lige at løfte forhjulet lidt smiley

    Alt i alt en rigtigt fin maskine for pengene til by/landevej + alm kørsel og noget værre lort på motorvej grundet modvind, så det er en rigtig skidt rejsecykel. Men det kommer selvfølig også an på personen, der kører.

    Men set på value for money, synes jeg helt klart at man får en rigtigt fin maskine.
    Så det kommer også an på hvad din kørestil er og hvad du vil bruge den til ?

    MVH

    PS : PRØVEKØR PRØVEKØR PRØVEKØR


  • Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 25
    #6   18. mar 2015 Jeg har prøvekørt den nye Vulcan S, noget HELT andet end klassiske cruisere! Den kører super godt, og temmelig sporty, og så deler den motor med Er6 og Versys, og har absolut ingen chrom eller retrotræk. Mt07 kører altså også godt, men er lidt mere en "bisse". Prøv at køre en tur på dem begge. Og helst med fruen bagpå. Mt07 er godt nok et ringe bagsæde.. Men 99 procent af tiden er det vel kun dig selv, der er på cyklen. Sådan er det i hvert fald her. Vælg den du bedst kan lide at køre på, og som gør dig glad, når du ser den. Det er begge meget fine cykler!

  • Nicky K
    Nicky K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #7   22. mar 2015 Hej alle sammen.. Tak for alle de god og brug bare svar ikke fordi det har gjort det så meget nemmere.. Forsikring har jeg også været ind over og det er kun 1000 kr om året i forskel.. Det jeg vil komme til at bruge mc til er for det meste landevej og by til og fra arbejde.. Samt nogle hygge ture til familie osv.. Men nok knapt så meget motorvej..
    Claus nu er du den eneste som har prøvet vulcan så jeg vil spørger ind til om du tror det er en cykel man hurtig går hen og bliver træt af i længden og vil prøve noget andet.. Det jeg også har med i min overvejlser er at der er 27000 kr forskel i ny pris. Mt 07 er noget billigere.


  • Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 25
    #8   22. mar 2015 Det er jo en subjektiv afvejelse Nicky K. Personligt ville jeg ikke købe nogen af dem smiley De er sjove på hver deres måde, men hvis man gerne vil have bagsædepassager og på længere ture måske med oppakning, så er ingen af dem den rette mc i min optik. Jeg havde valgt noget større og mere bastant firecylindret. Honda Cb650, Bandit 650, GSXF 650, Z800, osv.
    Men køb den, du er forelsket i, fremfor efter fornuft. Ellers skal du bare skifte igen ALT for hurtigt.


Kommentér på:
Valg af motorcykel

Annonce