{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.671 visninger | Oprettet:

Dumt at låne penge til cykel? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg er en knægt på 19år og skal til at have en cykel snart. Men jeg har ikke lige pengene pt eller er ikke rigtig begyndt at spare penge op smiley Har en bil men gider ikke rigtigt sælge den da jeg bruger den på arbejde..

Hvad ville i gøre? Låne eller vente et års tid og se tiden an?

Mvh Peter

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dumt at låne penge til cykel?
  • #1   2. sep 2006 Ville være dumt at købe en nu, du kommer i hvert fald ikke til at køre ret meget i år, med mindre du vil være våd eller køre i sne

• #2   2. sep 2006 Ja det er rigtigt nok men ville bare gerne have en som jeg kan ordne her i vinteren smiley Men tror bare jeg ligger nogen penge til side her til vinter..

• #3   2. sep 2006 Lad os antage at du køber en cykel på afbetaling, hvor du skal af med feks 1800 kr i mdr. så skal du kunne lægge ca 3400 i en kasse hver måned "forsikring, brændstof,tøj,hjelm,veligeholdelse,"evt bøder".. kan du undvære 3400 kr uden det vælter din økonomi ?.. så har du vel råd til at låne .. "bare et eksempel"

• #4   2. sep 2006 ....til gengæld er cyklerne meget billigere nu, end de vil være først på sæsonen, så, hvis du alligevel køber en til foråret, kan du lige så godt købe den til vinterpris nu.

• #6   2. sep 2006 Hvis du låner nu i stedet for f.ek. til 1.marts, afdrager du fra mu af også. Sat over en hel afbetaingsperiode, koster det nøjagtig det samme - det er blot en likviditetsforskydning.

Vil du købe en brugt cykel, som du kan fikse på i vinter, er det jo ligegyldigt, at du ikke har adgang til 2007 modeller, så du kan lige så godt købe nu, hvor priserne er pressede som til foråret, når efterspørgslen stiger. På sigt sparer du penge.

Eneste grund til at vente skulle være, at du i løbet af vinteren får et større rådighedsbeløb end du har nu - gør du det?

• #7   3. sep 2006 Jeg synes det er dumt hvis du vil låne 200.000 til en spritny cykel, men ellers ikke.

Jeg var heldig og fandt en billig cykel og har lånt 30.000 over 3 år. Jeg betaler 1.100,- om måneden, og det slår ikke min økonomi omkuld. Så jeg ville sige go for et, og hvis du venter med at købe en cykel til oktober/november kan du som regel få dem lidt billigere end til foråret og så kan du fixe den over vinteren.

Held og lykke med det.

• #8   3. sep 2006 Og det er selvfølgelig IT og ikke ET*

• #9   3. sep 2006 Det er nok omkring 50-60k så det er ikke så meget smiley Har en månedsløn på 6200,- pt + det løse smiley Jeg har en bil som skal have noget benzin på engang imellem ellers betaler jeg ikke noget..

• #10   3. sep 2006 Find evt. en cykel i prisklassen du mener at have råd til.
    Hent den så i Tyskland til efteråret hvor udbudet er enormt og prisen lav, Skru i den i vinter og spar samtidig sammen til afgiften som så betales til foråret. Vupti. Billig cylkel, og man er nødt til at spare når den nu står der.

• #11   3. sep 2006 Hvis du kun tjener 6.200 så kan du jo ik have et liv ved siden af hvis du samtidg har bil... (forsikring, vægtafgift, benzin) må da koste dig minimum 2000 om måneden.. Dertil kommer dæk, reperationer, service og andet godt... så skal du låne 60k betale hele møllen igen (forsikring, vægtafgift, benzin, dæk, service, reperationer) så et hurtigt bud ville være at du sad for minimum 5.000 om måneden.,.. har du overhovedet det efter skat?

Men ellers kan du jo altid bare snakke med banken..

• #13   3. sep 2006 Lån, køb, lev, stærkt, dø, ung...

• #14   3. sep 2006 Jeg valgte at købe en motorcykel til 70'000 da jeg studerede.
    Jeg syntes bare man skal leve så længe det varer.

Det vil helt sikkert være en fordel hvis du forbereder dig inden du tager i banken. Jeg har lige fået et forbrugslån på 4,25% uden andre omkostninger.

• #15   3. sep 2006 Jeg har haft 6 forskellige MC'er og biler nu, og har lånt til dem allesammen. Man kan sagtens gøre det, og have det fint med det, men du skal nøje overveje om du har råd til det... Det er pisse træls at sidde og vende hver femogtyveøre bare for at komme ud at trille lidt engang imellem, og det ødelægger glæden ved at have den motorcykel, og du ender med garanti med et bragende underskud hvis du ikke tænker det ordentligt igennem... Taler af erfaring her. Udgifter og indtægter bliver desværre nødt til at hænge bare en smugle sammen!

• #16   3. sep 2006 En kassekredit er ikke lige altid sagen. Det kommer meget an på hvem man er. Hvis man f.eks. har en kassekredit på 50k og den hele tiden står i maks. så er det meget dyrere end et lån på 50k. Hvis du kun skal låne 50k-60k skal du heller ikke bekymre dig om at banken skal have pant i den. Det er beløbet for lille til.
    Hvis din økonomi kan hænge samme både med bil og mc, så tag en snak med banken og hør om de vil hjælpe dig. Hvis du ikke har nogen opsparing og et meget lille rådighedsbeløb, skal kan jeg lige så godt fortælle dig at så bliver det meget svært for dig. Desværre.

• #18   4. sep 2006 Det altid dumt at låne penge, det altid dumt at købe bil, det altid dumt at købe motorcykel.....du taber penge på det - DET SIKKERT!!

Men gør det dog!! Man skal sku leve mens man har mulighederne.....så har du råd til lån og div. andre udgifter som følger med så gør det.

Kommentér på:
Dumt at låne penge til cykel?

Annonce