1.718 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
På langtur og regnvjer På langtur og regnvjer
Hej alle sammen.
Jeg går og planlægger en langtur til sommer, men vil lige spørge jer om hvad i ville gøre i følgende situationer.
Du er på motorvejen eller lande vej, det begynder at regne kraftigt (skybrud).?
hvad ville du gøre ?
søge ly under en motorvejs bro ?
tage næste afkørsel eller rasteplads (5-6 km fremme) og finde ly der ?
køre ind til nærmeste bolig / indkøb / tank og søge ly der ?
0 synes godt om
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Jeg har et spørgsmål til dig, du kører på motorvejen og bliver ligepludselig sulten, hvad gør du
Spiser en powerbar med det samme,
Tager næste afkørsel og køber noget mad
Eller kører du til nærmeste by og tænder en grill
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
Har før kørt 4 timer i regn uden problem
Stanse under en bro er NO GO så ind på tanken og få en Hotdog og en Conkobajer eller varmt kaffe
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
dec 2006
Følger: 13 Følgere: 51 MC-er: 4 Emner: 135 Svar: 1.568
Men er det kun fordi det er lidt ubehageligt at blive våd nede ved klokkerne (havde engang et par fine, nye MC bukser jeg ret hurtigt kunne konstatere utætte mellem benene), og jeg sagtens kan se vejen og slå vandet af visiret ved at dreje hovedet lidt fra side til side - så venter jeg lige med at standse til jeg kommer til en rasteplads eller afkørsel (helt tankstation => kaffe).
sep 2012
Følger: 20 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 288
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
apr 2011
Følger: 3 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 3 Svar: 29
Efter 1 min. kom en MC-betjent og stoppede op under samme bro. På det tidspunkt var der måske 20-30 meters sigt pga. regnen.
Vi vekslede ord om vejret, hvorefter han stillede sig tæt på vejbanen og signalerede til bilerne og faktisk råbte efter nogen. Han prøvede vist at gøre de forbipasserende opmærksom på at køre efter forholdende. Mange biler kom forbi i høj fart, det virkede som om kun ganske få havde bemærket at forholdende havde ændret sig. Rigtig mange, særligt i yderbanen kørte med ikke mere end 1 sekunds afstand, i normalt motorvejstempo.
I realiteten var det ret skræmmende at stå og se på, for det var indlysende at hvis en enkelt bil fik problemer med f.eks aquaplaning, ville det udvikle sig til et mega-harmonika sammenstød.
Efter lidt tid stillede skybruddet af, betjenten sagde god tur, og kørte videre.
jun 2014
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 192
Jeg ved også godt at man ikke må stoppe på motorvejen med mindre der er noget galt med ens mc.
Men som et par andre stykker af jer siger ville jeg også mene at det er ok at stoppe under en bro hvis det regner så meget at man ikke kan se vejen eller ret langt frem og begyndende aquaplaning.
Personligt ville jeg heller stoppe under en bro og tage en bøde, end at jeg ved et eventuelt styrt kunne blive skyld i andres ulykke.
Men hvad så hvis det er en landevej hvad vil i så gøre ?
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 46 MC-er: 5 Emner: 193 Svar: 633
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
dec 2006
- Lige præcist. Sikkerhed må komme forrest. Hvis det regner så meget, at man ikke kan se en hånd for sig (medmindre man er en fandens ka'l og bad-ass biker der har røngtensyn, er usårlig og kan alt), så hold ind og løb risikoen for en bøde.... den er i det mindste ike livsfarlig.
jun 2014
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 192
Ville det ikke være farligt på mc hvis sådan nogle hagl rammer ens visir ?
dec 2006
Nej da - du gør bare som Elias.... bare derudaf...
Hagl på størrelse med golfbolde kan smadre visir som var det en æggeskal hvis man ligger og suser afsted med 100+ km/t. Klart man skal søge ly
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 240
jeg valgte derfor at kører af nærmeste afkørelse, som heldigvis gik nedunder motorvejen i en viadukt. her kom en spansk R1'er med en fuldstændig gemmeblødt spanier og hans lige så gennemblødte kæreste bagpå. fik en smøg og en snak med dem, var faktisk ganske hyggeligt.
men tag tingene som de kommer, og tænkt dig om! så kan det sgu ikke gå helt galt synes jeg.
På langtur og regnvjer