1.191 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Markedet for dyre cykler Markedet for dyre cykler

Hey derude,

Er der et brugt markedet for de nye cykler som snart koster en mindre formue eller må man tage et kæmpe tab.

Kan se at BMW holder prisen, men hvad med sådan en som min 2012 ZX10R ABS med en nypris på 295.000kr.

Kan den sælges brugt uden at den bliver givet væk eller vil folk hellere have en ældre model og spare pengene.

Fremtidens nye cykler ser jo ud til at blive dyre i denne tid. Følger man markedet er det meget de snart gamle cykler som skifter ejere.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Markedet for dyre cykler
  • #2   6. maj 2015 Nu er den 2,5år og ikke en cykel der solgt så mange af. Men trods den har gået under 10K er jeg bange for at salgsprisen ligger på 50-60% af nyprisen kun.

• #3   6. maj 2015 De sidste mange år er mange cykler faldet sindsygt i pris. Ikke unormalt at se 5 år gamle 240.000+ racere handlet til 100.000-130.000.
    Hvis du gav 295.000 kr så behold den i mange år og få kørt en masse km.

• #4   6. maj 2015 Vil jeg også gøre hvis salgsprisen ikke vil værd at overveje.

Kunne være man kunne få en indikation fra en forhandler om hvad deres pris ville være.

• #5   6. maj 2015 Jeg spørger er ren nysgerrighed!

Men hvorfor købe en motorcykel til næsten 300.000 for at sælge den 2-3 år efter igen? Skulle jeg ofre så mange penge på en motorcykel, så ville jeg godt nok være sikker på, at det var en jeg ville have mange år frem. Forstå mig ret - hvis man køber så dyr en maskine, må det vel være fordi det er drømme kværnen, eller hva?

Kan forstå at man kan komme i økonomiske problemer, men ellers forstår jeg det ikke helt.

• #6   6. maj 2015 Du kan jo sagtens spørge en forhandler hvad de ville sætte pågældende cykel i butikken for. Det er der vel ikke noget i vejen for.

• #7   7. maj 2015 Jeg synes ofte man har set at cykler til 240.000 eller derover, står hos forhandler et par år og sælges som "nye" overgemte modeller med 0 km på tælleren, til omkring eller under 200.000 kr.
    Så ja du må nok desværre forvente et ret stort tab.

• #8   7. maj 2015 De falder med de samme procenter som andre motorcykler. Der er altid nogen som vil have de dyre. Ligesom nogen vil have de billige.
    Har selv valgt at give over 160.000kr for en ducati 848.

Hvor jeg kunne få en suzuki gsxr 750 med mere udstyr til under 90.000kr

Det er jo hvad man vil have.

Så markedet er der altid.

Prisen bliver bare højere på nye kværnen fra leverandøren end før i tiden. R6 til 200.000kr hvor den kostede 150.000kr for år tilbage.

Så er brugt værdien også dyrere;)

Jeg vil hellere købe sprit ny kværn end en brugt. Får garanti, ved jeg er den første og eneste ejer. Så den er ikke blevet kneppet igennem smiley

• #9   7. maj 2015 Jeg synes at prisen på litermaskinen falder VOLDSOMT efter 2-3 år.. ja helt ned til 50-60% af nyprisen, mens de mindre maskiner holder sig bedre, og efter 10 år så stabiliserer prisen sig nærmest totalt med.. mange af de 10 år gamle MCer jeg holder øje med koster stort set det samme nu som for 3-4 år siden

• #10   7. maj 2015 En ting der virkelig overrasker mig..

En gixxer k1 fx koster jo ca 55 og op af.. Modellen ældre handles fint for 30.. Men du ska squ ikk meget højere op end 60-65 for at få fx en k6 eller nyere..

Folk betaler nok gerne rigeligt for indsprøjtning smiley

• #11   7. maj 2015 Ingen økonomiske problemer. Er heldigvis ikke første ejer. Så tabet skal deles mellem os.

Men tror da jeg vil høre en forhandler, mener bikx havde en på et tidspunkt

• #12   7. maj 2015 Det handler velsagtens også om at rigtig mange mennesker ikke er kommet sig helt over finanskrisen endnu og motorcykler (for mange mennesker) er et stykke legetøj som der bare ikke rigtig er råd til når huset eller lejligheden (og dermed friværdien) er faldet eller at ægtefællen måske har mistet jobbet.

Det er rigtig meget købers marked lige for øjeblikket og det presser priserne yderligere. Selv custom cykler er relativt billige at indkøbe lige for tiden.

Kommentér på:
Markedet for dyre cykler

Annonce