3.298 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Køb af MC i Tyskland -- nice to know Køb af MC i Tyskland -- nice to know

Hej MCG!
Jeg overvejer kraftigt at købe cykel i Tyskland, MEN jeg er komplet grønskolling inden for det område.
Er der nogen der har erfaring med dette, og kan give nogle - nice to know tips - omkring hvad jeg skal huske/være opmærksom på?
Tak

Mvh Steffen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af MC i Tyskland -- nice to know
  • #1   24. jun 2015 Hvad er det du vil opnå ved at købe i Tyskland.?

• #2   24. jun 2015 brug søg, masser af detaljer om emnet.
    husk at få alle papier.

• #3   24. jun 2015 Husk at få ALLE papirer ellers er der jo ikke noget,

PS: Jeg har en Mc Trailer hvis det skule være

• Rasmus M
    Rasmus M Tilmeldt:
    apr 2014

Følgere: 2 MC-er: 4 Svar: 72
    #5   24. jun 2015 Det ultimativt vigtigste må være at få både del 1 og 2 af registreringsattesten. Det er det eneste bevis for at du har betalt og ejer motorcyklen.
    Normalt har ejeren del 1 og banken/panthaver har del 2.

• #6   24. jun 2015 Allan: Som Anders skriver er det udvalg jeg søger ikke tilstede på det danske marked.
    Steffen: Når du nu siger "Alle papirer", er der så andre papir and registreringsattesten?
    Rasmus: (y) Det vil jeg lige have i mente

• #7   24. jun 2015 Prøv at kigge ved exportforhandlere 1 du får den bedste pris da han ved hvordan han får den tyske afgift tilbage når cyklen ryger ud af landet 2 han ved hvor vigtigt det er med papirer så det har han allerede styr på når du kommer 3 check modellen hos knold og skvat for forventet afgift inden køb,jeg overvejede en cbr954 fireblade for en del år siden da første årgang cbr 1000 fireblade udkom til streetfighter projekt men svaret var over 900% af købsprisen smiley
    Privat handel kan du også spare ved men igen sørg for at få den fulde reg attest for den tyske er noget større og mere omfattende en den danske samt en underskrevet købskvittering fra sælger som du også ber om at se et kørekort eller anden bevis på at han er den han udgiver sig for at være,ja så skal du bare bruge en trailer eller kassevogn da du ikke må køre den hjem på den tyske plade selvom den er indregistreret og forsikret hos sælger og danske prøveplader er ugyldige i udlandet,medmindre du er villig til at tage chancen ?
    Der er penge og spare på den rigtige handel og især på en opgraderet/tunet modeller da knold og skvat stadig ikke har lært den slags koster ekstra medmindre du køber harley, min sidste honda offroader kom nede fra friedlos i sydtyskland og der er vi nede i bjergene men 1500-1800 km omvej og vupti billig vinter cykel med lavere km og bedre en stand og udstyr en hvad jeg kunne finde i dk til over det dobbelte i pris.
    Tag en kammerat eller en anden mc kyndig med på turen så der er flere øjne til at vurdere cyklen og til at finde fejl hvis der er nogen,find evt flere af den model du ønsker hvis den første ikke lever op til beskrivelsen så i kan kigge på mere en 1 når i er dernede så i slipper for at køre forgæves.
    Husk når den skal synes kan der være noget med at i das vaterland er der ikke krav om cyklen skal kunne stå med lyset tændt uden motoren går det skal den i dk,men alle nyere cykler er vist lavet så de kan,blinklys blinke frekvens skal nedsættes enten med modstand/modstande eller anden blinklys regulator,men ellers er det bare at shop amok,husk reservedele olie dæk osv da alt er billigere i tyskland.
    Men lyt til flere for jeg har kun hentet 6 cykler dernede fra som jeg har toldsynet for mig selv og kammerater så der er helt sikkert nogen som ved en del mere om emnet en jeg gør.

Jeg har desværre ikke gemt en af de tyske regattester jeg kan ligge billede op af så du kan se den.

• Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 21
    #8   24. jun 2015 Du kan godt køre den lovligt hjem på danske prøveplader. Jeg er i besiddelse af Tyske domsudskrifter der bekræfter dette. Fremsendes gerne hvis du skulle have behov for dette.

• #9   24. jun 2015 "8" at du må køre hjem til Dk fra tyskland , ikke kun omvendt ?

• Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    okt 2012

#10   24. jun 2015 #9
    Ja, jeg har en tysk kammerat der er ansat ved politiet i Hamborg.
    Jeg skulle køre en MC hjem fra Tyskland på danske prøveklistermærker. Han undersøgte sagen og sendte mig nogle domsudskrifter.

• #12   24. jun 2015 Her er en masse gode råd ??:)??
    http://www.quickimport.dk/4-staldtips-til-dig-der-vil-hente-en-motorcykel-udlandet/

• #13   24. jun 2015 Det er lige som at handle i DK bare et andet sprog. Bare husk at få både del 1 og del 2 af farzeugbrief med. Jeg har hentet nogle stykker, senest en gsx 1200 som ikke er solgt herhjemme, men også alm modeller og det har altid kunnet svare sig.

• Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    okt 2012

#14   24. jun 2015 #11
    Jeg plejer ikke at være så skrap til sådan noget upload, men det virker til at være nemt på dit link.

http://imgur.com/a/rPnSO
    Jeg har kaldt albummet: Prøveskilte.de

• #15   24. jun 2015 Vældig fint.

• #16   24. jun 2015 #7...
    Forhandler få den tyske afgift tilbage?
    Der er ikke afgift på tyske maskiner og tænker du på momsen skal man så betale DK moms som er 25 fremfor de tyske 19%.

Jeg har selv hentet en del maskiner og som de fleste skriver er det ret ukompliceret at købe og få den hjem....Den største risiko er afgiftsstørrelsen.
    Jeg er selv stoppet med det netop pga. alt for svingende afgørelser.

Kommentér på:
Køb af MC i Tyskland -- nice to know

Annonce