3.298 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Køb af MC i Tyskland -- nice to know Køb af MC i Tyskland -- nice to know
Hej MCG!
Jeg overvejer kraftigt at købe cykel i Tyskland, MEN jeg er komplet grønskolling inden for det område.
Er der nogen der har erfaring med dette, og kan give nogle - nice to know tips - omkring hvad jeg skal huske/være opmærksom på?
Tak
Mvh Steffen
0 synes godt om
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
jun 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 5 Svar: 182
husk at få alle papier.
Følger: 20 Følgere: 83 MC-er: 7 Emner: 633 Svar: 6.803
PS: Jeg har en Mc Trailer hvis det skule være
apr 2014
Følgere: 2 MC-er: 4 Svar: 72
Normalt har ejeren del 1 og banken/panthaver har del 2.
jul 2011
Følger: 1 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 71
Steffen: Når du nu siger "Alle papirer", er der så andre papir and registreringsattesten?
Rasmus: (y) Det vil jeg lige have i mente
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 72
Privat handel kan du også spare ved men igen sørg for at få den fulde reg attest for den tyske er noget større og mere omfattende en den danske samt en underskrevet købskvittering fra sælger som du også ber om at se et kørekort eller anden bevis på at han er den han udgiver sig for at være,ja så skal du bare bruge en trailer eller kassevogn da du ikke må køre den hjem på den tyske plade selvom den er indregistreret og forsikret hos sælger og danske prøveplader er ugyldige i udlandet,medmindre du er villig til at tage chancen ?
Der er penge og spare på den rigtige handel og især på en opgraderet/tunet modeller da knold og skvat stadig ikke har lært den slags koster ekstra medmindre du køber harley, min sidste honda offroader kom nede fra friedlos i sydtyskland og der er vi nede i bjergene men 1500-1800 km omvej og vupti billig vinter cykel med lavere km og bedre en stand og udstyr en hvad jeg kunne finde i dk til over det dobbelte i pris.
Tag en kammerat eller en anden mc kyndig med på turen så der er flere øjne til at vurdere cyklen og til at finde fejl hvis der er nogen,find evt flere af den model du ønsker hvis den første ikke lever op til beskrivelsen så i kan kigge på mere en 1 når i er dernede så i slipper for at køre forgæves.
Husk når den skal synes kan der være noget med at i das vaterland er der ikke krav om cyklen skal kunne stå med lyset tændt uden motoren går det skal den i dk,men alle nyere cykler er vist lavet så de kan,blinklys blinke frekvens skal nedsættes enten med modstand/modstande eller anden blinklys regulator,men ellers er det bare at shop amok,husk reservedele olie dæk osv da alt er billigere i tyskland.
Men lyt til flere for jeg har kun hentet 6 cykler dernede fra som jeg har toldsynet for mig selv og kammerater så der er helt sikkert nogen som ved en del mere om emnet en jeg gør.
Jeg har desværre ikke gemt en af de tyske regattester jeg kan ligge billede op af så du kan se den.
okt 2012
Følger: 1 Svar: 21
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.420
okt 2012
Ja, jeg har en tysk kammerat der er ansat ved politiet i Hamborg.
Jeg skulle køre en MC hjem fra Tyskland på danske prøveklistermærker. Han undersøgte sagen og sendte mig nogle domsudskrifter.
maj 2007
Følger: 17 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 16 Svar: 93
http://www.quickimport.dk/4-staldtips-til-dig-der-vil-hente-en-motorcykel-udlandet/
feb 2009
Følger: 5 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 296
okt 2012
Jeg plejer ikke at være så skrap til sådan noget upload, men det virker til at være nemt på dit link.
http://imgur.com/a/rPnSO
Jeg har kaldt albummet: Prøveskilte.de
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Forhandler få den tyske afgift tilbage?
Der er ikke afgift på tyske maskiner og tænker du på momsen skal man så betale DK moms som er 25 fremfor de tyske 19%.
Jeg har selv hentet en del maskiner og som de fleste skriver er det ret ukompliceret at købe og få den hjem....Den største risiko er afgiftsstørrelsen.
Jeg er selv stoppet med det netop pga. alt for svingende afgørelser.
Køb af MC i Tyskland -- nice to know