{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
525 visninger | Oprettet:

salg af mc til private.. {{forumTopicSubject}}

hej og god morgen til alle----

jeg ville høre om noget gad hjælpe mig med fremgangs måden nag salg af mc til private...
hvad skal jeg huske og hvad skal der underskrives.. eksempelvis syn osv..
Og hvis de der kan svare gad at skrive det meget udførligt ville det hjælpe.. ja gerne skære det ud i pap....

tusind tak, og på gensyn på søndag, dem der skal på tur... og ellers, til alle jer andre, så ses vi næste sæson......

MVH

Allan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  salg af mc til private..
  • #1   29. sep 2006 FØR HANDELSDAGEN.
    Kør ned og få maskinen synet. Det er altid nemmest at sælge en cykel der er nysynet. Når det så er gjordt og du står med en registrerings-seddel med stempel fra syns hallen på har du det første dokument.

tag et print af følgene link

(link fjernet)

Ring til køber og be ham om at have forsikrings-bevis med på handelsdagen

PÅ HANDELSDAGEN/AFLEVERINGEN.

Udfyld Reg.sedlen fra synshallen med navn og adresse på den nye ejer når du har modtaget pengene på BANKCHECK eller KONTANT

Udfyld slutseddel.

Kør ind på gården og aflevere Reg.seddel og købers forsikrings-bevis.

FÆRDIG. Nemt ikke.

På denne måder er cyklen omregistreret fra dag 1. Og du er sikke på at køber ikke ligger og kører(Eller Kører galt) på din forsikring.

Mvh/

Uffe

• #2   29. sep 2006 En rigtig god iden er, at hvis du ikke kender eller er helt tryg ved køberen, så tag sammen til motorkontoret og få omregisteret mc'en ellers kan man være uheldig som jeg har været, og få en masse bøvl bagefter.

bo

• #3   29. sep 2006 Uffe du er for skarp.:-)

• #4   29. sep 2006 Jeg har solgt privat et par gange og gjorde følgende hver gang :

Når køber ville have den aftalte vi en dag hvor han havde pengene, der mødtes vi og underskrev papirer sammen, derefter kørte jeg den selv til motorkontoret, ( han køret med i bil) der fik jeg den omregistreret i købers navn, derfra fik han nøgler og cykel, jeg fik kontanter / bank noteret check.. det er det...

så er du sikker på at du ikke bliver bollet bagefter, da det ikke er din forsikring, han kører rundt på.

der er ikke nogen grund til at DU syner din cykel. den er jo ikke engang 2 år gammel allan. så det punkt springer du over.

en direkte handels kontrakt er at finde på nettet flere steder, og den printer du bare ud. i øvrigt kan du jo bare tilføje flere ting til den komtrakt hvis du vil være sikker på et eller andet bestemt.

Jeg har en sådanne kontrakt liggende på de cykler jeg har solgt så du kan se dem, og få en kopi af kontrakten.

det der er sværest ved salg er sagu at se en anden køre væk på dyret, men i din situation er det jo kun fedt, da du ved der kommer en Bird i stalden kort tid efter...

• #5   29. sep 2006 ok.. gode indlæg alle sammen.... ja det er forhåbenlig en gammel klasse kammerat..... men det er gode tip alligevel..... men jeg får bare en kopi af dig kenneth......

ang syn....skal man ikke uanset alder ha omsynet sin mc??? eller er det sælger der skal gøre det?

• #6   29. sep 2006 Den skal ikke synes ved salg, da du jo ikke piller pladerne af den, men køber kører viderer på din plade.

og jo du for bare en kopi.

• #7   29. sep 2006 Det er ikke nødvændigvis sælger der skal Syne cyklen, Men jeg mener at hvis ikke den er synet eller er synet inden for et år, ved ejerskifte, Skal den afmeldes.

Mvh/

Uffe

• #8   29. sep 2006 slut seddelen siger at man skal aflevere pladerne.... men så skal sælgers efter max 3 dage indregistrer den selv..men det troede jeg man gjorde på motor kontoret....... kiggede i det link som uffe B sendte

• #9   29. sep 2006 Det er ikke nødvendigt allan, du skal blot sørge for at afmelde den og ny køber skal indregistrerer deni sit navn...

i øvrigt her er en slut seddel du kan bruge. :

www.mczonen.dk/content/slutseddel.htm

MVh
    kenneth

• #10   29. sep 2006 Ja Allan, i skal blot tage på motorkontoret sammen så ordnes det hele der med det sammen. det skal du ikke spekulerer på, ellers tage jeg gerne med og hjælper dig gennem processen. det er intet problem på en så ny cykel.

• #11   29. sep 2006 ok-..... kan vi evt gennemgå seddelen først og udfylde mine ting sammen... så kan jeg måske bedre forklare min evt køber det hele.. så han får en god oplevelse af sit køb......

• #12   29. sep 2006 selvfølgelig. også derfor "man" gerne ordner de ting for køber / eller sammen med køber, så han for så lidt problemer som muligt ud af at handle...

Dybest set kan han jo blot komme med den aftale købesum og så blot kører med dig rundt i en times tid, så kan han få nøglerne og køre derfra og ikke skulle tænke mere over det, resten har du klaret, og så skal du heller ikke tænke på om køber smadrer den på vej hjem, for det er hans egen forsikring og reg. attest det drejer sig om.

• #13   29. sep 2006 ok.... kennth smid en sms, med hovrnår du er hjemme, hvis du har tid idag, så kunne jeg, hvis du har tid, lige komme forbi og hente et stk kopi og få forklaret proceduren

• #14   29. sep 2006 Hej, jo tid har jeg da, skal ud og trille lidt i dag, skal dog lige ud og kigge en hytte først, men er hjemme ved en 16 tiden, du kan bare printe den ud jeg har smidt et link til. så har du den...

• #15   29. sep 2006 hej.... ja jeg er på job til kl 1900...måske hele døgnet, grundet sygdom..men ville bare høre.... ville gerne snakke face to face ang den seddel...det nok nemmere for mig

Kommentér på:
salg af mc til private..

Annonce