{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.389 visninger | Oprettet:

Emil M
Emil M
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 17

Beskyttelse af sko mod gearpedalen {{forumTopicSubject}}

Hejsa, hvad gør i for at der ikke kommer sorte mærker på jeres sko/støvler af gearpedalen? Jeg har set man kan få sådan en lille silikonehætte man glider over, men den tager 2-6 uger om at blive leveret, og mangler en løsning lidt her og nu ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beskyttelse af sko mod gearpedalen
  • #1   18. aug 2015 gaffa eller rengøre pedalen

• #2   18. aug 2015 Kører med sorte støvler

• #3   18. aug 2015 Undlade at køre med hvide gummisko...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
    #4   18. aug 2015 Alt hvad jeg kender til af brugbart MC fodtøj, har sådan en lille beskyttelses plastik "pad" siddende ovenpå den venstre støvle.

Sko på MC? Det giver ikke rigtigt mening...

• Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    jun 2015

#5   18. aug 2015 Jeg ser det ikke nødvendigt at hoppe i et par MC sko for de små 3km jeg har igennem byen for at komme til skole smiley Det skal vel siges jeg ikke kører noget sporty..
    Henrik så kunne jeg jo også lade være med at køre på MC, men det løser ikke rigtigt problemet smiley

• #6   18. aug 2015 køb et par mc sko (der kan fås noget der minder om almindelige sko)

• #7   18. aug 2015 Hvis det skal være en hurtig nem løsning så sæt et stykke gaffa om pedalen og skift det når det bliver beskidt smiley

• Sajmon ™

#8   18. aug 2015 Jeg kan sagtens følge din logik. Før det første tager det nemt 20min at trække i MC støvler kontra sneakers, som desuden fysisk ikke KAN være i en lille rygsæk, og for det andet er vi motorcyklister jo godt klar over at uheld der sker på korte ture, er langt mindre alvorlige end dem der sker på lange ture, og rammer så godt som aldrig fødderne. Ja nemlig...

Ironi kan godt forekomme på internet forums...

• #9   18. aug 2015 krympeflex på gearpedalen

• #10   18. aug 2015 Kan du ikke stripse et lille stykke pudseklud rundt om gummiet ? Hvis det drejer sig om et enkeltstående tilfælde smiley

• #11   18. aug 2015 du kan købe sådan en her fra held til t sætte på dine sko

http://bike-netshoppen.dk/product/held-laederforstaerkning-2545/

• Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    jun 2015

#12   18. aug 2015 Jeg er godt klar over det sikkerhedsmæssigt er uforsvarligt at køre i sneakers, men nu var det ikke det spørgsmålet lød på - så gem jeres prædiken til lyskrydsene smiley jeg tror det er sådan en sag vi er ude i @Peter B, og vil da spænde lidt pudseklud om den indtil det ankommer! Tak for svarene, må i alle (andre) have sikre fødder derude smiley

• #13   18. aug 2015 har du prøvet at rense den med bremse/ motorrens??

• Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    jun 2015

#14   18. aug 2015 Det kunne godt være lidt bremserens kunne tage det. Gearpedalen er af gummi slagsen, tror du stadig den vil kunne tage det? Jeg har en idé om at den simpelthen bare er for gammel og mørnet ??

• #15   18. aug 2015 Har en enkelt gang prøvet at få snørebåndet til at sidde fast i bremsepedalen, heldigvis ikke den fod jeg ville støtte på da jeg skulle holde for rødt, kører ikke i andet end MC-støvler/sko nu..

• #16   18. aug 2015 pas men hvis man er lidt god(smøre rigeligt) med kæde sprayen kan der godt komme lidt der hen

hvis den er mørnet så kunne et stykke krympe Flex da godt være en mulighed evt et par o ringe

• #17   18. aug 2015 Flytter gearpedalen op på styret.

• #18   18. aug 2015 Hvis den er mørnet er det vel for pokker bare at skifte den

• #19   18. aug 2015 Køb en Honda NC700/750 med automatgear

• #20   18. aug 2015 kør i strømper

• Sajmon ™

#21   18. aug 2015 Ja eller bare tæer. Det gør ingen forskel.

Det ligemeget!

• #22   18. aug 2015 En tur på 3km klarer man på pedalcyklen med rugbrødsmotor.

• #23   18. aug 2015 22
    argh 300 m måske men så fanderme heller ikke 2cm mere smiley

• #24   18. aug 2015 3 km, det er da en hel del hurtigere at tage trædecyklen
    Inden du får låst motorcyklen op og kommer I tøjet, så er du jo fremme på cykel, let røven og kom igang, hverken dig eller din mc har godt af det fis

• #25   18. aug 2015 der er ingen anden løsning end at bytte din mc til en scooter

• #26   18. aug 2015 Jeg tror det er en troll, han har jo ikke nogen mc (oprettet)

Køb en pakke kondomer så er du over det problem smiley

• #27   18. aug 2015 Sikke en stemning der kan komme hvis der er forskellige meninger smiley

• #28   18. aug 2015 Jeg vil anbefale dig bare at sætte den i andet gear én gang, og så bare kun køre i det gear. Så slipper du for at bruge gearpedalen fuldstændigt - til gengæld skal du kun skifte kobling ind i mellem, men det bruger man jo hænderne til, ikke føderne så mon ikke det går smiley

• #32   18. aug 2015 Stop nu med at tude over der er nogle der køre uden dedikerede motorcykelstøvler. Hvis det var så stort et sikkerhedsmæssigt problem kunne jeg forestille mig det blev lovkrav.

Nogle mennesker bruger sikkerhedsbriller med en vinkelsliber, andre bruger mc-støvler, andre ryger og satser på ikke at få lungekraft. Alle tager deres egne forbehold. pas jer selv.

• #33   18. aug 2015 Det er fandme det samme som at sige du skal have rygskjold på ALTID! Og det skal man jo ikke.. Men du må jo gerne hvis du er en urationel sikkerhedsfreak.

• #34   18. aug 2015 Hvori består det irrationelle ved at bruge rygskjold?
    (Går ud fra at det er det du mener med urationel)

• #35   18. aug 2015 Der er punktum imellem de 2 sætninger. Drop din kommentar med stavepladen og brug forummet med en smule diplomati. Så betragter folk dig også som en voksen mand/dame.

Hvis man kører med rygskjold ved bykørsel så går jeg ud fra man heller aldrig har kørt på cykel uden cykelhjelm. Deraf rationalen ved rygskjoldet.

• #36   18. aug 2015 Krympeflex??

• Sajmon ™

#37   18. aug 2015 #35 - Hvad så hvis man aldrig kører MC uden alt sikkerhedsudstyr, fordi man både selv har oplevet styrt hvor det reddede ens røv ved 240km/t, og set folk blive flænset til millionbøf uden udstyr i styrt ved 35km/t?

Er man så også urationel/irrationel i din verden? smiley

Eller KUNNE det tænkes at der sad nogle mennesker, som var et par erfaringer rigere end andre?

Nu har jeg ikke en eller anden trang til at være badass foran grillen på min topgejlede sports cykel, så de små irritationsmomenter der er ved at køre MC i ordentligt indpakket tilstand, lever jeg med.
    Mine kommentarer går mest på at trådstarter, måske ikke helt har gennemtænkt konsekvenserne af sine beslutninger - eller har set en fodhviler stikke gennem en ankel, eller har set hvor lang tid man skal bruge på at kunne gå normalt igen efter sådan en lille tur henad asfalten.

Det er folks eget valg, men jeg kender da et par folk som den dag i dag, ville ønske de havde lyttet til det som i squids (slå det op på Google) kalder "tuderi". smiley

• #38   18. aug 2015 #37 du skal være velkommen til at køre med alt sikkerhedsudstyr du har råd til. Det er jeg sikker på folk kun vil klappe dig på skulderen for. Men hold dig til emnerne.

Jeg kender dig ikke, men jeg ved du har kørt på cykel uden cykelhjelm. Derfor skal folk heller ikke moralprædike over det. Det er dit valg. Tillykke med din egen fri vilje.

• #39   18. aug 2015 Jeg har et par kortskaftede frank thomas mc-støvler. De er en mellemting mellem rigtige langskaftede mc støvler og sko man rent faktisk kan gå med. Men de har beskyttelse flere steder, plus ekstra gummi på gearfoden, så vil da anbefale sådan en hybrid.
    Jeg går så ikke langt i mine længere for metalbøjlen, der gør at sålen ikke går i smadder ved uheld, er blevet bøjet en smule efter for mange kickstarter.....

• Sajmon ™

#40   18. aug 2015 #38 - Du skal være 4 forskellige slags velkommen til at bladre lige hvor hen det passer dig, hvis ikke svarene falder i din smag, og det er trådstarter også.

Så i stedet for at gå bersærk over andres svar, så følg dit eget råd og hold dig til emnet, lille skat... smiley

• #41   18. aug 2015 Din diplomati er uendelig. Snak ordentligt i stedet for at gå der ned. Et forum er til at stille spørgsmål og finde en løsning og sørge for andre kan finde løsningen. Det kan de ikke når du vil snakke om noget helt andet. Du kan chatte med din kæreste.

• Sajmon ™

#42   18. aug 2015 Jeps. Hold dig til emnet... smiley

• #43   18. aug 2015 sorte pletter på støvlerne,. det var dog forfærdeligt

• #44   18. aug 2015 Jeg har den ultimative løsning.
    Du kører med bare tæer så kan du også mærke om asfalten er varm.

• LocalRider
    LocalRider Tilmeldt:
    jul 2011

Svar: 42
    #45   19. aug 2015 Det gør jo ikke noget at folk kan se at man har en MC smiley

• #46   19. aug 2015 Jeg er fortaler for sikkerhed, ingen tvivl om det, og respekt for folk som går op i deres egen sikkerhed..

Men jeg forstår ikke hvorfor en 3 km tur på en MC (forudsat at de 3km ikke er på motorvej, landevej hvor farten er +100km/t) er farligere end en 3km tur på scooter hvor 95% af kørerne nøjes med en hjelm..

Er det farligere at køre 50km/t på en MC i 3 km.. end 50km/t på scooter i 3 km ?? Og har i nogensinde kørt hver eneste tur på en scooter i fuld læderdragt med rygskjold, handsker, støvler og hjelm ??

• Sajmon ™

#47   19. aug 2015 Sidste gang jeg kiggede efter, kørte scootere på cykelstien. En MC kører samme steder som biler og skal slås med bilister om den samme plads på vejen, og er tungere end en scooter, og accelererer hurtigere og kan oftest stoppe hurtigere end en bil og.... Behøver jeg fortsætte?
    Jeg aner ikke hvorfor folk ikke beskytter sig selv bedre når de kører scooter - det må du da spørge dem om.
    Jeg har stadig en kraftigt ombygget en stående som jeg træner wheelies på, men der er jeg også pakket godt ind. På vejen har jeg aldrig kørt på sådan et køretøj, så det gælder ikke mig.

Mine kommentarer er blot for at vække lidt tanker omkring sikkerhed - ikke fordi jeg har nogle følelser investeret i hvad folk så bruger informationerne til. Det er deres eget valg. smiley

• #48   19. aug 2015 En knallert 45 må ikke køre på cykelstier, og jeg vil vove den påstand at man er mere udsat på sådan en, end på motorcykel, da folks "respekt" for en køretøj generelt stiger med størrelsen af denne.

Du har ikke behov for at køre scooter på vejene, det er fint, men jeg har svært ved at tro at hvis du kørte 3km på scooter hver dag, i sommerhalvåret, at du ville have fuldstændig samme beskyttelse på som når du kører MC, selvom det foregår med samme hastighed på samme veje..

Men jeg kan jo tage fejl, og du dermed vil være den første i Dk der kører med fuld mc beskyttelse på en scooter på vejene smiley

• #49   19. aug 2015 Mht. at vække folks tanker omkring sikkerhed, så er det helt fint synes jeg, jeg gør det selv med mine kammerater som ikke kører i læderdragt, nogle lærer det andre gør ikke..

• Sajmon ™

#50   19. aug 2015 Nu er jeg jo en af dem som ikke forstår meningen med 45 knallerter på nogen måde, så det ville aldrig ske at jeg kørte 3km på sådan en, så der er ikke engang et "hvis nu" scenarie.
    Når du skriver scooter, er det en 30 km/t plastikting i min verden, men fair nok. Den gider jeg dog heller ikke køre på.

Havde jeg 3km på arbejde, så ville jeg tage min udemærkede 19år gamle mountainbike.

• Sajmon ™

#51   19. aug 2015 Skulle jeg køre 3km på min cykel, ville jeg også have hjelm på. Sådan bliver man når man ser folk komme galt afsted, og skal rydde op efter det et par gange.

• #52   19. aug 2015 Jeg vil også tage trædecyklen, og jeg bruger også hjelm når jeg cykler på den.. Men det er ikke det som diskussionen gik ud på.

Jeg prøver bare at forstå den der logi med hvorfor livet pludselig er farligere af at man kører den samme rute med samme hastighed på MC, end hvis man gjorde det på en 45 knallert smiley

• Sajmon ™

#53   19. aug 2015 Det er kun dig der har draget den der 45 knallert ind i snakken - og det forstår jeg stadig ikke relevansen af.

Er det eneste alternativ du ser, eller hvordan skal det forstås...?
    Ja - hastighedsmæssigt kan den måske virke sammenlignelig, men det er den jo ikke på hverken størrelse, placering eller accelerationsevne. Når du rammer ca 45, er det slut så du bliver overhalet af alt - det sker ikke på MC.
    Jeg kan jo kun svare for mig selv, og jeg ville aldrig drømme om at køre på så tåbeligt et køretøj - netop fordi den nemmere bliver overset. Den kan ikke følge med trafikken i byen og på landevejene er den endnu mere til gene for alting. Endnu endnu værre er det at man kan køre den lovligt med et bil kørekort.

• Esben F
    Esben F Tilmeldt:
    sep 2011

Emner: 17 Svar: 451
    #55   19. aug 2015 15 km/t og MED støvler, tør slet ikke forestille mig samme scenarie i sneakers - just sayin'

profilbillede
  • #56   19. aug 2015 På med sådan et par hér, så rører læderet aldrig pedalen smiley

profilbillede
  • #57   19. aug 2015 Man kan brække foden ved at træde forkert. Det gør det ikke til et entydigt bevis at det er sindsygt at køre uden motorcykelstøvler.

• Sajmon ™

#58   19. aug 2015 Det er så også kun dig der har sagt det var sindssygt...

• Ketil Lund S
    Ketil Lund S Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #59   20. aug 2015 Lav en læder hætte til dine sko. Lidt ligesom de der blå futter man skal havde på i svømmehallen og så klar.

• #60   20. aug 2015 Sajmon kom nu videre.. Bare fordi jeg har fornærmet dig behøver du ikke hænge dig i det resten af ugen..

• #61   20. aug 2015 Stem DF, hvis du vil ikke have sorte pletter.... .

• Sajmon ™

#62   20. aug 2015 #60 - Du skal fokusere på diskussionen og ikke lægge ord i munden på folk.
    Hvis du lige hurtigt læser tråden igennem, vil du måske opdage at den som har reageret kraftigst på lidt modspil, er dig selv.
    "Sindssygt" er dit ord, og det er rimeligt langt fra "uovervejet" som er de flestes pointe - det du fejlagtigt kalder "tuderi".

• #63   23. aug 2015 Ud i bauhaus og find noget klar plast slange som man bruger til springvand og lignende. Træk det ud over, ellers se om en stump haveslange kan bruges.

• Emil M
    Emil M Tilmeldt:
    jun 2015

#64   26. aug 2015 Jeg har fundet en løsning med en strips og noget stof - afventer en rigtig beskytter med posten.
    Tak for alle de kreative svar og meninger om mit fodtøj, det har været underholdene læsning smiley
    Jeg smider lige etage og stue når uheldet er ude så gem hellere røgen til det, for lige nu er jeg stadig bare ung og dum smiley

• #65   26. aug 2015 YOLO! smiley smiley

Kommentér på:
Beskyttelse af sko mod gearpedalen

Annonce