5.933 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 126 Svar

Hvor meget går i op i udstyr? Hvor meget går i op i udstyr?

Hej med jer

Ville høre hvad jeres holdning , er på udstyr når i er ude
at køre på jeres cykler.

Min kone startede med at sige jeg skulle køre i læderdragt da jeg
overvejede at få mc-kort og kværn smiley , Det synes jeg dog er lidt
overdrevet.

Hvor meget går i selv op i sikkerhed og udstyr når i er ude og køre ?
og kunne i finde på at køre i shorts og tanktop en varm sommerdag ?

Lad mig høre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget går i op i udstyr?
  • #1   16. sep 2015 Når din hud og knogler er raspet af med asfaltens hjælp med 100 km/t, så kan du jo igen tage dialogen med konen om det er overdrevet eller ej.

Du vælger selv. Shorts og en tanktop hører ikke hjemme på en MC - efter MIN mening. Men andre har andre meninger og respekt for dem.

• #2   16. sep 2015 Har en holdning der hedder at hel-dragt i læder, svare lidt til at tage en supermand dragt på - man tror man kan klare det hele. Jeg køre personligt selv i kevlar jeans og en textil jakke, af den grund at man passer bedre på derude når man IKKE tror man er He-man.

• #4   16. sep 2015 Støvler, jakker, rygskjold, hjelm og handsker er obligatorisk. Som oftest har jeg også MC bukserne på. Men hvis jeg bare lige skal køre en smuttur, hvor der ikke skal leges eller køres frisk, så kan jeg af og til godt nøjes med cowboybukser.

• #5   16. sep 2015 Da jeg var ung og dum kørte jeg i shorts til tider, men efter et dumt styrt har jeg altid læder på.

Så det er nok mest op til dig selv og nok ikke så meget andres holdninger.

Kommer nok også an på hvilken cykel vi snakker, men nu er der næsten aldrig så varmt i DK at læder ikke kan bruges

• #6   16. sep 2015 Køre med det hele hvergang, bitter erfaring og de 5 min det tager at hoppe i det er en go ide i forhold til de skader man kan få, og det er jo ikke engang sikkert at det er ens egen skyld når det går galt, der er mange trafik spasser der ude.

• #7   16. sep 2015 Så lidt som muligt smiley men omvendt gider jeg ikke fryse! Men kører helst i T-shirt og ganske alm jeans, er det rockervarmt så korte bukser smiley Og gerne uden hjelm, ellers en braincap, og til længere ture en alm hjelm. Men har da ikke noget imod at andre klæder sig som de vil, for mig har det bare noget med frihed at gøre, og så er tøjet ligegyldigt, så sidder det lige under huden smiley

• #8   16. sep 2015 Jeg kan ikke få mig selv til at køre uden, kører altid i læderdragt, høje støvler, rygskjold og hjelm. Har en bekendt der væltede med 10 km/t i comboybukser og sneakers. Der resulterede i en brækket ankel og ret ødelagt knæ.
    Men du må da selv om det. Jeg forstår heller ikke holdningen med at man bare kører en lille tur uden udstyr, men det kan være jeg ikke kender til fænomenet, at man først vælter efter 1 time.

• #9   16. sep 2015 Enig med #4

Læder = supermand???
    Den gamle dame, der trækker ud lige foran dig, er sgu ligeglad med, at du ikke tror, at du er He-Man

• #10   16. sep 2015 #9

nu kan tekst tolkes på mange måder, jeg personligt køre mere roligt uden hel-dragt men selvfølgelig med godkendt udstyr.

hvis nogen trækker ud foran en, er man jo færdig uanset hvad.

• #11   16. sep 2015 Men i hvilken grad er du færdig?

• #12   16. sep 2015 Sidste sommer kørte jeg i shorts, tanktop, klipklapper og braincap. Jeg ved udemærket godt at det ikke er sikkert på nogen som helst måde og nogle vil mene at det er for at se "sej" ud. Men jeg føler mig bedre tilpas når jeg ikke er pakket ind i udstyr og nyder hver tur meget mere. Det var dog på en chopper. På racercykler fortrækker jeg rygskjold og hjelm, evt jakke.
    Hver sin smag og hvert sit liv. smiley

• #13   16. sep 2015 Kører tit i for lidt udstyr, jeg kører mange småture, hvor jeg feks lige skal ind og handle og så gider jeg ikke stå med alt udstyr på og svede som et svin. Hvis vejret er til det kan det også snildt ende med en tur o cowboybukser og t- shirt. Har dog altid fullface på

• #14   16. sep 2015 Min kørestil ændre sig ikke i forhold til om jeg har læderjakke eller tekstiljakke på. Det er humøret der afgøre hvor meget gas den får smiley

• #17   16. sep 2015 ATGATT = All The Gear All The Time, man er ikke køn efter en tur hen ad asfalten i alm. tøj smiley

• #18   16. sep 2015 når jeg nogen gange kører retur fra stranden til sommerhuset, kun iført badeshorts (passagerinden har det tørre tøj i rygsækken) så føles det megeg forkert at bremse/skifte gear og sætte foden ned ved rødt smiley
    Sandet der stadig sidder på fødderne gør det ikke bedre smiley

• #19   16. sep 2015 #17

Det der nok ingen der er, men ville blot høre folks holdninger, og ikke hvad der er rigtigt eller forkert smiley

• Johnny W
    Johnny W Tilmeldt:
    jun 2007

MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 61
    #21   16. sep 2015 Cowboybukser, sneakers, læderhandsker, hjelm og i bedste fald en syntetisk MC jakke til fordel for softshell´en. Jeg har ellers den fulde pakke liggende inkl. rygskjold, løse knæbeskytter og nakkekrave.

Det er ikke ualmindeligt at jeg er nede at ligge på en køretur som primært foregår i terræn, men jeg har første gang til gode på ryggen på asfalt. Skaderne har hidtil været begrænset til plasterskader, ømme muskler og forstuvede ribben.

Jeg ved godt hvad jeg burde gøre, og at jeg vil fortryde bittert at jeg ikke gjorde det den dag det ene knæ knækker når det ryger ned i en sten i græsset!

• #22   16. sep 2015 #10
    -hvis nogen trækker ud foran en, er man jo færdig uanset hvad.

Det lyder jo som, at du ligger med 200+ hele tiden? smiley

• #23   16. sep 2015 #22

Har et job der kræver jeg har et kørekort, så nej det gør jeg ikke hehe, passer på det smiley

• #24   16. sep 2015 hvis det er muligt.
    kortærmet skjorte, korte bukser, gummisko og braincap.
    men jeg er heller ikke rigtig klog smiley

• #25   16. sep 2015 Kører altid med udstyr. Hvis det ikke er en tur på 2km, op til træning eller sådan noget.
    Altid rygskjold, hjelm og handsker

Længere ture hjelm, handsker, dragt, støvler og rygskjold. Og er ikke billigt udstyr. Vil kun have det bedste af det bedste

• #27   16. sep 2015 Jeg føler mig nøgen uden jakke og hansker.
    Men støvler og bukser springer jeg over, hvis jeg bare skal hente en pose kaffe, da MCerne er mit primære transport 5 dage om ugen.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.719
    #28   16. sep 2015 Jeg har en læder heldragt, gode støvler / handsker og en hjelm og et rygskjold som sidder tæt på perfekt, og jeg bryder mig ikke om at køre i andet.

Men jeg sidder også KUN på min MC for at køre frisk til - gerne svingtur. Ingen pendling - aldrig ned og handle eller på stranden - aldrig cruuuuz rundt nogen steder - alt det har jeg en bil til.

Man kan mene hvad man vil om hvad andre gør - men det er deres tab hvis de en dag opdager konsekvensen af det.
    Et sæt løse kevlar bukser og en tekstil jakke flytter sig bare på kroppen så huden er blottet i et styrt - så man kan lige så godt lade være. smiley

• #29   17. sep 2015 er ikke bleg for en tur i shorts og tee, men normalt har jeg bare mc jakke og handsker på smiley

• #30   17. sep 2015 har været en tur i gøften uden rygskjold(ellers fuld) og guske lov for at jeg ramte vejkandts pælen med siden og at den stod der for bag ved stod et metal skilt(ca 0.5m) så med mindre det er for at flytte mcen ind/ ud så er jeg også på ATGATT vognen og ikke thansen udstyr men anerkendte mærker

• #31   17. sep 2015 Lad være med at køre mc, det er jo pisse farlig smiley

• #32   17. sep 2015 Det jeg har på her, og så et alpinestars full rygskjold smiley Og det er hver gang! Jeg vil sku ikke dø/miste min førlighed pga. Noget dumt smiley

profilbillede
  • #33   17. sep 2015 Jeg køre med læder eller tekstil dragt jeg går ikke ned på udstyr, har to børn og har ikke tænkt mig og skal opdrage dem eller se deres barndom via kørestol eller hospital seng eller værstefald slet ikke fordi jeg lige skulle på havnen med drengene.

• #34   17. sep 2015 Dress for the fall not for the ride..

• #35   17. sep 2015 Dress for the slide, not for the ride smiley

(det skal helst rime, for at fange de unges opmærksomhed)

• #36   17. sep 2015 Min læder dragt har reddet mig fra nogle ærgerlige skrammer da jeg styrtede. Og det var bare en tur til bauhaus efter et par småting den dag.
    Det var ham der kørte ud foran mig ikke klar over, at det bare var en kort tur ned til bygge markedet.

• #37   17. sep 2015 Da min kæreste og jeg væltede med 50km/t skete der os intet! udstyret tog alt og var revet fuldstændigt op. Det var tekstil som ikke er lige så effektivt som læder men mere praksis. Altid kør med udstyr, det er vores sikkerhedssele!

Din indbo dækker dit mc tøj NÅR! du styrter, for det gør alle sq før eller siden hvis man kører nok.

• #38   17. sep 2015 "30" Kjj Klart du ryger i grøften når du du kører " ellers fuld " smiley

• #39   17. sep 2015 køre aldrig uden, ordentligt tøj

• #40   17. sep 2015 #39 Er det så smoking, eller knapt så formelt? smiley smiley

• #41   17. sep 2015 Jeg synes det er svært og nyde det frie liv på mc hvis jeg kamp sveder eller fryser så jeg er påklædt efter vejret. Hvis man hele tiden vil gardere sig mod det værst tænkelige synes jeg det er svært og nyde det. Nogen gange skal man tage lidt chancer og nyde kicket. Det er for mig det fedeste ved og køre mc og generelt tilværelsen smiley

• #42   17. sep 2015 Hvis jeg skal ud og køre, bare for at køre mig en hyggelig tur med nogle fede sving, så kører jeg i fuldt udstyr.
    Hver morgen når jeg kører til København kører jeg i en tekstiljakke, jeans med skiundertøj under, et par mc-sneakers og selvfølgelig handsker. Det samme gør sig gældende når jeg tager cyklen for at køre op efter dagligvarer eller for at tage op og træne. Tager sgu ikke fuldt udstyr på for max at køre 50-60 km/t, og så ligne en svedig rummand når jeg når frem til træningscenteret.

• #43   17. sep 2015 I trafikken køre jeg i hvad jeg har lyst til lige fra læderdragten iil t-shirt..

På bane kunne jeg ikke finde på at køre 1 omgang uden rygskjold,handsker med knobeskyttelse og støvler der beskytter mine angler optimalt...

Gør dine overvejelser. og beslut dig for hvad DU vil køre i... hvad vi andre gør er jo i relevant. Da det ikke gør ondt på dig når vi vælter smiley

• #44   17. sep 2015 altid hjelm handsker og sko, om sommeren har jeg en brynje jeg bruger med en T-shirt under, og Jeans. Er det for varmt til læderjakken tager jeg den ikke på. Det bliver for varmt og jeg mister koncentrationen. For mig er aktiv køre sikkerhed meget bedre end passiv.

• #45   17. sep 2015 Jeg har kørt til Italien i gummisko, cowboybukser, en tyk trøje og en cowboyjakke, men havde en regndragt med for en sikkerheds skyld smiley
    Og i feks Italien ser man sjældent nogen med alt udstyret på, man får jo et hedeslag i den varme, men det er op til folk hvad de vil køre i.
    Jeg sætter dog grænsen ved de gule veste nogen kører med, det ser latterligt ud...

• #46   17. sep 2015 Da vi var unge kørte "Rådet for større færdselssikkerhed" en kampagne med to nøgne mennesker påå en MC og med teksten: Husk at det vigtigste sikkerhedsudstyr sidder inde i hovedet! Det gør det stadig. Kommer du ikke ned at ligge, får du ikke brug for udstyr!!!!!

Og i modsætning af hvad mange tror, så kan man faktisk forudse rigtig meget i trafikken. FØL dig tilpas!!!! og vågen/skarp!

• #48   18. sep 2015 #ad 47

Hvis du mener at jeg skal styres af en fjernsynsstrisser så tro endelig om igen!

• #49   18. sep 2015 Rådet om at bruge hovedet, når du kører, er stadig gældende 50 år efter.
    Så gamle råd er ikke altid forældede smiley

• #51   18. sep 2015 Det regnede vi vist også med, men det var ikke let at se. Man skal være meget forsigtig med sarkasme på skrift

• #52   18. sep 2015 #50 " Pointen er at trafikken har ændret sig - og opmærksomheden."
    Tjaa, hertil kan man jo så sige, at det har moderne mc´er jo også.
    Der er jo feks. kommet bremser på der du´r endda ABS. For 50 år siden var bremser jo nærmest en joke, sammenlignet med dem i dag. Vi havde fri hastighed og ingen tvungen brug af hjelm osv. osv.
    Så den med at bruge hovedet, er stadig det vigtigste, når vi taler sikkerhed.

• #53   18. sep 2015 Som udgangspunkt kører jeg altid i alt mit gear, også på en stegende varm sommerdag.... Når det så er sagt kan jeg snildt finde på at tulre en stille tur på de små veje, uden hjelm i tanktop og shorts engang imellem.

• #54   18. sep 2015 Fast Eddie:

Det er næsten som jeg. Som udgangspunkt hjelm jakke med god beskyttelse,gerne bukser;mindst jeans, Handsker, fastsiddende fodtøj. Så kan jeg tage en kort smuttur på landet helt uden om sommeren når jeg vil føle mig fri.

• #56   18. sep 2015 Denne dragt er god - da den gir masser af opmærksomhed i trafikken smiley smiley

profilbillede
  • #57   18. sep 2015 Så bliver man da set haha...

• #58   18. sep 2015 netop
    smiley

• #59   20. sep 2015 Hej
    Udstyr betyder at jeg idag stadig kan skrive herinde , jeg blev D.9/9 2015 på vej hjem fra arbejde kørt ned på min mc. Jeg kørte det jeg måtte, men et øjebliks uopmærksomhed fra en bilist sendte mig ud på flyvning. Jeg var i fuldt dress og det er skyld i at jeg er i live. Uheldet skete ved 70 kmh så ikke noget ræs.
    Men uanset hvordan du er klædt behøver det ikke at være din skyld.
    Nyd turen det er terapi for sjælen????

• #60   20. sep 2015 Ad #56

Ham er der INGEN der tør køre i - ikke engang ved et uheld!!!

• #61   21. sep 2015 fuld læder resten er for fjolser .. kort -- kontant

• #62   21. sep 2015 TFF

Det er det værste vrøvl nogen endnu har skrevet her. Jeg er helt opmærksom på at Thomas Dragtdesigner fortæller os at læder er det eneste der holder til 7 sekunders kuretur på asfalten, men tag llge en tur på youtube og find det styrt, hvortil der overhovedet er forbundet en 7 sekunders kuretur. Det er MEGET lang tid!

Læg deril muligheden for at have almindeligt tøj under og muligheden for accellereret tørring, så har du klare fordele ved textiltøj

• #64   21. sep 2015 Ja Ja TFF.
    Og farte dræber

• #65   21. sep 2015 #61 Jeg er så et fjols, men derfor har jeg nu ikke behov for at kalde dig mindre pæne ting, jeg kender dig jo ikke. Og måske er du en flink fyr, selv i dit læderdress smiley

• #66   21. sep 2015 #61

Nemlig! Og det skal være gult læder og så skal der være sådan en pukkel på ryggen så man ligner Klokkeren fra Notre Dame eller en professionel TT kører.

Alt andet er for fjolser smiley

• #67   21. sep 2015 jeg elsker polarisering, men de grå toner er nu også ret fine i ny og næ....

• #68   21. sep 2015 #61

jeg synes også at dem der laver motoren på deres cykler om til et juletræ er nogle fjolser. Men selvom jeg ikke kender personerne må jeg da sige at det nok er de samme som stemmer DF

• #69   22. sep 2015 Altid hjelm, handsker, jakke med CE protection, støvler og minimum cowboybukser, hellæder bruger jeg kun på langture.

• #70   23. sep 2015 Jeg bruger læder når der skal ræses, og dragginjeans og en eller anden form for textil jakke til alt andet kørsel:)

• #71   23. sep 2015 Jeg kører I to-delt tekstil, der kan lynes sammen og altid fuld uniform med rygskjold og det hele. Det er jo ikke for varmt, så længe man kører, og man kan bare tage jakken af (hvis det ikke er en heldragt) når man holder stille.
    Dragten har I øvrigt nogl pæne skrammer fra et styrt her I foråret. Jeg fik ikke nogen.

• #72   23. sep 2015 Jeg har altid dækket hele kroppen ind i udstyr der kan klare asfalten smiley
    Er det varm kører jeg i den her: http://www.xlmoto.dk/brynje-leatt-3df

• #73   23. sep 2015 Shit. Det bliver pludselig meget besværligt at køre motorcykel med alt det udstyr.
    Bykørsel kører jeg altid bare i mit normale tøj (shorts + t-shirt om sommeren + styrthjelm)
    Hvis jeg skal på motorvej eller ud og prøve krafter på de snoede veje, tager jeg dog altid beskyttelse på.

• #74   23. sep 2015 Men jeg må faktisk give Jesper L ret. Så snart supermans-dragten kommer på drejes håndtaget desværre også lidt mere. Motorvej i shorts og t-shirt foregår i højresporet bag en campingvogn med 80km/t haha

• #75   23. sep 2015 "meget besværligt at køre mc med alt det udstyr" gad vide om huleboerne også tænkte det første gang de hørte om tøj... Jeg fiser ned i mit grej på under 3 minutter.

• #76   23. sep 2015 Er det noget værd det der soft-fit brynjer ?

• #77   23. sep 2015 Jeg har faktisk prøvet at tage tid på at tage FULDT udstyr på i almindeligt tempo, for mig: under 2 minutter smiley så er det dumt at køre uden smiley

• #78   23. sep 2015 Har altid kørt i læder heldragt, hvor man kan dele den på midten (jakke/bukser) når jeg køre på R maskine. Og føler mig bestemt ikke som supermand af den grund. Og dengang jeg blev kørt ned, roste de mig på sygehuset over jeg havde heldragt på og rygbeskytter.

Vil dog sige når turen går på den lille gummiged. Har jeg kevler cowboybukser på, samt hættetrøje med kevler beskyttelse i albuer,ryg,skulder.

Den indbyder heller ikke til leg og fart, men chancen for at køre galt er sku lige så stor.
    Så har altid beskyttelse på, kort bukser/bluser er no go fra min side.

• Andreas G
    Andreas G Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
    #80   23. sep 2015 Uanset om du kører pentionistkørsel så er der ganske overvejende sandsynlighed for, at du kommer ned og ligge. Om det skyldes regn, våde blade, et stykke plastik i et sving, uopmærksom kørsel fra anden side mm. I den situation, som du med al sandsynlighed stifter bekendtskab med på et tidspunkt bliver du utroligt glad for beskyttelse i form af dragt og ryg skjold. Kør som min. i kevlar bukser og en god mc jakke og en godkendt hjelm. Jeps det er varmt om sommeren men hvis du skal i bytrafik må du tage den gode gamle racer cykel og parkere maskinen, hvis du syntes det er for varmt smiley

• #81   23. sep 2015 Michael læder har en langt mindre sliddygtighed ifht. tekstel / gore-tex. det er bedre, der er jo nok en grund til moto-gp kørerne ikke kører i tekstil smiley

Tiden det tager om at komme igennem et par tekstil bukser hen ad asfalten er væsentlig hurtigere end et par læder bukser, mvh. mcisten som selv benytter tekstil

• #82   23. sep 2015 Jeg har kørt i 50 år og ikke været sådan rigt ude at skide, men jeg tager det på alligevel, har set for meget, op mod 20 uheld ca halvdelen er døde

• #83   23. sep 2015 Elias:

Det er da rigtigt. Normalt SIGER man at det tager op mod 7 sekunder at slide hul i et par tekstilbukser mens det tager noget længere at slide hul i et par læderbukser. Prøv så at se youtube en gang og find styrt med mere end 7 sekunders kureture. Det kan du ikke. 7 sekunder er laaang tid at kure!!!

• #84   23. sep 2015 Den der med at alle motorcyklister før eller siden ryger på røven...

Er det egentlig ikke en myte? Den bliver tit fremført, og tilsyneladende er der ingen, som beder om lidt dokumentation.

Jeg kender da en del som ikke har været i asfalten, og hvis det nærmest var en naturlov ville MC forsikringerne vel se lidt anderledes ud?

• #85   23. sep 2015 Har disse personer kørt deres sidste tur på MC ???
    Ellers ka' de jo nå det endnu smiley

• #86   23. sep 2015 Nogen har faktisk. De troede måske på at alle ryger på røven, og stoppede inden det skete smiley

• #87   23. sep 2015 Støvler, kevlar bukser, læder jakke og handsker hver gang

• #88   23. sep 2015 Døden SKAL ALTID have en årsag!

• Erik F
    Erik F Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 3 MC-er: 1 Svar: 21
    #89   23. sep 2015 Fuldt udstyr på hver gang.
    Her i sommers købte jeg en dainese sommer dragt (mesh ) med rygskjold.
    Er der nogen af jer der der kører i tshirt og shorts nogensinde været nede og ligge?
    Og den anden vej, de af jer som har været nede og ligge, har det medført at i nu klæder jer anderledes på?

• #90   23. sep 2015 Jeg HAR været nede - også i ukorrekt udstyr - men det har ikke gjort nogen forskel

• #91   23. sep 2015 har været nede.
    og har gledet så langt at der blev slidt hul på en militær støvle, så ved godt at asfalten kan raspe, men kørestilen er også en del anderledes når jeg er i shorts smiley

• #92   23. sep 2015 Jeg kan godt lide det her Ib. Jeg ville ønske at der var færre frelste MCister og flere ærlige. Lets face it. 2/3 afde trafikdræbte mc-ister dræbes ved eneulykker. Selvfølgelig kan man uventet rammes af en anden. Jeg har kørt MC i en Laang årrække. Jeg har aldrigt været udsat for en risiko ved dette, jeg ikke har kunnet forudse!!!!

• #93   23. sep 2015 T-shirt og korte bukser er nok.! Gider sgu ikke at der står på min gravsten.. Han turde ikke. Hey, vi lever farligt, og det er hele meningen med at have det sjovt.!
    Bestem selv hvor du ligger på din egen skala.

• #94   23. sep 2015 Per M:
    Dit indlæg er direkte befriende!!

Vi må aldrig glemme at livet er en seksuelt overført sygdom med dødelig udgang.

Jeg er nok en af de få i dette land der kan tillade mig at sige det her!!!

• #95   23. sep 2015 Gerne shorts og t-shirt, men altid hjelm og handsker (det gør så f***ing nas at få noget over nallerne)!
    Skal jeg køre virkelig lange ture har jeg en læderjakke med skjold i, gode støvler og nogle bukser som beskytter mod afskrabninger, men det er sgu sjældent det bliver brugt.

Hvis man er bange for at komme til skade i trafikken skal man ikke køre MC.

• #96   23. sep 2015 jeg er ikke som sådan bange for at komme til skade nok mere bange for at overleve men aldrig at kunne køre igen smiley

• #97   23. sep 2015 Tja de første 10 år gik med hjelm, handsker støvler og en dyne læderjakke med aftagelig ærmer jo jo, fik så investeret et ok sæt Franck Thomas,
    I dag i livets sensommer er det Rukka med de sidste nye beskyttelse i. Altid jakken, handsker på og er det hot er der Held kelvar jeans samt korte sommerboots.
    Til lange og offroad turing altid Rukka sætter for man ved aldrig hvem man møder eller hvad man støder ind i. Jeg mener hvis man holt øje med alle og stoler på dem, kunne vi alle kører i klip klappere og badeshorts. Desværre siger mange år på 2 hjul , at det kommer til og koste blod og guld hvis man ikke følger med i trafikken. smiley

profilbillede
  • frede j
    frede j Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #98   24. sep 2015 min læge spurgte mig,om jeg altid brugte hjelm når jeg kørte på mc, det kunne jeg kun svare ja til, til min forundring, sagde han,at det ikke var nødvendig, det var kun når man kørte galt, at det var nødvendigt

• #99   24. sep 2015 Jeg synes det er lidt smartere at det går ud over skindet fra en død ko end mit skind.
    Det tager under 2 minutter at iføre sig det hele, og der er slet ingen skader der heler på den tid. Det er muligt det ser dumt ud, men det ser endnu dummere ud når en hjemmehjælper mader en ellers flot fyr med en ske, fordi hovedet fik det gok som den manglende hjelm ville have taget.

Man skal huske på at når man sidder i en bil, er man skærmet af alle mulige sikkerhedsforanstaltninger, der er den primære grund til at der slås færre ihjel i trafikken. Det sikkerhedsudstyr sidder ikke på motorcyklen, og det ville heller ikke gavne, da føreren og passager jo ikke er på motorcyklen mere når ulykken er sket. Derfor skal sikkerhedsudstyret befinde sig på personen. Når nogen i ramme alvor foreslår airbags på motorcykler viser de med al ønskelig tydelighed at de ikke fatter en pind. Det der på en bil resulterer i noget bøjet blik, resulterer i brækkede knogler og det der er værre på en motorcyklist. Hvis jeg ikke havde været iført ordentligt udstyr, sad jeg ikke her i dag.

Når jeg ser en der fiser afsted iført T-shirt, shorts og sutsko, leder jeg efter købekontrakten på Eiffeltårnet, for han må være en potentiel køber.

Jeg kan godt finde på at køre op til tanken 500 meter væk, men hjelmen og handskerne er på. Det er meget smertefuldt at genoptræne hånd og specielt fingre.

• #100   24. sep 2015 Handsker, hjelm med solvisir, rygskjold, MC-støvler, og Cordura bukser og jakke, med diverse beskyttere i. Når det er varmt er det sommer-MC-tøj, med masser af udluftning, ellers alm. MC-tøj. Desuden handsker med elektrisk varme i (Oxford) og intercom med radio og mobiltelefoni, så jeg ikke keder mig. Besværlig? ja ad helvede til besværligt. Det er meget mere sikkert at hoppe ind i en bil, meget nemmere og meget mere bekvemt, og man har ikke kolde tæer når man kommer hjem,

• #101   24. sep 2015 VRØVL knud, jeg væltede med 50 i timen, og kurede måske i 2-3 sekunder mit tøj var helt ødelagt, og det var tekstil til 4000!

• #102   24. sep 2015 Kig nu en gang på youtube. Kvaliteten af dit textil kan jeg ikke sige noget om, for du har garanteret ikke kuret 2-3 sekunder - det er osse meget lang tid - du får forresten ikke meget textil med gode forstærkninger til 4000 herhjemme. Min jakke alene koster over 5000 hos Hein Gericke i Tyskerland!

• #103   24. sep 2015 PJAT! smiley

• #104   24. sep 2015 Det kan du kalde det - fedterøv smiley

• #105   24. sep 2015 smiley smiley

• #106   24. sep 2015 NU har set flere i tekstil blive flået op både tøj og person fra 30kmt og op så at sige det skulle være lige så godt!....
    Er den største omgang BULL SHIT jeg længe har hørt... smiley

• #107   24. sep 2015 TFF

Ingen kommentar - jeg har været nede adskellige gange båmed læder og god textil og uden. Der har ikke rigtig været nogen forskel. Noget tilsvarende gør sig gældende i min bekendtskabskreds:-)

• #109   24. sep 2015 ikke nogen forskel knud!.... sig mig en gang har du drukket af nat potten eller var det en 3 hjulet rød cykel du var nede med?..

• #110   24. sep 2015 Altså udstyr koster penge.
    Og hospitals ophold er stadig (endnu) gratis smiley

• #111   24. sep 2015 #109 Jeg ved ikke hvad Knud har drukket af, men du må da have fået en ordentlig slurk bedrevidenhed smiley De 5/6 gange jeg har lagt mig ned, har alle været i ganske alm. jeans, T-shirt eller lignede, og så en læder! vest!! og nok mindst det halve af de gange, har jeg højest haft et par solbriller på hovedet smiley De eneste gange jeg er kommet alvorligt til skade, b.la. med brækket ryg, har været på moto-cross baner, med alt udstyr! Så skal vi følge din simple logik, er udstyr jo direkte farligt smiley

• #112   24. sep 2015 jeg fik også et hul i mine jeans da jeg røg på på røven på Frederikssundvejen med 30 km/t på den faste grusrabat der nu er ved 2700 området. Jeg blev så forarget over jeg ikke fik noget underligt eksem på benene.

• #114   24. sep 2015 Det gælder selvfølgelig om ikke at falde af!!

Og så kunne det for mig godt se ud til at enkelte er så forskrækkede, at de burde finde på en anden fritidsbeskæftigelse end MC- kørsel.

• #116   24. sep 2015 Ad#115

Det mener du!

• #118   24. sep 2015 Hayabusa:

Læs nu indlæggene - allesammen(jeg ved det er et stykke arbejde, men de hænger altså sammen)

• #119   24. sep 2015 #117 I bund og grund handler det vel om at vi er forskellige, og tillader dem med en anden holdning end lige vores egen, at have deres! Jeg kunne aldrig finde på at køre med "fuldt udstyr" ala en road racing proff, men jeg behøver da ikke nedgøre dem der gør! Så forventer jeg til gengæld at de lader mig passe mit, uden at kalde mig fjols, idiot og lignede, de må såmænd gerne mene det, men holde det for dem selv. Jeg tænker sgu mit om nogen, men deres liv er deres valg, det kan jeg fint respektere smiley

• #121   26. sep 2015 Jeg tror i mangler de professionelles svar til gear og om det er nødvendigt.
    Var i for året på mit livs første kører kursus. Hold fast det var godt. Masser af kørsel,teori og ny viden, samt 4 dygtige instruktører fra MC Sikkerhed. Det der ramte mest var den sidste time hvor, en af instruktørerne forklarede om læder heldragter og tekstil og om hvor vigtigt det er ved de todelte dele at de lynes sammen til en heldragt.
    Hans dag job er Falck redder og han havde hans ældre kolega med som kursist på holdet. De historier de kunne om tilskade kommende gennem deres karriere var chokerende. Mange kunne have reddet førligheden med rygbeskyttere, og skånet deres krop for kæmpe asfalt kontakt hvis de havde tøj der ikke glider fra hindanden ved kontakt med underlaget.
    Jeg har aldrig tænkt på at en jakke der ikke er fastgjort til bukserne kan ende som en pølse oppe på nakken eller under hagen hvorved alt hud bliver blottet.
    Falck redderen havde ingen billeder med, men bare det og se de 3 andre instruktører i ansigterne når han fortalte om diverse ulykker og skader, var nok for alle deltagerne ved kurset til at fatte alvoren. Han havde før med bragt billeder og de 3 andre sagde at hvis man så dem mistede man lysten til og kører uden eller kun med delvist udstyr. Dette gav mig så meget stof til efterrationalisering; flot at købe en ny jakke til 6000 og så fedte rundt i et par bukser til 1600, hvor de ikke er samme mærke og så helle ikke kunne sættes sammen. Spild af penge.... Så næste gang jeg havde sparet op måtte der nye bukser til. Dyr hobby..måske men med minderne om asfalt eksemen som en BMX cykel med 25-35km kan fører til tager jeg ikke chancen mere. Selv en 5 minutters tur ned efter morgen brød, er med fuldt gear... Fordi sommetider bliver turen måske længere, eller måske er det den morgen man er uheldig, eller møder en der er uopmærksom i få sekunder.
    Be safe...Make Life A Ride

• #122   26. sep 2015 Top dollar !!

• #123   27. sep 2015 #121
    Og kommer man kørende på landevejen, og en billist trækker ud foran en fra en sidevej, så bliver man kvadret uanset hvilken slags læder man er spændt i.
    For mig at se er beskyttelsestøjet primært til folk, osm ønsker at køre liiige til grænsen, eller en smule over evne. Kører man efter evne ryger man sgu ikke ned at ligge, og de ulykker, som slår en ihjel, gør det uanset hvad man har på. G-kræfter er ligeglade med læder.

• #124   27. sep 2015 Efter 3 slemme ulykker år hvor den ene var en bil der drejede ud må jeg konstatere uanset Hvad folk siger fuldt udstyr og læder reder liv. Punktum

• #125   27. sep 2015 #124 Jow, hvis du kører race på offentlige veje, med hovedet oppe i røven, giver det mening. Men at vi er nogen der kører stille og roligt og nyder den friske luft, uden at være klædt på til ishockey, giver altså ligeså god mening. Punktum!! smiley

• #126   27. sep 2015 HUSK det er ikke farten der dræber, det er decelerationen!

• #127   27. sep 2015 som er en faktor af for høj fart :X

• Andreas G
    Andreas G Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 2
    #128   27. sep 2015 Folk der tror de er sikre hvis de kører pænt tager fejl. It's that simple. Du er ikke herre over alt hvad der sker på vejene. Tag nu tøjet på.

• #130   28. sep 2015 123# Simon
    Da min flinke kører lærer sagde tillykke med kører kortet gav hav lige et par simple råd med på vejen
    Glem alt om de placeringer en motor sagkyndig vil se til prøven. Hold dig på midten af vejbanen ved lige ud kørsel. Giv dig selv mest plads til evt at undvige i sving. Øjenkontakt og vis din hensigt tydeligt med tegn og placering. Men det vigtigste råd var og er stadig: Kør som om du verdens dygtigste trafikant, og husk at holde øje med alle de fjolser du møder på din vej, og prøv at forudse hvad de vil og hvor de vil hen. Sådan overlever man i trafikken som mc kører....... Desværre gik der kun 1 år inden jeg glemte dette og overhalede 3 biler i en by, BUM straffen kom promte den forreste så ikke det unge fartgale fjols som overhalede og begyndte at svinge til venstre og blinke samtidigt. Klask som et insekt blev jeg kastet af biken, henover bilen og ned i asfalten. Til mit held kunne jeg trække min ødelagte bike til værkstedet. Og slap med ubetydelige hudafskrabninger. Samt ødelagt hjelm,handsker og skrammer i læderjakken. Mit eneste uheld med andre trafikanter indblandet fik mig til af huske kører lærens råd. Men det har været mange gange hvor det har været tæt på pga andre i trafikken der pludselig gør noget uventet.
    Jeg er helt afklaret med at der er en risiko hvergang jeg kører en tur. Men godt gear på kroppen gør 100% en forskel for ens chance for at minimere livstruende skader. Min udstyr er derfor hjelm handsker tøj og støvler...hvergang. Vil gerne se børene gro op og blive gammel sammen med den pige der blev min kone. Det er let at være ligeglad når man er solo,men når man har familie rammer det mange hvis man ender som en grøntsag. smiley

• #131   28. sep 2015 Kør og optræd forudsigeligt i trafikken.

• #132   30. sep 2015 Ja, men man styrer jo ikke de andres biler.

• #133   30. sep 2015 Næ, men man kan sørme læse meget blot ved at se sig for, og endelig kan man jo også træffes af lynet når man går aftentur

• #134   30. sep 2015 #129

Hvem har bildt dig ind at der er mindre vindmodstand i læder end tekstil ???

• #135   30. sep 2015 der er måske ikke mere vindmodstand i textil med det sidder meget sjældent lige så tæt som læder =øget vindmodstand

• #136   30. sep 2015 Det er noget vrøvl KJJ92DK ( brug dog et navn der er til skrive... smiley .)
    Hvis vindmodstand var et isue hos de professionelle. så ville de have tekstil uden på deres læder, og her taler jeg ikke om goretex, men et ganske tyndt lag. limet/syet på... smiley

• #137   30. sep 2015 jeg har da bare svaret på dit vrøvl smiley
    og ang navn nhaa
    men det ville da være smart vis denne textil også var vandtæt

• #138   30. sep 2015 smiley

• #141   1. okt 2015 140

Jeg Ved IKKE noget om dette her, men textiler er meget mærkelige disse år. De laves jo af alle grundstoffer - det gør læder ikke - pas godt på!!!

• #143   1. okt 2015 # 142 Måske fordi du kurede på røven (buksene) og ikke på ryggen (jakken). Vi kan jo blive ved, jeg har engang fået en kugle i benet, havde jeg haft det rigtige udstyr på havde den vel prellet af! Til gengæld havde jeg nok været "beskyttet" så meget at jeg ikke kunne bevæge mig, så jeg havde fået to i hovedet i stedet for smiley smiley

• #145   2. okt 2015 ehhhh, der er en hel messe til jer læder mennesker den her weekend smiley http://www.eroticworld.dk/

• #146   2. okt 2015 smiley smiley

Kommentér på:
Hvor meget går i op i udstyr?

Annonce