{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.459 visninger | Oprettet:

Oliefilter fra Thansen vs. Originalt fra forhandler!? {{forumTopicSubject}}

Hvordan har i der med oliefiltre fra thansen?
Ikke at spørgsmålet er specialt model specifikt, dog er der måske alligevel lidt forskel på om det er en MC fra 1970 eller 2014 fx.

Det er en gsxr 750 fra 1998

Er de oliefiltre fra Thansen udmærkede eller kan det betale sig at give sikkert 100 kr. Mere hos den lokale Suzuki forhandler? smiley
(Sikkert overdrevet lidt men du ved hvad jeg mener)

På forhånd, tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oliefilter fra Thansen vs. Originalt fra forhandler!?
  • #1   24. sep 2015 Jeg ville ingen betænkeligheder have ved at købe hos Tante Hansen! Har købt der masser af gange, mest til biler - Uden nogen problemer! THansen bruger også leverandører af kendte producenter.

  • #2   24. sep 2015 Hehe nu vil du få en masse "jeg har altid kørt med de billige, og det har virket fint" eller "Jeg kører kun med originale, de er bedre" svar.
    Men der er nok ikke nogen, der ligger inde med en test, der kan påvise flow eller filter specs, der fortæller noget om hvor små elementer, der kan komme igennem filteret.

    Min personlige holdning er, skifter man alligevel olie en gang om året, som en del gør, så er det hip som hap hvad man skruer på smiley Men igen personlig holdning, og har ingen test at holde det op imod.
    Er jo lidt ligesom "kan man køre på billig olie", ja da, og ingen normale mennesker aner om sliddet er mere eller mindre, man har ingen reference maskiner, og man åbner jo ikke motoren hvert år for at måle specs smiley


  • Anders  E
    Anders E Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 14
    #3   24. sep 2015 Har du tjekket priserne på original filter? Sidst jeg skulle købe, kostede det 15 kroner mere ved Suzuki, end fra thansen. Dette var dog for et til bil. Men for de småpenge, køber jeg gerne original i stedet. smiley

  • #4   24. sep 2015 Læs lige hvad Lange skriver i denne tråd:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/213686-originaltuoriginalt_oliefilter


  • #5   24. sep 2015 Godt set Matthias, det er jo faktisk god dokumentation smiley

  • #6   24. sep 2015 For år tilbage, da jeg stod bag disken i min mc biks, kom en kunde for at købe olie. Da han lynede jakken ned for at finde pungen frem, tabte han et u-originalt filter på disken. Jeg sagde ingenting, gik blot ind på lageret og kom tilbage med et originalt. Spurgte hvad han havde givet for det - viste ham så at det originale var billigere. Hold da op han blev sur - ikke på mig, men den butik hvor han havde handlet filter.
    Jeg husker endnu fra min læretid hvor jeg kørte Fiat 127. Købte et u-originalt filter til den hos den lokale engros bilshop. Ekspedienten sagde den passede filter med bla. Volvo og Ford. De følgende dage klaprede og bankede bilen voldsomt i måske 10-15 sekunder ved opstart. Det havde den ikke gjort tidligere. Købte så originalt filter hos Fiat og problemet var løst. Lignende historier havde Fiat hørt tidligere. Problemet var at på Fiat motoren sidder filteret vandret monteret og på de andre biler lodret hængende. De u-originale filtre havde ingen tilbagestrømsventil, hvilket bevirker at når motoren stoppes løber al olien tilbage i bundkarret. Ved opstart skal pumpen således først fylde filteret op før den kan lave olietryk og det hat motoren bestemt ikke godt af.
    Mine morale: Køb originalt oliefilter smiley


  • #7   24. sep 2015 Til pengene havde jeg købt originalt.
    Jeg prøvede det samme som Poul A nævner i min gamle Toyota Starlet, der var heller ikke ventil i det uoriginal filter hvilket resulterede i den bankede ved opstart.



  • #8   24. sep 2015 der er foretaget mange test af dette og som der sikkert står i linket længere oppe fejler selv kvalitets mærkene iforhold til org fra tid til anden (model specifikt)

  • #9   24. sep 2015 Langes sidste bemærkning synes jeg faktisk er rigtig god:
    "Så under alle omstændighedder hvorfor bruge kvalitetsolie og så et måske skod filter? Hænger ikke sammen."


  • #10   24. sep 2015 Nu må I undskylde min uvidenhed, men hvem laver Hondas originale oliefiltre, Honda gør det ikke, eller Kawa-Suzuki.
    Og hvad med bremseklodser, kædekit og meget andet originalt som ingen motorcykelfabrik laver, hvem laver det? smiley


  • #11   24. sep 2015 nu må du ikke sammenligne filtre og klodser/ kæde Kit da der mig bekendt ikke findes nogle der har specialiseret sig i oliefiltre det er der med de andre og Men ville du fx købe "kopi" stempler

  • #12   24. sep 2015 karsten gør en masse i gamle kawasakiér , og der er det sku et fedt om stumperne er org eller kopi varer smiley

  • #13   24. sep 2015 Nu spurgte jeg om hvem der laver Hondas originale oliefiltre, for Honda gør ikke.
    Og der er også mange der sværger til originale kædehjul, for de er bedre end de uoriginale.
    Og jeg har kørt mange tusinde km (og gør det i dag) med "kopi stempler".
    Og jeg har andet i garagen end gamle Kawaér, bl.a Triumph. smiley


  • #14   24. sep 2015
    Du kan være helt sikker på, at de originale filtre til f.eks. Honda, er fabrikeret ud fra de krav Honda stiller. Honda bestiller ikke bare nogle tilfældige filtre.
    Men vil man spille i lotteriet, så har man jo muligheden for at "vinde"
    Selv kan jeg ikke drømme om at købe uoriginalt oliefilter.


  • #15   25. sep 2015 Kender en som har været nede ved Mercedes tror jeg, en firmatur gennem Au2parts, der skilte de et originalt filter og et Fram, der var nogen flere meter papir i det originale, så det filtrerede altså bedre. Men de forskellige fabrikanter garanterer jo for din motor, hvis den brænder af pga filteret. De har jo alle store ansvarsforsikringer.

  • #16   25. sep 2015 At dele bliver lavet samme sted betyder ikke at de er af samme kvalitet - hvis producenter ikke vil bruge top dollar på delene får de heller ikke top dollar. Og det så nok er lavet samme sted. Dette var bla på en history program i tv'et. Og det giver sig selv. Kig også på youtube - de er masser af film med folk der over filtere og måler filyer overflade, tykkelse på filteret, med mere. Men vær bare en nærig pong og tro på at du får det samme for det halve.

  • #17   25. sep 2015 Det var ikke Mercedes men Man de besøgte.

  • #18   25. sep 2015 MAN er en del af VW, så de er nok fulde af løgn. smiley

  • #19   25. sep 2015 T Hansen sælger mærke varer - de sælger også Kina skrammel.
    Mange originale dele og mærke varer kommer fra Kina, men de produceres hvor der er kvalitets kontrol.
    Det gør de tvivlsomme produkter så ikke, hermed kan udførelsen på tingene variere ret kraftigt.
    Man spiller kispus med sin dyre motorcykel hvis man vil benytte så tvivlsomme besparelser.
    Køber man smarte alu greb, kåbe dele osv. af tvivlsom Kina kvalitet er det dele som man kan se tingenes tilstand på, det kan man så ikke på et filter mv.

    Sparer man en 20-30 kr.? Noget i den stil med risiko for sætte noget på eller i som man ikke er i stand til se om gør skade eller gavn.


  • #20   25. sep 2015 Bruger KUN K&N filter! Efter devisen OEM eller bedre smiley

  • #21   25. sep 2015 Skulle jeg prøve at springe bungee jump, ville jeg også foretrække at tovet var det som var godkendt til formålet, og ikke cykelslanger fra T-Hansen, selvom brudstyrke osv var oplyst til at være identisk smiley

  • #22   26. sep 2015 prøv at regne ud hvad det koster at køre 1 år, så er det nok ikke så vigtigt at spare de små penge på et olie filter ??

  • #23   26. sep 2015 Jeg er for så vidt enig! Jeg mangler bare stadig beviset på at det ene er bedre end det andet! Jeg har som nævnt tidligere købt blandt andet oliefiltre hos Tante Hansen -
    Men det har været mærkevarer hver gang! Jeg har aldrig haft det mindste problem - jeg siger ikke at der ikke er forskel, på min Kawa kører jeg på et org. Filter, ville jeg have betænkeligheder med at køre på et fra THansen, nej bestemt ikke! Men utroligt så meget folk hår op i filteret, når man tænker på hvad folk generelt er villige til at hælde på af møgolie! Og skulle kvaliteten af filtrene fra THansen være minimalt dårligere end er oem, ja så får man nok ikke problemer af den grund - så skulle man nok have købt noget bedre olie, skiftet oftere eller givet motoren en grundig rens!


  • #24   30. sep 2015 I min verden, er det jo bare et spørgsmål om hvor meget man vil betale for at få et mærke på. - Da jeg var i lære som mekaniker, havde vi osse "originale" dele på lager. 300 meter væk, kunne man købe samme dele uden "originalt" mærke på, men til 1/3 del af prisen. - Min ven, som var chauffør, kørte fra samme fabrik, til samtlige forhandlere. Den eneste forskel var den pakke tingene var pakket i.
    - Man bliver plattet ved at gå efter "originale dele". - Det meste bliver produceret de samme steder. - Det gælder alle former for køretøjer. - En skide pakdåse til en Honda, skulle jeg bruge for lang tid siden. Honda tog flere hundrede kroner for den . . . . Min lokale traktorforhandler skulle have 20 kr. for den. - En pakdåse er en pakdåse - et filter er et filter...


  • #25   30. sep 2015 #24 har du læst linket længere oppe??

Kommentér på:
Oliefilter fra Thansen vs. Originalt fra forhandler!?

Annonce