3.823 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
25 Svar
Oliefilter fra Thansen vs. Originalt fra forhandler!? Oliefilter fra Thansen vs. Originalt fra forhandler!?
Hvordan har i der med oliefiltre fra thansen?
Ikke at spørgsmålet er specialt model specifikt, dog er der måske alligevel lidt forskel på om det er en MC fra 1970 eller 2014 fx.
Det er en gsxr 750 fra 1998
Er de oliefiltre fra Thansen udmærkede eller kan det betale sig at give sikkert 100 kr. Mere hos den lokale Suzuki forhandler?
(Sikkert overdrevet lidt men du ved hvad jeg mener)
På forhånd, tak.
0 synes godt om
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 20 Emner: 49 Svar: 610
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Men der er nok ikke nogen, der ligger inde med en test, der kan påvise flow eller filter specs, der fortæller noget om hvor små elementer, der kan komme igennem filteret.
Min personlige holdning er, skifter man alligevel olie en gang om året, som en del gør, så er det hip som hap hvad man skruer på
Er jo lidt ligesom "kan man køre på billig olie", ja da, og ingen normale mennesker aner om sliddet er mere eller mindre, man har ingen reference maskiner, og man åbner jo ikke motoren hvert år for at måle specs
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 14
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 105 Svar: 3.871
http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/213686-originaltuoriginalt_oliefilter
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 488
Jeg husker endnu fra min læretid hvor jeg kørte Fiat 127. Købte et u-originalt filter til den hos den lokale engros bilshop. Ekspedienten sagde den passede filter med bla. Volvo og Ford. De følgende dage klaprede og bankede bilen voldsomt i måske 10-15 sekunder ved opstart. Det havde den ikke gjort tidligere. Købte så originalt filter hos Fiat og problemet var løst. Lignende historier havde Fiat hørt tidligere. Problemet var at på Fiat motoren sidder filteret vandret monteret og på de andre biler lodret hængende. De u-originale filtre havde ingen tilbagestrømsventil, hvilket bevirker at når motoren stoppes løber al olien tilbage i bundkarret. Ved opstart skal pumpen således først fylde filteret op før den kan lave olietryk og det hat motoren bestemt ikke godt af.
Mine morale: Køb originalt oliefilter
nov 2008
Følgere: 9 MC-er: 7 Emner: 30 Svar: 274
Jeg prøvede det samme som Poul A nævner i min gamle Toyota Starlet, der var heller ikke ventil i det uoriginal filter hvilket resulterede i den bankede ved opstart.
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.231
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 105 Svar: 3.871
"Så under alle omstændighedder hvorfor bruge kvalitetsolie og så et måske skod filter? Hænger ikke sammen."
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
Og hvad med bremseklodser, kædekit og meget andet originalt som ingen motorcykelfabrik laver, hvem laver det?
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.231
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
Og der er også mange der sværger til originale kædehjul, for de er bedre end de uoriginale.
Og jeg har kørt mange tusinde km (og gør det i dag) med "kopi stempler".
Og jeg har andet i garagen end gamle Kawaér, bl.a Triumph.
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 105 Svar: 3.871
Du kan være helt sikker på, at de originale filtre til f.eks. Honda, er fabrikeret ud fra de krav Honda stiller. Honda bestiller ikke bare nogle tilfældige filtre.
Men vil man spille i lotteriet, så har man jo muligheden for at "vinde"
Selv kan jeg ikke drømme om at købe uoriginalt oliefilter.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.476
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
Mange originale dele og mærke varer kommer fra Kina, men de produceres hvor der er kvalitets kontrol.
Det gør de tvivlsomme produkter så ikke, hermed kan udførelsen på tingene variere ret kraftigt.
Man spiller kispus med sin dyre motorcykel hvis man vil benytte så tvivlsomme besparelser.
Køber man smarte alu greb, kåbe dele osv. af tvivlsom Kina kvalitet er det dele som man kan se tingenes tilstand på, det kan man så ikke på et filter mv.
Sparer man en 20-30 kr.? Noget i den stil med risiko for sætte noget på eller i som man ikke er i stand til se om gør skade eller gavn.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 38 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 488
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.015
aug 2009
Følger: 6 Følgere: 20 Emner: 49 Svar: 610
Men det har været mærkevarer hver gang! Jeg har aldrig haft det mindste problem - jeg siger ikke at der ikke er forskel, på min Kawa kører jeg på et org. Filter, ville jeg have betænkeligheder med at køre på et fra THansen, nej bestemt ikke! Men utroligt så meget folk hår op i filteret, når man tænker på hvad folk generelt er villige til at hælde på af møgolie! Og skulle kvaliteten af filtrene fra THansen være minimalt dårligere end er oem, ja så får man nok ikke problemer af den grund - så skulle man nok have købt noget bedre olie, skiftet oftere eller givet motoren en grundig rens!
apr 2008
Følger: 61 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 638
- Man bliver plattet ved at gå efter "originale dele". - Det meste bliver produceret de samme steder. - Det gælder alle former for køretøjer. - En skide pakdåse til en Honda, skulle jeg bruge for lang tid siden. Honda tog flere hundrede kroner for den . . . . Min lokale traktorforhandler skulle have 20 kr. for den. - En pakdåse er en pakdåse - et filter er et filter...
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.231
Oliefilter fra Thansen vs. Originalt fra forhandler!?