{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Cykel over vinteren uden kørekort {{forumTopicSubject}}

Hejsa...

Jeg har købt en motorcykel for ca. 10 dage siden, og havde forventet at få mit kort i tirsdags. Det gik desværre ikke sådan, og jeg skal nu have taget stilling til hvad der skal ske inden fredag i forhold til forsikringen. Jeg når ikke at køre på den i år.

Hvordan opbevarer jeg den billigst over vinteren? Kan jeg afmelde forsikringen og beholde pladerne på? (Jeg skal betale vægtafgift her d. 1, skal jeg i så fald også det?). Hvad koster det at få plader på igen? Eller bør jeg bare købe den forsikring og lade det køre vinteren over?

Jeg kan sgu ikke lige finde hovede og hale i det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cykel over vinteren uden kørekort
  • #1   28. okt 2015 Det fremgår ikke helt klart om den er forsikret eller ej.

    Hvis den står et sikket sted (hvor den ikke bliver stjålet) og den ikke allerede er forsikret, så ville jeg vente med at forsikre den.

    Hvis den allerede er forsikret, så ville jeg ikke gøre noget.


  • #2   28. okt 2015 Jeg skulle vælge et forsikringsselskab da vi omregistrerede den, og jeg har hørt noget med at man bare får en regning fra dem hvis ikke man skifter inden 14 dage?

  • #3   28. okt 2015 Hvis du afmelder forsikringen, så skal pladen afleveres. Det koster vidst 90 kr. Ny plade koster 590-750 kr cirka. Du skal ikke betale vægtafgift hvis du afmelder den nej.
    Det kommer an på hvad forsikringen koster om det kan betale sig. Jeg giver selv 105kr om måneden for ansvar og har lige betalt 690kr for vægtafgift for 1 år. Det er 650kr i alt for 4 måneder. Så det er dyrere for mig af aflevere pladerne end at beholde dem på.



  • #4   28. okt 2015 Hvad ville du have gjort hvis du havde fået kortet ? smiley

  • #5   28. okt 2015 hvor når er den sidst synet ??

  • #6   28. okt 2015 Så havde jeg betalt forsikringen og kørt i november smiley

    Den er lige blevet synet


  • #7   28. okt 2015 hvor meget vil forsikringen koste

  • #8   28. okt 2015 Man kan ikke "afmelde" forsikring på et køretøj man ejer uden at indlevere nummerpladerne-
    Men siden det er en motorcykel, så tilbyder forsikringsselskaberne forsikring uden vinterdækning. Så det kan du måske bruge, så du kan beholde pladerne til du får kørekort


  • #9   29. okt 2015 Det er småpenge du betaler i forsikring i vintermånederne og de er som regel lavet id fra et helt år.
    Jeg havde ikke afmeldt noget men bare ladet den stå til foråret.
    Du skal jo til foråret betale for nummerplade hvis du afmelder.


  • #10   29. okt 2015 Du risikerer også at skulle have den til syn, hvis ikke der er gyldigt syn på den til foråret (synet inden for et år).

  • Jonas T
    Jonas T Tilmeldt:
    jun 2009

    Emner: 2 Svar: 60
    #11   29. okt 2015 Alt efter forsikringsselskab, kan du måske få den sat til stillestående. Det giver jeg 100 kr for, så ringer jeg igen når jeg vil køre og de ændre forsikringen og sender er girokort smiley

  • #12   29. okt 2015 Nu kan vi ikke se hvad cykel det er (og værdi), men hvis du ikke skal bruge kasko, så kan det ikke koste dig mange kroner at have den stående forsikret over vinteren, eventuelt (hvis det er muligt hos dit forsikringsselskab) som stillestående som #11 skriver.

  • #13   29. okt 2015 pkt1) er dyret indregistreret - så skal den forsikres
    pkt2) forsikring gennem ejer- der ikke nødvendigvis er bruger.
    pkt3) lad være med at køre før du har et kort
    Der findes sæson og helårsforsikringer. Begge vi kunne bruges. Tal med forsikringsselskabet.


Kommentér på:
Cykel over vinteren uden kørekort

Annonce