{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.358 visninger | Oprettet:

Benjamin D
Benjamin D
Tilmeldt:
12. apr 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

Ny MC? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har fået solgt min gamle Kawasaki GPZ 500S jeg har haft i fem år, hvor den har været brugt mere og mindre.
Nu står jeg og vil gerne bruge penge på en cykel til 30-55.000 kr.
(lidt mere kan godt bruges) men som mange andre før mig har skrevet, er der så mange!

Jeg har set lidt på en Suzuki GSF 650 s Bandit og en Kawasaki Z 750 S - jeg syntes det er fede maskiner, min kammerat har den ene men det er jo kun to ud af mange. Er de for "små" eller lige tilpas til mine behov.....

Mit "brug" vil være daglige ture til arbejde, et par længere ture til fx Sverige og normalt kørsel når solen står højt på himlen. Jeg er en ung gut på 24, vil gerne have noget der rykker, dog har jeg ingen aktier i en racer der kan kører fra 0-100 på 1 sek.

Er der nogle der kan hjælpe??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MC?
  • #1   19. nov 2015 I den prisklasse kan du finde mange fine sportstouring cykler i mellemklassesegmentet. Se også på Honda CBR 600 F, Yamaha XJ6 Diversion, og Kawasaki ER-6F, bare for at bringe flere spillere på banen. smiley

  • #2   19. nov 2015 SV650 eller GSR 600 alt efter om du er til v2 eller 4cyl smiley

  • #3   19. nov 2015 Hvad med en liter priller? smiley
    http://www.motorcykelgalleri.dk/aprilia-rsv-touno/id-183228


  • #4   19. nov 2015 go pris smiley

  • #5   19. nov 2015 Jeg har en Z750 (2006). Dog ikke S'eren. Fantastisk køremaskine, som frembringer store smil og som man kan holde ud, at køre mange kilometer på. Vidunderlig motorgang, dejligt gearskifte og helt igennem en god allround-maskine.

    ENGANG imellem kunne man dog ønske sig, at den ikke var så fandens balanceret og kultiveret - der mangler måske lidt den der wow-faktor, fordi den er så harmonisk, og som giver halvstiv diller og man tænker "Shit, nu trækker den sgu!", men det udebliver lidt. Ikke at det nødvendigvis er en skidt ting, men den kunne godt lige bruge 25 heste mere, som der er på 1000'eren. Affjedringen standard får også lidt hug for at kunne være lidt til den bløde side.

    Alt i alt er jeg rigtig glad for den og skal ikke af med den foreløbig (indtil der kommer en BMW S1000R på tilbud til 100.000).


  • #6   19. nov 2015 Du kan begge fint bruges til dit formål. Kawasakien er måske en anelse sjovere. Alternativer der ligner til forveksling er nævnt i tråden, hvilken af de mange man foretrækker handler i temperament.
    Hvis du tør være en smule anderledes, så hop på en Yamaha TDM850.


  • Benjamin D
    Benjamin D Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #7   20. nov 2015 Tak for alle bemærkningerne!
    Liter priller er ikke lige mig, men må dog sige at man bliver lidt forelsket når man ser billederne smiley Dog er Jylland lidt langt væk (jeg bor i nordsjælland).
    Honda CBR 600 F, ligner man ligger lidt for meget?
    Yamaha XJ6 Diversion, Kawasaki ER-6F og Kawasaki Z 750 (S) (tak for gode input Søren!) er jeg mest lune på! Er der nogle der kan sige for og imod de maskiner? smiley
    SV650 eller GSR 600 mangler lidt kåbe (på de billeder jeg har kunne finde). Jeg tror ikke jeg er anderledes nok til at hoppe på Yamaha TDM850 smiley


  • #8   20. nov 2015 Prøv. Den kan kun overraske dig

  • #9   20. nov 2015 du ønsker ikke en der går fra 0-100 kmt på 1 sek. så er min måske noget for dig, den gør det på knap 3 sek. smiley hc

Kommentér på:
Ny MC?

Annonce