1.872 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 70 Svar

Racisme ! Racisme !

Haha....i troede lige hva? Det er dog tæt på...

Min tråd handler om racisme MC mærkerne imellem.

Jeg er uforstående overfor folk der lever for ét bestemt mærke. Man spørger dem hvorfor man ikke vil købe/køre fx Suzuki og svaret bliver som oftest meget tyndt og uden egentlige argumenter.

Der bliver også set ned til fx Kina cykler- mon der er nogen der hilser på dem?

Personligt er jeg vild med alle de MC der kører godt og dækker min eønsker. Jeg er bedøvende ligeglad med om det er Yamaha, Kawa Harley eller whatever.

Hvordan har i det med andre mærker og hvis i nægter at købe/køre et bestemt mærke, hvad er så jeres begrundelse?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Racisme !
  • #2   13. nov 2006 tjaaa.. det bunder meget ofte ud i snobberi... men også tilhørsforhold... f.eks at være en del af en gruppe.. men mest tror jeg det er folk der enter er usikre, og bruger mærke racismen til at fortælle sig selv de kører på det bedste mærke i verden...

Lidt ligesom folk der selv style cykler kigger ned på dem der "bare" køber stock, eller som ikke selv skruer på cyklen..

Min egen mening er at de folk som gør sådan oftest bare har en usikkerhed..

Ligesom folk der er uenige om hvad en motorcykel er... nogle harley/chopper folk mener jo f.eks. ikke at en plastik cykel er en rigtig mande cykel eller hvad man skal sige, mens sports cykel rytterne mener at choppere bare er nogle godstoge.. og alle hader jo goldwings, og de fleste uden at have kørt på, som jeg altid siger til folk der taler ned til homosexuelle mm. man kan ikke sige ad før man har prøvet!

• #3   13. nov 2006 Tore>

Der var en meget mulig teori der...

• #4   13. nov 2006 Tjaeee, som der står på min jakke: "Friends don't let friends ride Suzuki"....
    Der er modeller fra både Yamaha og Suzuki der godt kan lokke mig, men Suzuki gør kun noget ud af finishen på deres R-maskiner, og dem er jeg ikke interesseret i. Og Yamahas evne til at lave gearkasser gør at jeg heller ikke falder så hårdt for dem alligevel.
    Meeeen, ingen regler uden undtagelser.

• #5   13. nov 2006 lige en ting til.. Ducati er mærket.. basta! smiley

• #6   13. nov 2006 Tore>

Ducati er rigtig fedt fordi den har en fed historie, men der er dælme mange cykler der kører og holder bedre en sådan en. (det var ikke recisme)

• #7   13. nov 2006 Jeg er til sports mc'er og ville ikke købe en chopper lige nu, måske når jeg bliver gammel ;-P

Men om det er Suzuki, Honda, Kawa? Ja mon ikke jeg kan finde ud af at kører dem alle?
    Men samtidig, har jeg gode erfaringer med min Suzuki, så kunne være mere tilbøjelig til at købe en Suzuki som nr. 2 end at skifte til Honda f.eks.
    Dermed er det ikke sagt at jeg fra nu af og resten af mit liv kører Suzuki

• #8   13. nov 2006 Jeg har haft Suzuki de første mange år af min "MC-karriere". Jeg startede på en Suzuki GSX 250-R, da det var den fedeste, til mit budget. Derefter havde jeg en Suzuki GSX600 F, og derefter igen en Suzuki RF 900 R.

Alle køb var egentlig begrundet med, at man fik utrolig meget mc for pengene.

Jeg solgte min RF'er, og 1½ år efter, da jeg startede at køre igen, faldt valget på en Honda CBR 600 F3 fra 1998. Jeg var meget overrasket over kvaliteten på Hondan, og kunne bare mærke, at der var en kæmpe forskel. Selvom jeg gik fra 937 kubik til 599 kubik, var jeg meget tilfreds med mit valg. Hondas finish, design, køreegenskaber, bremseevne, svingegenskaber m.v., var bare væsentlig bedre end de Suzuki'er, jeg har haft.

Da 600'eren skulle skiftes, var jeg ikke i tvivl om, at det skulle være en Honda igen. Valget faldt på min røde baby, og jeg har på intet tidspunkt fortrudt!

Det skal samtidig siges, at det tiltalte mig meget, at Firebladen ikke uden videre smider dig af, som Kawazaki ZX-10 og Suzuki GSX-R 1000 har det med at kunne finde på. Hvis du ikke rå-piner den, så er den meget, meget forudsigelig - jeg har ikke brug for en mc, som jeg ikke kan "stole" på.

Jeg er ret sikker på, at der også står "Honda" på blokken næste gang!

• #9   13. nov 2006 Dan>

Begrundelser som dem Søren kommer med accepteres smiley

• #10   13. nov 2006 Kabus.. i mine øjne kan man snakke 2 ting, kvalitet rent mekanisk, og kvalitet rent køreglædemæssig.. jeg er ducatist.. af flere grunde.. 1, jeg elsker deres design, 2 jeg syntes de har bedre svingfærdigheder end andre cykler jeg har prøvet, og jeg ved godt det ikke er den hurtigste cykel i verden, men den er sgu stadig sjov smiley

Hvad angår kvalitet.. tjaa.. så vil jeg, og mange fra ducatiklubben nok sige at ducati er meget undervurderet hvad angår kvalitet.. tidligere skulle man nok have fat i en skruenøgle et par gange om måneden. men det er ikke tilfældet med de nye cykler.. men jeg vil da gerne tro at mange andre mærker har nogle fantastisk holdbare cykler.. jeg vil ikke sætte en ducati 750ss op mod en honda vfr 750 hvad angår motorlevetid.. men at sætte en 999r op mod en yasuhozaki 1 liters r maskine, som bliver kørt ens.. tror jeg ikke der er megen forskel i levetid

• #11   13. nov 2006 Aprilia & Duc er gud ............ vand på bålet *S*

og spøg til side ......... havde jeg ikke været af den holdning at der er mest charme over Italiensk havde jeg aldrig købt det .....

Er personlige erfaringer var mine tidligere Sukkier :GSX600F, TL1000S da lidt af en gang bøtte jern ... Har aldrig på mine 3 hondaer eller Kawazaki set at skruer m.v. ruster inden for det første år .... Gudskelov er Sukkier efter forlydende blevet lidt bedre i den generelle kvalitet ... og de nyeste sætter jo nærmest Honda og de andre i skammekrogen med præstationer samt ikke mindst finish... Suki GSXR1000 i nyeste mams for en cykel *S*

Smag og behag kan jo ikke diskuteres men lidt ironi når man sparker dæk er jo ikke af vejen ...

• #12   13. nov 2006 Der er en del snobberi, specielt fra folk med italienske cykler. De plejer at kigge lidt skævt til japanske cykler, selvom det nok er de japanske der er billigst på værkstedsregningerne.

Jeg vil også tillade mig at være lidt snobbet overfor kina-cykler, selvom jeg ikke har så meget at ha' det i når jeg nu selv kører på en lille og billig motorcykel. Men jeg forstå altså ikke helt at man kan købe en ny cykel for under 10.000 kr. i stedet for en brugt til de samme penge. Måske er jeg fordomsfuld, men at købe sådan en crom-bombe dér, det er godt nok ikke lige mig. Så hellere en MZ, det ved man da hvad er, selvom folk nok trækker lidt på smilebåndet af sådan en DDR-to-takter. smiley

• #13   13. nov 2006 jeg har både haft kawasaki, suzuki og yamaha, og må bare indrømme at at yamaha er et bedre køb end de andre mærker suzukiernes forgafler har skuffet mig meget kan også se på mine makkers cykler at forgaflerne ikke kan holde til at køre på baghjul, de bliver utætte hvor imod yamahaen ikke har vist nogen form for problemer, synes også bare at der er flere detaljere i en yamaha end andre cykler fra samme land, geerkassen går bedre, må selv indrømme at jeg slet ikke vil overveje en ducati, jeg kan ikke klare at høre den tørkopling larme synes det lyder som om det kan falde fra hinanden hvornår som helst, og så har jeg haft et par italeienske biler og også bare været skuffet over dem, på den anden side vil jeg heller aldrig eje en honda, men hvorfor kan jeg ikke svare på har aldrig haft en og kun hørt godt om dem men vil bare ikke eje en, lidt sært men sandt. harleyer synes jeg bare man putter op på en patistal som noget godt og exklusivt, men synes bare det er noegt skrammel som folk giver alt alt for meget for kun for at få mærket, som slet ikke når japanerne til sokkeholderne når man snakker køreegenskaber holbarhed mm

• #14   13. nov 2006 Allan>

Rigtig sjov og fed læsning haha

• #15   13. nov 2006 Allan: Den med Harley og holdbarhed kan du godt glemme. Kender en der kører rundt på en WLC fra 1942 der endnu ukke har fået åbnet motoren. Den er bare blevet passet med service...

• #16   13. nov 2006 Jeg er ikke tilhænger af et bestemt mærke, dog synes jeg tit at honda laver nogle meget solide motorcykler som bare kører. Det er jo også derfor at de billige kinøjsere lige har valgt at kopiere Hondamotorene. Netop en kinøjser ville jeg personligt aldrig investere i. De er i en forfærdentlig dårlig kvalitet. Hvilket jo er ganske naturligt. Det er jo ikke muligt at lave en supercykel til 20.000 incl. afgift.

• #17   13. nov 2006 jeg hilser på ALLE mc'ere uanset om den er kineser eller sphagetti

dog har jeg ofto opdaget at dem på harley ikke rigtig vil hilse, om det så er bare mig de ikke gider på ved jeg så ikke, for jeg vender mig ikke lige og kigger om de har mærke på

• #18   13. nov 2006 Ahh Glen du er jo den mest racistiske og mest barnlige af dem alle ... citat fra din profil:

TAGER IKKE IMOD UDFORDRINGER!!!!
    FOLK HERINDE IKKE KAN KENDE FORSKEL PÅ EN HERRECYKEL OG EN LILLE PLASTIKKNALLERT!!!!!

Til alle jer der kører på den Touringmc: TUONO!! som spaghettifolket har lavet, DET BLIVER ALDRIG EN FIGHTER!!!!!

Ja vi kan til stadighed ikke få armene ned igen .......

• #19   13. nov 2006 Tror det meste er gas(du ka ta det).....Både kæresten og hendes brødre kører alle suzuki og der er da intet bedre end at køre lidt lir på suzuki navnet når man er i stue med dem .Kører selv kawa nu men har haft både yamaha og honda og har intet negativt at sige om dem ......... Man bliver vel automatisk lidt fan af det mærke man selv har hvis ellers det er et problemfrit bekendtskab, sådan er det bare. Er personlig ligeglad hvad der står på tanken hvis bare cyklen passer til det behov og den smag jeg har .....

Ps: whelie king: Til de harley kører der ikke hilser. Har du prøvet at køre en fyldt trillebør med en hånd ;o)

/Thomas

• #20   13. nov 2006 og Universal Free Flow.... det er da racisme igen ... det jo en Sukki din wunderschöne herrecykel

• #21   13. nov 2006 For mig er egen og andres glæde ved de to hjul det vigtigste, om man så vælger kineserknallert eller en hayabusa lader mig græskkatolsk. Jeg hilser på dem jeg ser, og vil de vinke tilbage til en galvgammel gnubbert på en semiantik cruiser, ja så glæder det mig bare.

• #22   13. nov 2006 En kinesercykel er perfekt at optjene anciennitet på. Bare købe og lade holde i garagen...

• #23   13. nov 2006 Hilser sq osse på alle... og det er da osse min opfattelse at harley, goldwing- og visse BMW-kørere ikke syntes at vi andre er fine nok til at de gider at hilse igen.

Grunden til at jeg kører på min, nu 3. honda, er at jeg ALDRIG har haft noget vrøvl med dem jeg har haft, og gensalgsværdien er meget fin i forhold til hvad man selv giver for den. Så hvorfor skifte til noget andet???. Jeg "hader" bestemt ikke andre mc'isters valg af mc... Det ville da være kedeligt hvis vi alle kørte rundt på samme mærke og model smiley

/Jan

• #24   13. nov 2006 Folk har jo tit deres forskellige mærker som deres religion.
    Og ja. Choppere og Goldwing folket er lidt for sig.
    Og så er der alle de andre. Og lidt typisk er det at folk på rigtig dyre maskiner tit er lidt snobbede og ikke gider at hilse.

Og endnu værre bliver det når man kryber ned på en Scooter.
    Så er det som regel kun på motorvejen at folk de hilser.

Og nogen vil måske påstå at det ikke er en rigtig MC, og jeg vil da også gerne give dem ret. Men ikke desto mindre så er den jo indregistreret som en. Og jeg kører på den af de samme grunde som de fleste af jer derude.
    Følelsen af at være tættere på livet og det at mærke suset (Ja der findes veje der er små nok!)

MVh
    Velo

• #25   13. nov 2006 grunden til at jeg kører zuki er følgende: man får meget mc for pengene. de fleste modeller rimelige i reservedelspriser, grundet de mange zukier der kører er der mange brugte dele på markedet. har derudover ikke haft noget andet end elproblemer der relatere til dårligere kvalitet end det jeg har set på andre mærker.(de gamle 80zukier har tilgengæld også noget billigt lort af stik og ledninger). og en anden (for mig) meget vigtig detalje: da jeg godt kan lide at bygge om og personificere min cykel er zukierne´s byggeklodssystem genialt. ualmindeligt mange dele er kompatible over vidt forskellige årgange og modeller.
    omkring min hyggechikanering af andre mærker kan jeg forklare mig sådan her: alle mærker laver pæne og grimme cykler. alle mærker har mandagsmodeller. dårlige rygter over manglende kvalitet pga tilbagekaldelse, skyldes jævnligt at det kun er 1-3 cykler på verdensbasis der har haft problemet. hvad der irriterer mig er når folk der kører hd/duc/etc begynder at kalde deres mærke for det eneste ene. disse grupper er af en eller anden årsag mere ensporede og fanatiske end det ses inden for andre mærker. hd er pudsigt fordi deres modelfornyelser består i en ny kombination og lakering af de 2 typer motore, 3typer stel, og2 typer tanke. heraf har de ingen udviklingsomkostninger. alligevel er de sindsygt dyre, og der holder altid 1-2 af dem og skruer. duc har igennem en del test gennem tiden(ja de er blevet bedre, men alligevel) haft store problemer med elnet og mekanik. og hvis de var så gode som deres ejere og priser antyder, synes jeg det er utroligt at firmaet er gået ned så mange gange. og sikkert gør det igen.
    grundliggende elsker jeg det meste på 2 hjul. min favorit er zuki af nævnte årsager, men ser da også skønheden i mange andre. men lidt sjovt snobberi skal der være plads til. MED MÅDE

• #26   13. nov 2006 pudsigt hekto. synes sq over 12000 for en tank er dyrt. og har en del blade hvor det romantiske syn ikke holder. og lyder godt? ja lyden der kommer ud af udstødningen. synd man ikke kan høre det for metalspåner og skruer der rasler rundt ;-D

• #27   13. nov 2006 som jeg skrev først, alle mærker har deres + og -. ville aldrig købe en ducati (men hvis nogen forærer mig en monster s4r så ingen ballade) da jeg slet ikke får det jeg ønsker mig af en mc, til at ville spytte pengene i den. og havde jeg pengene er der , efter min mening, langt federe cykler at investere i. men føler lidt med jer. må sq være trist en dag og vågne op og se at græsset vokser ligeså godt på den anden side af hækken.....

• #28   13. nov 2006 schwampus: se vi er enige her. næsten. måske. tror jeg. på nogen områder. køber netop også med holdbahed som priortet. et design der siger mig noget. og vigtigst. potentialet til at få mine syge fantasier ud i virkeligheden. så ja, det praktiske er en del af min beslutning. men som de fleste andre- hjertet bestemmer i sidste ende.

• #29   13. nov 2006 SSSSHHHHHHHHHHIIIIIIIIIIIIITTTT. hekto. vi er jo i princippet enige om baggrunden i vores valg.
    dig og duc pga ldenskab og livsstil.
    mig og streetfightere af meget det samme. øv. bliver nød til at ændre min holdning nu. vender tilbage senere.
    ps. min er den flotteste og fedeste og brutale esér i landet.

• #30   13. nov 2006 Det her er lige som sangen der aldrig dør!... hmm.. Men Fungus.. jeg forlader dark fraktion for at hoppe over på gul stue.. men af alle farver jeg endnu har set en duc i.. så er sølv nu nok den kedeligste..

• #31   13. nov 2006 svamp( ja undskyld men nemmere at stave.) hmm(ligemeget med alt det ekstra her.) græsset er godt. man glider behageligt henover det når dyret smider en af. men vil dog forbeholde mig ret til at sige at visse bevoksninger skal fjernes smiley

• #32   13. nov 2006 Jens> Enig.. Buskede øjenbryn er simpelthen for meget!

• #33   13. nov 2006 En Duc Skal sgu da være rød eller gul..Og ja det er en livsstil at køre Italiensk.BASTA

• #34   13. nov 2006 er chopper folket noget for sig... ok det er ikke første gang jeg får at vide at jeg ikke er som alle andre så det gårt nok. jeg hilser på alt og alle har vidst også hilst på en traktor engang et par spasser jeeps og en på cykel med en meget skarp lygte... jeg ser mere på den enkelte model end hvad det er for et mærke. dog syntes jeg der er et eller andet ved honda der tiltrækker mig. men kunne sagtens hoppe på en yamaha eller suzuki triumph eller kawasaki hvis en af deres modeller lige var mig.....og pengene også var til det. harley... de er overvuderet og du betale alt for meget for dem i forhold til hvad du får

• #35   13. nov 2006 tja alle Honda ejeer er bøsser.
    Suzuki ejere er skrusukki ejer
    Harley ejere har altid en følgevogn med med reservedele
    Kawa ejere er for dværge

Ja man har sq hørt meget igennem tiderne smiley

Men vigtigst er at man selv er tilfreds smiley
    Og de "billige" japanske cykler er efterhånden op på næsten samme standard som de italienske! Det var meget værre dengang i 80´erne! Nok derfra "rascimen" er udsprunget når vi taler italienere vs japanere

• #36   13. nov 2006 Og til dig Hekto!
    Du er for snævertsynet smiley og du får garanteret penge af Ducati for at sige som du gør smiley :) smiley :) smiley

(hehe endnu et godt ekspempel på rascisme) smiley

• #37   13. nov 2006 Jeg kører suzuki fordi at det var min allerførste maskine, som jeg fik mig taget sammen til at købe.
    Min Virago faldt jeg for første gang jeg så den.
    Havde en DT250 fra forsvaret som jeg byttede til en havetraktor som jeg igen byttede til en VFR750 som jeg igen byttede til en XV500 som jeg igen byttede til en stødspændingtester!!

Suzukien er/var også den eneste med plader!!!

• #38   13. nov 2006 Glenn B: Hvad mener du med "slap af" ? Hvis jeg bliver ret meget mere afslappet skider jeg sq i bukserne...

/Jan

• #39   13. nov 2006 Synes denne tråd afspejler meget godt at der er en del racisme og fordomme mellem tilhængerne af de forskellige mærker.

Jeg tror det blot skyldes at vi har forskellige præferencer, når vi køber mc.

Nogle vægter fx fornuft i form af kvalitet/holdbarhed og komfort højest andre ser mere på hvor de får mest HK/topfart/acceleration for pengene og så gør det måske ikke noget at cyklen ikke er så god på de små snoede veje, andre igen vælger design, sjæl og historie højest og er så mere eller mindre ligeglade med prisen...

Jeg selv sætter fx design, køreegenskaber og "sjæl" meget højt. Holdbarhed, komfort og fornuft er så ikke noget jeg vægter særligt højt, da de andre ting giver mig langt mere glæde. Havde jeg flere penge ville jeg gerne have nogle flere HK, men de cykler der opfylder mine andre vigtigere krav koster en arm, så det må vente lidt endnu. SZR'en er således, for mig et fremragende kompromis, hvor den måske for andre ville synes helt håbløs.

• #40   13. nov 2006 Hehe, det hjælper at trykke opdater, når man kommer ind til computeren efter at have spist, så får man nemlig også de sidste 50 indlæg med....

• #41   13. nov 2006 Og racismen fortsætter haha....

Kan vi snart konkludere at det er pengepungen der bestemmer hvad vi kører på? At racismen afhænger af det vi har i vores lomme?

Synes Kwak sagde det rigtig godt med at "alle mc'er har en værdi"

• #42   13. nov 2006 Hvis jeg havde råd, ville jeg have en

total Custom Harley,
    Kawa ZX12R,
    Ducati 916 SPS
    og en eller anden Supermotard
    og en ATV.

• #43   13. nov 2006 Altså allesammen på en gang......plus en ny R1'er.

• #44   13. nov 2006 Sebastian odense...

hvad så med triumph?:)

synes sq ærligt talt det er en smule småligt at gå op i hvad andre køre på og ikke køre på...

• #45   13. nov 2006 Er det ikek noget med at triumph er for de forfængelige ? smiley
    Kan sq ikke helt huske smiley

mener faktisk der ligger den sjoveste liste netop ang det her et sted på nettet smiley

• #47   13. nov 2006 Kwak>

Hmmm vi når jo op omkring 3-4-5 millioner til MC køb alene. Lottokuponerne kalder haha

• #48   13. nov 2006 Johan>

Man glemmer rigtigt nok hvordan man engang var...meget vise ord.

• #49   13. nov 2006 Det er en sjov oplevelse at alle mener HD'erne ikke hilser... Tror det bunder i en myte om at de føler sig bedre, og når man så endelig møder en der ikke hilser, forstærker det fordommen om at de føler sig bedre. HD kørerne hilser ofte, for de er inde i MC-niljøet, og ved at MC-ister hilser på hinanden.
    Det er ofterer jeg møder "Brian" på sin YaKAZuCati 1000 med 150+Hk som han bare har købt for at prale overfor sine kammerater der stadig kører rundt i en karosseritunet 3-tyrker med alifælge. Han kender intet til MC-kulturen, så når man hilser på ham kigegr han på sine kontakter for at bekræftige sig selv at han har tændt for lyset. Så han fortsætter med tanke om at det var en mærkelig hændelse...

Mht til lyden af tørkobling.... Det er den eneste rigtige lyd til en rigtig racer. En Monster/Pantah/SS er ikke en racer og skal heller ikke have racerlyden. Hører til på F1/851/888/916 og ikke mindst GSXr750LE
    Alt andet er bare wannabe ;o)

/
    Jesper

• #50   13. nov 2006 jeg vil nu nok heller ikke kalde mig mærkerascist, men driller dog de andre i klubben med deres suzukier osv.
    det er for mit vedkommende ren lir.
    dog kunne jeg aldrig finde på selv at kører andet end honda eller kawasaki. syntes ikke suzukis mcere er videre lækre rent design-mæsigt, men sådan er vi heldigvis forskellige.

• #51   13. nov 2006 Jeg holder mig til Yamaha, det hele startede med at jeg syntes at deres design er fedest "vidste for lidt om mc da jeg købte den første". Jeg kan dog se noget charme i alle mærker, og afskygninger af forskellige mc'er, jeg hilser på alle "hvis jeg kan nå det" duc'en lyder for fed, kawaen skal ha fuld respekt for yde-evnen, suzukien er prisbillig i forhold til det man får, den nye honda fireblade ser rigtig fed ud, harlyen oser bare afsted med en god historie, og en hyggelig lyd.........min næste mc ??.. klart en Yamaha smiley

• #52   13. nov 2006 Hekto: Pøllefanten står ikke blandt dem jeg nævner som er tilladt brug af tørkobling...

Johnny F: Man må ikke drille dem med Suzuki'er. De har det slemt nok i forvejen ;o)

• #53   13. nov 2006 jeg er personligt helt vild med kalitetssikring : )
    jeg ville gerne have en
    yamaha 1100 dragstar.
    cb 750 k7 fra 77
    en triumph bonneville ombygget til chopper.
    en eller anden racer.
    min shadow men med sidevogn
    en stærk knold hopper til at hoppe knolde på.
    en lille mz'er bare for at ha den.
    og en indreg quadbike/atv til vinterkørsel

• #54   13. nov 2006 og en honda black widow

• #55   13. nov 2006 jeg oplever i øvrigt at hderne næsten altid hilser...ser dog i ny og næ en racer der ikke gør. (knallerterne hilser ikke...og jeg snakker ikke om mc-scoorterne)og padehattene,æggeskalderne gør heller ikke

• #56   13. nov 2006 Til Jonas .. Det har jeg da ikke oplevet,men kan da godt forstå dem,hvem kan køre trillebør m en hånd..Hehe..

• #57   13. nov 2006 Jeg hilser sku ogaå på alle, men er tit afventende for jeg oplever mange gange at folk ikke hilser tilbage og så føler man sig lidt malplaceret havde jeg nær sagt...

• #58   13. nov 2006 Johnny>

Den der med trillebøren holder ikke helt.

En HD taber ikke flere skruer end en anden V2'er (for det gør de andre V2'ere også.inkl Duc)

Og hvis HD'en ikk er vildt ombygget og står originalt med svingstel osv så er den sku superdejlig at køre på.

• #59   13. nov 2006 til johnny. det kan være de kun hilser på choppere jeg ved det ikke. det er i hvert fald sjælent at de ikke hilser.

• #60   13. nov 2006 Grrrrrr KABUS ingen af mine V2´ere taber skruer smiley :)
    smiley

• #61   13. nov 2006 Sebastian>

Min HD tabte skruer, en bekendts Duc tabte skruer og en vens Suki taber skruer smiley

• #62   13. nov 2006 min mc har ikke tabt nogen endnu... om jeg selv har vil jeg ikke udtale mig om

• #63   13. nov 2006 JAJA.Men joken holder da stadig ik..

• #64   13. nov 2006 Smag og behag folkens! Bare folk er glade for netop deres mc! Vil endda vove at påstå en der er STOR chance for at en nybegynder har mere glæde af sin GS500/ZXR400/hvadvedjeg end én med 5 år på bagen selv om denne liiige netop har fået sparet sammen til en drømmecykel - R1/ZX12 eller....
    Personligt kan jeg godt stå og være misundelig over nogle af mine nybegynder-venners entusiasme når vi skal ud at køre. Husker da godt hvordan man bare ikke kunne komme hurtigt nok afsted førhen. Sådan har de det nu! Hvorfor F..... har jeg det ikke sådan længere, har endda en federe mc nu end før... Underligt. Og selvom min er tjep fra 0 til 100 er den ikke så spændende som min gamle GS750.

Men som sagt, vi er vel alle forskellige. Lige nu drømmer jeg om
    MV Augusta F4 1000 i sølv/rød
    En GAMMEL CafeRacer ombygget Norton eller Guzzi
    En vold-ombygget Monster900

Allan smiley

• #65   13. nov 2006 Til Allan
    Ja den m Mv´Augustaen er jeg også på i øjeblikket,men nok uden afgift..

• #66   13. nov 2006 Tja jeg har mere hademodeller end mærker......
    De kan sq alle lave noget lååårt....

Dem som jeg mindst forstår dem der skal have en chopper EU-scotter eller kineser med masser af tyndt crom...
    Dem fatter jeg ikke smiley
    I min verden er en Eu eller en Kineser et transportmiddel og ikke en livsstilsting med crom og pynt......

Aaaarg nu ha jeg fattet det, det er i virkeligheden ham på 50cc super chopperen med 5 cromprojektører der griner højest mens han laver tage tykpis parodi på rocker Kelds Harley... (jeg troede det var en wannabe-ting)

• #67   14. nov 2006 Nu har jeg holdt min kæft hele den tråd igennem, men så kommer du, Peter, lige med den her:
    "I min verden er en Eu eller en Kineser et transportmiddel og ikke en livsstilsting med crom og pynt......"
    og så begynder jeg at få nogle voldsomme ticks i mit ene øje ;o)

Jeg har selv kørt øv'ert og har haft masser af sjov på sådan en. Havde jeg ikke haft sådan en havde jeg aldrig taget MC kort. Se på øv'ert kørene som kommende motorcyklister. De finder inspiration til noget større.

Mht Kineserne, så er historien lidt anderledes. Kineser MC'erne giver en ekstrem value for money, efter min mening. Jeg er ovenud tilfreds med min egen. Det er da klart at hvis jeg stod med en halv million til at købe MC for så havde jeg nok købt en Duc eller R1'er (eller begge!). Og det er vel det som er humlen i denne tråd: Man køber den MC som man synes er bedst til de penge man har til formålet.

• #68   14. nov 2006 Hilser iøvrigt også på alle MC'ere, og de eneste som konsekvent ikke hilser igen er strømerne.

• #69   14. nov 2006 der er aldri nogle der gidder og helse på mig når jeg køre på min Piaggio skipper(vinter bike) folk bliver næsten sure og tænker hvorfor fan det fjols vinker til dem ;-(

• #70   15. nov 2006 Hej i er helt gal på den. Kineser cykler er det eneste der duer!
    Nej spøg til side. Det eneste der er vigtig er når man køber en mc er om man selv er tilfres med sin mc set i forhold til hvad man har givet for den. Så er for så vidt ligegyldigt hvad der står på tanken. Jeg ville da være træt af at have givet 100.000 kr. for en mc som ikke ville starte?
    Hvis man der imod kun har givet 10.000 kr. for en mc kan man nok leve med at der er et par små fejl hist og pist.

• #71   15. nov 2006 Jep. Oplevelsen er det vigtigste, men pengene sætter nok normen for kvalietet. Men alle kan da være uheldige....

• #72   16. nov 2006 (link fjernet)

Kommentér på:
Racisme !

Annonce