{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til ABS ?
  • #1   6. mar 2016 Er det ikke fra 16. modellerne?
    Har ikke lige læst reglerne, men ville ikke give mening hvis alle der skulle ind.reg. skulle have abs - så dumme kan de ikke have lavet lovgivningen.
    Mener det er cykler produceret efter en bestemt dato - har du googlet det?

• #2   6. mar 2016 Fra i år kan nye modeller uden ABS ikke længere typegodkendes, og fra næste år må de ikke længere sælges. Så de gamle modeller skal sælges i år.

• #3   6. mar 2016 Jo men skal de indregistreres i år?

Tænker der mange cykler uden afgift som aldrig har været indreg i DK før. Bliver disse umulige at indregistrer fremover, hvis man ikke gør det i år?

Her tænker jeg også private og ikke kun forhandlere?

• #4   6. mar 2016 Hvis de en gang har været indregistreret i EU, kan de indregistreres igen uden problemer.
    Nye cykler skal indregistreres i år. Men derfor behøver de ikke blive solgt. Forhandlerne kan pille pladen af igen og så sælge på et senere tidspunkt.
    Den største ulempe for forhandleren er nok den, at han må betale afgiften før første indregistrering. Så mon ikke der kommer nogle gode tilbud før nytår?

• #5   6. mar 2016 Vil altså tro det er model år 16/17 som skal have ABS.

Man kan da ikke sige, at en ktm rc8 fra 2014 som forhandler ikke har fået solgt endnu. Ikke kan registreres næste år pga den ikke har ABS. Det vil jo være plat og helt hul i hovedet

Det er jo at skyde sig selv i foden og lukke forhandlere og miste arbejdspladser. Da nogen vil gå i minus med tab og ikke have råd til folk

• #6   6. mar 2016 Jeg har ikke været inde og søge på reglerne, men fik ovenstående forklaring af en forhandler. Det skete præcis lige sådan da miljøreglerne blev strammet sidste gang.
    Selv købte jeg dengang vel nok den sidste nye Geely der var til salg lige før lukketid. Jeg fik den indregistreret men pillede pladen af igen, da den ikke skulle bruges før to år senere. Havde jeg ikke fået den indregistreret, så kunne den kun have været brugt til ophug. Eller eksport ud af EU. Men hvem i al verden vil købe en Geely ude i den store verden? smiley

• #7   6. mar 2016 #5 Eksemplet med RC8 tror jeg de skal nå at indregistrere i år, ellers er det for sent. Så må den ekspoteres ud af EU eller sælges som baneracer. Men branchen har nu haft 3 år til at forberede sig på reglerne, så mon ikke de fleste non-ABS modeller er ude af butikkerne?

• #8   6. mar 2016 Hold da op, der er jo mange som har cykler til salg som ikke har været indregistreret tidligere, som private kommer til at brænde inde med.

Hvad hvis den har kørt leasing, mon den finte kan bruges?

Eller bliver der godt nok mange billige cykler sidst på året, da mange private nok ikke lige har pengene til afgiften eller alle kan sælges som banejern

• #9   6. mar 2016 Der er da nok ikke ret mange private der har helt nye cykler stående? De fleste har vel været indregistreret før i et EU land?

• #10   6. mar 2016 Jeg syntes sgu der er mange til salg hvis du kigger på racere.

Mange har købt en til bane eller måske fået billig, som de har stående.

Har fundet en del zx6r, R6 og andre racere.

• #11   6. mar 2016 Ellers køb den uden afgift. Hiv den til Tyskland/Sverige smid plade på der. Hiv den så hjem senere igen.

Så kan den registreres, samt man vel kan få billigere afgift med de nye regler

• #12   6. mar 2016 #11: Den går ikke. Det er en EU regel.

#10: Ja mange har købt en MC i udlandet, og brugt den til race. Men de har med stor sansynlighed været indregistreret i det andet land.
    En MC der købes herhjemme uden afgift, med det ene formål at blive brugt til race, får alligevel så mange forbedringer og optimeringer, at den alligevel ikke er så egnet til gadekørsel.

• #13   6. mar 2016 Nej det er rigtig nok men man kan hurtig finde 10-15 racere som står til 25-55tkr, som aldrig har været indreg eller kørt bane.

KUnne være man skulle holde øje sidst på sæsonnen

• #14   6. mar 2016 Og vil man egentlig så kunne lease dem, når de nu ikke kan indreg?

• #15   6. mar 2016 Falken: De 10-15 racere har jeg svært ved at finde. Og nej, du kan ikke lease en MC der ikke må indregistreres og køres på gaden.

• #16   6. mar 2016 så gir de mening man kan få en ny ninja 300 u abs for 39000

• #17   7. mar 2016 Hvad hvis det er en cykel som har været leaset før?

Tæller det for en indregistrering

• #18   7. mar 2016 Hvis der har været nummerplade på, så har den været indregistreret.

• #19   7. mar 2016 Ok, men så burde der være mulighed for en god handel sidst på året

• #20   7. mar 2016 ...så man vil ikke kunne importere f.eks en gammel HD fra USA og til DK/EU?

Kommentér på:
Spørgsmål til ABS ?

Annonce