2.250 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

ATV til havebrug ATV til havebrug

Hej

Jeg har en relativt stor grund/have og har brug for en ATV til, at hjælpe mig med havearbejdet, det er en grund der trænger til en kærlig hånd så der er meget, at til.

Har i nogle gode råd til hvilken ATV der ville være god til formålet?

Jeg satser på, at det skal være i den billige ende af skalaen, dog ikke så billig, at den går fra hinanden efter det første bump smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ATV til havebrug
  • #1   25. mar 2016 hvad skal den bruges til..? Skal den have firhjulstræk?

• #2   25. mar 2016 Den skal bruges til alt lige fra at fjerne træer til at spare mig for nogle af de kedelige ture med trillebøren smiley

Om den skal have firhjulstræk er jeg lidt i tvivl om, jeg tænker at det måske er en god idé men da jeg ikke har nogen erfaringen med ATV håbede jeg, at der var nogen herinde der havde nogle holdninger til det.

• #3   25. mar 2016 Du skal i hvert fald have noget med differentiale og ikke låst bag aksel. Helst firhjulstræk hvis du skal slæbe træer... smiley Vi har haft en kina maskine og det var super fint, men den have låst bag aksel, så ikke optimal men oki for os.. Så havde vi en noget dyrere Honda som aldrig gad at starte, og så købte vi en mellemklasse ATV med 4x4.... Det køre bare... Man skal ikke altid kigge efter det dyre...

Det er sådan en her vi har nu...

http://www.guloggratis.dk/transport/crossere-go-carts/atv/annonce/erhverv/30879585-linhai-700-cc-4x4

Den klare sku stort set alt. smiley vi slæber træer og vand tanke ud til hestene og alt det der landbrugs noget.. smiley

• #4   25. mar 2016 En ATV der virker er 1/2 dyr.. Personligt ville jeg ikke købe noget mindre end en Yamaha Grizzly 350 og uden 4x4 ville jeg ikke hente det gratis ( medmindre det er med vidresalg for øje )
    Spørg dig selv om ikke en rider med 4wd er det bedste valg ? Jeg bruger yderst sjældent ATV'en i haven ( Godt 5000m2) jonsonred klare stortset alt smiley
    Hellere bruge 30k på en havetraktor der klarer 99% end have penge stående i noget skrammel af en ATV.

Jeg er ikke imponeret over linhai . Men de er langt bedre end det skrammel man får for 10k det bliver vi ikke uenige om smiley

• #5   25. mar 2016 Vi har en mellemklasse Honda Trx 420 fe med elektrisk gearing,kardanaksel Dvs. der er ingen kæde der kan gå gal, og en permanent låst bagaksel. Den har desuden 4 hjulstræk, og spil. Det bliver ikke bedre end Honda hvis det skal være en arbejdshest. Den har nu gået godt 450 timer og kørt de 7000 km, uden en eneste forkert lyd. Jeg ville aldrig købe en kina atv, det holder bare ikke, og hvis lortet skal laves (Hvilket den garanteret skal) er det vist heller ikke let. Og lad nu være med at købe en med CVT gearkasse, ligesom Linhai, Det rem pis holder ikke.

Men det er bare min mening og erfaring.

http://roedkilde.dk/honda-atv-13/honda-trx-420-fe-rancher-p153

• #6   25. mar 2016 Enig med Brian. Om at sætte pengene i en god havemaskine i stedet.

• #7   25. mar 2016 Vil i forklare mig hvad forskellen på en låst/ ikke låst bagaksel vil betyde i praksis?

• #8   25. mar 2016 En stiv bagaksel betyder 100% spær. Svært ved at dreje skarpt. Hård ved underlaget og dækkene. Uafhængig baghjulsophæng er en kæmpe fordel på en arbejdshest.......

Mener stadig du er bedre hjulpet med en lækker havetraktor smiley

• #9   25. mar 2016 Jeg hører hvad du siger med en havetraktor jeg har også en lækker rider fra husqvarna i kikkerten dog vil jeg mene da jeg har en pæn afstand rundt på grunden og megen træfældning i udsigte ville det være rart med en ATV der kunne trække en trailer der evt. kunne smides på bilen efterfølgende eller en trailer med en lille kran til alt det tunge arbejde.

• #10   25. mar 2016 Hvorfor tror du dog en ATV vil klarer det bedre end en husqvarna rider (med 4wd self) ??

• #11   25. mar 2016 Pga. det ujævne terrain tror jeg bedre ATV'en kan komme frem og fordi jeg ikke rigtig kunne finde nogle eksempler på nettet hvor man benytter riders til at trække den slags vogne eksempelvis denne: http://www.roedkilde.com/html/rodkilde_atv_skovvogn.html

• #12   26. mar 2016 En husqvarna rider er ikke lavet til at trække rundt med ting men til at slå græs. Hvis du skal slæbe meget rundt med tunge ting kan jeg godt se hvorfor du vil have noget andet. Du kunne jo også bare få dig en gammel Ferguson smiley

• Christian C
    Christian C Tilmeldt:
    mar 2015

Emner: 2 Svar: 29
    #13   26. mar 2016 Min kones mormor har en Husqvarna, husker ikke modellen, men den kostede omkring 30k.
    Det er en god græslåmaskine, men som #12 siger, så kan den IKKE slæbe trær (Og jeg har prøvet). Jeg kan selv trække mere end den.
    Desuden er den ikke god til ujævnt terræn.

Den helt store problem er, at den ikke har det fornødne "vejgreb", men hendes har heller ikke 4-hjulstræk, så det kan være det hjælper.

Jeg ville også gå på en rigtig traktor, måske med frontlæsser.

• #14   26. mar 2016 OK. Hvis det er en skovvogn som den i linket du er ude i, så skal du bruge et rigtig trækdyr. En god ATV eller mindre traktor er nok det rigtige.

• Mike L
    Mike L Tilmeldt:
    sep 2006

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 58
    #15   26. mar 2016 Hvad har vi af penge at gøre godt med?

Mvh. Mike

• #16   26. mar 2016 To ord ... massey ...... ferguson.

• #17   26. mar 2016 Der bliver spurgt efter en atv i den billige ende......
    Hvis du har 10 hektar skov så skal du selvfølgelig ikke nøjes med en havetraktor.
    Hvis du har 40000,-til en skovvogn så finder du nok også midlerne til et trækdyr smiley

Men har du kun 60 store stammer. Så er det langt billigere at få hjælp til at trække dem ud hvor de kan saves..

Stemmer også for massey Ferguson hvis der kun er diy muligheden.

Kommentér på:
ATV til havebrug

Annonce