{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki SV 1000 S vs. GSX-R 750
  • #2   25. dec 2006 Den er svær, der er jo to meget forskellige Cykler, tag en af hver,,,, Griner,,,,,, Jeg ville nok tage en SV, pga V2 motoren, men ville godt have den i Gixxer stellet, der er noget stivere,,,, ikke let!!!!!!! ;o)))

  • #3   25. dec 2006 Godt du selv sagde det Hans smiley smiley

  • #4   25. dec 2006 Helt sikkert GSX'eren... smiley

  • #5   25. dec 2006 Det er vil at samligne "kiks og kaffe".. De er jo langt fra hinanden mht. temp...

    Så mon ikke det er op til dig.. Hvilken "stil" du er til??

    Meen.. En SV'er.. ville jeg jo nok forretrække... =8o)


  • #6   25. dec 2006 Jeg ved jo godt at det er op til mig .... ville bare høre fordele og ulemper mht. de to modeller (selvom de er vidt forskellige ....)

    Hvad er bedst med hensyn til accelleration?


  • #8   25. dec 2006 En gixxer 750 gør det onde ved en svér
    Længere er den ikke, du kan få en spritny 750 til 160000.
    Jeg ved godt hvad jeg ville vælge, og jeg har også haft en V2 af de gode...


  • #9   25. dec 2006 Nup den sprit nye 750 som Ronnie siger

    den er for fræk og hurtig..

    smiley


  • #10   26. dec 2006 har ozz haft 1000ccm v 2, og er endt på en 750-99-... kedelig er 750, ern, indtil en foreslog jeg skulle prøve at dreje gashåndtaget....wooooooooooooow www.....hehe

  • #11   26. dec 2006 Jeg køre SV1000 nu men har også haft en GSX-R 750 fra 03.
    Jeg kan endeligt kun komme i tanker om 2 ulemper ved GSX-R den ene er for mit vedkommen er, den er total vild hvilket jo er ret fedt men hastigheden ligger alt for høj hvis man rigtig skal der op hvor den er sjov, hvor imod SVén har meget mere rå power i bunden.

    Den ander for mit vedkommen er, jeg fik mega ondt i nakke og håndled selv ved ganske korte ture og specielt hvis man skal køre lidt pænt og det kan jo blive nødvendigt når man HAR fået 3 år´s betinget for farten.

    SVén kan jeg ikke rigtigt finde nogle ulemper ved, da det er en maskine der passer mig 100%
    men det er jo forskellig fra den ene til den anden hvad man kan lide, så du må jo nok ud og prøve dem degge og derfra vælge det du bedst kan lidt.

    Jimmy K


  • #12   26. dec 2006 Hej Michael. Jeg går selv og drømmer om at kunne skifte til en Gixxer 750 fra k1 og frem. Ville aldrig overveje at vælge en SV'er. Det er jo en touring maskine og den anden er en racer. Og de 750'ere skulle gå sindsygt godt....

  • #14   26. dec 2006 gix'ern hvis jeg skulle vælge!!!!!! i sort selvfølgelig smiley

  • #15   26. dec 2006 Behold nu RF´ern du FÅR ikke bedre.

  • #17   26. dec 2006 100% gsxr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ingen tvivl der

  • #19   26. dec 2006 Du skal prøve en tu rpå begge og bestemme selv!
    Jeg synes personlig at SVéren er meget sjovere pga V2 motoren. GSXR´eren skal op i for meget fart før den er sjov. TIl gengæld er GSXR´ern klart bedre hvis vi taler de småveje og trackdays. Det egner SV´eren sig ikek til på nogen måde.

    Ronni dig og dit flest heste på hjulet og den ene gør det onde ved den anden smiley :)
    Det er jo ikke det det kommer an på smiley :)
    Man skal se på sine behov. Hvad skal cyklen bruges til osv. Du havde jo heller ikke en BUSA hvis du skulle bruge den til trackdays. Så ville en sv650 være bedre.

    En gixxer er en rå racer der styrer super, yder masser af power ved høje rpm, skal have fart før den er i sit es. En SV´er er en allrounder som alle kan tumle. Den er letkørt og ej for voldsom med V2 motoren. Den kan lidt af hert overalt, dvs i byen, på de småveje osv. Så hvad er dine behov? Skal du ud på de små veje og køre stærkt eller skal du du hygge dig med powerwheelies ved lave rpm i byen? smiley


  • #20   26. dec 2006 Mette skal du så ikke lige fortælle at den v2 du sammenligner med er en 650´er? smiley Du kan ikke sammenligne en SV650 med en GSX750 når manden spørger om en SV1000 kontra en GSX750R smiley :) smiley
    Der er meget stor forskel på den gamle sv650 og den nye SV1000. smiley Det er helt andet stel, motor, opbygning på en SV1000 kontra den gamle sv650. Dvs 2 helt forskellige cykler. Samme gælder med V2 motoren. Der er meget stor forskel på hvad en SV1000 yder kontra den gamle SV650. (og det her var ikke ment belærende, det er bare kolde facts) smiley

    Og til KWAK. Ja det gør en gsxr750, da den er bygget til det smiley SV´eren er mere en blød sofacykel (no offence) netop da den er bygget som en allround maskine og ikke racermaskine smiley Dvs SV´eren henvender sig til et bredere publikum
    Men igen, det gælder jo ikke for alle om at have en cykel der kan køre i cirkler om andre. Min mille synes jeg fx er pissekedelig at køre i byen hvis jeg sammenligner med min TL´er. Millen er en racermaskine og den styrer så meget bedre end TL´eren. Det betyder også at skal ud og have tæsk på en bane før den er sjov. Den skal have meget fart, dvs 150kmt+ før den er sjov på en landecej også. Så i byen er den sq for kedelig at køre, da funfactoren er for lille.
    Så selvom millen kører i cirkler om TL´eren er det ikke ensbetydende med at jeg ville anbefale millen hvis de skulle sættes op imod hinanden. Det der afgjorde hvad cykel jeg ville anbefale var det behov der lå til cyklen. Dvs
    baneracer/højfartsmaskine= Mille
    hyggecykel,wheeliecykel/bycykel= TL
    bare lige for at perspektivere det lidt smiley :)

    Så til Michael. Prøv en af hver, find ud af dine behov og tag en beslutning derudfra. Jeg er sikker på der er flere herinde der vil låne deres cykler ud ti len tur hvis du har brug for det. Held og lykke med jagten. begge er fine cykler med hver deres egenskaber


  • #21   26. dec 2006 "Hvad er bedst med hensyn til accelleration?"

    Topfart = GSX750R
    0-250km/t GSX750R (SV kan knap køre rigtige 250km/t:)
    0-200km/t = GSX750R hvis ellers føreren kan finde ud afat lave en god start med fil på kobling
    0-150km/t kommer an på hvem af førerne der får den bedste start (dvs ikke laver fejl) men gsxr´eren har klart bedste chancer
    0-100km/t smiley føreren bestemmer i sidste ende, selv en 600ccm kan komme hurtigere afsted end en 750´er smiley

    Mellemaccelerationer = SV1000 pga V2 momentet. Som udgangspunkt skal en gsx750r have lidt mindre end det dobbelte i rpm kontra en SV1000 for at yde samme hk antal på bahjulet. Skal du fx accelererer fra 60km/t til 120km/t og begge cykler kører i samme gear, så vil SV´eren med det samme trække fra GSX750R´en. GSXR skal et eller 2 gear ned for at følge med i mellemaccelerationer. Men den kan nemt følge med, der skal bare flere omdrejninger til og lavere gear.

    Så fx i bykørsel vil SV´eren føles stærkere pga momentet og de mindre gearskift. Det er typisk i bykørsel man bruger mellemacceleratiner meget.

    Du kan se det her, det er godt nok et par 600ccm racere der er sat op mod 2 V2´ere på 1000ccm. Men princippet er samme for en 750´er, der er kurven bare lidt højere hele vejen op og den har en 15hk-25 mere på hjulet end de 600ccm. Men princippet er samme. Dvs det antal hk cyklerne laver pr rpm.
    http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/600vsv2.jpg

    Tager man en SV og en GSXR og kører side om side i samme gear ved omdrejninger under 7000, giver gas samtidig, så vil en SV´er til enhver tid trække fra GSXR en på det første stykke. Dette pga forskellen på momentet og da en v2 motor yder flere heste pr omdrejning. Det ses af grafen. Dog skal man huske på at gearing, vægt af cykel osv har en stor rolle også smiley Grafer viser ikke alt smiley


    Tror det var sidste post fra mig smiley :) smiley


  • #22   26. dec 2006 Tak for alle kommentarerne ..... er nok umiddelbart mest til SVéren (med et par åbne potter)... men jeg må ud og prøve begge to inden jeg køber !!!

  • #23   26. dec 2006 GSX-R750.... de kan også blive fede de gamle, bare se min hehe

  • #24   26. dec 2006 Sebastian:
    Der er ingen erstatning for rå power, og det ved du. Ingentvivl om at en SV byder det, men den ville til enhver tid blive kørt agterud af en 750. Uanset hvor den ville møde den, så alt det der med baghjuls hk og dit og dat holder ikke. Den kan styre så du tror det er løgn, og det kan en SV bare ikke, i forhold til. Tro mig, har selv haft en mille. Og den ville også gøre det slemme ved en Sv.
    Men mig egen Busa, er for stor og tung. Til jeg vil tage opgaven, det så jeg ved banedag. Da Jimmy halede ind på mig, men så igen. Han kørte også fra Helle på CBR1000rr, det gør vel ikke den til en dårlig cykel.


  • #25   26. dec 2006 Hayabusa styrer....:-)

  • #26   26. dec 2006 Ronni nu viser du det bare igen smiley OG DU LÆSER IKK HVAD DET ER JEG SKRIVER DIN HAT! smiley
    Det gælder jo ikke nødvendigvis for alle om at sætte andre af eller køre hurtigt smiley
    Selvfølgelig er en gsx750r racer da hurtigere end en SV`er smiley GSXR er en racer, SV er en sofacykel der er meget mere til allround. brug Læs nu mine indlæg igen (og ordentligt) din ske smiley :) Forstå min pointe inden du svarer på mine indlæg jeg har jo ikke påstået det du skriver! mit link er et ekspempel for at vise hvordan rpm og heste hænger sammen på de 2 nævnte cykler!

    Og så lige for at vi kan pisse hinanden helt af smiley :) få købt dig noget andet istedet for den færge smiley Jeg kan sætte dig af på TL´eren anytime hvis bare det ikke går ligeud smiley :) Vilel jeg have råstyrke og noget der kunne styre havde jeg en 1000gscr. M en efter min smag er funfactoren for lille, dvs den skal på bane inden den er sjov. Samme med min mille. Det hænger igen sammen med ens behov, smag, lyst osv smiley Get it? smiley smiley


  • #27   26. dec 2006 Og desuden stinker du smiley :) smiley smiley

  • #28   26. dec 2006 ---> Ronni

    Du misforstår begrebet power !!!

    "There Is No Replacement For Displacement"

    1000cc gør livet surt for 750cc
    uanset formen af cylindrene ..

    SV1000 har 120 hk og 102 Nm, GSXR750 har 150 hk og 84 Nm .. bemærk Nm forskellen ! husk at hk er antallet af muskler og Nm er størrelsen på musklerne.

    Vægt forskellen er ca 20 kg dvs ikke væsentlig

    Som Sebastian også er inde på så skal GSXR have nogle flere omdrejninger ift SV hvilket alle andre steder end på en bane virker som om at den er sløv...

    Jeg ville vælge SV1000 any day hvilket også er hvad jeg har gjort :o)


  • #29   27. dec 2006 Uha jeg glæder mig til at du vil prøve Sebastian....
    Kunne blive helt sjovt, men husk nu på. Jeg overholder ikke hastigheds-begrænsninger, hvis det kræver det at jorde dig....:-)

    Og til Jesper: er ganske udemærket klar over, at nm er størrelsen på overarmene. Men stadig vil en 750 køre rundt om en Sv til enhver tid. Kører selv med nogle stykker af dem, og der er sgu ikke det træk i dem. Som folk mener, eller for den sags skyld køreegenskaber. Sorry to say, men det er facts.

    Og Sebastian igen... Du lugter mere end mig, jeg kan lugte dig helt herover...:-)
    Bliver nok helt slemt, hvis jeg kommer til Odense mellem jul og nytår...:-)


  • #30   27. dec 2006 Og sebastian... Jeg gør det med vilje, vil ikke læse dine indlæg. Du skriver altid en hel stil... hahahahaha

  • #31   27. dec 2006 Tak Carsten... Sidder med et stort smil nu, har også valgt at beholde den. Så må vi se om vi kan finde på mere, at lave ved den. Men nok lidt stålarmerede slanger ihvertfald.

  • #32   27. dec 2006 smiley
    Det smil kan du glemme alt om smiley


  • #35   5. jan 2007 160000k for en 07er 750er så tag da en k1er gsxr1000 den er nam nam. Min TLR tog rimlig let en k1er gsxr750 i alt, jeg var sku lidt skuffet. og efter 4 gear var han sat helt af.

Kommentér på:
Suzuki SV 1000 S vs. GSX-R 750

Annonce