{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kobling glider
  • #1   23. apr 2016 Pladerne er sikkert blevet for tynde men udvider sig en smule når de bliver varme, det er sikkert derfor holder den op med at glide. Så skift friktionspladerne i stedet, det er den holdbare løsning.

  • #2   23. apr 2016 Det er ikke et ukendt fænomen at olien kan have betydning, dog på en gammel GS 500 er det måske nok slitage.
    Jeg har en med 14500 på klokken som netop har fået en 15W/50 fuld syntetisk Fuch's olie og efter få 100 km er begyndt at skride og det er næppe slitage smiley


  • #3   23. apr 2016 Prøver skifte rundt. Hvis slidtage skader det så køre rundt med smiley andet en det der alligevel evt ska skiftes

  • #4   23. apr 2016 Hvis den glider og skiver bliver varme - kan mellemskiverne blive skæve. Så skal de også skiftes.

  • #5   23. apr 2016 Min gs500 med 70.000 km på klokken gled også i koblingen. Jeg skiftede koblingspladerne og den kørte perfekt derefter. Det kan klart anbefales da det er en permanent løsning til under 1000kr.

  • #6   23. apr 2016 og husk, det må ikke være motorolie til bil du fylder på! for så glider den i koblingen.

  • #7   23. apr 2016 Spar på olien og få bestilt nogle nye plader.. husk og spænd cyklen hvis hun skal på liften smiley optuuuuuur!

  • #8   23. apr 2016 Nogle plader (primært relativt gamle cykler) kan godt glide hvis man fylder fuldsynth på. Jeg ville dog helt sikkert følge de andres råd og skifte plader før du bruger en hulens masse penge på olie smiley

  • #9   23. apr 2016 Prøver en anden olie mod alle anbefalinger hehe smiley

    Vil have den med til København fra Esbjerg. Var ved egeskov igår så det går nok. Hader kigge på solen og se netflix dagen lang når jeg kan cruise på cyklen istedet.

    Den har "kun?" Gået 37tusinde


  • #10   23. apr 2016 Men hvorfor er der os 15w40 olie på når den ska ha 10w40? smiley

    Start med olien vil jeg os sige smiley

    Jeg har haft bil olie på min gsmle gs 500.. Det tog hverken kobling eller sndet skade af smiley


  • #11   25. apr 2016 Jeg kan som lille service meddelse nævne at som forventet, gav et olie skift ikke nogen ændringer.

    Så hvad siger i? Nye koblings plader og fjedre? andet man skal have med?


  • #12   25. apr 2016 Nye koblingsplader burde gøre trikket. smiley

  • #13   25. apr 2016 Prøv riv det fra hinanden engang, så kan du måle med et skydelære hvorslidte de er. Tjek også farven på de metal plader der er imellem. De kan blive skæve, så så skal der også nye i af dem. Nogle steder kan man købe en hel pakke, med fjedre og begge type plader.

    En anden måde kunne være at hive hende op i omdrejninger Og lade som om du laver en brænder, uden at hjulet fedter rundt! Ligesom en gammel kone der sætter igang. Har hørt nede ved tanken at dette renser pladerne, så at sige? smiley


  • #14   27. apr 2016 Update til #2
    Skilte koblingen ad og rensede al gammel olie af og ridsede/pudsede alle pladerne og gav rigelig med delsyntetisk 10W40 olie ved samling og nu er mit problem løst.

    Det varer lang tid for en ny olie at komme mellem pladerne, så den med at bare skifte olie og straks konstatere det ikke virkede holder ikke.

    Men den sikre løsning er nye plader, i mit tilfælde er de plader røv dyre så jeg kan godt eksperimentere lidt. Ps. Det er ikke min cykel her på galleriet.. Den har tørkobling smiley

    Pps: hvis du vil give olieskift et en chance, så kør en tur så motoren er gennemvarm. Træk så koblingen helt i bund og kør den i et par minutter med et par tusind omdr og gas lidt der imellem.. Når du trækker koblingen skiller du jo pladerne fra hinanden og gir olie lettere mulighed for at komme mellem pladerne smiley


Kommentér på:
kobling glider

Annonce