{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Kobling glider. {{forumTopicSubject}}

Hej ville høre om der er andre der har oplevet at deres mc glider i kobling, med castrole semi syntetisk mc olie på?
Min glider ind imellem, men Max 1 gang pr. Køretur. Og det er kun hvis den får lidt at leve af (ca. halv gas) inden olien er helt varm.
Den har ny ebc kobling, med nye fjedre, og der er 1-2 cm frigang ved håndtaget.
Synes også den er lidt svær at sætte igang med, lige som om at koblingpunktet kommer det hele over en meget lille bevægelses område.
Har prøvet min kammerats som er samme model, og på den har man en hel anden føling med hvor og hvornår koblingspunktet kommer.
Andre der har erfaringer med noget lignede ?
Det drejer sig om en yzf600r Thundercat.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kobling glider.
  • #1   15. jun 2020 Du mener forhåbentlig 1-2mm frigang ved koblingshåndtaget? Koblingshydraulikken i orden? Blev koblingspladerne lagt i blød i olie, inden de blev monteret, dem af ~kork i det mindste? Hvilken Castrol semi-syntetisk olie?

  • #2   15. jun 2020 Nej 1-2 cm frigang, den har kabeltræk. Pladerne lå i blød i olie i ca. 2 dage inden de blev monteret smiley
    Ja det er en kork kobling.


  • #3   15. jun 2020 Den her olie

    profilbillede
  • #4   15. jun 2020 Jeg har kørt mange hundrede km med den olie uden problemer på en ny Suzuki sv650. Jeg skiftede selv olien én gang under tilkørslen, men ellers er jeg tvunget til at lade værkstedet komme deres "egen" olie på pga service- og garantibestemmelser.

  • #5   15. jun 2020 Jeg har kørt over 100.000 km på den olie, som er den olie jeg altid har brugt, godt nok med forskellige etiketter på igennem tiden. Har aldrig haft problemer med koblingerne på mine maskiner. To af dem har været 1000 kubik.

  • #6   15. jun 2020 Det er helt sikkert ikke oliens skyld

  • #7   15. jun 2020 Synes umildbart heller ikke det burde være olien smiley men hvad er der ellers

  • #8   15. jun 2020 Justér koblingen om igen.. smiley

    og du er sikker på koblingen er samlet korrekt?
    Har du en servicemanual?

    Koblingen kan ikke tåle vildt meget fedteri før pladerne bliver blå og dermed har slået sig.. smiley

    (en trøst.. du er ikke den første med dette problem..)


    profilbillede
  • #9   16. jun 2020 Ikke at det nødvendigvis har noget at gøre med koblingsfedteriet: Hvor præcis måler du 1-2cm frigang på koblingskablet? Der skal da ikke være mere end et par mm frigang i "gabet" mellem koblingsgreb og konsol, før kablet aktiveres – selv i den stilling af styret, hvori kablet er strakt mest dvs at frigangen er mindst...

  • #10   16. jun 2020 Richard
    Det er målt fra yderstilling af koblingsgreb (altså ude for enden af grebet) til grebet faktisk begynder at trække i kablet, er meget sikker på at det forskrives at der skal være ca. 1 cm frigang når det er kabeltræk smiley
    Det er helt anderledes hvis man har hydraulisk system, der skal den "tage ved" noget før.


  • #11   16. jun 2020 Update smiley
    Efter der var en der sagde justering igen, kom jeg til at spørge Google, bare for at se om der måske var noget jeg havde overset.
    Og tænk sig, i første søgeresultat. Var der simpelthen en meget udførlig beskrivelse af justering af kobling. Og det viste sig at der mod min forventning faktisk ER et andet sted at justere kobling end ved håndtaget, så der er en lillesmule frigang i den del som koblingskablet trækker i smiley det tog ca. 5 min at justere, og den stod noget for stram og uden frigang. Har ikke fået testet det endnu, men regner bestemt med at den ikke glider mere smiley ved dog ikke om jeg tror det har hjulpet på at få en mere "glidende" koblingspunkt, så den er blevet nemmere at sætte i gang på. Men det vil tiden vise smiley


  • #12   17. jun 2020 Lyder godt, meld endelig tilbage. At måle frigang på et koblingskabel i gabet mellem greb og konsol har den fordel, at du har øjnene på kablet og let kan se, at det har den smule slør, frigangen skal sikre. Et mål på bevægelsen af koblingsgrebets ende er desuden afhængig af grebets længde, så brug hellere det andet fremover smiley

Kommentér på:
Kobling glider.

Annonce