856 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

1 gangs køber, hvilken model/størrelse 1 gangs køber, hvilken model/størrelse

Jeg har besluttet mig for at købe mig en motorcykel, men jeg er lidt i tvivl om hvilken.
Jeg regner med at den skal koste mellem 0 og 60K der er jo mange sjove modeller, og jeg er ikke kræsen, men der er lige en ting, jeg er godt 2 meter høj, og vejer jo omkring de 120 kg. så der er jo mange cykler der ligner pocket bikes når bliver monteret oven på. Og komfort ville også være en rar ting.

Model mæssigt er jeg ganske vild med modeller lidt ala Yamahas Vmax eller en del Suzuki modeller med synligt stel.

Nogle idéer hvad der måske passer godt ?

-Jan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1 gangs køber, hvilken model/størrelse
  • #1   17. jan 2007 Hans - den er da ikke særlig Vmax-agtig? :o)

Der er så mange modeller at vælge imellem, prøv at søge på ww.dba.dk på alle motorcykler mellem 20.000 og 80.000 (så undgår du de værste vrag og det ville være dumt at misse drømmecyklen, hvis den står til 80,000 og du kan forhandle den ned i 65....)
    Så kan du se hvad du kan få. Eventuelt besøg en forhandler og se hvad de har stående i den prisklasse.

• #2   17. jan 2007 Det var egentligt for at få en idé om hvilke maskiner der "passede" når man er lidt større end bare std 185 cm. så jeg kunne fordrive tiden lidt med at kigge lidt data på nettet .... jeg ligger syg i øjeblikket smiley

og rent prismæssigt var det for at starte et sted, står "maskinen" der er det ikke prisen der skal skille mig fra den, men jeg kører også amerikaner bil, og morer mig i en Jeep engang imellem, så for ikke at sprænge budgettet herhjemme, så er det altid godt at starte lidt lavt smiley men jeg har ikke noge imod en gammel maskine, bare det er en klasiker, og det skal jeg jo også bruge hjælp til at finde ud af hvad egentligt er, for der er en forhandler nok lidt for ...hmmm.. hedder det hjælpsom ?

• #3   17. jan 2007 hej kig lige på min profil, det er en rigtig god begynder cykel. Måske noget du kan gruge??

• #4   17. jan 2007 hmm..........ville købe noget offroader/allrounder hvis jeg var dig.........600kubik og op......

• #5   17. jan 2007 Hmmm... begynde lød måske forkert !?! Jeg mangler ikke en maskine jeg kan lære at køre på, det skal bare være en der ikke ligner et fnug når jeg sidder på den, og at der kan sidde en bag på , rimelkigt fornuftigt, ville ikke være en dårlig plan.

• #6   17. jan 2007 F. eks. en :

Suzuki DR 750 big

Min far er os knap 2 meter høj.....og han sidder sku godt på den.

• #7   17. jan 2007 Ja, Ronni det var da en mulighed, men ikke lige hvad jeg havde i tankerne af modelvalg, kan egentligt godt se det med at den passer i højden, jeg skal nok ikke stå på tæerne, som så mange andre når de sidder på en off-roader

• #8   17. jan 2007 Hvilken "stil" kunne du tænke dig...??

• #9   17. jan 2007 Som jeg skrev først så modeller lidt ala Yamahas Vmax eller en del af Suzukis modeller med synligt stel. men der er så mange at vælge imellem at det næsten er umuligt !

• #10   17. jan 2007 nåå joooo.........

hmm............... Va med Suzuki 1400 og 1500 intruder...??

• #11   17. jan 2007 Skal lige finde dem og kigge lidt, er de store så man ikke ser stor ud på dem ?

Model mæssigt må cyklen gerne være lig Harleys VRSCDX Night Rod Special, den er lidt cool, har en dejlig retro stil over sig

• #12   17. jan 2007 Der er mange høje mennesker der godt kan lide honda vfr750... og ikke kun små gnomer som mig på 1.77...

Ellers er der jo suzukis v-strom 650/1000 men der holder budgettet nok ikke helt...

/Jan

• #13   17. jan 2007 --> Jan: Den honda ser da ikke helt ringe ud, det er jo svært ud fra et billede at bedømme om maskinen bliver lille, så det er rart med noget at gå efter, så den roder jeg da lige lidt med. Og med hensyn til budget, er det maskinen, så er det jo maskinen smiley

Har lige ser at der faktisk er en Vmax tilsalg her på sitet, det er en fra 85 til 20K (+afgift), er det en stor eller lille maskine ? og er den værd at gå efter ?

• #14   17. jan 2007 hej jan du kan evt også prøve at kigge på en cbr 600 f2.

min søster har sin til salg her inden .

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=7505

mvh allan h

Kommentér på:
1 gangs køber, hvilken model/størrelse

Annonce