{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.645 visninger | Oprettet:

Peter B
Peter B
Tilmeldt:
11. jul 2016
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 8

valg af crosser {{forumTopicSubject}}

Jeg har kigget på et par brugte crossere. Og så meget ved jeg alligevel ikke om hvor gode de forskellige mærker er...
Her de links jeg har kigget på:
http://m.guloggratis.dk/transport/crossere-go-carts/crosser/annonce/33084028-suzuki-rm-80

http://m.guloggratis.dk/transport/crossere-go-carts/crosser/annonce/33117858-suzuki-rm-250

hvad er jeres mening ud fra pris hvad der skal laves og kvalitet og erfaring.


Kommentarer på:  valg af crosser
  • #1   11. jul 2016 De crossere du linker til dér er oldsager ( fede men oldsager ) .. med mindre du vil køre classic cross, og er klar til at renovere den fra top til tå, og bruger 15-20.000 kr på dele, så er de crossere nok ikke noget for dig .. smiley

  • Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 8
    #2   11. jul 2016 det er ikke for at køre konkurrence, men bare for sjov

  • Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 8
  • #4   11. jul 2016 hvis du bare skal køre forsjov, ville jeg kigge på noget fra efter 98 +/-...
    Du kan finde mange fine crossere fra 00'erne til 8-10K..
    Men hvis dit budget er helt nede på 2000kr, så ville jeg overveje evt og finde en anden sport og dyrke... fordi enten kan du få en af de 2 "oldsager" som du linker til, og ellers kan du få noget Kina, og det går også i stykker med det samme (taler af erfaring.)
    Såååå jeg syntes det er lidt op til dig, hvis du kun vil poste 2K i en maskine, så ville jeg ikke begynde og køre cross. smiley


  • Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 8
    #5   11. jul 2016 jeg giver gerne 4-5k men ikke så meget over det.

  • #6   11. jul 2016 så vil jeg ikke lyde som en nederen lyseslukker.
    Men så ville jeg ikke begynde og køre cross ihvertfald.
    Jeg har selv kørt i 6-7år, og jeg vil våge at påstå at hvis du køber en gammel maskine i det prisleje, så får du meget mere tid i garagen end på banen.
    De fleste af de cykler du linker til, er jo mere eller mindre defekte, og der belyser sælger enlig kun den egentlige defekt, men derudover er der jo alt sådan noget som kædekit,antal timer på stempel og cylinder,hjullejer,pakdåser osv osv osv som heller ikke ser for godt ud på nogle af de gamle svende...

    Jeg ville ihvertfald holde mig fra maskiner i den prisklasse, og alder, hvis det bare er fordi du gerne vil ud og have det lidt sjovt...
    Sad to say, men i min optik så skal man altså smide 8-10tusind hvis man bare vil have en noglelunde ordenlig 125ccm eller derover.



  • #7   11. jul 2016 Du skal være heldig hvis du kan finde noget til din pris der fungere.

    9000-12000kan man få en en fin maskine

    men der nede hvor du kigger, så man passioneret for at renovere en 80'er maskine

    Ville droppe motocross hvis pengene ikke er større eller kør i ungdomsklub hvis det muligt i dit område


  • #8   11. jul 2016 nu skriver du ikke om du har kørt cross før men hvis ikke ville jeg holde mig til max 125cc de gammeldags 250cc totaktere er temmelig hidsige

  • Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 8
    #9   11. jul 2016 Jeg har ikke kørt cross som i motocross på bane, men på tunet knallert med 70 cc - rmx på en mark.
    Har jo prøvet at køre på crosser 80 cc på grus


  • #10   11. jul 2016 hvor er du fra Peter? smiley
    Jeg så slet ikke din alder. smiley
    et godt alternativ er nemlig i din alder en LUKS ungdomsklub. smiley
    det betaler man et årskontingent + benzin hver gang man kommer til træning. så stiller klubben en maskine til rådighed til dig, ind til du kan få din egen. smiley
    Du skal dog selv sørge for tøj i de fleste tilfælde.

    og ellers, så kig på nogle forskellige 85ccm'er, en sjælden gang imellem kommer der nogle fine nogle til 6-7tusind, så det er da tæt på dit budget. smiley


  • Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 8
    #11   11. jul 2016 Jeg er fra 8850 Bjerringbro....

  • Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 8
    #12   11. jul 2016 Det er bare fordi jeg vil ikke køre konkurrence, men bare for sjov på en mark eller hjemmelavet bane....

  • #13   12. jul 2016 ingen af de maskiner du linker til virker, det ved du godt ikke ?

  • #14   12. jul 2016 jeg ville købe en MZ og smide knobdæk på hvis det bare er til lidt gas på marken.
    geare den så meget ned man kan og så afsted.


  • #15   12. jul 2016 MZ med knobdæk er faktisk en skidegod ide for kun markræs

  • Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 8
    #16   12. jul 2016 Hvad er en MZ?

  • Peter B
    Peter B Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 8
    #17   12. jul 2016 og ja jeg ved godt at de ikke virker. Det er meningen at jeg skal købe noget som projekt og bagefter bruge det

  • #18   13. jul 2016 man's skal ikke køre konkurrence uden man selv vil det.
    Det frivilligt at deltage i løb.
    Og træning alene på en mark er kedeligt. Man lære først noget nå man skal sætter efter en person og jagter ham eller føler presset nå nogle lige og jager dig.

    Holbæk ungdomsklub hvor jeg kørte, stillede maskine og tøj til rådighed.
    Var heldig at være der før reglen om luks maskiner kom. Vi trænere i Hedeland den gang (den gang var banen mega fed)

    Køre stadig selv motocross og kan ikke forstå folk, der syntes det sjovt at køre på en mark.

    BTW
    Husk at kondition træne, MEGET


  • #19   15. jul 2016 når en crosser er meget mere end 5 år gammel er den nærmest et "project" .. fin dig en 125´er fra midt 00´erne og op .. Du skal nok få MASSER at ting du kan gå og hygge dig med at fixe .. Forskellen er bare at hvis du køber en crosser fra firserne, er der meget meget mere du skal lave, og flere af tingene er noget sværere og dyrere at få fat i .. Måske en Honda fra 94´og frem .. En Kawa fra 98 og frem ..men ikke meget ældre .. TRO mig det koster .. Jeg har lige genopbygget en KX 125 fra 99 .. Det kostede alligevel 25-28.000 kr inden den var i orden .. Helt sikkert ville jeg gå til en ungdomsskole .. Det er en super måde at komme i gang, hvis man ikke er rutineret og har penge på kontoen smiley


Kommentér på:
valg af crosser

Annonce