{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.540 visninger | Oprettet:

mikkel a
mikkel a
Tilmeldt:
10. apr 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Valg af crosser? {{forumTopicSubject}}

Hej MG. Jeg er en 16-årig dreng, og jeg er interesserer mig for motocross. Jeg har omkring 10k at gøre godt med, og vil gerne have hjælp til at finde den rigtige motorcyke for mig.

Motoren og resten af motorcyklen skal være af god kvalitet, og motoren skal have en masse heste og kunne køre hurtigt. Bremser, stel, dæk osv. skal kunne holde til lidt tæsk. Da jeg ikke skal bruge den til hop, er affjedring ikke så vigtigt.
- Jeg har kigget på en x-motos 250cc fra minichopper til 9.000 kr. fra ny af. Dog ville jeg ikke have noget imod at købe brugt.

På forhånd tak, Mikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af crosser?
  • #1   10. apr 2008 Er det bare til markrace eller hvad?

  • #2   10. apr 2008 ville satse på en brugt crosser, 125 eller 250cc yamaha eller honda.. så får du i hvert fald god gang i den.. hvad har du prøvet før? for hvis det den første kan en 80cc også gøre det..

    de der kinaknallerter, ja jo, hvis du ska ha noget der kan tåle tæsk, så ville jeg personlig holde mig til en brugt "mærkevare" crosser..


  • #3   10. apr 2008 spar/lån lidt mere og køb den CRF 450er i markedet , super og stabil cross maskine


  • #4   10. apr 2008 Yamaha eller honda. De eneste mærker der dur. jeg har haft alle mærker. Find dig en fra ca 98 til de penge der. Glem alt om en fra kina. De har ingen effekt og de kan slet ik holde til at kører på mark eller bane. Søg evt på dba eller crossnyt.dk

  • #5   10. apr 2008 vil også sige det der med en crf450.. så får du en monster fed maskine med så meget power at det halve egentlig rækker.. men lidt vigtigt med service på sådan en, ellers koster det lige pludselig knaster!!! smiley

  • mikkel a
    mikkel a Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #6   10. apr 2008 Endeligt skal jeg bare bruge den til at køre på vej (ved godt det er ulovligt) og så skal jeg køre i skove med min ven, som også har tænkt sig at købe en. Grunden til, at jeg godt kunne tænke mig den X-motos fra minichopper er, at jeg ved Zongshen laver nogle glimrende motorer, som holder.

    Jeg har før prøvet en 125cc med 12 HK


  • #7   10. apr 2008 Så snup den fra x-motos, så er den ikke så dyr når du smadre den , for det gør du ved at køre på vej.

  • mikkel a
    mikkel a Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #8   11. apr 2008 Hvorfor smadrer man den ved at køre på vej? :S

    Jeg har kørt 4000 km på min nuværende - den fejler intet? smiley


  • #9   11. apr 2008 Du har kørt på vej på din crosser i 4000 km ?
    Det tror jeg satme ikke på.
    En 2 takt crosser er så pumpet i forvejen at den ikke holder til at køre med høj hastighed i længere tid af gangen, da de ikke er beregnet til vej.
    På en cross bane der ligger du ikke konstant med 80 kmt, og selv der skal de have skiftet stempel for hver 20-30 timers brug.


  • mikkel a
    mikkel a Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #10   12. apr 2008 Det er også en 4-takt smiley

    Jeg har kørt på den i 4000 km. - den fejler intet


  • #11   23. jul 2008 Lyder som om en billig kina-crosser ville være at foretrække til dit brug.... smiley
    Ingen grund til at købe en "mærkevare" crosser til dine formål.... smiley


Kommentér på:
Valg af crosser?

Annonce