{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  glasblæsning af motor
  • #1   2. mar 2005
    Bare i gang med poleremaskinen, polervoks - og derefter en MASSE gang knofedt med autosol !!

    Sådan polerede jeg motoren på min Honda - det eneste, jeg fik glasblæst var ventildækslet (det var meget grimr)

    Good luck


  • #2   2. mar 2005 Correction:

    Jeg fik ventildækslet og dækslet over selvstarteren glasblæst - derefter malet og lakket med varmebestandig maling og lak.


  • #3   2. mar 2005 jamen den er jo larkeret grå fra fabrikken, der er en gsxr og har køleribber... dem kommer du ikke ind imellem! medmindre jeg afsætter et halvt år til det smiley

  • #4   2. mar 2005
    Hey Kim

    Min motor var osse lakeret grå fra fabrikken - men jeg har kun poleret sidedækslerne op - IKKE hele motorblokken - den er sgu fin nok, som den er.

    Med hensyn til cylindrene (køleribber og hvad ved jeg) har jeg renset dem med specialbørster - rigtig grundigt - og derefter har jeg slebet ribberne (på kanterne) med sandpapir.

    Du ka se resultatet på min side - jeg er i hvert fald tilfreds.

    Yamaha'en er jo forkromet fra fabrikken, så der er ikke de store problemer - det er bare at holde det vedlige.



  • #5   2. mar 2005 Jeg har haft et par mc'er, hvor jeg glasblæste og kuglepolerede motorene.. fint resultat, men en masse vedligehold bagefter, hvis man vælger ikke at få malet motoren..
    men husk at skille den ad, hvis du vælger at få den glasblæst.. lige meget hvor meget silikone du bruger til at tætne en samlet motor, så kommer glasset ind af ligevel

    Ronni


  • #6   2. mar 2005
    Ronni S

    Du har ret !!
    Jeg har så valgt det der med "en masse vedligehold bagefter". Med andre ord: Jeg har valgt, at maskinerne skal poleres og pudses noget oftere - men for fanden: Jeg nyder det i værkstedet. smiley

    Dæmpet musik og et par kolde bajere . . . . . ..


  • #7   2. mar 2005 Kunne da finde bedre undskyldninger for at snige lidt humle ned end at pudse motorcykel smiley

    Hvis man ikke er til det store veligehold efter glasblæsning, skulle det eftersigende hjælpe med at holde skidt og korrosion væk, hvis man lader delene suge lidt petroleum eller diesel umiddelbart efter.

    Du kan selvfølgelig også vælge at male det bagefter, ser ret ræs ud faktisk.

    Men ihvertfald kan det anbefales, der er bare meget arbejde med at dække af.


  • #8   2. mar 2005 hmm jamen jeg kunne nu rigtig godt tænke mig at glasblæse og male den... så den ligner en helt ny, men efter jeres erfaringer lyder det pisse besværligt!!!

  • #9   2. mar 2005 Ronni S fik du glasblæst motoren samlet eller adskilt?


  • #10   3. mar 2005 Du kan godt glasblæse din motor du skal bare få dæket alle huller og dækket dit olieglas til ellers skal du have fat i et nyt sidedæksel.
    Jeg havde engang en suzuki gs 400 hvor jeg fik det gjort og det ser bare godt ud, smider lige et billede op af den så kan du se.
    Min blev glasblæst samlet "uden olie"...


  • #11   3. mar 2005 hvis jeg gør det skal jeg så ikke pille generator og starter af og sætte låg på??? tror sgu jeg vil prøve når jeg har samlet den igen.


  • #12   3. mar 2005 Jeg skilte den komplet ad.. den kan IKKE lade sig gøre at tætne den 100%..
    glaskorn er nede i my, rent størelse mæsit..

    jeg kender flere der brugte hele dage på at tætne deres motore, og så blæste dem samlet.. da de så senere brækkede sig, og motoren blev åbnet, var der masser af glas i olien og i bunkaret..


  • #13   3. mar 2005 så må jeg jo få den blæst når den er bearbejdet færdig! altså adskilt smiley


Kommentér på:
glasblæsning af motor

Annonce