{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.290 visninger | Oprettet:

Glasblæsning af motor {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har fundet en ældre mc som der kunne blive et vinter projekt. Men motoren er meget irret og har hørt at man kan glasblæse den så den bliver flot igen.
Men mit spørgsmål er : kan man nøjes med at afmonterer hele motoren og aflevere den til et firma som kan glasblæse (dvs at pakke alt godt ind) eller skal have skilt motoren af og sende cylinder og topstykke afsted ?
Ser frem til et par spændende svar. Mvh Kristian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Glasblæsning af motor
  • #1   4. okt 2008 resultatet bliver nok bedst når motoren er splittet ad smiley

  • #2   4. okt 2008 Skal skille helt ad... ingen grund til at prøve andet, for det glas kommer ind alle steder.. så af med top, pille ventiler osv ud, smiley Evt pulverlak bagefter, det bliver rigtig flot.. smiley

  • #3   4. okt 2008 og så risikere du heller ikke at det glas kommer ind i motoren hvis den ikke er dækket ordentlig af.

  • #4   4. okt 2008 Jeg kan godt høre hvor det bærer hen. Men det var for at undgå at skille det hele ad. Men I skal have mange tak for de hurtige og gode råd.
    Mvh Kristian


  • #5   4. okt 2008 Den skal skilles helt, har selv lige været turen igennem

  • #6   4. okt 2008 jeg glasblæser selv, og den skal skilles ad, og derefter skal den forsegles så der ikke kommer glas i oliekanaler og lignende, det kommer ind alle steder, og spiltter motoren bagefter hvis man ikke gør det,
    har du ef firma der kan blæse ellers kan jeg gøre det for dig.


  • #7   4. okt 2008 det er lige meget om du skiller den ad, hvis du kun tænker på hvordan den kommer til at se ud...

    men som det er nævnt så er det glas så fint og det er ved ca 8 bar tryk de blæser... så det kommer ind OVER alt og i alt

    den skal skilles ad for ikke at få det i motoren....

    en anden ting er det bliver flot men... du skal lige vide at første gang du røre ved motoren så kan man se det... det er EXTREMT sart når det er blevet blæst....

    så det er noget med at... du skal have latex hansker på og så smider du alle delene i et rigtigt rigtigt varmt vand bad og lader det blive godt gemmen varmt... hvor efter du så giver det noget voks af en art...

    ellers har du ikke en jordisk chance for at holde det pænt

    claus


Kommentér på:
Glasblæsning af motor

Annonce