3.385 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Martin J
Martin J
Følger: 12 Emner: 6 Svar: 29

Hvorfor er MC-scootere så dyre? Hvorfor er MC-scootere så dyre?

Nu er der sikkert nogen, der bliver triggered over emnet, men det må jeg så tage med smiley

Jeg sidder og kigger efter en maxi-scoot til pendling...
Op til 125-150cc, så er de overkommelige nok i pris, men kommer man længere op, bliver de godt nok pebrede, både brugt og som nye, sammenlignet med rigtige motorcykler i cirka samme motorstørrelse.

Udover at det nok er et rimelig lille marked, er der så nogen god grund til dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor er MC-scootere så dyre?
  • #1   18. nov 2016 køb en fra Thansen? de koster da ikke mere end 15k

• #2   18. nov 2016 Det er jo også det manden siger...

125-150cc findes til ok pris, derover bliver de dyre...

Jeg har kørt en 125cc mc scooter fra t-hansen, og den kørte faktisk rigtig fint, meeeeeeen det er jo bare en lidt hurtig knallert, ikke mere.

Må jeg tillade at vende spørgsmålet om? smiley

Jeg forstår tanken med en 125-150cc mc scooter. Lille og nem til byen, billig, formegentlig meget økonomivenlig, lidt mere overskud end en 45'er knallet.

Men en stor mc scooter? Hvorfor så ikke bare vælge en ''rigtig'' motorcykel?

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2016

#3   18. nov 2016 Det er et spørgsmål, jeg stiller mig selv efter at have kigget på brugtmarkedet.
    Man kan finde en forholdsvis ny GS500 eller endda Hyosung 650'er til relativt få penge, trods alt.
    Grunden til, jeg leder efter en lidt større scooter er, at jeg har familie i motorvejsafstand, som jeg gerne vil kunne nå ud til på 2 hjul, når det bliver mennesketemperaturer igen.
    Dertil kommer komforten ved at kunne sidde i en lænestol med stort set hele kroppen i læ.
    .. Og naturligvis bagagerummet.
    Jeg er nok bare en ret magelig person.

• #4   18. nov 2016 Jooo... men findes der ikke behagelige motorcykler også da ? smiley nu ved jeg slet ikke hvad sådan en maxi scooter koster, eller hvad dit budget er.

Jeg må gi' dig, de ser behagelig ud... men stopper ''glæderne'' så ikke også der smiley

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2016

#5   18. nov 2016 Igen, godt spørgsmål. Findes der en motorcykel hvor man kan køre med hele kroppen i læ, som har plads til småindkøb under sædet og eventuelt automatgear?
    Der er nok ikke meget race at hente i sådan en scooter, det må jeg indrømme, og det kommer man nok til at savne.
    På den anden side, så har jeg kørt en Bandit tidligere og selv om det var sjovt, så irriterede det mig altid når det regnede eller blev koldt eller hvis jeg lige skulle i Fakta.
    Mit budget ligger omkring 15-20k, så vi taler mindre/ikke helt nye MC'er. Det er godt nok ikke nemt at finde 200+cc scootere i den prisklasse. Jeg undrer mig lidt over, hvorfor..

• #6   18. nov 2016 Automatgear på mc, jo det findes... men ikke til 20.000kr smiley ang. bagagerummet, så kan en topbox vel klare samme opageve? Og den kan jo afmonteres efter behov.

Men jeg kan godt se, at hvis man ønsker en halvstor motorcykel, hvor man kan side godt i læ for vind og vejr, så kommer man ikke langt inde for dit budget, med mindre at man går efter gammel mekanik.

Det er heller ikke for at pille din idé ned smiley er det mc scooter du vil have, er det mc scooter du skal købe.

Jeg var bare nysgerrig for tankerne bag, og de er jo blevet besvaret.

• #7   18. nov 2016 Har du kigget på Kymco?

• #9   18. nov 2016 Grunden til man vælger mc scooter kan da være mange. Til dels komforten, muligheden for at have et dejligt rum under sædet.

Kørestillingen og ingen gear pedal er grunden jeg har kørt dem. Min fod blev knust efter min ulykke så jeg kan kun skifte gear kort tid af gangen, og så et Kørestillingen bedre for ryggen. Men ja. De er i den dyrere ende, ccm mæssigt ift alm motorcykler.

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2016

#11   18. nov 2016 God pointe. Men..
    Kymco Downtown 300: 50 kilo.
    Suzuki Inazuma: 30 kilo smiley

• #12   18. nov 2016 Sådan en Burgmann overrasker nok de fleste, det er en rimelig stor knallert, kører fint.

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2016

#13   18. nov 2016 Burger Van er drømmen, den skal bare være lidt nyere end den, der blev linket længere oppe. Så hellere springe en "generation" over.

• #14   18. nov 2016 1 cylinder............

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2016

#15   18. nov 2016 I know men.... 0 fucks given. Jeg er en gammel mand, jeg prioriterer komfort smiley

• #16   18. nov 2016 Tag og kig på 123mc, der er Burgmann 400cc til 24000,- og opefter..

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #17   19. nov 2016 Der bliver ikke solgt ret mange nye større maxi-scootere, så udbuddet af brugte er begrænset.
    Det begrænsede udbud gør forhandlernes annoncerede priser høje, så de brugtimporterede rammes af høj afgift, og heller ikke Tyskland er der billige Burgman'er at hente, så heller ikke ad den vej kan man få én billigt.

• #18   19. nov 2016 Jeg kan have 4 fyldte nettoposer med på Transalpen når det kræves smiley

1 i hver sidetaske, 1 i topboksen + det løse og en spændt på edderkoppen på bagsædet. Den har dog ikke fuldkåbe og 100% læ. Men der må da findes noget stor touring halløj ala BMW K1 hvor man er helt dækket...

• #19   19. nov 2016 http://www.dba.dk/honda-honda-pc800-800-ccm/id-1028802903/

Mc med bagagerum smiley

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2016

#20   19. nov 2016 Den Honda er faktisk rimelig cool. Det er åbenbart muligt at kombinere scooterens rummelighed med motorcyklens fart smiley
    Både den og transalpen er nok lidt over mit budget. Måske om et par år smiley

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2016

#22   19. nov 2016 Læste lige lidt om den mana. Det er godt nok en fee' motorcykel.
    Nok lige et par hundrede kilo ude over mit budget, vil jeg gætte på.

• #23   20. nov 2016 Da jeg købte min burgman 400 for for over 10 år siden, var den den første med indsprøjtning.
    Den var jeg satme glad for, den blev brugt hele året rundt.
    min Honda st 1100 blev brugt til godt vejr.
    Kanon god til bykørsel, og der kunne være en hel ramme 30 stk øl under sædet, samt en i løse dåser. Sad godt og kørte også godt med en bag på.
    Men ja de er lidt dyre at købe, og når først variator dele skal skiftes, så koster det en del penge. Syntes heller ikke de små dæk holder længe, hvis det skal være nogle gode dæk der står godt fast. Men det kunne også skyldes min kørsel ????
    Kan kun anbefale en 400 burgman hvis den har indsprøjtning

• #24   20. nov 2016 MC-scootere dyre? Hvad snakker du om... du kan få en her for blot 173.000 smiley
    http://www.123mc.dk/bmw-c-600-sport/mcid-115184

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #25   20. nov 2016 Den ægte vare, hvor Kymco står ved at de har fremstillet den, er væsentligt billigere end den version hvor BMW har fået sat deres emblemer på.

• #26   20. nov 2016 så skulle i prøve en aprilia srv 850, den har travl, den har rigtig travl

• #27   21. nov 2016 Jeg kører selv på en Kymco Downtown 300 med ABS og indsprøjtning.
    Netop ABS og indspøjtningen gjorde at jeg valgte den fremfor en gammel Burgman, jeg havde tidligere en BMW RT 80
    Bevares Burgman'en kører godt, men jeg vil ikke bytte.
    Jeg bruger den primært til pendlerkørsel men også ture sammen med gutterne, i sommer var vi en tur i Holland på Kymco 300 og 500 ccm. Ingen problemer.

• #28   22. nov 2016 Hvad med sådan en http://www.cvp-mc.dk/scooter/nye-og-brugte/maxi-scooter.aspx ?

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2016

#29   22. nov 2016 Jeg håber, du mener Integraen smiley
    Ja, den er super fed og prisen er godt nok god. Den er bare så langt over budget lige pt.

• #30   23. nov 2016 Integraen Ja. Den kan kæbes for 50000kr

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2016

#31   23. nov 2016 Latterligt god pris.

• #32   23. nov 2016 Ja. Og den kører kanon godt, jeg har haft lånt en da min egen var til service

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    nov 2016

#33   23. nov 2016 På den anden side så købte jeg min første MC ved CVP for et par år siden, og da ensretteren stod af inden for garantien, var de ikke ligefrem ved at falde over sig selv for at udbedre problemet.
    Jeg endte med selv at købe en og sætte på (så lærte man også det), men jeg har ikke travlt med at handle ved dem mere.

• #34   24. nov 2016 En scooter er fed, fordi det bare er skide nemt nemt og man sidder i læ. Jeg havde brug for en daglig transport dims og var træt af gammel lort. Jeg kører kun på "mindre" landeveje og følger ok med, på min lille Honda Vision 110. Skal man køre de "store" og mere trafikeret landeveje, så skal man helt klart højere op i kubik. Yamaha laver en 150cc, som har en reel topfart på omkring 110 km/t. Den koster omkring 35.000,- Nap den:-) http://www.123mc.dk/find/?r=soeg&mk=Yamaha&mo=Xenter%20150&ot=date&or=desc

• #35   25. nov 2016 Hej drenge
    Jeg er den lykkelige ejer af denne Burgman AN 400 K8 alså fra 2008 og den kører som en drøm.
    Jeg har aldrig været til besvær på motorvejen for mine 400 cc er rigeligt til mig, den smutter nemt op på de 140 km/t jeg har den store vindskærm på den er justerbar det var en som jeg købte i Flensborg, og bag den skærm kunne jeg uden problemer nyde mig en smøg under kørslen, den er yders driftsikker og har i de ca 6 år jeg har haft den aldrig givet problemer, men nu er det mig der skranter så jeg skal nok over i noget med 4 hjul under.
    Jeg har monteret en alm. bilradio i skjoldet til højre, og i det lille rum er der en " den hedder noget med 300 " og det hele går så op i min hjelm så jeg på den måde har både radio/trafikoplysninger og tlf, i min hjelm, så under kørslen og siddende bag den store skærm har jeg ført en del samtaler.
    Går du i tanker om en Burgman så se dig for og undersøg sagen for ellers bliver du bare snydt, og det er med årgangen jeg har set det link til køge og ja den burgman er en gammel dame, men desværre så ser jeg netop denne model kaldt for både 2000 og så galt helt frem til 2004,
    Har du brug for en hjælpende hånd så er du velkommen til at kontakte mig.
    Hej og god vind

• Henning n
    Henning n Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 30
    #36   27. nov 2016 hvorfor den snak om pris er det ik bare et dyr der ka klare en lidt længer tur i vinter md uden at man skal ta cykelstien? og så vil jeg bare sige overstiger mcén 175ccm blir det dyrt med cyklen i forsikring det er min erfæring og sku det være har jeg en lille kineser til 1500 5gear men ska ha et nyt tandhjul for og dæk

• #37   27. nov 2016 Henning n
    Jo da hvis man føler for at slæbe guldklumpen frem her hvor man kan komme ud for at der er salt på vejen, så jo kan kan man hurtigt komme frem til og fra arbejde.
    forsikringsmæssig er vi nu ikke helt enig,hvis man vælger GF så er forsikringen bare al. ansvar hvis man kommer over 175 cc.
    nu har jeg så alm.brand og med fuld kasko som gælder hele året 2000 kr pr. år
    det er fordi at de ikke bare siger over 175 cc, men de siger " cc i forhold hk " så giver det alså et andet beløb, og er man så en gammel mand, ja så er det jo lige før at man skal have penge.
    Hej

Kommentér på:
Hvorfor er MC-scootere så dyre?

Annonce