{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.492 visninger | Oprettet:

Ny V-strom eller gammel BMW? {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at forny vognparken og skifte den 21 år gamle BMW ud med noget andet - bare fordi det er ved at være tid.

Har været meget glad for den store, velkørende bokser med kæmpebundtræk - 2 cylindre, 1100 cc og 90 HK.

Nu overvejer jeg enten at købe en (lidt) nyere BMW - stadig gerne bokser. Eller en splinterny Suzuki V-Strom 650 XT Adventure.

Jeg har aldrig prøvet at have en ny mc før. Hvad siger I? Er det et stort spring? Og er det op eller ned at rykke at fra gammel bimmer til ny suzuki. Hvad taler hhv for og imod?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny V-strom eller gammel BMW?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   6. dec 2016 Prøvekør den. Så kender du svaret.

    Ingen af os andre, er dig. smiley


  • #2   6. dec 2016 Prøv også den nyeste XL700V når du alligevel er ude og prøvekøre de andre smiley

  • #3   6. dec 2016 alt er bedre end en bowlam Bimmer... der er en grund til at kalder dem for plejehjemspladser smiley

  • #4   6. dec 2016 Tænker umiddelbart at jeg altid ville vælge en BMW over en Suzuki..

  • #5   6. dec 2016 det er bare fordi du er honda mand smiley

  • #6   6. dec 2016 Kvalitet frem for alt smiley

  • #7   6. dec 2016 Er alle ikke Honda mand? smiley smiley

  • #8   6. dec 2016 Det burde være en standard indstilling for alle mænd smiley

  • #9   6. dec 2016 Helt klart Suzi Q
    Min gamle dinosaur af en v-strom 04. Kørte 130000 på 7 år, pendlede ca. 220 dage om året i sol, regn og slud og sne, - plus et par langture om året,- altid mellem Sierra Nevada og Geilo og svigtede ikke, siger og skriver, - en eneste gang... men køreglæde i hver eneste km.. smiley smiley

    - Har prøvet den nye Mini V-Strom, - OG den er bedre.. smiley

    SÅ har du knapperne til det, er det bare afsted ud og prøve den af.. og nyd det..!
    God f'nøjl'se smiley
    smiley


  • #10   6. dec 2016 honda er jo bare så kønsløst smiley
    KTM og Ducati... når livet er mere end bare grå filt smiley


  • #11   6. dec 2016 Hvis ikke man er bange for at få draget sin seksualitet i tvivl, så er KTM og Ducati da også fine motorcykler smiley

  • #12   6. dec 2016 seksualitet hvorfor skulle man være bange for det?
    Det har jo intet med motorcykler at gøre. er du da i tvivl? det er sgu lige meget smiley


  • #14   6. dec 2016 NU har jeg ikke prøvet nogle af de to..

    Men vil an ikke umiddelbart komme til at ''mangle'' motorkraft, når man går fra 1100cc og til 650? Det ville da være min største frygt.

    Bortset fra det, er jeg SIKKER på at Suzuki'en vil være meget styrevillig og smidig end du er vandt til.


  • #15   7. dec 2016 hvis vægt hk forholdet er det samme så vil du nok få en mere styrevillig.. hurtigere nedbremsende og hurtigere mc i den letteste af de to lige meget hvad kubikken er.. min KTM river armene af mig på trods af "kun" 55 hk da den kun vejer 130kg og kan fimt følge med de fleste sportsmaskiner op til 110... og der er altid masser af bundtræk...til gengæld er det svært at holde forhjulet nede og den ryster tænderne løs på en .. så den er ikke ligefrem behagelig på motorvej på langtur påntroda af den kan køre 170 uden problemer.. men eminent på alle slags tærren og veje... og her er en V strom klart bedre på vej og som allroad rejsemaskine og tror egentligt også at den kommer lettere frem end bimmeren... og hvis du er voldsom nervøs for st mangle hk så køb v strom 1000 i stedet..den efterlader bimmeren i støvet på alle niveauer bortset fra prisen... smiley

  • #16   7. dec 2016 Du kunne også løse problemet med en "næsten ny" Vstrom 1000 m. nok power, div. ekstraudstyr og det nyeste gejl (ABS-TCS mv). F.eks. min (-;

  • Jannik H
    Jannik H Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 56
    #17   7. dec 2016 Eller et sted midtimellem med en Honda Varadeo er det XL1000 den hedder??

  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 1
    #19   7. dec 2016 Hej, er selv V-Strom kører og har været i samme dilemma tidligere. Jeg kan varmt anbefale V-Strom, et valg jeg aldrig har fortrudt.
    Driftsikker med masser af køreglæde.


  • hakon R
    hakon R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
    #20   7. dec 2016 Ja, det er det, Varaderoen hedder, altså XL 1000.Dejlig maskine, stor, høj og lidt tung..., kræver en højde på mindst ca. 180 cm, fremragende på landevej, men også meget brugbar til daglig bypendling, især på grund af god oversigt. Og så der faktisk overraskende meget riv i den !

  • Kim C
    Kim C Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 8
    #21   7. dec 2016 Prøv en GS 1200 enten GSA eller GS, har du pengene er de givet godt ud her, alt andet duer bare ikke når du først har prøvet sådan en. ville til enhver tid købe en brugt GS frem for en SUZUKI. og lad dig endelig ikke afskrække fra dens offrod egenskaber, en GS er til alt simpelthen alt.

  • #22   7. dec 2016 alexsander!!! river armene af ! måske fordi du er en tyndarm der syntes 50 baghjulsheste er det fedeste :=)) så behøver du jo ik at udstille dig selv som uvidende og kalde BMW for bovlamme.

  • #23   7. dec 2016 Frank.. blev du ked af det?


  • #25   8. dec 2016 Er der fastsat et budget?

    Hvis jeg var dig, ville jeg også tage KTM 1050 Adventure med i overvejelserne.
    Der kommer en opdateret udgave næste år (1090 Adventure), så du kan nappe de udgående modeller ret billigt.

    Den er født med 95 hk, men den er droslet elektronisk, så en tur på rullefeltet med en computer på, så har den 115hk og MASSER af bundtræk fra den store V2'er.

    Hvis du søger langturskomfort, koblet med et fornuftigt kraftoverskud, så kommer du ikke uden om KTM'en.
    Jeg har kørt ca. 12.000 km på min 1190 Adventure i år. (Første sæson på den) Og har ikke fortrudt én eneste gang.

    Men som mange også skriver, så er det bare med at komme ud og prøve dem alle sammen til foråret!


  • #26   8. dec 2016 Frank R: Eller også ved du ikke hvordan en en-stamper trækker

  • #27   8. dec 2016 Hej Jesper
    jeg er 59 år og har ejet en del motorcykler bla. en Suzuki DR 800 big (største serie produceret en stamper) god sjov og ganske godt træk, pt har jeg en BMW 1100 bokser samt en Moto Guzzi 1100. men men det var ikke for at nedgøre en bestemt type mc, men bare kommentere på at en udtalelse omkring at en Bmw er bovlam, hvilket i min optik kun kan grunde i uvidenhed, når man så i samme forbindelse ydermere giver udtryk for at en 50 hk. Ktm er noget af det vildeste han kender til:=) så det var egentlig bare en lille bøvs.
    Vh. og et ønske om at det gode forår kommer tidligt. så vi får andet at foretage os end at sidde her og fluekneppe over ingenting:=)


  • #28   9. dec 2016 og til Kim
    Der er der da gået lidt fedtspiller i den hvis du havde 300 til ny mc! ka se du "kun" har brugt omkring de 200 :=) godt nok på en udmærket mc ifølge test, men tilbage til det der med BMW så tror jeg man med alderen har tendens til at vælge BMW grundet den extra ordinære kvalitet (min mening) jeg har ikke prøvet nogen bedre allround mc end 1200 gs var super glad for den sad og smilede bag visiret selv i regnvejr:=) totalskadede den godt nok sidste år da jeg røg ind i siden på en biltosse der ik overhold ubetinget vigepligt, men skal absolut have en sådan igen. Smag og behag det er sku da godt vi ikke alle render efter den samme pige!


  • #29   9. dec 2016 UPS
    den var til Don T.


  • #30   9. dec 2016 Frank R: Den pågældende KTM yder samme moment som din gamle DR800. Og der er en verden til forskel på trækket af de to. Læg dertil at KTM'en vejer 60kg mindre

  • #31   9. dec 2016 ok ok ok
    du stillede et spørgsmål om jeg kendte noget til en-stamper! jeg nævner ikke noget om en sammenligning med pågældende Ktm knallert som jeg ikke kender, men den er ganske givet både sød og sjov og som jeg kan forstå river den jo næsten armene af ved acceleration og så er den orange som en gulerod, så ses den jo også bedre når den kommer susende hurtigere end tilladt på cykelstien, men igen jeg reagerede kun på at man nedgør en mc man helt åbenlyst ikke har noget kendskab til.


  • #32   9. dec 2016 Spændende diskussion med mange gode input smiley Jeg skal helt klart prøve en V-Strom til foråret.

    For V-Stromen gælder det også, at det kunne være fedt at prøve en helt ny motorcykel, som er problemfri i mange mange km. BMW'erne er godt skruet sammen, men de er jo gamle, hvis de skal koste under 120 kg, og intet holder evigt.

    Men en 15-20 år gammel GS'er eller en splinterny 650'er - hm det er ikke nemt. Jeg er 190 cm høj og vejer 105 kg, og det tæller jo også med i vurderingen.

    Jeg havde egentlig også forsvoret at jeg nogensinde igen ville have en motorcykel med kædetræk, for kardan er altså bare fedt. Men tænker at Scottoiler måkse kunne være en løsning i den retning.

    Og så skal mine cykler have to cylindre (en-stampere er for grove og fire for summende for min smag:-)).

    Men fedt med input, drenge. Det er sgu iorden.


  • #35   9. dec 2016 hej Don
    ja det står jo sort på hvidt smiley men jeg har ikke rigtigt haft dårlige erfaringer med bimmere! 160 af de store for min totalskadede 1200 GS fra 2005 indikerer også en lav afskrivning på mærket og så jo man bliver jo nok lidt blind over for en kæreste fejl og svagheder ;=)


  • #36   17. dec 2016 @DonT Den pålidelighedsundersøgelse du henviser til viste til gengæld også at Kawasaki og Suzuki ejere var mindst tilfredse med deres cykler. I tilfredshedsundersøgelsen scorede Harley, Honda og BMW ejere højest og med største mulighed for at genanskaffe en cykel af samme mærke.

  • #37   22. apr 2017 Hej alle

    Ja lige for at følge op på jeres input her, så er det endt med, at jeg har købt en Honda Varadero årg 2009 i flot rød og sort med nogle fede Akrapovic-potter, der buldrer som tordenvejr:-)

    Den har kørt 40.000 km, og den blev leveret med elektronisk Scottoiler, hvilket er ret fedt, når man har kørt med kardan i mange år og derfor ikke ligefrem synes, at det er sjovt med kædensnaskeri.

    Det var ret tilfældigt og spontant, da forhandleren tilfældigvis havde den stående, da jeg ville have en tur på en V-strom 650. Det kom jeg aldrig rundt til, for jeg prøvede 1000 cc-Hondaen først, og så skulle jeg ikke have noget klejnt 650'er-noget.

    Forhandleren tog min BMW i bytte, og jeg er godt tilfreds med handlen og mega-tilfreds med Hondaen, som jeg indtil videre har kørt ca 1000 km på. Vi skal nok få det sjovt i nogle år.

    smiley


  • #38   22. apr 2017 Tillykke med den. Glæder mig til at se den.

Kommentér på:
Ny V-strom eller gammel BMW?

Annonce