{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Universal blinklysrelæ
  • #1   4. jan 2017 Det kan det

  • #2   4. jan 2017 Som udgangspunkt ja.

  • #3   5. jan 2017 du skal bare huske at være opmærksom på om det hele passer... både med hensyn til om det er tre stik to stik eller andet. og om modstanden passer til blinklyssende jeg skiftede selv til universale blinklys og skulle herefter skifte relæ og lave ny "jord forbindelse" da det relæ jeg skulle bruge kun fåes som tre stik og og det originale var to stik...


  • #4   6. jan 2017 Jonathan V
    Jordforbindelse??

    Kører du rundt med et jordspyd du knalder i jorden hver gang du holder stille?
    Tror du mener stelforbindelse. smiley


  • #5   6. jan 2017 det er det samme... jord forbindelse er bare en form for metal der er stor nok til at aflade

  • #6   7. jan 2017 #5
    En stel forbindelse og jord forbindelse er ikke det sammen


  • #7   7. jan 2017 så må du gerne forklare mig forskellen... da jeg forstår wn jordforbindelse som det samme som wn minus forbindelse... og om den køre direkte til minus på batteriet eller gennem stel ændre det vel ikke på at det er en jordforbindelse (jordforbindelse har ikke noget med jord at gøre)

  • #8   7. jan 2017 jeg er klar over at jordforbindelse generelt hænger sammen med et spyd i jorden... men det bruges også bare som et generelt udtryk for en minus forbindelse
    det er nok også mest på engelsk man bruger "earth" som det samme som minus i den er sammenhæng.


  • #10   7. jan 2017 Jeg tror det mest er på engelsk man kalder det jord (earth/ground), som du nævner. Jeg kan sagtens tage fejl. smiley
    Jeg forbinder en jordforbindelse med den gul/grønne ledning i husets elinstallation der går til jorden.
    På en bil/mc er en stelforbindelse en ledning forbundet til stellet, da den ene batteri pol føres denne vej for at spare på kabler/ledning. Stel er oftest minus. På bl.a. ældre Triumph kan stel være plus.


  • #11   7. jan 2017 Jordforbindelse er beskyttelse af dig. Nul er beskyttelse af det elektriske kredsløb.

    Man kan i øvrigt godt have både +12V, -12V og nul i samme kredsløb. Så minus og nul er ej heller det samme. Og det samme med jord og minus.


  • #12   8. jan 2017 Ja man kan godt blive en smule forivret da stelle / jord er det sammen på engels (ground )


    jordforbindelsen er noget du har i boliger når vi snakker stærkstrøm 240/400V og dens formål er at beskytte personer og dyr mod elektrisk stød.

    Jordforbindelsen er et spyd som er banket med i jorden og forbundet til kabinettet på hvidevare og nogle brugsgenstande.

    Når vi snakker biler og motorcykler, har man noget som heder stelle/ minus som enlig bare et minus polen som er forbundet til stellet eller karosseriet, da man bruger stellet som den ene pol.



Kommentér på:
Universal blinklysrelæ

Annonce