{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  støjsvag hjelm
  • #1   11. mar 2017 Jeg køre med schuberth s2 sport den bedste hjelm jeg nogen sinde har haft støjsvag og holder vandet ude go pas form så det er min anbefaling

  • #2   11. mar 2017 Har også kun hørt godt om schubert hjelme. Men de er også meget dyre:/ Men det er jo klart at pris og kvalitet hænger sammen. Hvad har du måtte give for din?

  • #4   11. mar 2017 Det var også en mulighed, og klart en billigere løsning smiley

  • #6   11. mar 2017 Jeg gav 2800kr på tilbud de koster lidt mere men er helt sikkert pegene værd glemte lige at sige at den reducere turbulens og det er fedt ved høj fart

  • #7   11. mar 2017 Ja det er nok helt dumt, men går ørepropperne ud over lyden fra mcèn? personligt synes jeg det er fedt når man kan høre motoren brøle lidt..

  • #9   11. mar 2017 jamen det kan da godt være at man skal investere lidt ekstra og evt. købe sådan en schubert hjelm. Igen er det måske 1000-1500kr mere end man normalt ville give for en hjelm, men i længden er det jo småpenge, for noget god kvalitet som man kan være glad for i lang tid. mine hjelme rasler fra luftindtagende, dugger en hel del, og generelt ikke særlig vindstøjsvag og det bliver man sku lidt træt af. Må lige få lagt lidt sammen og investere i noget kvalitet smiley

  • #11   11. mar 2017 Kan sagtens se hvad du mener Petersen. Tror jeg vil prøve med nogle ørepropper indtil videre og måske senere hen købe en hjelm der er designet og generelt bygget bedre så man kan undgå den irriterende støj og nyde kørslen.

  • #13   11. mar 2017 Skrevet mange gange før:
    Du kan ikke finde en støjsvag hjelm ud fra vores erfaringer. De tæller ikke på dit hoved og cykel.
    Du skal ud og teste forskellige hjelme for at finde den rigtige. Med teste mener jeg prøvekøre på egen cykel.
    Men ørepropperne, de virker altid.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #14   11. mar 2017 "1000-1500 mere end man normalt ville give for en hjelm"....???

    Er 1300 kroner den pris du vil sætte på din sikkerhed, komfort og indholdet i dit hoved?

    Uanset hvilken hjelm du vælger, SKAL den prøves først - og du bør altid køre med propper i ørerne. Nej de dæmper ikke motorlyden videre, men alle de skadelige frekvenser som kommer fra turbulens og vindstøj.

    Jeg kører med propper altid, og det er vildt behageligt efter min mening.


  • #15   11. mar 2017 Støj i hjelmen er forskelligt alt efter hovedform og hvilken MC man sidder på. Jeg har kørt med Schubert, Airoh, Caberg, Marushin og et par andre jeg ikke kan huske. Alle har været nødvendigt at supplere med ørepropper ved motorvejshastigheder.

  • #16   11. mar 2017 Sajmon, man kan sagtens få hjelme til 1500kr og enda billigere, som lever fuldt ud op til diverse sikkerheds standarder og som giver lige så god beskyttelse som dyrere hjelme. Og da jeg mener at scubert hjelme er dyre snakker jeg priser fra 4000kr og op, hvilket er en sjat penge... Men i forhold til det andet du skriver, ja så er det nok ikke en dårlig ide at få testet den først før man lige uden videre køber den smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #18   11. mar 2017 Ja man kan godt få 1500 kroner hjelme som overholder kravene, men så er der jo kompromis'er man skal leve med, som f.eks features og komfort.

    Jeg ville f.eks aldrig nogensinde købe en hjelm uden solvisir (passiv sikkerhed - for du kan altid se noget), og jeg ville aldrig købe termoplastik hjelme pga. slid og brudstyrke.


  • #19   11. mar 2017 Jedg har brugt schubert C3 hjelme. Jeg synes ikke jeg kunne høre forskel,men jeg skulle pludselig bruge mine speedometre!

  • #20   11. mar 2017 Husk at kold luft "vejer" mere (er tættere) end varm luft. Så støjproblemet vil nok være mindre til sommer smiley

  • #21   12. mar 2017 Startede med en xr900 shoei,tror jeg den hed. Købte så en xr1000 shoei. Så faldt jeg over en hjc,som jeg købte.Og den sidste anskaffelse af hjelm,er en schubert c3. Dejlig hjelm,det er de alle. Synes ikke nogle er mere lydløse end andre. Kørern ALTID med propper i ørene. Men når jeg tager min xr1000 på,kan jeg tydelig mærke det er den,der absolut sidder bedst på mit lille grød hoved.
    Schubert hjelmen har absolut den bedste ventilation,og uanset hvordan og hvorledes,er visiret ALTID dug fri,pga den gode ventilation.
    Synes bare ikke solbrillen er særlig god i schubert,hvor solbrillen er rigtig god i HJC. Ingen solbrille i xr1000 shoei. Ja der er fordele og ulemper ved alt.
    smiley


  • #22   16. mar 2017 Jeg har en Arai Chaser-V som larmer helt vildt, men den sidder pisse godt på mit hoved og så er det i Arai kvalitet!
    Jeg bruger ørepropper og syntes faktisk at motorlyden går bedre igennem i forhold til hvis jeg kører uden ørepropper...


Kommentér på:
støjsvag hjelm

Annonce