15.956 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

støjsvag hjelm støjsvag hjelm

Hej med jer!
Jeg går sådan og kigger efter en ny hjelm til mc. Min nuværende hjelm er en Nolan n102 som jeg har været fin glad for. Jeg købte hjelmen sammen med motorcyklen. Men den er en smule for stor. Jeg ønsker at finde en hjelm med følgende:

- full-face med kæbe der kan åbnes
- solvisir, helst de smarte der er gemt inde i hjelmen
- plads nok til min Sena enhed.
Og så støjsvag som muligt!
Støjen er helt sikkert min største grund til at ville have en ny hjelm. Selvfølgelig kommer noget af støjen også af, at den er lidt til den store side, og der så derfor er mere luft ved ørene..

Har i gode erfaringer med nogle hjelme? Nogen bestemt jeg burde undersøge?
På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  støjsvag hjelm
  • #1   27. sep 2017 Der findes nok ikke meget bedre end disse her: https://www.louis.de/artikel/schuberth-c4-legacy-klapphelm/215504?list=400460803

Mvh. Steinmar

• #2   27. sep 2017 Det korte svar Schuberth C4 Bum

• #4   27. sep 2017 Caberg flip up

• #6   27. sep 2017 Nu får du sikkert en hel masse anbefalinger som du alligevel ikke kan bruge.
    Du er nødt til selv ud at teste hjelmene og det på din egen cykel. Den ene hjelm kan være et støjhelvede og den anden lige den rigtige. Hvilken, finder du kun ud af ved at prøvekøre..

• #7   27. sep 2017 #4 Kiggede lige kort på Carberg. Deres Druid er super fed! Og prisen er meget tiltalende smiley Har du selv Carberg?

• #8   27. sep 2017 Jeg har kørt med Caberg flip up for 3 år siden og var meget tilfreds!
    Jeg kører dog med Shark fullface nu smiley

• #9   27. sep 2017 Schuberth C4 er bare noget pis

men du SKAL ud på DIN mc og køre med den hat du nu tænker på, kan du ikke det så find en anden sted at handle

Schuberth C3Pro er meget bedre end C4

• #10   28. sep 2017 Jeg har købt en Schubert C4, og som jeg sidder på min mc, så er jeg nød til at køre med hørepropper. Den støjer helt åndsvagt. Min 15år gamle HJC hjelm er mere støjsvag.

• #11   28. sep 2017 Jeg havde også en C3 pro inden min C4 den var ikke en skid bedre, støjer helt åndsvagt.

• #12   28. sep 2017 Suuuk ingen ligesom i overhovedet absolut ingen hjelme larmer. Det er overtrykket eller undertrykket fra kåbe eller mangel på samme der laver støjen. Bevis det siger i, s'gerne REJS jer op til det øverste punkt i kan mens i kører på jeres Mc og tada..... NUL støj FAKTA.

• #13   28. sep 2017 Den teori tester jeg gerne

• #14   28. sep 2017 Så er der kun lyden af ren luft der suser forbi. Ved det kun Pg 2 års test af tåbelig kåbe på en R1200GS 2004. Den gav som standart en øredøvende larm og turbulens. Og i fri luft totalt stilhed i samme hjelm. Ergo kåbens udforming var problemet og ikke hjelmen.

• #15   28. sep 2017 Niels det er interessant det du siger der.
    Jeg kører selv på en Suzuki Savage, så der er ikke meget foran mig til at skabe turbolens. Jeg kan mindske støjen i min Nolan ved at sætte fingrene op mellem hjelmen og min kæbe under ørene.

• #16   28. sep 2017 den mest støjsvage hjelm jeg har prøvet er en c3pro og den nye c4 er mindst lige så god .Men som mathias siger skal man prøve hjelmen på sin egen mc , alt andet vil være som at spille lotto

• #18   28. sep 2017 Et godt spørgsmål Hans Henrik smiley
    Speedometeret viser til 160. Jeg har selv ramt knap 150 i en overhaling på motorvejen. Op ad bakke og i modvind. Der var ikke meget mere at komme efter smiley
    Den er ikke en fartdjævel, men det er en super fed encylinderet maskine med fint bundtræk. En god cruiser smiley

• #19   28. sep 2017 Der hvor min Schuberth E1 og C3Pro larmer mest er fra ventilen under visiret, og fra under siden af hjelmen. Det er værst i sidevind og modvind. Der må min ellers fine Adventure standart kåbe på R1200GSA LC give op. På de dage er det bare i med de ekstra dæmpende Alpine propper. Har lige købt den nyeste model hvor selve filteret også er i silicone. Nice

profilbillede
  • #20   28. sep 2017 Min Schuberth C3Pro er der kun en let svag susen hvis jeg ikke er i turbilens fra kåben, hvis jeg rejser mig op er der nærmest ingen støj, men der er tit turbolens som laver en masse støj

• #21   28. sep 2017 Til langturs touring på gammel r1200gs fik jeg en Givi airflow monteret, grim som en scooter behagelig lydniveau som i en bil. Et billigt fiks, Flere har blot brugt overdelene fra en airflow og boret den fast på en standart skærm. På de bikes hvor den ikke leveres til, er dette en løsning. Havde ellers lovet mig selv inden første tur syd på, det lort ryger af når ferien er slut. Men det var bare for comfortabetl og trille rundt bag ved. Så istedet for blev min tunede standart skærm solgt i stedet for.

profilbillede
  • #22   4. okt 2017 Har en C3 Pro, og med min erfaring i dag , er det ikke en hjelm jeg ville anbefale andre.Og slet ikke til den pris.
    Så man man ligeså godt vælge Nolan eller en billigere Givi.
    Skal man have en støvsvag hjelm , så skal de ikke være en flip up.

men vælg en god hjelm og nogle propper til ørene.
    Så er man rimelig kørende.

• #23   4. okt 2017 da jeg skiftede fra schuberth s2 til c3pro var det lige omvendt !! langt mindre lyd i c3pro

• #24   4. okt 2017 Indlæggene, især de sidste, viser jo som jeg skrev i #6#, at man ikke kan bruge andres anbefalinger.
    Man må selv ud at teste.

• #25   4. okt 2017 Jeg er enig i langt det meste af det, jeg læser her. Turbulens er synderen - ofte. Men der er forskel på hjelme. Jeg kørte for nylig 300 km i sportsligt tempo med min Nolan N et eller andet. Jeg havde også ørepropper i, men der var næsten lige så meget støj i den som i en Peugeot 208 (uden ørepropper). Jeg har kørt samme tur med min Schuberth S 1, og der er en verden til forskel. God fornøjelse med jagten på den rette hjelm!

• #26   13. dec 2017 Min senere erfaring er , En halsedisse eller noget andet som lukker for undersiden af hjelmen, når jeg kører og trækker skuldrene op , så mindskes/forsvinder støjen...:-D

Kommentér på:
støjsvag hjelm

Annonce