{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.958 visninger | Oprettet:

Trine S
Trine S
Tilmeldt:
5. sep 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

For gammel til street {{forumTopicSubject}}

Om det var lortevejr eller gamle knogler der gjorde at jeg ikke kom meget ud på min GSX750 sidste år ved jeg ikke.....eller nej, det var begge dele smiley

Jeg er blevet for gammel og bekvem til at sidde foroverbøjet i for lang tid, så smerteligt som det er, er jeg nok nød til at skifte ud.

Hvilken MC vil i anbefale?
Jeg er ellers ikke meget HD fan, men er det der vi skal hen - eller er der en gylden mellemvej?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  For gammel til street
  • #1   11. apr 2017 Jeg har en FJR 1300 den er der ikke meget foroverbøjet ved, evt størforhøjer på det hjælper også meget

  • #2   11. apr 2017 Aprilia capo nord BMW gs.. suzuki Dl 1000 eller andre sport touring/adventure er alle meget behagelig og let at køre langt på med circa same dimensioner som passer til gsx kører. Prove dem,og hvis de er for høj kan ride hight adjusters eller kunne man kik på BMW gs 800 f?

  • #3   11. apr 2017 Før du drøner ud og køber ny cykel, kunne du overveje om det måske kunne fixe problemet at hæve styret.

  • #4   11. apr 2017 Den dag en gsxf begynder at virke for race agtig, DER skal man sadle om til 4 hjul...

  • #5   11. apr 2017 Brian S: Så alt andet end racercykler er ikke mc'ere eller hvordan hænger den logik lige sammen?

  • #6   11. apr 2017 Som der også er foreslået tidligere, så en rejseadventure mc være svaret: Suzuki V-Strom, Kawasaki Versys, BMW GS o. lign.). Komfortable, ofte velkørende og lette at håndtere så længe man ikke er for lav.

    @Flex
    Jeg tror Brian prøver at fortælle at en GSX F intet har at gøre med en racer, hvilket der heller ikke er nogen, der har påstået i denne tråd.


  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #7   11. apr 2017 For gammel til street?
    Det er ellers en god mulighed hvis du synes din sport-touring mc ikke er for komfetabel da de såkaldte streetbikes plejer at have en meget oprejst siddestilling grundet alm. styr kontra clip-ons..


  • #8   11. apr 2017 Hej Trine , du kunne jo for eksempel vælge denne løsning, som er klart den billigste smiley

    profilbillede
  • #9   11. apr 2017 Eller denne....

    profilbillede
  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #10   11. apr 2017 Rubens forslag er et godt alternativ, har selv lige skifte fra clip-ons til alm. styr og det gjorde en kæmpe forskel dog på en anden knallert..

  • #11   11. apr 2017 #10, du har ret og specielt med det blå styr ( ikke p.g.a farven smiley ) , bliver den lidt sjovere at køre på , uvist af hvilken grund, men måske styrevilligheden føles lidt mere "kontant" smiley

  • Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 232
    #12   11. apr 2017 Giver dig ret, blev faktisk positivt overrasket over at den blev bedre at styre igennem svingene havde ellers frygtet at det var lige modsat..

  • #13   11. apr 2017 Trine, hvis du bestemmer dig for løsningen med "risers", skal du nok få en god pris på dem du ser monteret på billederne smiley .
    Sønnen har "overtaget" Gsx,eren og vil sågu ikke have sådan noget " gammelmands pjat" monteret på den smiley .
    Overvejer du seriøst bytte til anden mc , er Diversion 600 eller Fazer 600 ( 98-2002) rigtigt godt valg, både m.h.t pris , stærke motorer samt kørekomfort ( oprejst kørestilling) .
    Har p.t Fazeren ( se album) , som jeg fik sidste sæson som en opgradering fra Diversion 600 ( lidt flere hk på Fazeren) smiley


  • #14   11. apr 2017 @Flex

    Prøv lige at læse mit indlæg igen smiley


  • #15   11. apr 2017 Brian: Jeg læser/tolker det stadig som at hvis man ikke har en hurtig cykel, så bør man skifte til bil smiley Men jeg kan jo så forstå at det er ikke det du mener med indlægget smiley

  • #16   11. apr 2017 @flex

    Stop med tobak og svampe øjeblikkelig!

    Du burde tolke det som:

    Hvis man synes kørestillingen er for meget "race" (foroverbøjet ondt i arme) på motorcyklernes svar på en europapalle, (touring cyklen gsxf) SÅ er det vist på tide
    at skifte til 4 hjul...

    Hvordan i hulen du kan få det til at virke som en forhelligelse af racer cykler må du tage med en psykolog smiley


  • #17   11. apr 2017 Ja skift- eller hæv da styret hvis du ellers er glad for cyklen

  • #18   11. apr 2017 Brian: Nu findes der jo andre typer mc end de to. Bare fordi at man ikke kan holde til at sidde foroverbøjet, er det jo ikke ens betydende med at man ikke kan køre mc. Min diskusprolaps forhindrer eks. mig i at køre i for foroverbøjet en stilling.

  • #19   11. apr 2017 FLEX, du lytter og læser ikke ret godt smiley Det han siger det er, at hvis man på en gsxf siddende foroverbøjet føler det blir for "RACE", så skal man skifte til 4 hjul smiley smiley Lidt ironi med at hvis sådan en kan føles raceragtigt så er der noget grueligt galt, for racer blir den aldrig... Bare lidt ironi i tråden... Man kan sagtens køre mc selvom man ikke sidder foroverbøjet, det er slet ikke det han mener, bare en joke Flex smiley Og stop så med de svampe smiley

  • #20   11. apr 2017 power cruiser er en mulighed.


  • #21   11. apr 2017 En meget overset cykel er en yamaha TDM 900, på den sidder man helt utroligt godt, og så er den sjov at køre på.

  • #22   11. apr 2017 Sæt en længere forgaffel på, problem fixed smiley

  • #23   11. apr 2017 Hvor foroverbøjet man sidder på en gsxf kommer vel en hel del an på ens højde og drøjde.
    Er man høj af bygning, så sidder man fint og oprejst.
    Er man som gennemsnittet eller lavere, kan der godt være langt frem til grebene og det kan føles som en "foroverbøjet" kørestilling.


  • #24   12. apr 2017 Nissan mikra

  • #26   12. apr 2017 Du skal bare skifte stil. Tilbagelænet er bare federe smiley

    profilbillede
  • #27   12. apr 2017 Helt seriøst - køb en (brugt) rejse enduro - gerne én cylindret på omkring 50-60 Hk. - fordi så får du RIGELIGt med kræfter, og du sidder godt, og med, som regel, suveræn affjedring, og lav vægt.
    En ordentlig rejse enduro bør ikke veje mere end 150-170 Kg!
    Sådan en cykel er billig i anskaffelse, og billig i drift, og så kan du køre på steder du hidtil SLET IKKE har haft mulighed for at besøge.
    Stå af ræset, og mød spændende mennesker...


  • #28   12. apr 2017 Honda CB900 Hornet, er en super kværn.
    Jeg ville ihvertfald gene eje en.. Pengepungen siger nej tak lige nu.. Men en dag..!


  • Trine S
    Trine S Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #29   15. maj 2017 Tak for alle forslag - og nej jeg har aldrig kaldt min GSX (som jeg er glad for Brian smiley for en racer. Er det en tøse cykel, så er det jo godt, det er en tøs som kører den smiley
    Tror faktisk jeg vil give et nyt styr en chance inden den får sparket.
    Tak for det smiley


  • #30   15. maj 2017 Nyt styr hjælper meget er det ikke nok så byg den til naked. Så holder vinden dig oppe.

  • #31   15. maj 2017 elllers er det fordi du kører for langsont.. den skal over 100 før vinden bær dig på sådan en gsx-f

Kommentér på:
For gammel til street

Annonce