{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.097 visninger | Oprettet:

MC slut forbudt ! {{forumTopicSubject}}

Sidder lige og småplanlægger den tilbagevendende Tour, som et par gutter og jeg, hygger men at lunte rundt på ca. hver anden/tredie år..

I ved, ned over grænsen, shoppe lidt mc stuff, - fylde kindposerne med våde varer.. osv.. og hjem over Putt gården og Rø'by.. eller den modsatte vej, alt efter hva vej MC'en snurrer bedst.. smiley

Noget af det fede ved turen, er "Strandvejen" helt ude langs kysten mellem Flensborg og Fehmern med hygge stop og kællingesnak..!

Men nu opdager vi Tyskland har lukket for en masse småveje - kun lukket for MC'er..!!! smiley blandt andet derude..!! Grrr..!

http://www.bikerunion.de/roadcheck/index.php?r=blockings/indexMap

Jeg har ikke set det før og kører da en del Mc i det tyske.. måske bare været uopmærksom, og kørt på "forbudte veje"?? smiley

- Har nogen prøvet at ramme sådan en vej, kører man bare alligevel ..?
smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC slut forbudt !
  • #1   14. jun 2017 Der skal jo være nogen som opdager det før det er rigtigt forbudt smiley

  • #2   14. jun 2017 Bare kør, de bonderøve i Slesvig-Holsten fanger dig aldrig smiley

    kærlig hilsen Berlineren


  • #3   14. jun 2017 hvad er årsagen til det er forbudt?

  • #4   14. jun 2017 #3 Klager over larm og lign. det var oppe for nogen dage siden tror jeg.

    Nogen der ved om der er skiltet med det eller om man selv er ansvarlig for at undersøge inden man køre?


  • #5   14. jun 2017 Nogen der ved hvorfor det skulle være forbudt?

  • #6   14. jun 2017 Sandsynligvis overdreven støj!

  • #7   14. jun 2017 For mange socialdemokrater..

  • #8   14. jun 2017 må man så godt køre sin aventador og porsche 918, F430, R8, Brian øsen med hul i lydpotten osv. så tosset man vil disse steder?

  • #9   14. jun 2017 De er heldigvis ikke alle sammen "bare" lukkede...

    Man har indført en del restriktioner - så som: "Kørsel forbudt på MC" mellem kl. 20 og 06 m.m.
    Prøv du engang at nærstudere forholdene. Så ser du, at det såmænd slet ikke er så galt fat smiley


  • #10   15. jun 2017 Das is sær dumt. Så vare det ikke længe før det forsøges i København også lige som diesel biler. Det ender med der kun må kører cykler og minister biler. smiley

  • #11   15. jun 2017 De veje er der kun forbudt at køre på om natten så du kan godt køre om dagen sådan er det vist med de fleste kørsels forbud der nede

  • #12   15. jun 2017 tryk ind på de forskellige veje så kan du se begrænsningen.
    De fleste gælder kørsel om natten


  • #13   15. jun 2017 Ja - bortset fra et af stederne på vores rute... smiley
    Men vi tager chancen.. smiley

    - har bare ikke lagt mærke til det før..! smiley
    Måske der var nogen der var stødt på det dernede.. smiley


  • #14   16. jun 2017 Vi har lige været derovre ved Rügen frem og tilbage, og havde hørt om de her lukkede veje, men så ikke eneste af dem... så kør du bare derned - MEN...!! Der var masser af fart razziaer og laserpistoler...ikke noget vi er vant til -så kig godt efter og kør efter forholdene... smiley
    Vi tager til Harzen til sommer og er ret spændt på hvordan det er dernede...har dog været dernede flere gange....
    God sommer!


  • #15   19. jun 2017 Jeg har det indtryk at kører man ind til harzen fra Hannover siden, smiley kan der være en del hastighedsmålinger og speed traps (husk tyskerne snildt kan finde ud af det m foto bagfra! smiley )
    Hvorimod, kommer man fra Berlin siden, har jeg ikke endnu ikke, - oplevet fartmålinger.. endnu..!! smiley
    smiley


  • #16   19. jun 2017 Jeg forstår godt tyskerne. Vi er jo en flok idioter der synes det er smart med en potte der larmer af helvedes til. Det er fuldstændig unødvendigt og det skulle da selvfølgelig få konsekvenser, på et eller andet tidspunkt. Hvis vi kørte med standard potter eller flow optimerede potter med samme dB niveau som standard, så var det ikke et problem.

    Det samme kommer da helt sikkert også i DK på et tidspunkt. Vi straffer alle, ikke kun de kriminelle (måske endda sjældent de kriminelle).


  • #17   19. jun 2017 gå ind på www.smc.se og der kan i se mere om at de vil udvide det til andre eu lande.

  • #18   19. jun 2017 Tja måske ikke helt uforståeligt, som Heinzelmann skriver skulle vi måske kikke lidt indad og nok særligt Harley, Intruder og lign. plastic wonnabeHarleyer der kører mere for at blive set og hørt end andet, samt "TT" "racere"! uden db killer og med kineserudstødninger, da må det da være indaverende og bo steder hvor der er fede bikerveje og skøn natur og skulle hver sommer lægge øre til tosserne der skal blære sig konstant på bike på den ene eller den anden måde. Jeg kører selv Yamaha MT 09 Tracer m org potte og nyder faktisk at køre uden larmen. lidt øv at vi måske på sigt bliver mere og mere ugleset mange steder.

  • Mikael F
    Mikael F Tilmeldt:
    nov 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #20   19. jun 2017 Måske ligger I som I har redt? Hvis nogle af jer "bikere" kører i Tyskland, som I kører på Vesterbrogade i København, forstår jeg sgu' godt, der bliver lukket af. Vilde omdrejninger, manglende lydpotter, 100 km/t især om aftenen og hensynsløs kørsel gør jer ikke populære blandt "almindelige mennesker" men udstiller bare jer bare som idioter. Jeg fatter ikke, at I ikke holder mere selvjustits i egne rækker. Og nej, det er ikke tosserne med rygmærker, der er problemet men snarere to-hjulede Dainese-tosser på neonfarvede bambusraketter, der burde finde sig en bane i stedet for at udleve Valentino Rossi-drømmen i alm. trafik ...

  • #21   19. jun 2017 hvad så med england der er vejstrækninger hvor bilisterne må køre hurtiger end motorcyklerne hvor smart er det når man skal følge den øvrige trafik.
    PS det er de få der ødelægger det for de mange.


  • #22   19. jun 2017 Jeg er enig i det med larmen. Unødvendigt og faktisk ringe for motoren. Med mindre den ringer som en tandlæges bor. Tror ikke nogen kommer efter en yams med original udstødning der tikker afsted som en lydsvag symaskine. Vi liggersom vi har bedt om..... desværre.

  • Søren L
    Søren L Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 68
    #23   19. jun 2017 Forbuddet gælder søndage og fridage (tyske forståeligvis )
    Begrundelsen er uheld og støj.


  • #24   19. jun 2017 forbudet forhindre også i at bilisterne kan køre sagesløse motorcyklister ned. smiley

  • #25   19. jun 2017 Uha, det lyder som om at de er os danskere der er så forfærdelige, men jeg tror snarere det er osse tyskerne selv, jeg har set hvordan de kører i deres eget land - og det er dælme vildt.... smiley
    Men ja, kan sgu godt se at hvis man boede i en idyllisk landejendom og så der kører mc tosser derude fordi næsten hver dag...så er det da træls...
    Og nej, jeg kører ikke med racer potter, og så'en en bette Honda som jeg har siger da ikke så meget.... smiley


  • #26   19. jun 2017 De af jer, son hat larmepotter på, i er skyld i dette problem.
    Flere af jer kører med ørepropper!!!!

    Der bliver først åbnet for MCere igen, når der kommer fælles EU støjkrav, som efterleves af myndighederne med 500 euro i bøde 1. gang og 1000 euro i bøde efterfølgende gange.

    Har i nogensinde køre MC bag en anden MC, som havde larmepotte på?

    Tyskerne skulle bare indføre en max db grænse og havde rullefelt med, til at efterprøve støjen og udstikke passende bøder.

    Det skal nok rygtes hurtigt.


  • #27   19. jun 2017 Jeg har ikke racer potte på men køre da også med ørepropper? Jeg vil da gerne vide hvem her der ikke køre med ørepropper når de køre MC?? Bruger i heller ikke svejsebriller når i svejser smiley , det er jo vindstøjen der smadre din hørelse over tid, uanset valg af hjelm

  • #28   19. jun 2017 nu er det sådan at tyskerne er meget strikse med udstødning og larm i tyskland . de konfiskere udstødning med en stor bøde de er blevet mere hård i tyskland. mine tyske venner køre næsten kun med originalt udstødninger.

  • #29   19. jun 2017 Egal Nur gas geben....

  • #30   19. jun 2017 Er der nogen der ved , hvorfor nogle mcister smider et par Buldre-potter på , når folk bliver irriteret over dem.
    Aspirere man bare til at få lukket veje i danmark også.?
    Syntes at det er vildt at de skal larme sådan , og mange af vores ligesindet mcister propper noget i ørene, og larmepotter på kværnen, Og hvad er så ideen med det.?
    Hader selv larmen, og vind-støjen.


  • #31   20. jun 2017 #27. Jeg har aldrig kørt med ørepropper, jeg kører med Schuberth S1 (og nyere i samme serie).

  • Søren B
    Søren B Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Svar: 14
    #32   20. jun 2017 Har selv lige kørt på langs af Alperne og endte i sydtyskland. Vi var for nedadgående i et pas og største farer, var idioterne der kom racende op ad, uden at tage hensyn til modgående trafik. Jeg kan selv godt lide at mærke sving og fart, men sgu ikke i det tempo og med hjernen lagt hjemme. En god bekendt ( tysker bosat syd for München) fortalte om at man i weekenderne, har 3 helikoptere placeret syd for München, primært til at hente kvæstede mc ister på sygehuset og de havde travlt !!! Hvem siger de kun kvæster sig selv ?? så kan godt forstå der bliver sat restriktioner op, selv om det ærgrer mig ad pommern til.

  • Henrik A
    Henrik A Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #33   21. jun 2017 Du kan takke alle de tåber der ligger og kør som tosser for det.
    igen ødelægger de få det for de mange.


  • #34   21. jun 2017 Man kan vælge en anden vej smiley

  • #35   22. jun 2017 Det lyder til at der er flere på dette indlæg der ville have det sjovt på en lovlig velo solex og med biblen eller et 3F fagblad i inderlommen smiley

  • #38   22. jun 2017 smiley

    profilbillede
  • #39   25. jun 2017 Trådstarters hensigt med sit indlæg var, at høre om folk vidste hvorvidt det var muligt at køre på de strækninger, og hvordan tingene forholdt sig omkring hans tur og om ændringer hertil grundet forbud for MC'er i forskellige tidsrum.

    Jeg tror, at trådstarter er ligeglad med jeres indbyrdes stridigheder og diskussioner angående fart, valg af motorcykel, larm, og valg af køretøj.

    Er du gal en tudetråd.


  • #40   25. jun 2017 mathias s du har helt ret jeg har nogle kammerater der tager den gamle vej til wurzburg i tyskland og der skal de også være på vagt hvor de må køre.


Kommentér på:
MC slut forbudt !

Annonce