{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Ny på Cykel :-)hjælp og Råd til udstyr {{forumTopicSubject}}

Hejsa... Jeg er ny på motorcykel og her på galleriet...
Er der nogle der har nogle gode råd til hvor jeg kan købe noget fornuftigt udstyr? Hjelm, lås , dragt osv...
Har ikke millioner at bruge af, så hvis i kender til et sted med fornuftige priser vil det være dejligt!

Håber på hjælp fra jer erfarende brugere!

Vh Casper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny på Cykel :-)hjælp og Råd til udstyr
  • #1   29. mar 2007 Jeg følger lige med her smiley

• #2   29. mar 2007 jeg har købt jakke og bukser af mærke Held og det gsv jeg 3000kr for... og det er med beskytter i... og hjelm gav jeg 1600kr for!

• #3   29. mar 2007 jeg ville råde til at købe noget hos http://www.hein-gericke-store.com/wShop/home/inhalt/index.php

ellers kunne du købe Held lige som jeg har gjordt synes kvaliteten er rigtig fin og forholdvis billigt se evt billeder på min profil smiley
    Held kan købes hos de fleste mc forhandlere betalte ca 3000 for jakke+bukser

• #4   29. mar 2007 Men køb dig en ordentlig rygskinne og ikke den der sidder i jakken.

Den er selvfølgelig bedre end intet, men sikkerheden er langt fra de rigtige rygskinne som sættes på kroppen før jakken.

• #5   29. mar 2007 Hej Casper

Det er også min første sæson på mc.
    Jeg har købt mit udstyr hos Hein Gericke, der er alle
    pris klasser og virkelig god kvalitet.

Go Sæson smiley

• #6   29. mar 2007 Først min egen lille mening.
    Har man ikke råd til ordentlig påklædning har man ikke råd til MC.
    Kører man galt i det kan det redde en for meget (Taler af erfaring desværre), men påklædningen incl. hjelm bliver erstattet af indbo forsikringen.

Gode handsker.
    Hænderne er det første man afværger med, med 150 i timen mod asfalten slider man i løbet af 10-15 cm hud og muskler af hænderne indtil bar knogle. Tænk over den.

En god hjelm.
    Ja en billig hjelm beskytter også dit hoved, men en god hjelm holder visiret fri for dug og en god hjelm gør vinden mindre irriterende, både i form af ryk, vindstøj og turbolens. Alt sammen ting der kan irritere voldsomt (og give tinitus) hvilket kan gøre en uopmærksom = højere ulykkes risiko.

Jakke, bukser, rygskinne.
    Beskytter dig mod slid, asfalt, grus og småsten samt slag ved en tur hen af asfalten. Det gør ondt at bruge mange penge, men det er intet mod smerterne efter en ulykke.
    Jakke og bukser gør at man kan rutshe hen af asfalten uden at blive revet istykker, rygskinne og div. indlæg fordeler kraften ved evt. slag. så man ikke brækker eller knuser knogler, samt evt. beskytter mod spidse genstande, f.eks. en gear pedal. Bukser er mindstvigtig. Ens ben kan man undvære, men det er straks værre med arme, lunger, hjerte nyrer etc.
    Jeg har været super glad for min rygskinne selvom den er træls at ligge på:
    (link fjernet)

Støvler:
    Beskytter dine fødder og ankler mod slid, tryk og vrid.
    Jeg har slidt et par læddersko igennem ved ulykken i sommers, heldigvis for mig har jeg scootere så mine fødder ikke befinder sig på siden af kværnen, jeg tvivler nemlig på at det kunne være sjovt for sin fod og ankel at glide hen af asfalten med 200 kg motorcykel oven på sig.

Rykka og Dainese er prøvet herfra og kan anbefales.
    Arai hjelme er gode, Caberg er også, men støjer dog meget i forhold til Arai. og har for mit vedkomne træk op foran ansigtet ved høje hastigheder (100+)
    Har haft en Shark, den var jeg ikke glad for.

Blot hvad jeg havde at tilføje.
    Venligst.
    Velo

• #7   30. mar 2007 Tusinde tak for de gode indlæg! jeg vil tage dem til efterretning når tøjet skal købes i løbet af den næste måned! Har jo ikke kortet endnu* God Weekend

• #8   3. maj 2007 Selvom det måske lyder lidt "discount": Prøv T. Hansen med hensyn til tøj og støvler. Ikke hjelme, da udvalget ikke er stort nok.

Der er ikke tale om "mærkevarer" - men om gedigent udstyr med det der skal være. Mange af prisforskellene ligger også i designet - husk det. Lige nu jakke + buks for 1998,- Men jeg har selvfølgelig ikke selv så stor erfaring eftersom det er mit 1. indkøb også...

http://www.thansen.dk/products.asp?c=894183231&n=456880579

• #10   5. mar 2014 Har set en reklame fra Brdr.Jensen i Vejle. Noget med de har købt en konkurs bo og nu har åben hus med rabatter på op til 70 %.

• #11   5. mar 2014 Alternativt kan man jo også købe kvali-tøj brugt og spare nogle kr . Hellere det end at løbe noget lort, der ikke kan give dig den optimale beskyttelse ved uheld /styrt. Så kan man jo altid spare op og forny sit grej lidt efter lidt

• #12   5. mar 2014 #10 jensen brødrene i Horsens. smiley

• #13   5. mar 2014 #10. Horsens, Vejle... er det ikke på fyn. ? Jeg er jo Københavner smiley
    Ps. I har sq mange fede butikker i Jylland.:-))

• #14   5. mar 2014 Jeg mener, at have læst, at Brødrene Jensen holder udsalg i påsken på det kæmpe varelager, som de købte ved MC Select (var det ikke dem, der gik konkurs?).

• #16   6. mar 2014 #15
    Arrrrrrgh
    Michael(Køge)
    Så ødelagde du sq lige min appetit:(
    Billeder siger mere end ord.

• #18   6. mar 2014 Køb fra nettet/tur til Tyskland - Louis.de... Ellers må du på rundtur hos forhandlerne og prøve dig frem..
    Personligt ville jeg ikke stole på t-Hansen, Lidl osv.. Men ja - udstyr koster desværre mange penge.. Men er sku godt givet ud ved uheld, samt sidder ofte en million gang bedre på turen..

Og selvfølgelig velkommen til!!!

• #19   6. mar 2014 Jaa udstyr er heller ikke et sted jeg ville spare... Så heller købe en lidt billigere cykel faktisk.
    Desuden ville jeg gå en stor bue udenom mærker fra T-hansen, biltema, og jeg ved ikke hvad. Hold dig til de store kendte som bl.a. Louis.de og fc-moto.de sælger... Alpinestars, SIDI, SPYKE, Daniese, SHARKS, SHOEI osv

• #20   6. mar 2014 Kunne vi ikke lige lave en aftale om at vi for fremtiden linker til så grimme billeder, OG ikke bare smider det op i tråden.

Så jeg for fremtiden har valget imellem om jeg vil se det eller lade vær'

Kommentér på:
Ny på Cykel :-)hjælp og Råd til udstyr

Annonce