{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

ER-5 + olie {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg fik leveret min motorcykel igår, en Kawasaki ER-5 og fik af forhandleren gennemgået alt fra A til Z.. Men jeg har et spørgsmål ang. olien!!

ER-5 har et øje man kan kigge ind i og se hvordan olie standen er!!

Igår tændte han for maskinen, og olie standen sænkede sig i øjet så den lå over middel, faktisk tæt på max efter hvad jeg kan huske... Men efter jeg har kørt en tur idag, kom jeg til at tænke på at jeg lige ville tjekke olien, så jeg gik ned og tændte for maskinen efter at den havde stået slukket et par timer, og olien sænkede sig så den lå på middel!!

Men er det normalt, da jeg sys at den var højere igår, vil jo ikke så gerne have at den bruger mere olie end der er normalt, har jo kun kørt 150 km siden den blev leveret igår aftes???

Håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål, og at jeg ikke behøver at være bekymret smiley

Med venlig hilsen Gert

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ER-5 + olie
  • #1   5. apr 2007 Hmm den ER%'er jeg tog kørekort på i sin tid, der skulle motoren da være stoppet når man kiggede olie, der må stå noget om det i din instruktionsbog.. sådan en er der vel med til sådan en ny en smiley

• #2   5. apr 2007 Ja, sådan forstår jeg det også ud fra bogen, men når den er slukket sys jeg bare at hele øjet er fyldt med olie, og når jeg tænder sænker den sig... Er fuldstændig nybegynder hvad der angår det tekniske på en mc, så det er nok bare et dumt spørgsmål fra en med ti tommelfingre smiley

• #3   5. apr 2007 Står der om den skal stå på sidestøtteben eller på centralen?? for det ændre jo væsentlligt på det.. smiley

• #4   5. apr 2007 Den skal bare stå lige så vidt jeg kan læse mig frem til det!!

• #5   5. apr 2007 Motoren skal være slukket når du tjekker olie.
    Min erfaring siger at det er meget normalt at når man har skiftet filter, fyldt ny olie på til max, startet den, ladet den køre lidt og slukket den igen at oliestanden så er sunket lidt. Så kan man jo lige fylde efter så den står på max igen:)

• #6   5. apr 2007 Nå ja, den skal forresten også stå lige når du tjekker olien.

• #7   5. apr 2007 den skal stå på central støttefod og med motoren slukket når oliestanden skal kontrolleres! olien bliver "kørt" rundt i hele motoren når du starter den,derfor synker olien i glasset! håber du ved hvad jeg mener!

mvh jesper

• #9   5. apr 2007 Når den er slukket er hele det øje man kan tjekke oliestanden i fyldt med olie så det er helt sort og når jeg tænder for maskinen falder oliestanden til præcis mellem min. og max.

• #11   5. apr 2007 Så det er helt normalt at hele skue glasset er fyldt, og så falder når jeg tænder??

Ved godt at jeg spørger dumt, undskyld...:-)

Vil bare gerne være sikker!!

• #13   5. apr 2007 Gert... Der kan godt være for meget olie på. Så hvis du er i tvivl om du måler rigtigt, eller om der er den korrekte mængde olie på, så ville jeg lige smutte ned til forhandleren og få det opklaret. Som udgangspunkt, vil jeg sige, at din maskine skal stå på centerstøttebenet på et lige underlag og med varm olie, skal olien, når den lige har fået lov til at synke ned (5min) stå midt på dit skueglas. Men kan da være det er anderledes på din cykel... Smut du ned og få det checket hos forhandleren!

GL&HF

Kommentér på:
ER-5 + olie

Annonce