{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

Nikolaj Skov  S
Nikolaj Skov S
Tilmeldt:
16. mar 2017
Følger: 12 Emner: 3 Svar: 5

Jeg står her... {{forumTopicSubject}}

Hej MC Galleri!
Jeg står her med en A2 kørekort og pludselig ser en rigtig flot Honda på 50HK... den er fra 1981, brugt og kørt langt... (ca 100.xxx)
Men ifølge reglerne må jeg kun kører på en på 48HK.
Og jeg ved med garanti at denne motor har mistet nogle hestekræfter gennem årene.

Kan jeg så godt kører med den på landevejene?

Mvh. Nikolaj.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg står her...
  • #1   14. feb 2018 gerne for mig smiley

  • #2   14. feb 2018 Drosling og syn ??

  • #3   14. feb 2018 Ret lige din overskrift så den henviser til din problemstilling, så kan fremtidige brugere og bruge dit forums indlæg til noget.

    Men ja og nej.
    For min skyld ingen Alarm, men lad være med at prale med det.
    Men synshallen syntes helt sikkert der skal et droslingskit på.
    For det har ikke noget med at gøre om den har mistet et par heste over årene. Det kommer alt sammen an på hvad den er opgivet til.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #4   14. feb 2018 Den skal neddrosles, da det er effekten på papiret man går efter - og på papiret har den 50hk.

    Tåbeligt? Ja - det er dansk, så naturligvis er det tåbeligt, men regler er regler og dem "skal" man overholde.

    I virkelighedens verden kan du og jeg godt se hvordan tingene hænger sammen, men svaret på dit spørgsmål er "nej det er ikke lovligt før den bliver neddroslet 2hk"...

    Der er sikkert nogle som påstår det længere nede, men din ansvarsforsikring bortfalder IKKE og forsikringsselskabet vil IKKE kræve erstatning i tilfælde af en ulykke, baseret på om du overholder reglerne for dit kørekort til punkt og prikke.

    Så det er din egen samvittighed der bestemmer om du køber den og kører på den som den er. Om du har kørekort til den eller ej, kan aldrig gøre at du "ender med en milliongæld" fordi du kører en eller anden ned ved et uheld.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #5   14. feb 2018 #3 - Synshallen tager slet ikke stilling til hvilket kørekort man har, men udelukkende om cyklen overholder lovens krav og er sikker at føre i trafikken.

    Vil du syne den i neddroslet form og have det anført på reg attesten (som man skal for at det bliver lovligt for ham at køre på den) så gør han det hvis man giver ham dokumentationen på det droslingskit der er monteret.

    Du kan sagtens køre til syn med en 200hk superbike selvom du kun er 18 og max må køre med 125ccm og 15hk - du må endda også registrere den i dit navn, men du må bare ikke køre på vejen på den ifølge loven. Synsmanden tager ikke stilling til det - KUN om cyklen kan synes.


  • #6   14. feb 2018 Den skal synes til august, og jeg får det store kørekort her til sommer, hvor jeg fylder 24 år.

  • #7   14. feb 2018 Så var det ikke fornuftigt at vente? Til du lovligt må, hvis det kun er 3-4 måneder. smiley

  • #8   14. feb 2018 Det har du ret I.
    Det er nu mere pga. jeg skal tilbage til skolebænken til maj (elektriker udd.) og derfra ville jeg bare hører jeres meninger og holdninger til dette.


  • #9   15. feb 2018 Øhhh hvorfor skal den synes til august ? er der ikke plader på den nu eller hva ?

  • #10   15. feb 2018 Jeg havde sgu købt den og kørt på den.. Bare man kører pænt, og bliver man endelig stoppet, og har kørt pænt, og snakker pænt med betjenten, så tvivler jeg på de kontrollerer cyklen, og hvis de gør, så er der en chance for at de også godt kan se, at det giver nogen mening at hidse sig op over smiley

  • #11   15. feb 2018 Den gang jeg havde en gs500 fra 1994 med 52hk på papiret købte jeg blot et brugt droslingskit til et par hundrede og medbragte papiret da den squ synes. Blev aldrig monteret.

    Men det nok svært at finde et brugt som kan bruges på mere end en cykel, men ellers koster en ny cirka en tusse på eBay.


  • #12   15. feb 2018 1: Få lige styr på synsreglerne.
    2: Med den årgang er det vel tale om en CX500. Til den kan du ikke få en droslingskit til 48hk. Der er dog lavet et til 27hk. Monter sådan et, kør til syn, og pil det af.


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #13   21. feb 2018 Nå, står du der - ser man det. Fantastisk sigende overskrift. smiley

  • #14   22. feb 2018 Kør på lortet, og kør pænt. Se anonym ud i trafikken. Så tror jeg ikke de sorte gider at stoppe dig. De fleste af dem er jo osse på inde og lave terror på Christiania, så chancen for et møde sådan et par rockere, er reelt ikke så stor smiley

Kommentér på:
Jeg står her...

Annonce