{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.281 visninger | Oprettet:

drosling af gs 500 {{forumTopicSubject}}

Hej, står og skal købe en gs 500, men da jeg stadig er 20 betyder det at den skal drosles, så har lige et par spørgsmål om dette.
For det første, hvad vil det sige at drosle, altså ved godt hvad det gør, men hvordan gør man det. Hvad er det

man gør ved cykel, for at få den til at gå ned i hk?

For det andet hvad koster det at drosle en gs500?

Hvis man bliver stoppet som 20 årig uden drosling på en gs 500, hvad sker der så. Får man en bøde, og hvor stor, eller tager de kørekort og cykel med sig?

Hvordan kan de umildbart se om den er droslet?

Og til sidst, mest til de unge, hvor ofte er i blivet stoppet af politiet og fået undersøgt om den er droslet?

Mvh. Anders

ps. de sidste par spørgsmål der nok var lidt lyssky er pga, at jeg har en bange anelse om at det er små dyrt at drosle en mc'er:(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  drosling af gs 500
  • #1   16. apr 2007 Jeg har kørt i 2 sæsoner og er ikke blevet stoppet endnu..
    Har HØRT at et drosselkit til en gs'er koster ca. 3000


  • #2   16. apr 2007 Der monteres ofte 2 skiver i indsugningen, hvilket betyder mindre benzin til mc'en = mindre hk.
    Det koster omkring 1500 for kittet, og ca. 1500 for montering. Du får en bøde på 5000 for at blive stoppet uden.

    De tager ikke kørekort fra dig, men cyklen SKAL på synshallen før de kan bevise den ikke er droslet. Det er desuden YDERST sjældent de gider at gøre dette.

    Jeg er ikke blevet stoppet endnu. Har kørt sølle 1000km max.


  • #3   16. apr 2007 det koster ca 1500... du får en bøde på 5000 for ikk at have det og din forsikring dækker ikk!

  • #4   16. apr 2007 Ja altså jeg vil mene det er for dumt at køre uden drosling hvis du ikke har kort til stor mc... For hvis du køre en ihjel og kommer til at stå med en livs forsikring så er der altså ikke andre til at dække det end dig selv, og ja øv så står du med gæld resten af livet sammen et liv på samvitigheden..

  • #5   16. apr 2007 OBS! Prisen er blevet ændret til 1900kr. De hiver penge ud af en!

  • #6   16. apr 2007 Man sætter en skive i indsygningen

    mener jeg gav 1700 bobs for mit men kan fåes billigere

    Bliver du stoppet uden koster det 5000,- og hvis du balder gamle fru jensen ned står forsikringsselskabet for regningen i første omgang, men de kommer efter dig (og det er ikke billigt)

    De kan se om den er droslet i reg. attesten, du får en "TÜV godkendelse" som du skal medbringe til syn. Vær opmærksom på at droslingskittet kun passer på det enkelte stelnummer.

    Personligt er jeg ikke blevet stoppet endnu.. men det kommer vel...

    Til dit ps. Det KAN være dyrre at lade være og hvis du spørger mig kan det ikke betale sig.

    -Danni


  • #7   16. apr 2007 Hej tak for de hurtige svar, Men når det "kun" koster ca 3 K at drosle den, er det sku nok at fortrække. For ja ansvarsforsikringen gælder altid, men det er sku mig de kommer efter bagefter:(
    Men lige en ting, i siger at droslingen passer til stel nummeret, kan man så ikke købe et droslingssæt af en anden, som ikke længere bruger det, og sætte det på? Mht monteringen skal dette så foregå på et værksted, eller må man få hvem som helst til at gøre det, og så bare køre til syn med den. For går ud fra at det er sådan det foregår. Altså montering + synshal = reg bevis = mig ude og køre.


  • #8   16. apr 2007 Nej, du kan ikke købe et brugt droslingskit. Det er ikke de 2 skiver der koster pengene. Der er det papir der følger med. Personligt fik jeg monteret det på værksted, fik også et stempel i papirerne, men ved ikke helt om man selv må montere det. Ja du medbringer bare det papir du får med droslingskittet ved din forhandler. så kører du bare til syn og viser synsmanden den. så er du ude og køre ;o)

    Poy poy med det ;o)

    -Danni


  • #9   16. apr 2007 Nu vil jeg lige høre, har du haft kortet i 2 år? for så har du automatisk stort kort, jeg er nemlig også 20 men kan køre min 1000cc'er helt lovligt fordi jeg har haft kortet i 2 år smiley

Kommentér på:
drosling af gs 500

Annonce