{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  politi
  • #2   22. mar 2018 Jep

  • #3   22. mar 2018 Måske er det bare ikke muligt, at stille det op på den måde - men det passer da meget godt ind i "deres" skræmmebillede af MC'ere smiley

    Skulle jeg vælge, så vil jeg nu helst køre 20 km/t for meget (jeg ved godt dét er lig med døden) fremfor at sidde i en bil med telefon, GPS, radio, skrigende unger, make-up, smøger, og hvad man elllers kan bruge tiden på i en bil. For dét er nemlig ikke farligt.


  • #4   22. mar 2018 #3 Make-up ? Søren er der noget du gerne vil dele med os andre, eller vil du vente til familien os ved det ? smiley

  • #5   22. mar 2018 4> De ved det godt og er helt afklarede med det smiley

  • #6   22. mar 2018 #5 Kan vi ikke få et billede hvor du rigtigt er "dullet" op??? Kom nu, jeg driller dig aldrig mere hvis du leverer nu smiley smiley

  • #8   22. mar 2018 Hvad blev der af det wilde vesten. Hvor vi kørte som vi havde lyst til. Da jeg startede med at kører for ca 37 år siden' var der nærmest ingen regler.. eller også kendte jeg dem bare IKKE smiley smiley

  • #9   22. mar 2018 Nej når man blev standset der først i 70érne var det for at se om man havde kørekort til MC smiley

  • #10   22. mar 2018 Ja, det var tider, før alt blev farligt. De første par år jeg havde MC skulle man ikke bruge styrthjelm, og når hænderne var grattet ind i olie efter at have rodet med Triumphen, blev de vasket i benzin eller petroleum smiley

  • #12   22. mar 2018 #7 jeg tænkte nok at du prøvede at snige dig uden om, så jeg tog et billede af dig da du skulle ud at køre sidste efterår, men en hjelm skjuler jo meget smiley


    profilbillede
  • #13   22. mar 2018 12> Nå, det er dig, der har lånt min halskæde!! smiley

  • #14   22. mar 2018 Datoen er ikke særlig heldig ramt i år, hvis man vil fange mc-erne. Jeg tvivler på der er ret mange der vil ud og køre med den vejrudsigt.

  • #15   22. mar 2018 Hvor jeg dog bare ikke GIDER læse sådan noget når nu de "kloge" politikere ikke mener de gamle nokker længere skal til check ved lægen i.f.m. deres kørekort.

    Den gamle i...t som sidste år kørte mig ned var kørt videre hvis ikke en masse MC'ister havde stoppet ham.

    Han fattede NADA smiley


  • #17   22. mar 2018 15> Og alligevel er du statistisk set 50 gange farligere end ham. Jo, det er sørme ellers en saglig "undersøgelse".

  • #19   22. mar 2018 #15 Så så...gamle mennesker har da også føleser... smiley
    Nej statistikken mangler sgu at includere alle tosserne i bilerne, der sidder med hele krydderen begravet i smartphonens display, samtidig med de "kører" bil.
    2 aftner i træk , ses billister der skal lige ud , buse ud i krydset, fordi dem i højresvings banen får grøn pil og lige ud stadig er rødt..
    Hhv. krydset vesterbro/ kong Chr alle og krydset Øster alle/Sønderbro ( ved Eternitten) for dem der skulle være kendt i Aalborg. Til oplysning for i andre , er det rimelige trafikerede kryds begge . smiley


  • ken H
    ken H Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 75
    #20   22. mar 2018 Statistikker og teori,er ikke en skid værd.Hvis man bruger hovedet og tænker sig om,når man kører,er der minimal chance for at komme galt afsted.

  • #22   24. mar 2018 hvis bilisterne så bare gad at vise af så man havde en chance for at se hvor de vil køre hen smiley

  • #23   25. mar 2018 Jeg er ikke kørt galt i bil... så det er 0... og 50 x 0 = 0 så det går nok. Stil ikke spørgsmål til dette fagligt beviste regnestykke!

  • offspring
    offspring Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 16
    #24   28. mar 2018 Tja.. det er da altid noget at moder jord så siger at vi stadig har vinter. Så kan de nå at blive færdige med deres hastighedskontroller inden muldyrene bliver lukket ud af stalden.

  • #25   28. mar 2018 Om det er farligt at køre motorcykel kommer jo an på hvad man sammenligner med.
    Næsten alle dør i en seng, så den må da være langt farligere?


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #27   28. mar 2018 #15 - Når der nu er gået nogle år, så husk du selv er blevet en gammel nokke. smiley

  • #28   28. mar 2018 Den sædvanlige gang halvstuderet propaganda og indgroede fordomme.
    Hvordan er man kommet frem til faktor 50? Antal køretøjer, antal kørte kilometer? Fordeling motorvej, småveje?

    "Har overset at bilen foran svinger til venstre", hvem overså hvem?

    "Kører for hurtigt ind i et sving". Var det ordentligt afmærket? Kom motorcyklisten til skade ved mødet med vejbanen, eller ved mødet med autoværnet/skiltet(lygtepælen eller an af de mange "trafiksikkerhedsfremmende" foranstaltning, der hovedløst sættes op alle vegne?
    Stod det han/hun kom til skade af på svingets yderside, hvis det lige så godt kunne have stået i svingets inderside?

    "Motorcyklisters trafikkultur". Den gennemsnitlige MC kører i Danmark er en midaldrende mand, der forlængst har løbet hornene af. Det er direkte fornærmende. De farlige i trafikken er unge mænd under 25, der tror de er udødelige i deres gamle sænkede Honda Civic, plus alle dem der har mere travlt med at taste vejen hjem ind på GPS'en, læse SMS, styre ungernes slagsmål på bagsædet og alt muligt andet end lige at køre bil.
    Da gruppen på OUH der grundigt udforskede trafikulykker kom med sin første rapport, kunne de påvise at farten ikke var problemet, men manglende opmærksomhed og sikkerhedssele. Tag sele på og kig ud a vinduerne, og 40% af skaderne kunne undgås. Derefter blev lederen fyret, og der kom ind ind, der mente af fart er årsagen til alle ulykker. Teoretisk ja. Hvis alle holdt stille, ville der kun ske ulykker, hvis et tag faldt på de parkerede biler, men samfundet ville også gå i stå. Det nytter ikke noget at gå i seng og trække dynen op over hovedet. Sengen er det farligste sted at være, de fleste dør i sådan en.
    Det var dog ikke Harry Lahrmann.

    Har nogen dansk MC organisation kommenteret det - næh, for de snorksover allesammen, og er umulige at råbe op. Derfor er jeg medlem af Svenska Motorcyklister og FEMA - de gør i det mindste noget.
    Jeg skrev engang til SIkker Trafik og påmindede dem om at det var på tide at få "SE-OS, nu kommer vi igen" skiltene op. En seniorforsker, en DJØF'er til 3/4 million i årsløn, svarede at hvis motorcyklisterne overholdt fartgrænserne, ville der ikke komme nogen til skade. Det er niveauet i Danmark, og MC organisationerne accepterer det.


  • Michael Gertz N
    Michael Gertz N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Svar: 2
    #30   28. mar 2018 Jeg så engang en sammenligning med knallert 45 og motorcykler. Pr kilometer vejstrækning kørt, så var knallert 45 væsentligt farligere. (Det skyldes måske også at det er faktisk relativt sikkert at køre på motorvej, sammenlignet med andre veje - ulykkerne der er som bekendt dog af mere alvorlige karakter)
    Uopmærksom, kan man ikke måle direkte - Derfor man har valgt at slå ned på fart.


  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 46
    #31   28. mar 2018 Kørekort er noget man giver mennesker, der er for dumme til at færdes i trafikken, for at de kan gøre det alligevel. Opmærksomhed på bremseafstand og andre trafikanter ophører for dem, så snart de får den hvide slip.

  • #32   29. mar 2018 Naturligvis er det for høj fart, når man møder en af de sædvanlige tosser med mobilen i hånden, køre ud over den ubetingede... Når jeg så rammer hende med 50 km/t. er min hastighed høj nok til at jeg kan dø af det ... - Så ja da. Det er jo min hastighed og mit valg af køretøj, der gør at mine børn bliver faderløse.......
    - Alt hvad policen siger passer helt ind i samme tendens, hvor folk osse mener at jorden er flad. - Alt peger jo i den retning, når man ser på den...
    Bikere er naturligvis selv skyld i at kællingen med sin mobil, køre ud foran ham.. - Derfor skal der sættes ind overfor bikerne.
    Når man opdager at der er svampeangreb i sit hus, handler det jo osse om at man undlader at bruge grillkul når man skal grille. - helt logisk..


  • #34   29. mar 2018 men når vi kommer til fyraften er det nu en gang sådan, at der er en direkte sammenhæng mellem fart og ulykker, og at det er langt farligere at køre MC end bil.

    Pas godt på jer selv derude, og tag kun de risici som du kan forsvare over for kone, børn, venner osv når det er gået galt....


  • #35   29. mar 2018 Har nu Ikke den opfattelse af det er farligt at kører mc. Har kørt mange mange tusinde af km. Med 3 små styrt. På crosser er jeg fløjet af mere end 40gange. Uden Skader. Gi gas og husk at spænde hjelmen smiley

  • #36   29. mar 2018 Jeg formoder at 34 taler på egne vegne. Måske køre hun så lidt, at hun slet ikke kommer i nærheden af de veje, hvor vi andre forsøger at holde os selv i live...
    Hendes påstand om at det er farten der slår folk ihjel, savner enhver for for validt bevis. Man kunne påstå at huller i vejen havde samme årsag eller at de mange overtrædelser af ubetinget vigepligt, havde skylden.- Ja, måske er det bare Putin eller muslimernes skyld.
    Tænkte at jeg således kunne få alle med smiley


  • #37   29. mar 2018 Jeg er med smiley

  • #38   29. mar 2018 #36 Du glemte lige bryggerierne, for i min pure ungdom har jeg engang havnet i en grøft (glemte at dreje, kunne heller ikke rigtigt se, det var mørkt og pæren i forlygten havde været gået et par dage) og da jeg ikke var helt ædru vil jeg mene at det var deres skyld smiley

    Og for lige at forebygge den værste "shitstorm", så tror jeg at vi alle har prøvet at køre med for meget sprut i vores unge dage, eller gjort noget andet dumt! I dag kunne jeg ikke finde på at køre noget mere kompliceret end en trillebør hvis jeg har drukket smiley


  • #40   29. mar 2018 Det er dansk.. Det er ned af bakke. smiley

  • #41   30. mar 2018 Der findes ikke et eneste statistisk bevis for en direkte sammenhæng mellen hastighed og antal ulykker. I Norge gik propagandaen i mange år på at man kunne omregne hastighed til antal promiller sprut i blodet. Den refereredes i mange år i Danmark, blandt andet af Sikker Trafik og FDM, JyllandsPosten var også godt med. Jeg skrev så til Norge og bad om algoritmen, altså hvordan man regnede det ud. Det viste sig så, at man simpelthen gangede ulykkestallet med kvadratet på hastighedsforøgelsen. Altså at hvis man øgede hastigheden med 50% steg ulykkestallet med 2500%. Det største fald i ulykker herhjemme skete da man hævede hastighedsgrænsen på motorvejene.
    Jeg begyndte at interessere mig seriøst for det her, da jeg for nok 20 år siden så et indslag i TV avisen hvor Rigspolitiets færdselschef jamrede over alle ulykkerne og at folk kørt alt for hurtigt. På væggen bag ham, var en graf der viste støt faldende ulykkestal og tilskade kommende, og støt stigende målt gennemsnitshastighed. Enten sad han og løj mod bedre vidende, eller også kunne han ikke læse en graf. Begge dele diskvalificerer ham til jobbet.


  • #42   30. mar 2018 Peter k. Jeg er helt enig med dig

  • #43   30. mar 2018 #Peter K
    Du bruger algoritmen forkert. Ifølge din beskrivelse af algoritmen er det ikke procentvise værdier du skal indsætte i algoritmen. Se nedenstående eksempler.

    Eksempel 1:
    En hastighedsforøgelse på 50% = en hastighedsforøgelse på 1,5. Kvadratet på 1,5 = 2,25. Dvs. en hastighedsforøgelse på 1,5 (50 %) giver en øget uheldsrisiko på 2,25 gange (225 %).

    Eksempel 2:
    En hastighedsforøgelse på 100% = en hastighedsforøgelse på 2. Kvadratet på 2 = 4. Dvs. en hastighedsforøgelse på 2 (100 %) giver en øget uheldsrisiko på 4 gange (400 %).


  • #44   30. mar 2018 Kvadrat roden af guleroden. smiley bliver resultatet så at det er farligt eller ej at kører mc ??. Meget rart lige at vide inde jeg skal ud og køre . smiley

  • #45   30. mar 2018 Fantastisk med en masse teorie, som kan afspore den virkelige verden.
    Her uden for skærmen og regnearket, oplever vi en masse brug af mobiltelefoner, folk der ikke gider deres vigepligt, dem som lege police og alle de andre tåber i trafikken.

    Prøv at komme ud på vejene, hvor realiteterne sker smiley


  • #46   30. mar 2018 #45 Du må da være gal, det er jo livsfarligt at færdes i trafikken smiley

  • #47   30. mar 2018 Lægger skam ikke skjul på at jeg er rablende gal. Bare se den bike jeg har valgt at bygge smiley - Farven i sig selv, siger vel en del....

  • #48   30. mar 2018 #47 Sådan nogen som os skal jo også være her smiley

  • #49   30. mar 2018 @43, tak for rettelsen - du har ret. En lommeregner kan være en farlig ting smiley


  • #50   31. mar 2018 #41 - Da hastighedsgrænsen blev sat op på motorvejene blev der samtidigt sat ind med en voldsom forøgelse af aktiviteten fra færdselspolitiets side ang. hastigheder, hvilket rent faktisk medførte at hastigheden faktisk faldt på motorvejene. Færdselspolitiet udtalte dengang, at man ikke skulle kunne køre fra Esbjerg til Kolding uden at møde mindst en færdselspatrulje (Kilde: Henrik Vallø, dengang leder af færdselspolitiet i Sydjylland). Ulykkesfrekvensen faldt ganske rigtigt, og det er en af de bedre eksempler på sammenhængen mellem hastigheder og færdselsuheld.

  • #53   10. apr 2018 @50. Pudsigt, min kone kører den strækning dagligt, og hun bemærkede ikke den store indsats for at fylde bødekassen. Jeg kørte en tilsvarende tur i Midtjylland indtil jeg gik på pension, og jeg så heller ikke nogen. Husk at en succes har mange fædre, men en fiasko er forældreløs.
    Lige nu har vi forår. Så sætter vi uret frem, havemøblerne sættes frem, og hvad kommer også frem? Netop - Danmarks 158377 motorcykler.
    Hvad har Sikker Trafik så sat op i den anledning? Skiltene med "Pas på os, nu kommer vi igen", der skal fortælle de andre, at det de tror er en knallert, måske er en motorcykel, der er fremme ved dem på den halve tid.
    Næh - lige nu har de sat de tåbelige skilte op med "Sænk farten, før det er for sent". De er tåbelige, fordi omkring 40% af ulykkerne skyldes uopmærksomhed (deres eget tal), og teksten derfor burde være det mere logiske "Se FAREN, før det er for sent". Det første slogan går på skadesbegrænsning, det andet går på at undgå at skaden sker. Reaktiv handling kontra aktiv handling.
    Jeg skrev for et par år siden til Sikker Trafik nogen måneder inden sæsonstart og bad dem huske på MC kampagnen, så vi undgik de sædvanlig unødvendige 4-5 dødsfald fordi bilister overser os. En seniorforsker, en DJØF vi betaler 5-600000 om året i løn, svarede mig at hvis Danmarks motorcyklister bare overholdt fartgrænserne, ville ingen komme til skade. Det er en noget naiv og uintelligent tilgang til tingene.
    Klip billedet ud, og sæt det i bagruden på din bil.


    profilbillede
  • #54   10. apr 2018 Så kan jo passende ( når man har gang i saksen ) klippe dette ud og sætte i den anden side af bagruden smiley

    profilbillede
Kommentér på:
politi

Annonce