{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.171 visninger | Oprettet:

Opgradering af kortet {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg skal have opgraderet mit A2 kørekort. I den forbindelse har jeg forsøgt at undersøge lidt hvor man kan få det til en fornuftig pris. Jeg har skrevet til 3 køreskoler og bedt om et tilbud. Kun 1 har svaret, og han sagde det ville koste ca. 3.500 kr. Inkl. Lægeerklæring.
Jeg synes dette lyder ret dyrt...
Er der nogle der har erfaringer med opgradering af kortet og hvad det typisk vil koste (gerne i København, meget gerne omkring Frederiksberg)?

Derudover, er der nogle der ved om man evt. kan "prutte" om prisen, eller ligger det bare fast?


Kommentarer på:  Opgradering af kortet
  • #1   23. mar 2018 lytter lige med smiley

  • #2   23. mar 2018 Jeg opgraderede i sep 17 hos tiptoptrafik på Frederiksberg. Gav vist 2000kr endte på 2700 inkl lægeerklæring smiley

  • #3   24. mar 2018 Dengang jeg tog kørekort,fandt jeg en dygtig kører lærer og færdig. Kvalitet og pris hænger tit sammen. En 3000 synes jeg ikke lyder af meget.

  • #5   24. mar 2018 Ja, det har du misforstået. Der kræves et par køretimer på den størrelse mc der skal opgraderes til. Så er der lægeattest, prøvegebyr osv, så 2500 - 3000 kan det nok løbe op i.

  • #6   24. mar 2018 5#
    Nej..
    Der kræves praktisk prøve, ikke nødvendigvis køretimer


  • #7   24. mar 2018 Jeg gav 1800kr. I Odense, hvilket er 3 år siden. Så jeg synes, at 3500kr. lyder som penge ud af vinduet.

    Det kommer an på om du vil have køretimer også, det ville jeg ikke. Det er spild af tid og penge, hvis du kører ordentligt mc, blinker og kigger over skulderen, når du ændre placering på kørebanen. Mere er der ikke i det. Overhovedet. Jeg gik direkte op til den praktiske prøve.

    Vh


  • #8   24. mar 2018 #4 det var også tilfældet engang, da jeg tog kortet fik jeg af vide at efter 2 år blev det automatisk opgraderet, ca. Et halvt år før jeg havde haft det i 2 år ændrede de så reglerne... ??
    #6 og 7# en enkelt køretime er ikke et krav nej, men tænker om det ikke er de 3-400 kr. Værd, lige at få opfrisket hvordan en sagkyndig vil have man kører? Hvis det utænkelige skulle ske at man dumper, så skal man vel betale det hele (nok ikke lægeerklæring) engang mere? smiley


  • #9   24. mar 2018 Hvis ikke du har glemt hvordan du skal orientere dig samt placere dig på vejen.. er det ingen problem :), jeg fik mit A kort sidste år.. du får en hurtig manøvretur også ud at køre, jeg gav 1899 kr. incl lægeerklæring.
    (så snart den sagkyndige hører du skal opgradere bliver det hele lidt "what ever" smiley )


  • #10   24. mar 2018 I Hillerød tager vi 2850 hvilket inkluderer 2 kørelektioner.
    Ingen kommer til prøve hos os uden at vi har set vedkommende på en af vores mc'er.
    Lægeerklæring koster forskelligt.
    Politiet skal have 280kr


  • #11   24. mar 2018 #8
    "en enkelt køretime er ikke et krav nej, men tænker om det ikke er de 3-400 kr. Værd, lige at få opfrisket hvordan en sagkyndig vil have man kører?"


    Det kommer an på, hvordan du vurderer dig selv i trafikken.

    Hvis du ikke ser dig over skulderen i lyskryds, når du skal svinge til højre mv. og ikke altid blinker ved vognbaneskift, når der kører biler i de andre baner i tæt trafik, så skal du nok nuppe en køretime.
    Hvis du derimod i forvejen er opmærksom i trafikken når du kører privat: overholder skilte og færdselsregler og orienterer dig godt og tydeligt, så behøver du ikke ekstra køretimer.

    Så det skal være op til din egen mavefornemmelse. Hvis du allerede nu tænker, at du er mest tryg ved at tage et par kørelektioner, så synes jeg bestemt, at du skal gøre det.

    For mit vedkommende, var kørelektioner fuldstændig unødvendige, hvorfor jeg både kunne spare penge og tid på den konto smiley

    Held og lykke med opgraderingen!


  • #12   25. mar 2018 Tidligere opgraderede man da bare til fuld power smiley Kan slet ikke følge med i de nyeste regler. 34 heste eller under vs. alt over kan jeg forholde mig til.

  • #13   25. mar 2018 12#
    Det er ellers ikke så svært smiley

    A1
    18 år max 125cc og 15hk

    A2
    20 år ubegrænset kubik maks 48hk maks 0.2kw PR kg (så en gsxr250 med 45 HK går fx ikke)
    Praktisk prøve hvis du har 2 års erfaring fra A1, eller fuldt forløb

    A
    22 år (hvis du har 2 års erfaring fra A2) ubegrænset HK og kubik
    Ellers 24 år og fuldt forløb (medmindre du har A2 og fylder 24 inden du har 2 års erfaring, så kan du nøjes med praktisk prøve)


  • #14   25. mar 2018 Nej med det er stadig mere at sætte sig ind i end:
    1. 25kw (0,16kw pr. kg) fra 18 år
    2. Over 25kw (0,16kw pr. kg) fra 21 år eller efter to års erfaring.
    Køreprøve ved 'første kørekort' og ikke ved opgradering smiley
    Føler mig allerede gammel...


  • #15   25. mar 2018 Og hvis man køber en en MC der skal neddrosles til 48 HK (A2 kort), må den max have 96 HK inden drosling.

    Reglerne kan ses her: http://koerekort-guiden.dk/motorcykelkoerekort


  • #16   25. mar 2018 I en køreskole jeg kender, forlanger man også mindst 2 køretimer. For hvis for mange dumper, bliver deres statistik for dårlig. Og så søger kunderne andre steder hen, for så må køreskolen jo åbenbart ikke være god nok til at undervise.

  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 146
    #17   28. mar 2018 Jeg gav 250... I 1975. smiley

Kommentér på:
Opgradering af kortet

Annonce